Xboxlife forum

Forza 4 - tråden

Spil med fart på

Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf Mircu » 3. sep 2011 12:21

clearlycoolguy skrev:
Merlin42 skrev:Det er stadig lidt synd de ikke har regn med i spillet.
Men jeg glæder mig til at sidde bag rattet igen :)


Dan Greenawalt snakkede meget om, at han synes at det er vigtigere at have en solid framerate på 60 (60fps) i et simulationsspil, end at få regn og nattekørsel med i et "dynamisk" vejr. Det ville simpelthen kræve for meget af xboxen, så det ville gå ud over fps'en og dermed gameplay. Dog har de vidst nattekørsel på udvalgte baner.. Eller var det dynamisk vejr på udvalgte baner? Kan ikke lige huske :<

Og, de har nævnt alle start-bilerne:

2011 Ford Ka
2011 Chevrolet Spark
2011 Citroen C1
2011 Nissan Micra
2011 Peugeot 107
2011 Toyota Aygo
2011 Vauxhall Agila
2011 Volkswagen Fox

(Skal da helt sikkert gå amok i en Aygo :D)


Det er muligt på visse baner at have forskellige tider, altså sunset, sunrise osv, så du får forskellige belysning på banen, især lækkert til foto - Glæder mig til at se hvad de har at fortælle næste uge, selvom jeg har en god ide om at det er homespaces, som der nemlig er en achievement der nævner, hehe.. Og jeg skal da helt sikkert starte ud i en Nissan Micra, kun fordi at jeg ender med at have så mange andre Nissans :p
Billede
Mircu
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf clearlycoolguy » 3. sep 2011 12:36

Mircu skrev:
clearlycoolguy skrev:
Merlin42 skrev:Det er stadig lidt synd de ikke har regn med i spillet.
Men jeg glæder mig til at sidde bag rattet igen :)


Dan Greenawalt snakkede meget om, at han synes at det er vigtigere at have en solid framerate på 60 (60fps) i et simulationsspil, end at få regn og nattekørsel med i et "dynamisk" vejr. Det ville simpelthen kræve for meget af xboxen, så det ville gå ud over fps'en og dermed gameplay. Dog har de vidst nattekørsel på udvalgte baner.. Eller var det dynamisk vejr på udvalgte baner? Kan ikke lige huske :<

Og, de har nævnt alle start-bilerne:

2011 Ford Ka
2011 Chevrolet Spark
2011 Citroen C1
2011 Nissan Micra
2011 Peugeot 107
2011 Toyota Aygo
2011 Vauxhall Agila
2011 Volkswagen Fox

(Skal da helt sikkert gå amok i en Aygo :D)


Det er muligt på visse baner at have forskellige tider, altså sunset, sunrise osv, så du får forskellige belysning på banen, især lækkert til foto - Glæder mig til at se hvad de har at fortælle næste uge, selvom jeg har en god ide om at det er homespaces, som der nemlig er en achievement der nævner, hehe.. Og jeg skal da helt sikkert starte ud i en Nissan Micra, kun fordi at jeg ender med at have så mange andre Nissans :p


Hvad går homespaces ud på, helt præcist?
tidligere goudish :D
clearlycoolguy
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf CvKM » 3. sep 2011 12:36

Helt sikkert Citroen C1 til mig, KUN fordi min mor har en. :D (Vistnok fra 2008)
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf Mircu » 3. sep 2011 12:53

clearlycoolguy skrev:Hvad går homespaces ud på, helt præcist?


Kort sagt, så er det der, hvor din bil vil placeret i menuerne, altså når du skal til at trykke go race osv - Som mit gæt er, at man jo nok også vil kunne bruge til fotos - Ved fx, at der er en i Top Gear studie, så tænk på det som backdrops, da der ikke er noget der tyder på, at man vil kunne køre rundt i dem, desværre :(
Billede
Mircu
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf clearlycoolguy » 3. sep 2011 12:59

Mircu skrev:
clearlycoolguy skrev:Hvad går homespaces ud på, helt præcist?


Kort sagt, så er det der, hvor din bil vil placeret i menuerne, altså når du skal til at trykke go race osv - Som mit gæt er, at man jo nok også vil kunne bruge til fotos - Ved fx, at der er en i Top Gear studie, så tænk på det som backdrops, da der ikke er noget der tyder på, at man vil kunne køre rundt i dem, desværre :(


Ah, okay.

Både godt og ondt.
tidligere goudish :D
clearlycoolguy
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf Mogwai » 4. sep 2011 14:30

Er der nogen som har set telemetri interface'et i FM4? Jeg gad godt vide hvordan det er blevet opgraderet/justeret i forhold til 3'eren.
"Good news. I figured out what to do with all the money I save recycling your one roomful of air. When you die, I'm going to laminate your skeleton and pose you in the lobby. That way future generations can learn from you how not to have your unfortunate bone structure." -GLaDOS
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf clearlycoolguy » 4. sep 2011 21:57

Telemetri?
tidligere goudish :D
clearlycoolguy
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 4. sep 2011 22:51

clearlycoolguy skrev:Telemetri?


http://en.wikipedia.org/wiki/Telemetry#Motor_racing

sakset fra wikipidea:
Motor racingTelemetry is a key factor in modern motor racing, allowing race engineers to interpret the vast amount of data collected during a test or race, and use that to properly tune the car for optimum performance. Systems used in some series, namely Formula One, have become advanced to the point where the potential lap time of the car can be calculated and this is what the driver is expected to meet. Some examples of useful measurements on a race car include accelerations (G forces) in 3 axis, temperature readings, wheel speed, and the displacement of the suspension. In Formula 1, the driver inputs are also recorded so that the team can assess driver performance and, in the case of an accident, the FIA can determine or rule out driver error as a possible cause.

Later developments saw two way telemetry, that allowed the engineers the ability to update calibrations on the car in real time, possibly while it is out on the track. In Formula 1, two-way telemetry surfaced in the early nineties from TAG electronics, and consisted of a message display on the dashboard which the team could update. Its development continued until May 2001, at which point it was first allowed on the cars. By 2002 the teams were able to change engine mapping and deactivate particular engine sensors from the pits while the car was on track.[citation needed] For the 2003 season, the FIA banned two-way telemetry from Formula 1,[citation needed] however the technology still exists and could eventually find its way into other forms of racing or road cars.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf clearlycoolguy » 5. sep 2011 01:34

BulletEyeDk skrev:
clearlycoolguy skrev:Telemetri?


http://en.wikipedia.org/wiki/Telemetry#Motor_racing

sakset fra wikipidea:
Motor racingTelemetry is a key factor in modern motor racing, allowing race engineers to interpret the vast amount of data collected during a test or race, and use that to properly tune the car for optimum performance. Systems used in some series, namely Formula One, have become advanced to the point where the potential lap time of the car can be calculated and this is what the driver is expected to meet. Some examples of useful measurements on a race car include accelerations (G forces) in 3 axis, temperature readings, wheel speed, and the displacement of the suspension. In Formula 1, the driver inputs are also recorded so that the team can assess driver performance and, in the case of an accident, the FIA can determine or rule out driver error as a possible cause.

Later developments saw two way telemetry, that allowed the engineers the ability to update calibrations on the car in real time, possibly while it is out on the track. In Formula 1, two-way telemetry surfaced in the early nineties from TAG electronics, and consisted of a message display on the dashboard which the team could update. Its development continued until May 2001, at which point it was first allowed on the cars. By 2002 the teams were able to change engine mapping and deactivate particular engine sensors from the pits while the car was on track.[citation needed] For the 2003 season, the FIA banned two-way telemetry from Formula 1,[citation needed] however the technology still exists and could eventually find its way into other forms of racing or road cars.


ved sgu ikke helt hvad jeg skal sige til det :D

avanceret i hvert fald.. dog ved jeg at de har gjort MEGET ud af dæk, og affjedring, især dæk dog, hvor de har fået uendeligt meget data fra Pirelli som de bruger til at gøre køreoplevelsen bedre all-over.
tidligere goudish :D
clearlycoolguy
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf JohnH » 6. sep 2011 22:07

Hehe , Jeremy Clarkson omtaler Warthoggen fra Forza 4, synd man ikke kommer til at kunne køre i den :-)

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf clearlycoolguy » 7. sep 2011 11:27

De må gerne lige tage at smide sidste omgang af Under The Hood op, på fm.net. De skulle vidst afsløre nogle nye features eller lign. idag =P~
tidligere goudish :D
clearlycoolguy
Niveau 1
 
Indlæg: 94


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf Morten Skou » 7. sep 2011 11:32

Meget grineren film med Warthoggen :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf YaKuZa_MaB » 8. sep 2011 08:05

Hvis i har bestilt limeted edition hvor har i så gjort det jeg tør sku ikke coolshop længere de sidste 4 gange jeg har forud bestilt der har jeg ikke fået det den lovede dag og har måtte vente i optil 2 måneder før de havde det på lager igen. Er der nogen der kender nogle gode steder??
[img]http://www.chart-attack.com/xbox.jpg[/img]
YaKuZa_MaB
Niveau 3
 
Indlæg: 202


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf Mircu » 8. sep 2011 08:13

YaKuZa_MaB skrev:Hvis i har bestilt limeted edition hvor har i så gjort det jeg tør sku ikke coolshop længere de sidste 4 gange jeg har forud bestilt der har jeg ikke fået det den lovede dag og har måtte vente i optil 2 måneder før de havde det på lager igen. Er der nogen der kender nogle gode steder??


http://www.elgiganten.dk/product/spil-konsol/spil-xbox360/X360FORZA4LCE/forza-4-limited-collectors-edition-x360 - Der jeg har bestilt fra, da jeg har gode erfaring med deres webshop (ikke så meget butikkerne :p) Bestilte i sin tid fra Game UK, men der står deres subaru så kun til at være til england, og så kan jeg lige så godt bestille fra Danmark billigere faktisk :)
Billede
Mircu
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Forza 4 - tråden

Indlægaf loonitunius » 8. sep 2011 16:53

mircu, skal så meget slå dig i en C1 ;D nu når du ikke kan lide jeg gør det i C4'eren ;)

så klart jeg forudbestiller det.
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


ForegåendeNæste

Tilbage til Racing

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster