Xboxlife forum

Final Fantasy XI sparker Oblivions Røv flere gange ...

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf Underdog Dude » 2. jun 2006 23:04

Lauridsen skrev:Haha.. jeg troede jeg sku til at læse et indlæg om hvorfor jeg evt. sku invisteret i spillet.

Nu har jeg scrollet til sidste side og kun læst få posts.

Er du gal en gang nørdkrig. Dårlig stil.


Ja, jeg tager da hatten af for din post.
Billede
Underdog Dude
Niveau 6
 
Indlæg: 1654


Indlægaf Exsoul » 6. jun 2006 21:35

Coola boi.... jeg vil først og fremmest sige LOOOL :D

RPG... hmm, okay, du siger at have spillet RPG'ere i over 20 år, så jeg ville i det mindste forvente lidt kommasætning i dine udtalelser. Hvis du også kan lidt engelsk, med eller uden kommaer, så må du vide at "Role-playing game" translaterer til "Rollespil". Rollespil har eksisteret før D&D... det er den simple idé at man sætter sig ind i en (evt. imaginær) persons sted og forestiller sig, via papirer, træsværd eller polygoner på en tv-skærm, at man er den person. D&D er skam et RPG, men et RPG er ikke kun D&D. D&D er to-tre drenges udgave af, hvad de mener er det perfekte rollespil. Men selvom dette er blandt de første og mest grundlæggende officielle rollespil som er blevet udgivet og spillet på et meget stort plan, så kan du ikke bruge D&D som definitionen på et RPG.

Mht. alignment.. bruger du det i FFXI? Er historien i FF-serierne ikke temmelig lineære? Er du ikke temmelig OOC når du spiller et MMORPG? Er det VIRKELIG Oblivion som bliver spillet af småbørn, når FFXI indeholder figurer som denne yndige http://www.gamespot.com/pages/image_vie ... =undefined dims ... den minder mig utroligt meget om en Pokémon.

Oblivion er sådan set bedre på disse punkter. Der kan du i hvert fald være god og ond (modsat FF), historien er MEGET lineær i de FF'ere jeg har prøvet, og i Oblivion løber der ikke 10.000 nørder rundt som snakker g33k sprog og wtflolbbqowner deres egen grammatik og kalder alle for n00bs. I Oblivion kan du derimod virkelig sætte dig i din character's sted og leve dig ind i den verden du befinder dig i. Et univers som på stort set alle punkter oven i købet er mere believable. Jeg siger ikke at der er noget galt i at foretrække FFXI's stil, men du skal ikke trykke på det ovenstående Pokémon link og fortælle mig at Oblivion (du ved, det der hack n slash spil hvor du egentlig kan lave en HEL del andre ting...) er for de små børn.

Besides... jeg har aldrig i mit liv kunne forestille mig at en person ville være en så stor fanboy at påstå at det spellcasting system, som du finder i D&D er det ENESTE ÆGTE RPG system. Jeg kan på ingen måde se, hvordan Oblivions spellcasting system fratager spillet sin rettighed til at påstå at det drejer sig om at indleve sig i en persons udvikling på adskillige områder. Orcs er ikke spellcasters? Se på WoW (et MMORPG, som du værdsætter så højt). Jeg mindes heller ikke at Half-orcs nogensinde var benægtet at spille som Wizards eller Sorcerers i D&D.

Der er masser af andre punkter jeg ville modargumentere, men det du siger virker så ensidigt at der ikke ser ud til at være den store pointe i at prøve på at overbevise digom noget andet, end at alle RPG'ere skal følge din opfattelse af rollespil før de kan kaldes således.

Pete.
Exsoul
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf Squikel » 27. jun 2006 01:23

Jeg ville så mene at single player RPG spil er meget bedre end mmorpg spil da man slipper for alle de idioter som ødelægger spil opblevelsen.
Squikel
Niveau 0
 
Indlæg: 8


Indlægaf DNS_DK » 27. jun 2006 03:41

Squikel skrev:Jeg ville så mene at single player RPG spil er meget bedre end mmorpg spil da man slipper for alle de idioter som ødelægger spil opblevelsen.


eller er det dem som kun brokker sig og ikke spiller med, der ødelægger oplevelsen ? :roll:

;)
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


omg..

Indlægaf Paulie » 11. sep 2006 18:12

hmm... sjovt som folk diskuterer, men egentligt...

da jeg kiggede over forummet opdagede jeg en enkelt ting, prisen for FFXI online.. i siger 14 Euro, og 1 euro per extra character?

hvorfor betaler Xbox spillerne mere end PC spillerne?
til PC er det 12,95 US dollars, og 1 dollars per extra character...

hvilket er billigere end den pris jeg her på forummet har set..
Paulie
Niveau 0
 
Indlæg: 7


Indlægaf Ashra Whillin » 23. apr 2007 15:49

Jeg holder både meget af oblivion og ff11, men de kan ikke sammenlignes ff11 er et online mmorpg eller hvordan det skrives og oblivion er 4 spil i elderscrolls serien og single player...


men begge fantastisk gode spil :D
:D
Ashra Whillin
Niveau 3
 
Indlæg: 200


Indlægaf Skinke » 23. apr 2007 20:14

... Spillene kan overhovedet ikke sammenlignes.

ODYSSEUS for et spild af tid og plads!
Skinke
Niveau 4
 
Indlæg: 593


Foregående

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster