Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 13. apr 2015 11:24

cigi silk skrev:Åbenbart er der blevet vist Battlefront bag lukkede døre. Igen kunne man tænke over hvorfor de gør det bag lukkede døre! DX12 SUSPECTED!

Billede

http://wccftech.com/star-wars-battlefro ... irectx-12/


jeg ved ikke om i kan huske hvor travlt i hvade med at det var for hurtigt at råbe DX12.... hmmm...

Frostbite er helt sikkert på vej til DX12
http://www.worldsfactory.net/2015/04/07/frostbite-technical-director-dx12-baseline-holiday-2016-games
Would like to require Win10 & DX12/WDDM2.0 as a minspec for our holiday 2016 games on Frostbite, likely a bit aggressive but major benefits


Der kommer en trailer d. 17 april som jeg glæder mig rigtigt meget til, da spillet bliver et exclusive next gen spil som ikke holdes tilbage af old gen. Samtidig er jeg 95% sikker på at det bliver DX12

cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 13. apr 2015 13:27

For hurtigt ?? Første gang du begynder at snakke om det er vel snart et år siden og vi har stadig intet set på Xbox One, Og Frostbyte snakker om Holiday 2016 før de er 100% over på DX12, det er 3 år efter udgivelsen af Xbox One og ca. halvvejs imod en ny generation af konsoller. Men selvfølgelig er DX12 kommet for at blive, så det er logik at de implementere det i deres engines, det overrasker dig vel ikke ...

Men jeg kan da godt allerede nu råbe DX12.1 eller DX13 .... Det er vel ikke for hurtigt, det sker jo nok på et tidspunkt.

Den trailer du omtaler er det til PC eller Xbox One ? For husk nu at DX12 er MEGET mere end Xbox One, hvilket du nok også finder ud af, når PC med DX12 outperformer Xbox One for hårdt !

Tiden må så vise om det er nok til at outperforme Konkurrenten, og kan vende salgstallet således at Xbox One tager sejren mod slutningen af løbet eller om alt det her sker alt forsent.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 13. apr 2015 22:26

Battlefront kommer i år .... Og det vil med 95 pct. Sandsynlighed være dx12.

Det han udtaler sig om er at han ønsker at de kun udvikler til dx12 og dermed udelukker alt som ikke er win10 det er vist rimeligt stort. Dog tænker jeg at vulkan også skal tænkes ind i det.

Måske det er ved at gå op for dig nu? Det er helt uhørt og han udtaler sig netop om de store fordele ved at gøre det gør set svært ikke at gå den vej.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf ALIE » 14. apr 2015 00:51

E3 kan ikke komme hurtigt nok.
Billede
ALIE
Niveau 7
 
Indlæg: 5030


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 14. apr 2015 08:45

cigi silk skrev:Battlefront kommer i år .... Og det vil med 95 pct. Sandsynlighed være dx12.

Det han udtaler sig om er at han ønsker at de kun udvikler til dx12 og dermed udelukker alt som ikke er win10 det er vist rimeligt stort. Dog tænker jeg at vulkan også skal tænkes ind i det.

Måske det er ved at gå op for dig nu? Det er helt uhørt og han udtaler sig netop om de store fordele ved at gøre det gør set svært ikke at gå den vej.


Så er det vel i år vi ser at Battlefront PC version og Xbox One version 100% identiske og en PS4 version der ikke kan følge med overhovedet ? eller er vi ude i at de ligner hinanden og PS4 så for skylden for at sætte standarden :) hvilket gør at DX12 så kun er til gavn for Exclusive titler ?

Men den omtalte trailer du snakker om, hvad bliver den vist på ? mit gæt er PC.

