Xboxlife forum

Blue Dragon: The official topic

Diskuter RPG og MMORPG's her.

Blue Dragon: The official topic

Indlægaf Gamemakerman » 21. feb 2007 01:21

Da jeg har modtaget relativt mange spørgsmål angående spillet på forummet og via PB, så synes jeg at vi trænger til en officiel tråd om spillet.

Fyr løs med spørgsmål og andet i måtte have på hjertet omkring spillet. Anmeldelsen af den japanske udgave kan læses her:

http://www.xboxlife.dk/review/172/Blue-Dragon.html
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Jibla » 21. feb 2007 03:14

Personligt er jeg ikke super interesseret i det, da jeg ikke lige kan se hvad det bringer af revolutioner i forhold til den japansk RPG genre. Jeg stod af toget efter FFX, og foretrækker Bioware i dag.

Men, det kunne da være jeg blev fanget af det her, så derfor ville det være fedt hvis du gad at C/P på en smart og overskuelig måde, alle de spørgsmål som du er blevet bombet med.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf PonyArne » 21. feb 2007 03:20

Jeg har faktisk et.. Jeg begyndte at spille enchanted arms som jeg formoder har lidt det samme kampsystem? Men det pisser mig af at fjernerne bare poppper op ud af ingenting.. Mega belastende! Er det også sådan i BD?
Billede
PonyArne
Niveau 7
 
Indlæg: 2080


Indlægaf Saped » 21. feb 2007 06:55

PonyArne skrev:Jeg har faktisk et.. Jeg begyndte at spille enchanted arms som jeg formoder har lidt det samme kampsystem? Men det pisser mig af at fjernerne bare poppper op ud af ingenting.. Mega belastende! Er det også sådan i BD?


Taget fra anmeldelsen her på siden :roll:

"En ting som mange ikke kunne lide ved Final Fantasy-serien og mange andre turbaserede RPG-spil var, at fjenderne bare angreb en sådan uden videre. I Blue Dragon har de heldigvis ændret på dette ved at lade fjenderne være synlige hele tiden."
Billede
Saped
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Indlægaf Enyeez » 21. feb 2007 07:51

Når jeg ser vids af Blue Dragon, ligner det at man bare slår alm. med de der blå dyr, hvordan er det med dem, de alle sammen har en blå "skygge", og intet andet ? - virker lidt fesen.

Enchanted Arms havde de forskellige "tricks" som så fede ud, Blue Dragon, en blå skygge der slår for dem :\

please correct me if Im wrong, ville gerne glæde mig mere end jeg gør, elsker jrpgs men syntes dette ser lidt tamt ud. :\
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf HunkyDory » 21. feb 2007 11:14

Enyeez skrev:Når jeg ser vids af Blue Dragon, ligner det at man bare slår alm. med de der blå dyr, hvordan er det med dem, de alle sammen har en blå "skygge", og intet andet ? - virker lidt fesen.

Enchanted Arms havde de forskellige "tricks" som så fede ud, Blue Dragon, en blå skygge der slår for dem :\

please correct me if Im wrong, ville gerne glæde mig mere end jeg gør, elsker jrpgs men syntes dette ser lidt tamt ud. :\


Præcis en af de grunde til at jeg ikke glæder mig. Syntes den del ser ret sparet ud i forhold til hvilke muligheder man har.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Gamemakerman » 21. feb 2007 12:34

Se på det sådan - I EA har du dit party som kan visse tricks de kan lære, men er altid bundet af deres profession og det kan der ikke gøres noget ved. I Blue Dragon har du 100% det samme princip grundlæggende, men du kan skifte imellem 9 forskellige professioner og kombinere dem som du lyster i angreb.

Systemet i BD er MEGET mere gennemgået da der også er mere konsekvens og muliger for at påvirke angreb i form af at der er forskelle på hvad de enkelte angreb kan gøre i det forskellige klasser, på forskellige fjender. Vindangreb kan fks blæse mørke skyer væk og noget i den dur.

BD er bare ENORMT mere gennemgået end EA, og der er bare mange andre ting som gør at gameplayet ikke bliver gammelt på 5 min, som det i EA.

(Spoiler!)



Dine skygger får på tredje disc et superangreb som der kan charges op og kan så blive smidt i hovedet på fjenden



(Spoiler Slut!)
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Enyeez » 21. feb 2007 13:57

Tak :)

_SER_ stadig fesen ud, men hvis det er SÅ stort, skal jeg jo have det.
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Vinterbird » 21. feb 2007 14:01

Gamemakerman skrev:Se på det sådan - I EA har du dit party som kan visse tricks de kan lære, men er altid bundet af deres profession og det kan der ikke gøres noget ved. I Blue Dragon har du 100% det samme princip grundlæggende, men du kan skifte imellem 9 forskellige professioner og kombinere dem som du lyster i angreb.

Systemet i BD er MEGET mere gennemgået da der også er mere konsekvens og muliger for at påvirke angreb i form af at der er forskelle på hvad de enkelte angreb kan gøre i det forskellige klasser, på forskellige fjender. Vindangreb kan fks blæse mørke skyer væk og noget i den dur.

BD er bare ENORMT mere gennemgået end EA, og der er bare mange andre ting som gør at gameplayet ikke bliver gammelt på 5 min, som det i EA.

(Spoiler!)



Dine skygger får på tredje disc et superangreb som der kan charges op og kan så blive smidt i hovedet på fjenden



(Spoiler Slut!)


Så det bruger reelt professionsystemet fra FF serien?
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Gamemakerman » 21. feb 2007 14:26

Vinterbird skrev:
Gamemakerman skrev:Se på det sådan - I EA har du dit party som kan visse tricks de kan lære, men er altid bundet af deres profession og det kan der ikke gøres noget ved. I Blue Dragon har du 100% det samme princip grundlæggende, men du kan skifte imellem 9 forskellige professioner og kombinere dem som du lyster i angreb.

Systemet i BD er MEGET mere gennemgået da der også er mere konsekvens og muliger for at påvirke angreb i form af at der er forskelle på hvad de enkelte angreb kan gøre i det forskellige klasser, på forskellige fjender. Vindangreb kan fks blæse mørke skyer væk og noget i den dur.

BD er bare ENORMT mere gennemgået end EA, og der er bare mange andre ting som gør at gameplayet ikke bliver gammelt på 5 min, som det i EA.

(Spoiler!)



Dine skygger får på tredje disc et superangreb som der kan charges op og kan så blive smidt i hovedet på fjenden



(Spoiler Slut!)


Så det bruger reelt professionsystemet fra FF serien?


Nej, vil mere mene at det er en mellemting imellem Dress tingene i FFX-2 og lvl systemet i EA.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Gamemakerman » 8. mar 2007 23:47

Wooo, nyt gratis Dlc i morgen :D
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Crueltylizer » 8. mar 2007 23:52

Bruger spillet egentlig nogen form for physics eller simulators?

Cloth, Hair eller måske ragdoll?
Crueltylizer
Niveau 7
 
Indlæg: 3966


Indlægaf HunkyDory » 8. mar 2007 23:53

Brysterne gør! ;)
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Gamemakerman » 8. mar 2007 23:58

Crueltylizer skrev:Bruger spillet egentlig nogen form for physics eller simulators?

Cloth, Hair eller måske ragdoll?


Der er Cloth og Hair physics + Boob physics på Zola :P Men det er ikke fordi at et spil som dette skal bruge sådan noget såsom ragdoll meget.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Indlægaf Gamemakerman » 21. mar 2007 00:54

Meh, gad ikke til at slutte min Xbox 360 til min pc så tog lige et par off screen billeder, verdens ekslusiv :roll:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Anyways enjoy.
Tidligere Skribent | Xboxlife.dk
Gamemakerman
Niveau 8
 
Indlæg: 8790


Næste

Tilbage til RPG

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster