Xboxlife forum

X1 Harddisk

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: X1 Harddisk

Indlægaf Snemonster » 5. apr 2015 09:30

Er der en måde at tjekke / teste harddisken på om det er USB 2.0 eller USB 3.0 ?
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: X1 Harddisk

Indlægaf Bavi » 5. apr 2015 09:57

Snemonster skrev:Er der en måde at tjekke / teste harddisken på om det er USB 2.0 eller USB 3.0 ?


http://lmgtfy.com/?q=how+to+check+if+usb+is+2.0+or+3.0
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: X1 Harddisk

Indlægaf ShumwayDK » 5. apr 2015 10:02

Fandt denne tråd med folk der har samme problem. Lidt forskellige måder at løse det på:

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox ... 30562.aspx
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: X1 Harddisk

Indlægaf Snemonster » 5. apr 2015 14:25

Hmm de metoder virker ikke lige. Men jeg kan jo ikke tjekke om harddisken er USB 3.0 gennem min computer når min egen pc er så gammel at den selv kun har USB 2.0
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: X1 Harddisk

Indlægaf Stjerne » 5. apr 2015 15:02

Har lige et tillægs spørgsmål.

Når jeg nu sætter harddisk til xbox, kan jeg så samtidig bruge den, hvis jeg lige skal flytte nogle filer fra en pc til en anden, kan pc læse den ind, med xbox spil på?

Eller er den "låst" til xboxen?

Ved ikke om det ville blive aktuelt, bare nysgerrig.
Stjerne
Niveau 4
 
Indlæg: 677


Re: X1 Harddisk

Indlægaf Morten Skou » 5. apr 2015 17:00

Stjerne skrev:Har lige et tillægs spørgsmål.

Når jeg nu sætter harddisk til xbox, kan jeg så samtidig bruge den, hvis jeg lige skal flytte nogle filer fra en pc til en anden, kan pc læse den ind, med xbox spil på?

Eller er den "låst" til xboxen?

Ved ikke om det ville blive aktuelt, bare nysgerrig.


Den er låst til Xboxen.. hvis du vil bruge den på PC igen, så skal den formatteres på PC'en.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: X1 Harddisk

Indlægaf ShumwayDK » 5. apr 2015 17:19

Snemonster skrev:Hmm de metoder virker ikke lige. Men jeg kan jo ikke tjekke om harddisken er USB 3.0 gennem min computer når min egen pc er så gammel at den selv kun har USB 2.0


Du kan se det på stikket på harddisken hvad det er. Hvis stikket ligner det stik, der er på det ene billede på dit Pixmania link, så er det 3.0. Hvis ikke så er det 2.0.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: X1 Harddisk

Indlægaf Snemonster » 5. apr 2015 17:26

ShumwayDK skrev:
Snemonster skrev:Hmm de metoder virker ikke lige. Men jeg kan jo ikke tjekke om harddisken er USB 3.0 gennem min computer når min egen pc er så gammel at den selv kun har USB 2.0


Du kan se det på stikket på harddisken hvad det er. Hvis stikket ligner det stik, der er på det ene billede på dit Pixmania link, så er det 3.0. Hvis ikke så er det 2.0.


Ahh vidste ikke jeg kan se det på kablet også. Men den viser det er 3.0 så..
Kom i tanke om jeg har en bærbar som har USB 3.0, så tjekkede på den.
http://oi62.tinypic.com/2nhg4fo.jpg <-- Det blev resultatet.
Så harddisken virker kun som USB 2.0.
Jeg har skrevet til Pixmania om problemet. Så må jeg se hvad de svarer.
Snemonster
Niveau 2
 
Indlæg: 173
By: Thorsager


Re: X1 Harddisk

Indlægaf ShumwayDK » 6. apr 2015 09:06

Det lyder godt nok mærkeligt. Håber du finder en løsning med dem.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: X1 Harddisk

Indlægaf silentdk » 6. apr 2015 11:42

Fatter simpelthen ikke dette. Jeg har en 2 TB Verbatim USB 3.0 harddisk som jeg har prøvet og formatere med NTFS og uden formatering, men X1 vil ikke formatere den til spil, den vil kun bruge den til medier, den detekter den fint, men vil kun vise indhold, jeg har prøvet alle 3 usb stik og holdt reset inde i 10 sek. Uden held til noget.

Fik den en gang til at vise mig at formatere den til spil og navngav disken m.m, men da jeg så sagde ok til at den måtte den formatere den så hoppede den ligesom tilbage uden at gøre noget og så har den ikke ville noget siden.

Hvad gør jeg? Er der nogle kloge hoveder som har nogle ideer?
Billede
silentdk
Niveau 1
 
Indlæg: 66


Re: X1 Harddisk

Indlægaf jensskoedt » 6. apr 2015 12:21

Griber lige tråden.

Er der nogen der har erfaring med hvor meget det betyder for hastigheden om man har en 2,5" i mod en 3,5" med ekstern strømforsyning.

har selv en med ekstern, men knægten har brug for en HD også, er det ok at købe en 2,5"?
jensskoedt
Niveau 3
 
Indlæg: 285


Re: X1 Harddisk

Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2015 12:26

silentdk skrev:Fatter simpelthen ikke dette. Jeg har en 2 TB Verbatim USB 3.0 harddisk som jeg har prøvet og formatere med NTFS og uden formatering, men X1 vil ikke formatere den til spil, den vil kun bruge den til medier, den detekter den fint, men vil kun vise indhold, jeg har prøvet alle 3 usb stik og holdt reset inde i 10 sek. Uden held til noget.

Fik den en gang til at vise mig at formatere den til spil og navngav disken m.m, men da jeg så sagde ok til at den måtte den formatere den så hoppede den ligesom tilbage uden at gøre noget og så har den ikke ville noget siden.

Hvad gør jeg? Er der nogle kloge hoveder som har nogle ideer?


Har du fulgt denne fremgangsmåde ? (ca. 45 sek. og frem) -> http://majornelson.com/2014/05/21/exter ... e-in-june/
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: X1 Harddisk

Indlægaf silentdk » 6. apr 2015 12:31

BulletEyeDk skrev:
silentdk skrev:Fatter simpelthen ikke dette. Jeg har en 2 TB Verbatim USB 3.0 harddisk som jeg har prøvet og formatere med NTFS og uden formatering, men X1 vil ikke formatere den til spil, den vil kun bruge den til medier, den detekter den fint, men vil kun vise indhold, jeg har prøvet alle 3 usb stik og holdt reset inde i 10 sek. Uden held til noget.

Fik den en gang til at vise mig at formatere den til spil og navngav disken m.m, men da jeg så sagde ok til at den måtte den formatere den så hoppede den ligesom tilbage uden at gøre noget og så har den ikke ville noget siden.

Hvad gør jeg? Er der nogle kloge hoveder som har nogle ideer?


Har du fulgt denne fremgangsmåde ? (ca. 45 sek. og frem) -> http://majornelson.com/2014/05/21/exter ... e-in-june/


Ja den har jeg fulgt, men den opdager den stadig kun som en jeg kan bruge til billeder, film, m.m.
Billede
silentdk
Niveau 1
 
Indlæg: 66


Re: X1 Harddisk

Indlægaf BulletEyeDk » 6. apr 2015 15:19

Ok, det lyder mærkeligt... jeg har ikke selv erfaring med at tilslutte eksterne diske, jeg ved ikke om det måske kan skyldes, at der ligger flere partitioner på din eksterne disk, som "forstyrrer" xboxen ?

Prøv evt. og slet alle partitioner og undlad at formatere disken med diskhåndteringen, men overlad det hele til xboxen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: X1 Harddisk

Indlægaf IkkNico » 11. apr 2015 11:15

Jeg kan godt se på mine køb, at jeg går mere og mere digital only med XBO, og så er de 350GB sgu' ikke meget bevendt. Jeg håber at SSD diske snart falder lidt i pris, så jeg køre alle mine spil derfra.

*edit*
Så lige at man kan får 256GB USB stick for omkring 700kr, så vi nærmer os jo de 512GB der skal til for at dxet kan betale sig, spørgsmålet er om USB stick overhovedet kan bruges, eller om XBO genkender dem som rene medie enheder. Der er selvfølgelig også begrænset antal skrivninger, men saves ligger jo i skyen, så der skal kun flyttes spil over et bgrænset antal gange
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 97 gæster

cron