Microsoft tvinger DX12 ned over udviklerne ved at gøre det Win 10 Exclusive, der er jo ikke mange software huse der har ressourcer og penge til at lave to forskellige Windows versioner af et spil. Det der så gør det nemmere for f.eks. EA at komme med sådan en udtalelse er at Microsoft har valgt at alle Win 7 / win 8 kan upgrade gratis det første år. Ved at lave sådan et stunt kan Microsoft bekæmpe store dele af de pirat versioner der er ude af systemerne, da de også kan upgrades gratis, specielt Kina er et godt sted at gøre dette da 75% af alle windows installationer i Kina er pirat versioner. Så hvis kineserne vil spille de nyeste spil, er de nødsaget til at upgrade, og kan man upgrade gratis, så gør man jo det. På den måde vender man piratversionerne til legale versioner i håb om at tjene flere penge på services. Så de "benefits" EA får her, er at de ikke skal lave 2 versioner til PC, og Microsoft benefits er et mindre fragmenteret OS på verdensplan, og flere legale Windows systemer samt en forhåbenligt større indtjening på services og andet.

Så hvis man kigger lidt længere frem end sin egen næse, så er DX12 meget mere end Xbox One ;) og det fornemmer jeg slet ikke er noget der er gået op for dig endnu. Jeg fornemmer at du tror at DX12 gør at Xbox One performer 100% identisk med en PC, ligemeget hvilket CPU, mændge af ram og størrelse på grafikkort der sidder i den pc.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 14. apr 2015 15:21

cigi silk skrev:
cigi silk skrev:Åbenbart er der blevet vist Battlefront bag lukkede døre. Igen kunne man tænke over hvorfor de gør det bag lukkede døre! DX12 SUSPECTED!

Billede

http://wccftech.com/star-wars-battlefro ... irectx-12/


jeg ved ikke om i kan huske hvor travlt i hvade med at det var for hurtigt at råbe DX12.... hmmm...

Og hvor vil du hen med det?

Jeg kan godt huske, at en 3-4 brugere satta spørgsmåltegn ved om alle lukkede døre er ensbetydende med DX12, og gjorde opmærksom på, hvad der er sagt mange gange tidligeree; en NDA (eller lukket dør) er ikke nødvendigvis lig med DX12. Det vil stadig være spekulation.

Til gengæld er det rigtigt interessant at en nøgleperson hos EA (DICE) offentligt bekendtgør, at han godt kunne tænke sig at sige farvel til "windows legacy", altså de gamle API. Først og fremmest fordi det er en anden end Brad Wardell, der nu melder noget konkret ud. Her er en mand, der sagtens kan sidde på noget interessant viden og hands-on erfaring med DX12, og han er så begejstret, at han gerne vil fremad. Så tænker man jo sit.

Det er fint for mig at MS laver DX12 Win10+ ekslusiv. Jeg tror ikke der findes en eneste game engine derude, der ikke understøtter DX9-11, og disse dør ikke lige med det samme. Nogle gange skal man ikke så meget bagud, så kom endelig med DX12, så vi endelig kan se dyret i aktion på XBO.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 14. apr 2015 15:53

Det er vel ikke overraskende at en udvikler gerne vil kunne nøjes med at skulle understøtte et setup, der er ikke noget værre end at man skal tage højde for gamle APIs og drivers. Så selvfølgelig vil udviklere ønske kun at udvikle med en API, jo flere API'er man skal tage højde for jo mere arbejde er der, der er intet uhørt eller stort i det.

Og det at Battlefront bliver vist bag lukkede døre har sgu nok noget at gøre med det ikke er færdigt endnu. De fleste, hvis ikke alle, spil bliver først vist frem under lukkede døre.

Konspirationsteorierne er store her.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mikael Nielsen » 14. apr 2015 18:11

der var lige en der gjorde mig opmærksom at jer der med i preview programmet at der i den nye opdatering. er der
kommet en ny punk i menuen der tillader at streame spil til andre enheder. i finder den under præferencer.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469

+1

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 14. apr 2015 21:05

Redman DK skrev:Det er vel ikke overraskende at en udvikler gerne vil kunne nøjes med at skulle understøtte et setup, der er ikke noget værre end at man skal tage højde for gamle APIs og drivers. Så selvfølgelig vil udviklere ønske kun at udvikle med en API, jo flere API'er man skal tage højde for jo mere arbejde er der, der er intet uhørt eller stort i det.

Og det at Battlefront bliver vist bag lukkede døre har sgu nok noget at gøre med det ikke er færdigt endnu. De fleste, hvis ikke alle, spil bliver først vist frem under lukkede døre.

Konspirationsteorierne er store her.


Jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra, men Battlefront er annonceret som et 2015 spil, og der vises en in game trailer 17 april. Så jeg kan kun sige at jeg glæder mig som et lille barn, tror det bliver et af de største spil i 2015
Star Wars: Battlefront' release date set for Holiday 2015


En af udviklerne har allerede tweetet at han gerne vil svare på et spørgsmål inden den vises....

Star Wars Battlefront developer suggests gameplay reveal will be unbelievable
"That is actually what the game looks like."

http://www.gamezone.com/news/star-wars- ... le-3415302
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 14. apr 2015 21:28

Jeg ser også frem til Star Wars: Battlefront og det bliver købt til den konsol der håndtere det bedst. DX12 eller ej.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf SteffenPoulsen » 15. apr 2015 00:15

Fedt hvis vi får mere af dx12 i forbindelse med xbox one at se på e3, men jeg er nu mere tændt på at høre om der snart bliver luftet lidt nyt angående Fallout 4!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 15. apr 2015 13:03

Efter de rygter jeg hører vil der være DX12 elemeter i Battlefront - hvor meget kan vi pt. kun gisne om, men med det grafiske sping som alle der har set spillet taler om, og DICE positive omtale af DX12 kan jeg ikke selv se andre muligheder.

DX12 og Fallout 4 kan jo sagtens gå hånd i hånd, der har været rygter om at det var XBOX one time exclusive som Tomb Raider hvilket ville være en GIANT bomb. Men det er og bliver rygter som ligeså godt kan være til SONY - nu må vi se - glæder mig til E3. Jeg tror det bliver den E3 jeg ventede på sidste år - bedre sent end aldrig :-)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 15. apr 2015 13:37

cigi silk skrev:
Jeg ved ikke hvor du har dine informationer fra, men Battlefront er annonceret som et 2015 spil, og der vises en in game trailer 17 april. Så jeg kan kun sige at jeg glæder mig som et lille barn, tror det bliver et af de største spil i 2015
Star Wars: Battlefront' release date set for Holiday 2015


En af udviklerne har allerede tweetet at han gerne vil svare på et spørgsmål inden den vises....

Star Wars Battlefront developer suggests gameplay reveal will be unbelievable
"That is actually what the game looks like."

http://www.gamezone.com/news/star-wars- ... le-3415302


Hvor jeg får mine informationer fra? Hvor henne har jeg skrevet noget om at spillet ikke udkommer i år?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 15. apr 2015 14:16

@Redman... muligvis min fejl, men det var en udledning af:

Og det at Battlefront bliver vist bag lukkede døre har sgu nok noget at gøre med det ikke er færdigt endnu. De fleste, hvis ikke alle, spil bliver først vist frem under lukkede døre.

Konspirationsteorierne er store her.


Hvis det er et 2015 spil, så er det nok ikke problemet med at det ikke er færdigt nok til at blive vist der er årsagen. Hvilket den nye reveal med ingame action om 2 dage vel også er dokumentation for. Så umiddelbart synes jeg ikke helt dit argument holder i byretten. :)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Redman DK » 15. apr 2015 14:43

Det var noget af en udledning.

Hvis du har fulgt bare en lille smule med i hvordan spil bliver vist frem ville du have lagt mærke til at mange først bliver vist frem under lukkede døre. Intet med DX12 at gøre.

Og nu vi snakker argumenter kan du så ikke komme med et på hvorfor de skulle vise det frem under lukkede døre pga. DX12?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster

cron