Xboxlife forum

Dragon Age - Hvor langt er i?

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Dragon Age - Hvor langt er i?

Indlægaf Zt3pH » 15. nov 2009 19:47

Heysan!

Vil lige høre hvor langt folk er i jeres game og hvad i bedriver tiden med? Jeg skriver allerede i det første oplæg her at resten af tråden men stor sandsynelighed kommer til at indholde SPOILERE bare sådan at folk der selv vil opleve dele af historien ikke bliver skuffede.

Personligt har jeg ikke fået spillet det så meget som jeg egentligt gerne ville, men er da noget at blive lvl 11 og er en Elf mage her i første gennemspilning. Jeg er nået til det der tempel i bjergene tæt på den der lake et eller andet, hvor ham gutten sidst blev set da han ledte efter urnen med asken. Jeg har også fundet ham inde i templet, og stødt på ham der psykopaten. Ham har jeg så fået overtalt til at lade mig komme ind i templet hvis jeg vil hælde noget blod ned i asken (?)
Jeg er i gang med at løse de forskellige gåder som de der spirits stiller en uden foran indgangen.

Hvor er i og hvad har i gang i? =)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Annxii » 15. nov 2009 22:09

Jeg er startet med en Dalish Elf Rouge. Jeg har ikke planlagt ret meget for min progression så jeg står på springet til lvl14 og der har ikke været meget rød tråd i min opbygning af min main character.

Jeg har lidt af hvert hvilket gør at min main ikke er specielt god til noget. Jeg valgte Ranger som min specialization fordi det var den eneste jeg havde da jeg ramte lvl7. Jeg får ikke rigtig brugt de pet-skills jeg har fået der af fordi hver gang jeg skifter area forsvinder mit pet og min skill skal først igang med cooldown, hvilket er ret irriterende fordi den bjørn giver en god ekstra damage.

Morrigan er altid på mit team. Jeg har primært brugt hendes points på shapeshifting og cold-spell, og den Cone of Cold er mega effektiv endda mod Revenants, der er immune overfor cold-damage. Jeg skal helt klart have en mage i min anden gennemspilning.

Jeg har helbredt Arl Eamon efter at have ofret Isolde og snydt Kolgrim så jeg kom forbi dragen, men uden at ødelægge asken så Kolgrim røge lige en tur i svinget på vej ud. Jeg forsøgte mig også lige med at slå dragen, men den tror jeg vist jeg må vende tilbage til lidt senere for den er da mega vild!

Jeg er lige blevet færdig med rekruteringen af dalish elves. Jeg befriede werewolves, men jeg synes ikke jeg fik det store ud af det. Turen går vist til mages tower nu. Jeg er vist oppe på små 25 timer men jeg giver mig også god tid og får taget en hel del sidequests.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Zt3pH » 15. nov 2009 22:20

Lyder sq spændende!

Jeg fatter ikk helt det der specialization ting der, jeg er lvl 11 og da jeg steg til lvl 7 var der ingen unlocked og det er der stadig ikke? Jeg har fået point til det, men kan ikk smide det nogen steder endnu? Og kan man kun vælge en spec?

Jeg prøvede først at tæve mig vej igennem har der kolgrim og han er også pænt træls at danse med skal jeg hilse at sige, og dragen var ikke sjovere!
Så loaded igen og sagde åbenbart det rigtige, selvom det er tydligt at han totalt har tabt sutten.

Kunne ellers være super sweet at nakke sådan en drage bare for at se hvad man fik!

Jeg har sjovt nok også altid morrigan med, men har mest brugt hendes lvl up til at forbedre hendes healing skills. Men er jeg den eneste der har haft lidt problemer med ham der Sten? Han er altid imod mine valg og lige pludseligt, totalt umotiveret, så ville han slås med mig?!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Annxii » 15. nov 2009 23:12

du skal snakke med nogle bestemte personer eller købe en manual fra en trader før du får unlocked en specialization. Jeg købte min ranger-manual fra traderen i min camp. Man får et specialization point ved lvl7 og ved lvl14. Specialiazation giver dig en lille bonus i bestemte attributes og en ny række skills at lære.

Jeg har ikke selv fået rekruteret Sten før jeg forlod lothring så han må komme ved anden gennemspilning.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Zt3pH » 15. nov 2009 23:17

kan man have flere end en eller skal man vælge en?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf bjaelkesex » 16. nov 2009 07:48

Du kan have to specializations.

Det med Sten og hans holdningerne skal du ikke tage dig af. Man kan aldrig tilfredsstille alle ens "venner". F.eks. der hvor en kat er blevet besat. Jeg lod den overtage pigens krop for at få et bedre forhold til Morrigan. Det resulterede i -15 fra Alistair og -10 fra Leilana :)
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Zt3pH » 16. nov 2009 13:50

Næh synes bare han er et fjols =)

Først befrier jeg ham ved at true en kvindelig præst, og så er han bare skide sur resten af historien! Hykler mand...

Nå men nu har jeg fået nakket den der drage, bare for at se om jeg kunne. Slog på gonggongen og så var der fest! Har fået reddet arl eamon og er nu i dværgenes by og render rundt dernede... Skal ned efter en eller anden smede dame som har forvildet sig ned under byen...!

Hvad laver du bjaelke?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Annxii » 16. nov 2009 16:46

hvilken level er du og hvilken taktik brugte du til dragen? jeg blev slagtet for vildt da jeg prøvede!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf Zt3pH » 16. nov 2009 21:44

Jamen jeg er lvl 13 nu og er i gang med den der broodmother eller hvad pokker den hedder...! Og den er fandme sygere end nogen drager!

Jeg var lvl 11 da jeg bøffede dragen. Havde også lige problemer med den i starten, men det var egentligt let når man fandt ud af det. Mit party blev hurtigt smadret, og jeg løb også tør for potions i kampen så køb rigeligt af dem før du giver dig i kast med den, jeg havde slet ikke nok! Men ellers så er det bare at udnytte terrænet, og lave hit and run taktikken, og væbne dig med tålmodighed!

Spiller som sagt som mage så det er ikk det vilde skade jeg giver, og har heller ikk så meget helse, så det er bare med at knalde den en og så tage bennene på nakken!Men tilgengæld havde jeg fordellen af ranged attacks, så mit råd må være, at sætte tactics til at de skal drikke potions hvis de ryger under 50% og så selv tage kontrollen over en der kan lave ranged attack, medmindre din main char kan det, og så sørge for at være den sidste der står på bennene!

Og bede til the maker og vent og se achivementen trylle frem på skærmen =)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Annxii » 16. nov 2009 21:56

oki cool jeg vidste ikke engang at der var en achievement til den. Så må jeg hellere igang :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf morphar~ » 17. nov 2009 10:35

Fik nedlagt The Arch Demon her den anden dag og gik igang med min anden gennemspilning, men er ikke kommet meget rigtigt igang... har vist også revet nok tid ud af kalenderen til DA:O i lang tid! :D

Det er helt klart et af de fedeste SP RPG spil længe, selvom der dog er nogle mangler og irritationsmomenter...

Jeg gennemførte det med Alistar, Morrigan, Oghren og mig selv som dual wielding rogue.... jeg fik først fingrene i Wynne ret sent i spillet, hvilket helt sikkert har gjort gennemførselen meget mere problematisk, det er som om at mass regeneration, mass heal og ressurection bare liiiige gør det hele lidt lettere ;)

@Zt3pH - Broodmoother var helt klart den næst sværeste kamp i hele spillet for mig, lige efter Ser Cautherine (sp?) - men nu prøvede jeg heller ikke at nakke Morrigans mor ;)

Anden gennemspilning står på Blood Mage og går efter "Storm of the year" combo! :D ...og helt sikkert nogle lidt mere kyniske beslutninger i stedet for altid at være moralsk korrekt og prinsen på den hvide hest! ;)
morphar~
Niveau 3
 
Indlæg: 231


Indlægaf Zt3pH » 17. nov 2009 12:23

Ja hun var nok træls, men det synes jeg nok også branka kampen var! Gal jeg var ved at få lange løg af det shjit!

Off-topic: Er der nogen der ved hvordan man får runer i sine våben når der er slots til det?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf bjaelkesex » 17. nov 2009 12:31

Zt3pH skrev:off-topic: Er der nogen der ved hvordan man får runer i sine våben når der er slots til det?



Du møder på et tidspunkt en dværg og hans lidt retarderede søn (det kan jeg vist godt påstå uden at såre nogen). Efter en mindre samtale hvor han spørger, om han må følge dig på sin færd, kan du finde ham i din lejr. Sønnen laver enchantments (se dialog).

Enchantments?

1) I would like some enchantments done.

ENCHANTMENTS!


For at besvare dit andet spørgsmål, så er jeg lige gået igang med (Battle at) Redcliff på nightmare. Morrigan, Alistair, Leilana og min dward rogue. Mages er ikke effektive til andet end at heale, når mange af deres spells også foresager friendly fire. Derfor den lidt spøjse sammensætning.
I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care.
bjaelkesex
Niveau 8
 
Indlæg: 6741


Indlægaf Zt3pH » 17. nov 2009 12:37

Jeg synes det er træls nok at spille mage på normal, så når jeg giver mig i kast med nightmare, så bliver det 100% sikkert som en af de andre classes.

Jeg synes faktsik mages er lidt vattet... Altså hvis jeg møder nogen fjender på egen hånd, er det kun pga Gylph of repulsion, at jeg kan overleve. Hvis de resister den, så er jeg som regel på skideren
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Indlægaf Annxii » 17. nov 2009 14:13

Zt3pH skrev:Jeg synes det er træls nok at spille mage på normal, så når jeg giver mig i kast med nightmare, så bliver det 100% sikkert som en af de andre classes.

Jeg synes faktsik mages er lidt vattet... Altså hvis jeg møder nogen fjender på egen hånd, er det kun pga Gylph of repulsion, at jeg kan overleve. Hvis de resister den, så er jeg som regel på skideren
nu er jeg selvfølgelig kun kommet ca halvvejs og på normal, men synes mages er mega effektive med cold. Selv mod skeleter, der er immune overfor cold plejer Cone of Cold at kunne freeze dem, og så kan man altså få nogle ret gode hug ind på dem og nogle endda shatter. Det er lidt irriterende med friendly fire selv på normal så jeg kan godt forestille mig, at det bliver en mega belastning på de højere sværhedsgrader. Jeg plejer dog af kunne finde et hul i mængden af folk til kun at ramme fjender :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541



Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster

cron