Xboxlife forum

Dragon Age II-tråden til fans!

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf boblerne32 » 12. mar 2011 22:36

Øhm, jeg kan slet ikke få Tomes til at virke? De, der fulgte med som DLC, fandt jeg i en kiste efter at være kommet til Kirkwall, men de dukkede (umiddelbart) aldrig op i mit inventory. Nu har jeg så fået en ny, som reward efter en quest, men den ryger direkte i junk som "loot". Det tror jeg ikke er meningen, eftersom den ikke er så meget værd. Men jeg kan ikke fjerne den fra junk, og jeg kan ikke "use" den. Og nu er min teori, at DLC Tomes'ne også er røget direkte i junk som loot, uden at jeg har opdagter det (lidt surt...).

Er der andre der har oplevet tilsvarende, eller har nogen ide om hvad der er galt?

Jeg er Warrior, men det burde vel absolut ingen betydning have.
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf iDanish Soul » 12. mar 2011 22:46

boblerne32 skrev:Øhm, jeg kan slet ikke få Tomes til at virke? De, der fulgte med som DLC, fandt jeg i en kiste efter at være kommet til Kirkwall, men de dukkede (umiddelbart) aldrig op i mit inventory. Nu har jeg så fået en ny, som reward efter en quest, men den ryger direkte i junk som "loot". Det tror jeg ikke er meningen, eftersom den ikke er så meget værd. Men jeg kan ikke fjerne den fra junk, og jeg kan ikke "use" den. Og nu er min teori, at DLC Tomes'ne også er røget direkte i junk som loot, uden at jeg har opdagter det (lidt surt...).

Er der andre der har oplevet tilsvarende, eller har nogen ide om hvad der er galt?

Jeg er Warrior, men det burde vel absolut ingen betydning have.

Hmm, jeg har faktisk heller aldrig fået mine tomes. Men jeg skal nok tjekke det næste gang jeg laver en ny character.
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Major Oblivious » 13. mar 2011 01:18

iDanish Soul skrev:
Major Oblivious skrev:
iDanish Soul skrev:derved få lov til at re-assigne mine talents?

Yep.. Tror at jeg har brugt en 8-10 guldmønter på disse potions for at lege med forskellige kombinationer. Det gælder også for dine companions

Hvor kan man skaffe disse potions henne?


I The Black Emporium DLC'en. Du skulle meget gerne have fået en kode, som giver dig mulighed for at downloade den.
Du finder potionen i kisten ved siden af det transformerlige spejl. Kisten indeholder en masse loot - som kan købes, heriblandt disse potions
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf dummiz » 13. mar 2011 01:24

Jeg har lige et noob spørgsmål. skal man have spillet 1éren for at kunne følge med i 2éren? jeg jeg syntes 1éren var kedelig men har lidt kig på denne her udgave :)
dummiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1469


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf iDanish Soul » 13. mar 2011 03:04

dummiz skrev:Jeg har lige et noob spørgsmål. skal man have spillet 1éren for at kunne følge med i 2éren? jeg jeg syntes 1éren var kedelig men har lidt kig på denne her udgave :)

Well, der er nogle ting i etteren som bliver nævnt, men det har ikke betydning nok til at man behøver at have spillet det første.
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf UncannySlayer » 14. mar 2011 00:55

Så kom jeg igennem spillet. Jeg synes bestemt ikke. at spillet er dårligt, men jeg er umiddelbart lidt skuffet.
Jeg prøver at skrive lidt om mine oplevelser uden at spoile:

Det gode:

*Dine valg får konsekvenser gennem årene der går. Jeg har været 'en god dreng' hele vejen igennem, og det fik både positive og negative konsekvenser at undgå at dræbe flere end nødvendigt.
*At din helt taler. gør ham/hende mindre anonym
*Alle de små hints til handlingen og figurene i Origins
*Kun interessante companions
*Moralsk kompleksitet

Det dårlige:

*Et voldsomt overdrevet genbrug af lokaliteter; du kommer til at gå gennem de samme områder igen og igen... Og igen. Banedesignet virker enten virkelig dovent eller som et resultat af for lidt tid for udviklerne
*Der er ingen companions, der er ligeså interessante som Morrigan og Alastair
*Man føler sig alt for begrænset til byområdet efter det åbne område i 1'eren
*Byen udvikler sig ikke designmæssigt gennem alle de forløbne år
*Sandal
*Det fordummede kampsystem og menusystem. Hvorfor kan jeg ikke ændre på mine companions udstyr?
*Det fordummede dialogsystem. Kunne bedre lide, at man skulle tænke sig lidt om i 1'eren.
*Slutningen er lidt fesen...
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf iDanish Soul » 14. mar 2011 02:10

Jeg synes ellers at Isabela er RIGTIG interessant, især de to store frontlygter hun bærer. :D
iDanish Soul
Niveau 5
 
Indlæg: 1045


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Mike.B » 14. mar 2011 19:49

færdig. Jeg er på mange punkter enig med UncannySlayer. der er så meget der burde være blevet lavet om og man føler sig virkelig "indespærret" i den by, Kirkwall. plus jeg syns det er underlig man ikke får en New Game+ efter endt spil men ak nej. stater helt forefra på ny, eller gøre de quests færdig man havde gang i inden man gik i gang med story questen.. virkelig nedtur
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Mogwai » 14. mar 2011 20:42

Mike.B skrev:færdig. Jeg er på mange punkter enig med UncannySlayer. der er så meget der burde være blevet lavet om og man føler sig virkelig "indespærret" i den by, Kirkwall. plus jeg syns det er underlig man ikke får en New Game+ efter endt spil men ak nej. stater helt forefra på ny, eller gøre de quests færdig man havde gang i inden man gik i gang med story questen.. virkelig nedtur

Jeg synes nu også man var ret så indespærret i DA:O - Det er præcis samme feel som i Fable spillene :/ - Ikke særligt RPG-agtigt. Jeg forstår ikke hvorfor, at områderne ikke får lidt mere areal.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Mike.B » 14. mar 2011 21:12

må håbe der kommer noget DLC der forgår udenfor Kirkwall man stadig ærger det mig en del at man ikke kan fortsætte efter story questen er ovre
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf UncannySlayer » 15. mar 2011 01:29

Mogwai skrev:Jeg synes nu også man var ret så indespærret i DA:O - Det er præcis samme feel som i Fable spillene :/ - Ikke særligt RPG-agtigt. Jeg forstår ikke hvorfor, at områderne ikke får lidt mere areal.


Men der er væsentlig forskel på de to måder, som man er indespærret på. I det første havde du mange forskellige dele af verden at besøge, her er du fanget i én by i 90-95 procent af spillet, mens du undrer dig over, hvorfor resten af verden er udenfor din rækkevidde.

Det andet du taler om er vel de snævre arealer. Dem synes jeg personligt godt om, da historien således er i centrum, og ikke det at skulle igennem de typiske ret tomme, åbne områder for at udforske.
UncannySlayer
Niveau 4
 
Indlæg: 401


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Mogwai » 15. mar 2011 08:10

UncannySlayer skrev:
Mogwai skrev:Jeg synes nu også man var ret så indespærret i DA:O - Det er præcis samme feel som i Fable spillene :/ - Ikke særligt RPG-agtigt. Jeg forstår ikke hvorfor, at områderne ikke får lidt mere areal.


Men der er væsentlig forskel på de to måder, som man er indespærret på. I det første havde du mange forskellige dele af verden at besøge, her er du fanget i én by i 90-95 procent af spillet, mens du undrer dig over, hvorfor resten af verden er udenfor din rækkevidde.

Det andet du taler om er vel de snævre arealer. Dem synes jeg personligt godt om, da historien således er i centrum, og ikke det at skulle igennem de typiske ret tomme, åbne områder for at udforske.

Nu har jeg ikke spillet DA2 mere end et par timer sammenlagt endnu, men det lyder tamt at man hovedsagligt kun er i Kirkwall.

Det jeg mener med arealerne er at man nærmest bliver guidet rundt af usynlige vægge. For mig er en stor del af RPG spil dét at udforske verdenen. Men i DA er følelsen lidt halvfesen sammenlignet med spil som f.eks. Fallout. Men det er vel et give and take.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Mike.B » 15. mar 2011 15:50

så har man fået Boots of the frozen wastes, Hindsight og til sidst Staff of Parthalan eller hva den nu kaldes..
Og endelig langt om længe fundet Isabela.. anede ikke der var visse forhold man skulle gøre før hun dukkede op..
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf spif2001 » 15. mar 2011 17:25

Så kom min Signature Edition endelig fra amazon. Så skal der ordnes darkspawn!
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Dragon Age II-tråden til fans!

Indlægaf Annxii » 16. mar 2011 12:10

skulle man egentlig ikke få "the exiled prince" med i signature edition? jeg har fået items for signature edition men "the exiled prince" står stadig til at koste 560points
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster