Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf BuBubbi » 5. aug 2014 11:09

Blauwy skrev:
Jibla skrev:Sgu da vildt at man får 720p ud af alle de jpeg billeder!

:D
Cigi, Hvad siger du til at Witcher 3 ikke bliver 1080p selv med DX12?
http://www.gamespot.com/articles/xbox-o ... 0-6421478/

Det er sgu surt, så får vi ingen framedrops på Xbox One.. Øv hvor er det dog trist, hva?
Hvordan skal vi dog kunne overleve uden framedrops?
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 5. aug 2014 11:26

BuBubbi skrev:
Blauwy skrev:
Jibla skrev:Sgu da vildt at man får 720p ud af alle de jpeg billeder!

:D
Cigi, Hvad siger du til at Witcher 3 ikke bliver 1080p selv med DX12?
http://www.gamespot.com/articles/xbox-o ... 0-6421478/

Det er sgu surt, så får vi ingen framedrops på Xbox One.. Øv hvor er det dog trist, hva?
Hvordan skal vi dog kunne overleve uden framedrops?


Lol. Lidt ærgerligt du ikke kunne se idéen med min post.
Det var lidt en stik-stik joke til Cigi med hans våde drømme om DX12.

Personligt får jeg begge dele; dejlig stabil 60fps og 1080p. Men det er en snak til en anden dag.

Men det bliver da dejligt at kunne spille det i 900p med flydende 30fps, det kan jeg godt forstå du ser frem til.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf BuBubbi » 5. aug 2014 11:28

Blauwy skrev:Lol. Lidt ærgerligt du ikke kunne se idéen med min post.
Det var lidt en stik-stik joke til Cigi med hans våde drømme om DX12.
Personligt får jeg begge dele; dejlig stabil 60fps og 1080p. Men det er en snak til en anden dag.
Men det bliver da dejligt at kunne spille det i 900p med flydende 30fps, det kan jeg godt forstå du ser frem til.

Hehe jeg er helt med i humoren.
Mit var lidt et forøg på det samme.

Jeg kommer selv til at få dejlig sort skærm og ingen framerate overhovedet..
For skal heldigvis slet ikke have det spil.
Og hvis jeg endelig skulle, er jeg sgu blevet for gammel (33) til at se forskel på 900p og 1080p. :D
De 180 linjer der mangler, opdager jeg ikke i kampens hede. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 5. aug 2014 11:32

Men det er også rimelig optimistisk at forvente ingen framedrops på Xbox One, også selv med 30fps. Når Dead Rising ikke kan klare mere end 20-25 fps i gennemsnit, hvordan skulle Witcher så? :P

Og, det er self. en spilsmag - men det er da ærgeligt at vælge på forhånd at springe over det spil. Witcher 1 og 2 især er nogle af de bedste spiloplevelser indenfor genren.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 5. aug 2014 12:11

Blauwy skrev:Men det er også rimelig optimistisk at forvente ingen framedrops på Xbox One, også selv med 30fps. Når Dead Rising ikke kan klare mere end 20-25 fps i gennemsnit, hvordan skulle Witcher så? :P

Og, det er self. en spilsmag - men det er da ærgeligt at vælge på forhånd at springe over det spil. Witcher 1 og 2 især er nogle af de bedste spiloplevelser indenfor genren.


Blauwy - jeg ved ikke helt om jeg efterhånden skal tage dig seriøst. Hvis du sammenligner med et launch spil som var udviklet med broken driveres, så er det helt utroligt hvor meget der kan håndteres samtidig på skærmen - vi snakker op til 2000 zoombies så personligt synes jeg det spil er utroligt - men det er et LAUNCH spil - så lidt latterligt at inddrage som sammenligningsgrundlag!

Mht. DX12, så er den jo ikke færdig endnu - så hvordan tænker du at CD kan untale sig om DX12 i sin helhed. De kan vel kun udtale sig om de drivere de arbejder med nu - og PT er DX12 slet ikke en del af disse. MS smider nye ud løbende - der skulle være en hæftig på vej til october med dele af DX12!- den som vil køre HALO. Kan vi ikke blive enige om at 1080P er ved at blive løst?

Tidligere havde vi COD i 1080P vs 720P, AC i 900P vs 1080P osv. Men vi ser nu Destiny, Assasins Creed unity, Battlefield hardline, Halo MC, Forza Horizon2, Diablo III, FIFA15, The Crew, Dying Light, Alien: Isolation, Halo 5: Guardians som pt. er confirmed 1080P og mange kender vi endnu ikke noget til - faktisk heller ikke Witcher som først er færdig til feb 2015.

Mange af ovenstående spil kører endda 1080P 60FPS - så dem som hele tiden har snakket om at PS4 vill trække fra - hmmm tænker de har en noget dårligere case her. Så hvor blev de 50 pct more POOOWAR af - og husk at XO stadig kan snappe samtidig med at den kører ovenstående. Rimeligt godt gået af en 1.3TF maskine ... hmmm måske er der alligevel noget der ikke er synligt for det blotte fanboy øje? Og vi er føst lige ved at starte DX12 er ikke startet endnu hos 3rd.party developers.
Senest rettet af cigi silk 5. aug 2014 14:53, rettet i alt 3 gange.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 5. aug 2014 12:14

cigi silk skrev:
Blauwy skrev:Men det er også rimelig optimistisk at forvente ingen framedrops på Xbox One, også selv med 30fps. Når Dead Rising ikke kan klare mere end 20-25 fps i gennemsnit, hvordan skulle Witcher så? :P

Og, det er self. en spilsmag - men det er da ærgeligt at vælge på forhånd at springe over det spil. Witcher 1 og 2 især er nogle af de bedste spiloplevelser indenfor genren.


Blauwy - jeg ved ikke helt om jeg efterhånden skal tage dig seriøst.


Det skal du heller ikke :lol:

Jeg skriver meget pis og meget af det er skrevet med et glimt i øjet.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 5. aug 2014 14:49

Her er lidt mere om The von Neumann bottleneck ....

is a limitation on throughput caused by the standard personal computer architecture.

The term is named for John von Neumann, who developed the theory behind the architecture of modern computers. Earlier computers were fed programs and data for processing while they were running. Von Neumann came up with the idea behind the stored program computer, our standard model, which is also known as the von Neumann architecture. In the von Neumann architecture, programs and data are held in memory; the processor and memory are separate and data moves between the two. In that configuration, latency is unavoidable.

Furthermore, in recent years, processor speeds have increased significantly. Memory improvements, on the other hand, have mostly been in density – the ability to store more data in less space – rather than transfer rates. As speeds have increased, the processor has spent an increasing amount of time idle, waiting for data to be fetched from memory. No matter how fast a given processor can work, in effect it is limited to the rate of transfer allowed by the bottleneck. Often, a faster processor just means that it will spend more time idle.
The von Neumann bottleneck has often been considered a problem that can only be overcome through significant changes to computer or processor architectures.

Approaches to overcoming the von Neumann bottleneck include:
•Caching -- the storage of frequently used data in a special area (usually RAM), so that it is more readily accessible than if it were stored in main memory. Det er lige netop hvad eSRAM i xbox one er - en slags UDVIDET L3 casche -eller scratch pad memory Scratchpad memory (SPM), also known as scratchpad, scatchpad RAM or local store in computer terminology, is a high-speed internal memory used for temporary storage of calculations, data,
•Prefetching -- moving some data into cache before it is requested to speed access in the event of a request. DMA i XBOX One
•Multithreading -- managing multiple requests simultaneously in separate threads. DX12 som forbedrer multithreading
•New types of RAM (random access memory) -- for example, DDR SDRAM, which activates output on both the rising and falling edge of the system clock rather than on just the rising edge, to potentially double output.
•RAMBUS -- a memory subsystem consisting of the RAM, the RAM controller, and the bus (path) connecting RAM to the microprocessor and devices in the computer that use it.
•Processing in memory (PIM), which integrates a processor and memory in a single microchip.
Senest rettet af cigi silk 16. aug 2014 09:08, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 9. aug 2014 12:31

Jeg vil også.

Et Neogaf junior medlem påstår han er med til at udvikle et nyt spil, der vil benytte skyen ...

I know GAF "in general" is very pessimistic about the cloud. And yes, somehow I can understand that - because so far, there weren't that much games that really took advantage of server calculations. To be honest, no new-gen so far really did (Titanfall touched 5% of the possibilities ...). And this is also why I try to be very careful about the words I choose.

No. You can not boost your games resolution with Azure. And no. You can not create better lighting effects with Azure. But, if you focus on it, you can still boost the overall graphical look of your game by a mile. We are currently creating a game. But in fact, we are kind of creating two-in-one. One with Azure available, and one for offline only. Everything you code, you need to code for two scenerarios. This is a ton of work. if online = dynamic grass; if offline=static grass ... To say it very simple. And so on.That's why we are currently thinking about going "online-only". But to be very open to you, we have some fear about that. Obviously. The gaming community is very careful when they hear "online-only" ... Games like Sim City simply ... Well, did it wrong.

If I could show you a screen comparison of our latest build right now - Azure on/off (no, sorry, I can't ...), you would understand what I am talking about. Wind, dynamically moving vegetations, footprints that stay for hours and even wildlife nearly without losing any local CPU power. This is just awesome in the right situations.

I know MS has some own projects in the works, too, that will go all-in with the Azure servers. Crackdown is the already known example.


Som altid vil jeg sige: SHOW ME THE GAMES ... og så kan vi snakke om det.

Kilde: http://www.neogaf.com/forum/showthread. ... t124497707
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Slimjay DK » 10. aug 2014 14:12

Cigi : Det handler ikke om hvor de 50 pct more POOOWAR er i PS4, det handler om hvornår de begynder at udnytte dem ;)

Xbox one er jo på det stadie hvor Kinect resourcerne skal i brug for at nå hvad PS4 har kunne fra launch (Bungie er glad for det 10% mere, i wonder why? ), og det er efter de allerede har overclockede CPU'en med 10%, så gadvide om Xbox One allerede et år efter launch er en smule presset ........
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 11. aug 2014 22:14

IkkNico skrev:Jeg vil også.

Et Neogaf junior medlem påstår han er med til at udvikle et nyt spil, der vil benytte skyen ...

Hmm, det er nu bekræftet, at han arbejder for en 3rd party dev, og tråden bliver nu noget mere interessant.

Billede
Running in real-time on XBO. Very early wip, so don't care for the lighting and so on. It is a very basic frequency test where the grass splines update 12 times a second. This is nothing special so far. The cool thing is tho that the start and endpoints of our splines influenced by wind and objects are being calculated by Azure. This means: the physic calculations you see are costing us pretty much no local power (excluding GPU ofc). We can use the saved power for other things - like AI, animations and so on. We are very proud of it - especially since we completely eliminated any chance of clipping. I just wanted to add that here.

And no, this won't be a golf/grass/whatever simulator - I just thought maybe it is interesting to see;)

Det er ikke hemmelige kræfter, der er i spil, men proof of concept fra en ikke-MS kilde, at skyen rent faktisk kan bruges til spil.

Kilde: http://www.neogaf.com/forum/showpost.ph ... stcount=84
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Shooter DK » 11. aug 2014 23:24

Det er fint at xbox one kan alt muligt, noget af det tror jeg måske godt kunne være rigtigt, men jeg er skeptisk. Hvis den har så meget potentiale hvorfor var det cpu boost og frigivelse af kinect ressourcer så, så vigtigt? Selv hvis alt hvad der bliver spået er rigtigt, så har det ingen betydning, før os' som forbrugere, får gavn af det.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 16. aug 2014 09:23

Fordi udnyttelsen af de andre effekter kræver udvikling af DX12 som netop er meget mere end bare bedre CPU threading - det handler om at udnytte FPGA, local compute PIM, esram m.m.

XBOX kunne da bare have gjort det her fra starten de vidste godt hvor PS4 lå, men forskellen i salg har presset MS til at lave en nødløsning indtil de software mæssig kan udnytte deres specielle processorer. Hvad gjorde PS3 - de var XBOX 360 underlegen i over 3 ÅR, inden der begyndte at komme nogenlunde på niveau med XBOX 360. Så det er vel en bedrift at MS stort set er ved at være der - og at det bare nu er op til udvikleren.

Der er så meget fokus på ROPS når man sammenligner mellem XBOX one og PS4 , men "Compute shaders do not use ROPs"
http://t.co/JauP50grmL

@josefajardo: COMPUTE is free of ROPS... new engines, engines that do most of the post processing using compute and less with ROP's, is where XB1 will excel

Diskussionen mellem PS4 og XBOX one har handlet om hvordan man tidligere har udviklet spil og hvad der var bedst - det er også derfor vi ser de nuværende spil bedre på PS4 - udviklingen der er typisk startet for 2 år siden.

Og det kan jo ikke være anderledes. Cerny har efter eget udsagn været ude ved udviklerne og høre hvad de vil ha'. Nu sidder jeg selv med udvikling og ved, at brugerne vil ha' det de har i dag, eller det naboen har - bare lidt bedre. MS tilgang har været helt anderledes de har forsket med AMD igennem de seneste 7 år for at arbejde med de bottlenecks jeg har beskrevet overfor omkring memory og rørt ved stort set alt det de har modtaget fra AMD. Mens PS4 har brugt standard componenter.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 16. aug 2014 11:25

Nu spørger jeg helt alvorligt Cigi.

Hvorfor er det negativt at PS4 bruger standard komponenter? Du virker som om den aldrig vil kunne komme til at blive optimeret senere hen og det vi så ser nu er hvad vi også ser om 6 år.

En PC er bygget af hele standard komponenter. Og som alle ved, performer den 1000 gange bedre end konsollerne (kommer self. an på hvilket hardware man har, men et GXT fra 2011/12 kan outperforme PS4 og XB1)
PC spil ser bedre og bedre ud hver eneste udgivelse, med standard komponenter.

Hvorfor er det negativt at PS4 er nemmere at udvikle til og optimere hen ad vejen?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 16. aug 2014 12:34

Jeg kan egentlig godt lide at ps4 er så simpel. Det giver mindre studier mulighed for at lave noget fedt med lavere produktionsomkostninger. Det var jo også ps1erens fordel. Der kom røv mange spil til den.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Blauwy » 16. aug 2014 12:42

^^ ligesom en PC. Jeg kan heller ikke se hvordan det på nogen måde er negativt.
Senest rettet af Blauwy 16. aug 2014 13:33, rettet i alt 1 gang.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster

cron