Xboxlife forum

harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf Rasmusdc » 17. mar 2015 12:12

Jeg ville udvide min Xbox one, da jeg har fyldt de 500gb plads.

søgte lige hurtigt.. Xbox one og kompatible hd´s WD ultra passport kom frem, bestilte en 2TB som jeg satte til i dag..

men den er grov irriterende, da den ikke lukker ned med boxen..

min wiiu kører uden problemer med en gammel 320gb passport, men disken bliver ved med at køre med Xbox one.

og min Xbox one er sat til at slukke 100% ned, så det er ikke engang fordi xbox´en er i sleep..

findes der nogle alternative harddiske som vil lukke 100% ned når man slukker sin Xbox.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf z0ntax » 17. mar 2015 12:39

Dit "problem" er nok at du har xbox'en sat til instant on og der slukker den ikke harddisken da den blandt andet bruger den til at hente opdateringer på
Billede
z0ntax
Niveau 2
 
Indlæg: 130
By: Varde


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf pede B » 17. mar 2015 13:44

Er det ikke bare at slukke på stikkontakten, eller evt tage ekstern hdd ud, når du ikke skal bruge den? :)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf Mike JezZ » 17. mar 2015 13:58

Hvis du slukker stikkontakten er det synderen.

Har du XO og ekstern HDD til samme stikdåse og du slukker, vil den eksterne HDD altid starte op når du tænder for strømmen til stikdåsen.

Først når XO har været tændt, og derefter slukkes, styrer den den eksterne HDD.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf pede B » 17. mar 2015 14:00

Hvad hvis man har ekstern hdd uden strømforsyning? Så burde den da ikke tænde, medmindre Xboxen tænder?
Jeg kan sagtens tage fejl..
Jeg plejer bare at sætte min i når jeg har brug for det, så oplever ingen problemer med sådan noget :)
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf Mike JezZ » 17. mar 2015 14:09

Se, det kan jeg jo ikke svare på, da min jo har en strømforsyning :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf GrillBillerDK » 17. mar 2015 21:44

hvad står der under indstillinger/strømstyringer
Er der hak under sluk for lageret når Xbox er slukket?
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf VIC » 17. mar 2015 23:16

Nu mener jeg, at X1 har always-on USB stik. Dvs. der altid kan trækkes strøm fra dem, så man eks. kan lade controllere videre, selv om konsollen er slukket. Det har så den konsekvens, at hvis man har en USB HDD der tænder, når den får strøm fra hosten, så vil den altid være tændt.
When I was a child, I spoke as a child, I understood as a child, I thought as a child; but when I became a man, I put away childish things... Except my X360!!!
VIC
Niveau 3
 
Indlæg: 221
By: Horsens


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf Jake242 » 19. mar 2015 09:13

Mike JezZ skrev:Hvis du slukker stikkontakten er det synderen.

Har du XO og ekstern HDD til samme stikdåse og du slukker, vil den eksterne HDD altid starte op når du tænder for strømmen til stikdåsen.

Først når XO har været tændt, og derefter slukkes, styrer den den eksterne HDD.


Hvis han slukker på stikkontakten kan det ikke være synderen. Slukkes al strømmen til xbox, kan der heller ikke være strøm i dens usb port, ergo så slukkes den eksterne hdd også.
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: harddisk til xbox one - skal lukke ned med boxen

Indlægaf Jake242 » 19. mar 2015 09:18

pede B skrev:Hvad hvis man har ekstern hdd uden strømforsyning? Så burde den da ikke tænde, medmindre Xboxen tænder?
Jeg kan sagtens tage fejl..
Jeg plejer bare at sætte min i når jeg har brug for det, så oplever ingen problemer med sådan noget :)


Mener at xboxens usb altid er tændte når xboxen er på standby(så man bla kan lade en controller op selvom xboxen er slukket)

Hvis du har en ekstern hdd uden egen strømforsyning. Så vil den strøm der er i xboxens usb, være nok til den er tændt konstant. Så enten pil den fra eller sluk for strømmen til xboxen.

Jeg piller personligt et stik ud af stikkontakten så alle mine gaming enheder ikke er tændt(f.eks hele natten) ingen grund til at 4 konsoller skal sidde på standby strøm når jeg ikke bruger dem:-)
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster