Xboxlife forum

Headset til XboxOne

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 26. mar 2014 07:59

Elgaard skrev:
Bubbibubbi skrev:Hvor i alverden påstår jeg de har sagt det virker trådløst på Xbox One?


Du beskylder dem for falsk reklame - dvs. du påstår at de fejlagtigt reklamerer med deres headsæt er trådløst til Xbone. Det gør de ikke. Enten har du ikke læst deres beskrivelse af headsettet, ellers forstår du ikke hvad ordet "reklame" betyder.

Bubbibubbi skrev:Det jeg brokker mig over er at de kalder det for et trådløst headset, når det i realiteten ikke er det til Xbox..
At det så er på PS3,4,5,6,7,8 og PC interessere mig egentlig ikke.


Må man lige pludselig ikke kalde et produkt trådløst, bare fordi der ikke er Xbox support?
At du personligt ikke har interesse i de andre platforme kommer ikke rigtig sagen ved, headsettet er 100% trådløst til dem, og må derfor naturligvis kalde sig selv trådløst.

Havde Microsoft ikke lagt begrænsinger i Xboxens muligheder for at sende chatlyd via USB, så havde det været understøttet nu, ligesom det er understøttet på PS4. Altså ligger problemet hos Microsoft.


At du opfatter det som om jeg skriver de lover den virker på Xbox One kan jeg jo ikke gøre meget ved.
Jeg styrer ikke hvordan du opfatter det folk skriver.

Det er åbenbart ikke til at trænge igennem til dig, så du forstår hvad fanden det er jeg mener.
Jeg kører ikke en hetz imod hverken dig eller Astro.
Jeg brokker mig bare over ALLE Xbox headset producenter der vælger at kalde deres headsets for trådløse.
At netop A50'en så er trådløs på andre platforme er selvfølgelig fint for dem der skal bruge det på andre platforme.
Men hvis man går ud i byen (fx Coolshop) og leder efter et Trådløst headset til sin Xbox 360 eller Xbox one,
er det da forbandet svært at overse de hele 13 gange Coolshop kalder headsettet for trådløst uden at nævne at
det forresten ikke er trådløst på hverken 360 eller Xbox One.
Jeg er heldigvis selv klar over der ikke findes et helt trådløst headsets til Xbox One (endnu forhåbentligt).
Men der kunne jo være andre der ikke har samme viden, og derfor tror de køber et trådløst headset,
og som så derfor kunne blive en anelse skuffede.
Sådan har det været længe til 360'en, og der er derfor jeg synes det er forkert at kalde dem trådløse uden tydeligt
at skrive hvor langt hen ad vejen de er trådløse.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf JohnH » 26. mar 2014 16:49

Scooter dk skrev:
JohnH skrev:
Scooter dk skrev:Jeg har lige fået et Turtle beach XO SEVEN Xbox One Premium Headset ind af døren. Har kun lige fået testet det i nogle få minutter sammen med xbox one, mobil telefonen og bærbar computer. Men helt sikkert et rigtigt fedt headset :D .



Gider du ikke lave et lille review af det snart , evt også med lidt billeder at hvordan du har sat det til .. tak :wink:


Jeg har spillet en del Titanfall med xo seven her i weekenden og er meget tilfreds det.
Ja det er med kablet forbindelse fra controlleren, men det generer mig egentligt ikke. Til 360´eren havde jeg tritton surround headset med kablet forbindelse fra xbox´en....så er vant til kablerne.
Der er god og klar lyd i headsettet, lydisoleringen og mikrofonen er også i den gode ende af skalaen.



Tak for tilbagemeldingen, jeg vil da overveje dem når jeg får taget mig sammen til at købe en Xbox One, kan også være jeg bare nøjes med MS headset i starten.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Elgaard » 26. mar 2014 18:33

Bubbibubbi skrev:At du opfatter det som om jeg skriver de lover den virker på Xbox One kan jeg jo ikke gøre meget ved.
Jeg styrer ikke hvordan du opfatter det folk skriver.

Det er åbenbart ikke til at trænge igennem til dig, så du forstår hvad fanden det er jeg mener.


Du beskylder dem for falsk reklame - altså at de reklamerer med (og dermed lover) at det er trådløst på Xbox. Det er ikke et spørgsmål om omfattelse, det er ordernes betydning.

Jeg vil anbefale dig ikke at bruge ord i debatten som du ikke selv forstår betydningen af - Du vil opleve at det er langt nemmere at "trænge igennem til folk" når du rent faktisk skriver det du mener.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf TigerJax007 » 26. mar 2014 18:45

Jeg har også XO Seven, og det er ganske udmærket.

Dog et par pointers, som folk skal være opmærksom på:

#1:
Der forekommer lydudfald/skratten. Det er IKKE fordi der er noget galt med headsettet, men der sker noget rent teknisk når lyden skal transporteres trådløst fra Xbox til controller (som headsettet hænger sammen med) Turtle Beach og Microsoft arbejder på sagen at få lavet en opdatering, der løser problemet. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at hvis man kabler controlleren med charge-kit, så er der ingen problemer.

#2:
Der er ingen gengivelse af ens egen stemme når man chatter, som der var på de gamle headsets til 360'eren, X11, X31, X41 osv....
For mig tager det noget tid at vænne sig til, at man ikke får gengivet sin egen stemme i hovedtelefonerne, og jeg synes det er hul i hovedet, at det er lavet sådan, da det fungerede fint som det var. Kopperne på headsettet er samtidig ret tætte og lukker en del lyd ud. Man får derfor en følelse af, at man sidder og snakker ned i en spand. Dem man snakker med siger til gengæld, at man går klokkeklart igennem, så det er kun en selv, der skal vænne sig til det. Men mon ikke dette også kunne være noget, der bliver opdateret/fixet på et senere tidspunkt med en controller update..?

Ellers overordnet set et rigtig fint headset med fremragende lyd. Der findes ikke mange på markedet endnu, og jeg er ret sikker på, at dette er et af de bedste, der findes, og i hvert fald TB's topmodel.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf DanniLaursen » 26. mar 2014 21:47

Jeg har et xo 4 og jeg har ikke problemer med lyden er det kun på 7ern eller ?
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf MrBruun » 26. mar 2014 22:08

Marshall major skal være fx udgaven. Køb dem i hifi klubben (helst holbæk) der får man 3 års garanti. Og en krammer ;-)
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf BuBubbi » 26. mar 2014 23:46

Enig med at der skal være mulighed for gengivelse af ens egen stemme i sådan et headset.
På mit Warhead er der mulighed for at slå det til og fra.
Har man det slået fra er det som at have et høreværn på, og dermed er det også svært at høre hvor højt man selv snakker.

Så det skal helt klart være en mulighed.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2014 07:44

Overvejer at droppe alle de ledninger, jeg har liggende, så både XO7 og XO4 er interessante, men har de surround sound?

Jeg har trawlet den officielle hjemmeside igennem uden at finde noget some helst omkring surround sound
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Major Oblivious » 27. mar 2014 07:46

MrBruun skrev:Marshall major skal være fx udgaven. Køb dem i hifi klubben (helst holbæk) der får man 3 års garanti. Og en krammer ;-)


Købte mine på min ferie til Thailand i en influenza-rus ;) men valgte FX udgaven, da jeg tænkte der sikkert var en grund til, at de var lidt dyre end alm. udgaven. De spiller helt sikkert godt, så hvis det kan være mit gaming headset, så vil jeg blive ovenud glad!

Nico
Ingen af TB´s nye headsets er surround. De er kun stereo, da de blev lancheret før Dolby patchen til XB1
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2014 07:59

Major Oblivious skrev:Nico
Ingen af TB´s nye headsets er surround. De er kun stereo, da de blev lancheret før Dolby patchen til XB1

Men hvad med efter updaten?

Fandt dem lige hos Elgiganten, og der står de som surround :?

http://www.elgiganten.dk/product/konsol ... ur-headset
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf MrBruun » 27. mar 2014 08:19

Fx udgaven har mic i det har den almindelige ikke.

Hvorfor vælge at køben den der Nico når den fås til 755?
MrBruun
Niveau 4
 
Indlæg: 448


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2014 08:24

MrBruun skrev:Fx udgaven har mic i det har den almindelige ikke.

Hvorfor vælge at køben den der Nico når den fås til 755?

Tager heller ikke den der. Det var for at vise, at Elgiganten listede den som surround. Det er jo derfor jeg er forvirret.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf Major Oblivious » 27. mar 2014 08:41

Godt spørgsmål egentlig.. Stereo-adapteren sender både gamelyd og chat lyd ud i samme stik. Surround-headset'ne har deres egen AMP, så og lydkanal, men for at kunne chatte, så skal man bruge adapteren, og det kan jeg godt forstille mig laver ballade.

Men det er vel kun ASTRO som laver, så gode surround gaming-headset, at det kan retfærdiggøre stereo -> surround springet.
Jeg har bestilt adapteren nu, så jeg kan bruge mine mange hovedtelefoner.
Men den mulighed giver Sony os gratis, hvor MS lige vil hive yderligere 200 - 250 kr ud af os :?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Headset til XboxOne

Indlægaf IkkNico » 27. mar 2014 09:26

Major Oblivious skrev:Godt spørgsmål egentlig.. Stereo-adapteren sender både gamelyd og chat lyd ud i samme stik. Surround-headset'ne har deres egen AMP, så og lydkanal, men for at kunne chatte, så skal man bruge adapteren, og det kan jeg godt forstille mig laver ballade.

Men det er vel kun ASTRO som laver, så gode surround gaming-headset, at det kan retfærdiggøre stereo -> surround springet.
Jeg har bestilt adapteren nu, så jeg kan bruge mine mange hovedtelefoner.
Men den mulighed giver Sony os gratis, hvor MS lige vil hive yderligere 200 - 250 kr ud af os :?

Jeg har spurgt TB support om det er surround, og de skulle gerne svare indenfor 24 timer
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Headset til XboxOne

Indlægaf TigerJax007 » 27. mar 2014 09:29

DanniLaursen skrev:Jeg har et xo 4 og jeg har ikke problemer med lyden er det kun på 7ern eller ?


Aner det ikke. Det burde vel egentlig være på begge 2. Ved heller ikke om alle har problemet. Jeg læste bare da jeg googlede problemet, at jeg ikke var den eneste, der havde det, samt at det ikke var headsettet den var gal med, men forbindelsen fra Xbox til controller. Samt at de arbejdede på problemet.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster