Xboxlife forum

Divinity 2 Ego Draconis

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf dakidski » 21. dec 2009 20:36

spif2001 skrev:Er det ikke stadig sådan, at demo'er også kan downloades af sølv medlemmer, 1 uge efter at guld medlemmer får den?


Frigivet: 21-12-2009 Gold Exclusive
dakidski
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf spif2001 » 21. dec 2009 20:37

Jojo - men forsvinder det gold exclusive skilt ikke bare om 1 uge?
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf dakidski » 21. dec 2009 20:38

Jow, men jeg vil naturligvis spille det nu. :) Er det i dansk distribution? Det kan være Blockbuster sælger det?
dakidski
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf spif2001 » 21. dec 2009 20:39

Det er udgivet, men det er vist lidt svært at få fat i. Tror ikke du skal regne med BB har det.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf dakidski » 21. dec 2009 20:41

Suk suk, jeg er en komplet western rpg-junkie.
dakidski
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf dakidski » 21. dec 2009 21:06

Bestilt fra Game.co.uk for 275 dkr, inkl. shipping.
dakidski
Niveau 4
 
Indlæg: 685


Indlægaf spif2001 » 8. jan 2010 17:47

Så fik jeg endelig taget mig sammen, og er for alvor kommet i gang med spillet. Jeg spiller på casual, da det spil er møgsvært og jeg derved ikke behøver at smadre x antal controller inden jeg kommer igennem. :)

Lige nu basker jeg løs med to-håndssværd og magic arrow spell. Derudover har jeg fået lavet et frankenstein monster ud af goblin dele, som følger mig overalt som en hund.

Det bliver faktisk bedre og bedre jo mere jeg spiller det. Er tæt på endelig at få mit Battle Tower og derved kunne lave mig om til en drage. Desuden kommer tårnet med en Necromancer (opgradere frankenstein monstret), en Enchanter (enchante våben / armor), en Alchemist (lave potions) og trainers (respec karakter).

Gåderne / puzzles man skal løse er engang imellem så svære, at jeg faktisk sidder fast. Ingen tvivl om at tyskerne godt kan lide at sætte sværhedgraden noget højere end deres amerikanske / canadiske kollegaer.

Satser på at blive til en drage i aften. :twisted:
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf boblerne32 » 8. jan 2010 18:11

spif2001 skrev:Satser på at blive til en drage i aften. :twisted:

Hva' fa'en, det er jo også fredag...

OT: Glæder til at følge din videre færd, det bliver dine tilbagemeldinger der afgør om jeg skal have fingrene i spillet på et tidspunkt.

Hvis RPG oraklet spif er tilfreds, så bliver jeg det nok også :)
boblerne32
Niveau 5
 
Indlæg: 963


Indlægaf Annxii » 8. jan 2010 18:33

er det openworld i stil med Scared, Dragon Age og Fallout? og hvor langt lader det til at være? Nu er der jo lidt tid til expansion til Dragon Age kommer så det kunne måske godt lige blive klemt ind inden Mass Effect 2 :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf spif2001 » 8. jan 2010 18:50

Det er open world og det virker rimelig langt. Jeg har spillet en 6-7 timer med min nuværende karakter og jeg er endnu ikke blevet til en drage - og jeg går ud fra at spillet er meget længere end det.

De 6-7 timer skal ses i forhold til, at jeg allerede har forsøgt mig med en 4-5 karakterer og derfor kendte quests og map inden jeg gik igang. Derfor har jeg nok kunne gøre det 50% hurtigere.

...men demoen er jo kommet, så den kan i jo prøve.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf spif2001 » 9. jan 2010 09:41

Nå - jeg blev ikke forvandlet til en drage i går. Jeg troede at når man kom til tårnet, så var man næsten klar til at blive drage, men sådan skulle det ikke være. :)

Efter et par timers spil på øen, hvor Battle Tower står, kom jeg endelig ind i det. Min mission er at dræbe den onde Necromancer Laiken, som har overtaget tårnet, der oprindeligt tilhørte den største magiker gennem tiderne.

Laiken har også et Frankenstein monster, som dog er meget smartere end mit. Faktisk kan hun snakke og hun forsøger at forhindre mig i at nå Laiken.

Lige nu sidder jeg fast igen. To døre, som jeg skal ind ad, er låst og jeg kan ikke finde nøglerne. Det giver lidt ekstra spilletid, når man skal støvsuge områder for nøgler, som er svære at se og tit ligger skjult både oppe og nede.

Skal spille igen lidt senere i dag. Så må vi se om jeg kan finde de nøgler.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Annxii » 9. jan 2010 17:30

det lyder som en god omgang tysk hack'n'slash man ikke skal gå glip af :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf spif2001 » 9. jan 2010 17:41

Så kom dagen hvor man fik sine dragekløer :twisted:

Det krævede 3 nasty boss battles på vejen op i tårnet + en rask lille luftkrig, hvor jeg som ny drage slogedes mod en flok flyvende øer med tilhørende ballista tårne og flyvende monstre. Hvis jeg ikke havde spillet på easy, så havde jeg aldrig klaret den.

Det er en lidt tung ting ved Divinity II, at man skal tage nærmest alle de side quests der er, for at skrabe nok xp sammen, så man er i højt level nok, når man battler main story questen.

Det var noget af en forløsning, at blive til en drage, og det er fedt at kaste sig ud fra klipperne og forvandle sig til en drage på vejen ned og så flyve derud af. :D

Dragen er rimelig godt lavet og forholdsvis nem at styre. Opfører sig lidt helikopter agtigt. Den kan opgraderes med sit eget lille skill tree og man kan finde rustning til den. Hvis man er på skideren på jorden, så laver man sig bare om til en drage og hopper i vejret. Dragen regenererer mana hurtigt, så det er nemmere at heale sig som drage.

En lidt træls ting ved dragen er, at når den går i luften bliver den blind overfor alle monstre på jorden. Ergo kan man ikke lave flyby shootings, hvad der ellers kunne have været fun. Tror det har noget at gøre med for mange ting på skærmen på én gang + at det ville være for let at smadre alt på jorden.

Som drage kæmper man imod wyverns og andre flyvende bæster, som bliver ved med at blive spawnet fra deres dwellings, så de dwellings skal smadres. Det er ikke altid nemt, da fjenden kan lave nogle shimmering beskyttelses skjold rundt om deres bygninger. Disse skjold har generatorer stående for at føde dem, og dem kan man så smadre i human form. Herefter går man ind med dragen og brænder skidtet i stumper og stykker.

Første gang jeg så de skjold troede jeg bare det var noget små farligt fis, man ville blive nasset lidt af, men nej. 1 sekund efter: død drage...

Jeg har også været i en lava hule, hvor jeg skulle slukke for nogle generatorer for at smadre resten i lava hulen med min drage. Fed oplevelse. Generatorerne stod i nogle 'små' rum, hvor man ikke kunne være drage. I de rum skulle man så hoppe rundt på platforme Tombraider style. Ikke helt nemt, for styringen er ikke helt til det, men det var sjovt.

Det spil bliver federe og federe. Det er tydeligt inspireret af de gamle eventyr film - Conan og den slags. Ærgeligt at grafikken lige mangler det sidste, for stemningen er fin og verdenen fungerer.

Til dem der får fat i det, så sørg for, at i i det mindste kommer så langt som til drage forvandlingen.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Annxii » 10. jan 2010 02:11

det lyder helt klart som et tilføjelse til samlingen! nu skal Game.co.uk bare lige få det på lager igen! Hvad med loot, er der meget af det? :D
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Indlægaf spif2001 » 10. jan 2010 09:41

Der er masser af loot. Så meget at man hurtigt får tasken fuld og en del loot kan slet ikke bruges til noget (køkkengrej), så man skal holde øje med, hvad man putter i tasken.

Man kan heale sig med mad og drikke. Det er kun brugbart i starten af spillet, men det fylder også hurtigt op. En sjov feature i starten er, at man kan dræbe høns for at få kyllingelår, der så kan spises. De kan godt være svære at få ram på de høns. ;)

Inventory management er lidt kringlet, og man bruger mere tid på det end nødvendigt. Heldigvis stacker crafting loot (herbs, ore, crystals etc.).

Om at crafte:
Våben og armor kan have slots til charms - små juveler / amuletter som giver stat bonuser. Charms kan finde / købe og selv sætte i. De kan kun bruges én gang og kan ikke fjernes.

Våben og armor kan have slots til enchantments. Ore, crystals og den slags gives til en enchanter, som så kan lave en enchantment på våbenet. Poison damage bonus, fire damage bonus etc. En enchanter kan også disenchante, så man kan få en ny enchantment på våbenet / armoren. Muligvis kan man disenchante våben og få enchantmenten tilføjet listen over de enchantments enchanteren kan lave. Det er jeg ikke helt sikker på endnu.

Potions kan brygges hos en alchemist. Man finder opskrifter rundt omkring og når man besøger en alchemist bliver de opskrifter automatisk tilføjet den liste, man kan bede om at få lavet. Til potions bruger man de forskellige urter man finder ude i naturen og i opbevarings remedier (tønder, kasser etc.)

En nice lille feature i Battle Tower (det tårn man kommer til at eje), er at man har 3 fyre som man kan sende ud og lede efter crafting materials. En til gems, en til urter og en til ore. De fyre kan man 'opgradere' ved at give dem bedre våben og bedre armor. Det giver dem en større chance for at få fat i noget. Når de kommer tilbage og har mislykkedes, er de skadede. For at få dem på fode igen, kan man så betale tårnets alchemist for at heale dem. Meget brugbart, hvis man lige mangler en bestemt ting til et eller andet og ikke lige kan finde det.

Om at stjæle
En lidt skidt ting i Divinity II er, at man kan stjæle alt lige for øjnene af folk. Der er ikke nogen der råber tyv, og ingen guards der kommer løbende. Det gør selvfølgelig spillet lettere mht. loot gathering, men det fjerner lidt realisme. Man er jo efterhånden blevet vant til at man ikke bare kan hapse løs i den her slags spil.

Om at rejse
I Divinity II render man meget rundt, og for at man ikke skal rende alt for meget, er der placeret en del teleporters rundt omkring. Det fungerer fint og man bliver faktisk aldrig irriteret over, at der ikke er 'fast travel' via kortet.

Kortet i sig selv virker fint. Der er ingen 'fog of war' - f.eks. vises hele kortet over en dungeon i det øjeblik man træder ind i den. Specielle ting så som store dungeon indgange, teleporters etc. vises først på hovedkortet når man har fundet dem.

Når man får dragen efter mange timers spil, så er den det foretrukne befordringsmiddel. Både fordi den er hurtig, men også fordi det er fedt at flyve. :)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster