Xboxlife forum

Et fedt RPG spil? please help!!!

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Indlægaf propagandapanda » 8. apr 2008 12:25

Turbaserede RPG er i mine øjne den bedste type spil. Netop det taktiske element gør det interessant, istedet for instant action som oftest bare ender i kamp ala dette: Billede
propagandapanda
Niveau 6
 
Indlæg: 1561


Indlægaf Excellon » 8. apr 2008 12:45

TagEnKiks skrev:
Excellon skrev:umiddelbart vil jeg også sige mass effect...
eftersom du ikke gider turbaserede kampsystemer så er et spil som Lost Odyssey ikke en mulighed... Personligt har jeg ikke gidet oblivion fordi jeg synes sådanne spil skal være i 3. person... synes det ser alt for dårligt ud i 1. person...


Du er godt klar over, at oblivion kan spilles i 3. person ikke ?


havde prøvet det på PC men synes ikke det 3. person fungerede særlig godt... men altså der er ingen tvivl om at der er meget content i oblivion og meget game time men personligt kan jeg bedre lide RPGs der 100% 3. person ligesom ME eller Lost Odyssey...

Kan også for det meste bedre lide turbaserede kampsystemer end realtime combat ligesom propagandapanda...
Excellon
Niveau 4
 
Indlæg: 373


Indlægaf Incubus » 8. apr 2008 13:54

Hmm well kan jo se på det hele jeg nok hellere må få labberne i Oblivion & Mass Effect så. Så skulle underholdningen da være sikret...

Hvad kommer der elelrs af spændende RPG's til vidunderet? Ja udover fable2 som jeg glæder mig helt ustryligt meget til.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Incubus
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf RepsejMoyr » 8. apr 2008 20:16

Fallout 3 er vist også værd at vente på :)
Billede
RepsejMoyr
Niveau 2
 
Indlæg: 106


Indlægaf HunkyDory » 8. apr 2008 21:12

propagandapanda skrev:Turbaserede RPG er i mine øjne den bedste type spil. Netop det taktiske element gør det interessant, istedet for instant action som oftest bare ender i kamp ala dette: Billede



Det der er jo netop hvad der svare til turbaserede RPGs. Det taktiske element er så let at overskue, at det bare handler om at skiftes til at slå på hinanden, og endten vide man vinder pga. gode stats, eller vide man taber pga. det modsatte...
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Mr. Aggiz » 8. apr 2008 21:38

Du snyder dig selv hvis du ikke invstere i Mass Effect. Det er ekstremt godt!

Spiller en del Two Worlds i øjeblikket og må sige jeg er positivt overrasket. For da jeg kom ordentligt igang, havde jeg meget svært ved bare at lægge det fra mig igen.

Det der med at det er svært at finde rundt, kan jeg slet ikke forstå. tror jeg har gennemført 25% af spillet nu og har ikke haft nogen problemer med, at kunne ordentligt overskue spillet.

Stemmeskuespillet er somsagt virkeligt dårligt, men jeg vænnede bare hurtigt til det.
Billede
Mr. Aggiz
Niveau 6
 
Indlæg: 1878
By: Århus


Indlægaf Incubus » 9. apr 2008 09:01

Mr. Aggiz skrev:Du snyder dig selv hvis du ikke invstere i Mass Effect. Det er ekstremt godt!

Spiller en del Two Worlds i øjeblikket og må sige jeg er positivt overrasket. For da jeg kom ordentligt igang, havde jeg meget svært ved bare at lægge det fra mig igen.

Det der med at det er svært at finde rundt, kan jeg slet ikke forstå. tror jeg har gennemført 25% af spillet nu og har ikke haft nogen problemer med, at kunne ordentligt overskue spillet.

Stemmeskuespillet er somsagt virkeligt dårligt, men jeg vænnede bare hurtigt til det.


Super, thanks, men ja kan jo nok godt se på det hele at Mass Effect er et musthave, selvom hele det science fiction univers ikke tænder mig så meget.... Men flot ser det sgu ud.
Incubus
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf RaWc » 15. apr 2008 19:04

Hvis du er til at rende rundt med sværd og skjold, og udforske landskaber er oblivion et helt sikkert must.

Det kan varmt anbefales, og som andre før har sagt, så ligger der ufatteligt meget spilletid heri. 200+ timer er ikke en underdrivelse, så hvis du har tiden til det, er det et nååået vildt spil :)
RaWc
Niveau 3
 
Indlæg: 266


Indlægaf Incubus » 9. maj 2008 09:55

Så er jeg da i fuld gang med Oblivion og ja indtil videre, efter de første par quests, er det jo ganske ganske lovende... Utrolig stemningsfuldt så jeg skal da nok få ventetiden til Fable 2 til at gå med det her....
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Incubus
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf Blodbad » 9. maj 2008 11:24

Oblivion går du ikke fejl af.
Jeg kan ikke forstå at en RPG fan ikke kunne lide morrowind, genialt spil IMO. Men selvfølgelig blev man ikke holdt så meget i hånden som i Oblivion, kan også godt se bruger interfacet måske ikke var det bedste til konsol (jeg spillede det på PC).

MHT Two Worlds, så ja, det er grimt (især interiors og dungeons), det virker lidt ufærdigt hist og pist, og ja skuespillet har du sikkert hørt om, det er decideret grinagtigt. Nå det så er sagt, så synes jeg ikke det fortjener den nedsabling det har fået af kritikerne, for det er faktisk underholdene og der er masser af indhold. Kampsystemet synes jeg endda fungerer rigtigt godt. Jeg synes ikke det er svært at finde rundt i verdenen eller quests. Item opgraderingssystemet synes jeg er rigtigt godt, det gør looting meget mere interessant og det synes jeg er en stor del af den slags spil. Mine forventinger var ret lave pga omtalen og jeg er meget positivt overrasket. Synes gamespots anmeldelse rammer meget godt, det er også den eneste jeg har set der ikke slagter det fuldstændigt. Jeg tror ikke anmelderne har kunnet se videre end de åbenlyse fejl der er, men hvis man er fan af genren (som mig) så er der masser af hente.

Mass Effect er godt men kort. Personligt synes jeg ikke der er så meget replay value for det er kun main quest'en der er noget ved. Exploration og sidequesting er ret kedeligt og ensformigt. Karakterudvikling og looting er også ret ligegyldigt i dette spil. Det er mere som at være med i en god og flot film. Spillet er overvurderet efter min mening, ikke dårligt, men overvurderet. Igen synes jeg GameSpot rammer den bedre end de fleste andre anmeldere. Jeg synes forresten at det er mærkeligt at der ikke er en eneste (jeg har set) der har kommenteret de sindsyge flimrende skygger i specielt figurernes ansigter. Det er lige før jeg tror at jeg er den eneste der kan se dem, for jeg synes de forstyrrer helt vildt.

Ikke et decideret RPG, snarere action adventure, men hvis du er fan af fantasy genren kunne Kameo - Elements of Power måske være interessant for dig. Jeg synes det er et rigtigt flot gennemarbejdet stykke underholdning.

P.S. Jeg glæder mig til Fable 2 og Fallout 3. Glæder mig også til at finde ud af hvad Age of Conan er for en størrelse.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Indlægaf Incubus » 9. maj 2008 12:00

Blodbad skrev:Oblivion går du ikke fejl af.
Jeg kan ikke forstå at en RPG fan ikke kunne lide morrowind, genialt spil IMO. Men selvfølgelig blev man ikke holdt så meget i hånden som i Oblivion, kan også godt se bruger interfacet måske ikke var det bedste til konsol (jeg spillede det på PC).

MHT Two Worlds, så ja, det er grimt (især interiors og dungeons), det virker lidt ufærdigt hist og pist, og ja skuespillet har du sikkert hørt om, det er decideret grinagtigt. Nå det så er sagt, så synes jeg ikke det fortjener den nedsabling det har fået af kritikerne, for det er faktisk underholdene og der er masser af indhold. Kampsystemet synes jeg endda fungerer rigtigt godt. Jeg synes ikke det er svært at finde rundt i verdenen eller quests. Item opgraderingssystemet synes jeg er rigtigt godt, det gør looting meget mere interessant og det synes jeg er en stor del af den slags spil. Mine forventinger var ret lave pga omtalen og jeg er meget positivt overrasket. Synes gamespots anmeldelse rammer meget godt, det er også den eneste jeg har set der ikke slagter det fuldstændigt. Jeg tror ikke anmelderne har kunnet se videre end de åbenlyse fejl der er, men hvis man er fan af genren (som mig) så er der masser af hente.

Mass Effect er godt men kort. Personligt synes jeg ikke der er så meget replay value for det er kun main quest'en der er noget ved. Exploration og sidequesting er ret kedeligt og ensformigt. Karakterudvikling og looting er også ret ligegyldigt i dette spil. Det er mere som at være med i en god og flot film. Spillet er overvurderet efter min mening, ikke dårligt, men overvurderet. Igen synes jeg GameSpot rammer den bedre end de fleste andre anmeldere. Jeg synes forresten at det er mærkeligt at der ikke er en eneste (jeg har set) der har kommenteret de sindsyge flimrende skygger i specielt figurernes ansigter. Det er lige før jeg tror at jeg er den eneste der kan se dem, for jeg synes de forstyrrer helt vildt.

Ikke et decideret RPG, snarere action adventure, men hvis du er fan af fantasy genren kunne Kameo - Elements of Power måske være interessant for dig. Jeg synes det er et rigtigt flot gennemarbejdet stykke underholdning.

P.S. Jeg glæder mig til Fable 2 og Fallout 3. Glæder mig også til at finde ud af hvad Age of Conan er for en størrelse.


Jep Age of Conan glæder jeg mig også til at se hvad er for noget...

Fable 2 glæder jeg mig bare ustyrligt til, det bliver stort...



Hmm jeg spillede demoen af Two Worlds og der var jeg godt nok ikke specielt imponeret, underlig kluntet styring, og grafikken synes jeg heller ikke var så pæn igen....


Jeg vil alligevel ikke have så mange RPG's stående da jeg ikke spiller så vildt meget igen, og når først jeg kommer godt igang med et RPG så prøver jeg altid at få alt ud af det, luske rundt og finde alt jeg kan finde og bare opdage ting og sager...

det er der Oblivion virkelig virker fedt umiddelbart. Nu har jeg ikke spillet det så meget endnu, men synes da ikke man bliver holdt meget mere i hånden end i Morrowind.... Ved sgu ikke helt hvad det var ved det spil jeg ikke ku li.... Det fangede mig bare aldrig rigtig...

Action Adventure spil er også superfede, så Kameo er da helt sikkert noget jeg lige vil holde øje med.
Incubus
Niveau 3
 
Indlæg: 249


Indlægaf Gamemakerman » 9. maj 2008 12:32

RPGs fra vesten:
Mass Effekt og Oblivion.

Fra Asien:
Blue Dragon, Eternal Sonata og Lost Odyssey.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Mike.B » 9. maj 2008 18:52

jeg syns nu osse at Lost odyssy er værd at kigge på
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Indlægaf Biggus » 24. jun 2008 18:33

Kan kun sige at jeg er fuldt ud enig med folk vedr. mass-effect og oblivion! Fable2 skulle også blive vildt nice, ligesom Fallout3 bliver en titel jeg køber ligemeget hvor mange 0/5 stjerner det får (og det gør det ikke :P)... Age of Conan bliver jo så en anden sag - det ser fedt ud, men hvordan bliver betalingen på en konsol? Er lidt urolig over det tbh...

Hvis du har prøvet mass effect nu så synes jeg faktisk også at du skal spille Bioshock! Det er sgu ikke så meget RPG (selvom visse opbygnings elementer i spillet ligger lidt op til det) - men det vigtigste for mig i et RPG er altså et fedt plot og god stemning og det har Bioshock som dog er et FPS (First person shoter)..

Anyway Fallout3 bliver sgu et MUST HAVE :P
Biggus
Niveau 2
 
Indlæg: 147


Indlægaf PeLeF » 24. jun 2008 19:40

HVis du måske også var intereseret i den gamle xbox stadig, så er Der også Starwars: Knights of The Old Repuplic. 1 eller 2.
Men det er en Xbox original spil, og er ikke på Xbox 360 men kan dog stadig spilles på X360..
PeLeF
Niveau 4
 
Indlæg: 470


ForegåendeNæste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster