Xboxlife forum

Xbox One støjniveau

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox One støjniveau

Indlægaf citysleeps » 10. maj 2014 15:33

Et spørgsmål til andre Xbox One ejere. Jeg har bemærket at min Xbox One's støjniveau muligvis er lidt højere end "normalt". Gåseøjne skyldes at jeg i bund og grund ikke ved hvad der er det normale lydniveau for en Xbox One. Flere steder på nettet har jeg læst om fuldstændige lysløse One'er, hvorimod jeg kan høre min One's blæser, men det virker dog ikke som en ualmindelig lyd, bare lidt markant. Dette sker konstant, både ingame og på dashboard og lydniveauet minder om en Xbox 360 slim, dog ikke ligeså høj pitch.

Hvordan oplever i jeres Xbox One? Er den komplet lydløs?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf DinesJ » 10. maj 2014 15:53

Jeg har både en Xbox 360 Slim og en Xbox One.
Min Xbox 360 kan jeg høre tydeligt når den er tændt, men min X1 er fuldstændig lydløs.
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf allanb » 10. maj 2014 15:56

Min x1 er helt lydløs, selvom den står på en hylde i et TV møbel.
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf IkkNico » 10. maj 2014 15:59

Komplet lydløs. Jeg kan høre en svag summen i strømforsyningen, men kun hvis jeg lægger øret på den
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf citysleeps » 10. maj 2014 16:12

Strømforsyningen kan jeg også høre, mere end en selve konsollen - ca fra 2 meters afstand. Hvis jeg lægger øre til konsollen kan jeg tydeligt høre blæseren og en svag "modem" lyd, lidt ligesom at installere et program på en laptop eller lign. Måske det er konsollens HD jeg kan høre? Det virker ikke til at ha nogen påvirkning på konsollens ydeevne og intet crasher heller. Men jeg ved ikke om lyden er normal eller om det blot er mig der opfatter det som et problem..
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Thorpedo29 » 10. maj 2014 16:49

Kan ikke høre min fra 2-3 meter selvom der intet andet kører i lokalet. Jeg vil kalde den lydløs.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Muggs » 10. maj 2014 20:35

Jeg kan høre min meget svagt. Selvom jeg ikke har været flink ved den, og mokket den ind i et tv bord, uden luft bagtil og kun 10cm over.
Og den spinner aldrig op. Mere lydløs end PS4 og X360 slim.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Elgaard » 10. maj 2014 21:16

Jeg vil nok ikke kalde min for lydløs, jeg kan sagtens høre den på et par meters afstand, men den er bestemt støjsvag. Det er kun blæseren jeg kan høre... Skal jeg sammenligne med sidste generation, så vil jeg sige at den larmer mindre end en Xbox 360 Slim, men mere end Xbox 360E og PS3 "Super Slim".
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Vedel DK » 10. maj 2014 21:36

Min er også totalt lydløs og virker som den skal.
Vedel DK
Niveau 0
 
Indlæg: 24


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf cigi silk » 10. maj 2014 22:57

Med hensyn til VARME og dermed LYD så er den her lidt sjov at se:


11.20 min.

Tror ikke vi får problemer.

Men igen understreger det efter min mening at MS har noget ekstra under hjælmen - herunder DX12 som vil fordoble ydelsen på CPU'en og øge varmen tilsvarende. Så de er forberedt :D .
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf IkkNico » 10. maj 2014 23:13

cigi silk skrev:Tror ikke vi får problemer.

Prøv lige at læse første indlæg igen.

Det kan godt være "vi" ikke får problemer, men lige nu har citysleeps altså en XB1 der larmer, og manden prøver bare at finde ud af, om den har en fejl eller ej. Han spørger faktisk direkte ...

Hvordan oplever i jeres Xbox One? Er den komplet lydløs?


Jeg gætter på, at han lige nu er temmeligt ligeglad med DX12 ... eller skyen eller et nyt programmeringsparadigme for den sags skyld.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf cigi silk » 11. maj 2014 15:13

Det var såmænd bare for at skabe lidt baggrunds Info. :?
I andre havde jo allerde svaret på spørgsmålet, så havd skulle ideen være for mig at gentage det.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Shooter DK » 11. maj 2014 19:00

cigi silk skrev:Det var såmænd bare for at skabe lidt baggrunds Info. :?
I andre havde jo allerde svaret på spørgsmålet, så havd skulle ideen være for mig at gentage det.


Du kunne evt. lade være med at kommentere, hvis du intet relevant havde at sige. Jeg tror ikke, at nogen tvinger dig til, at skrive i alle tråde her på siden. ;)

On-topic:
Prøv evt. at placere den et sted med mere luft cirkulation. Selvom de andre siger, det intet problem er for dem, så kunne din måske have godt af det.

Jeg håber du finder en løsning.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf citysleeps » 11. maj 2014 22:39

Konsollen står frit på en bogkasse med masser af luft omkring, så cirkulation burde ikke være et issue. Strømforsyningen ser ud til at overdøve konsollen en smule, hvad angår støj - men igen, det lyder ikke som en ualmindelig lyd/støj. Hvis konsollen er sat til instant-on er der konstant lyd fra strømforsyningen, hvilket lyder lidt som en brummen fra et køleskab. Ganske irriterende, hvis den står natten over..

Bruger andre instant-on funktionen og i så fald, kommer der konstant lyd fra strømforsyningen?
citysleeps
Niveau 5
 
Indlæg: 914
By: København


Re: Xbox One støjniveau

Indlægaf Blauwy » 12. maj 2014 06:24

Min er sat til instant-on og jeg kan slet ikke høre konsollen eller strømforsyningen. Jeg kan høre maskinen i 2 sekunder når jeg tænder den, efter det er den komplet lydløs.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster

cron