Xboxlife forum

XBOX Batteri - Hvorfor?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf Clonix » 3. sep 2013 20:37

Nu har jeg ikke fulgt med i lang tid og har også spekuleret på, hvor Microsoft egentlig stadig kører på batteri? Er det er rettigheds årsager eller :)? Synes bare det er lidt underligt, at PS3 har kørt med det siden release, og ikke en controller til xbox 360 har fulgt med dem.
Clonix
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf MrCarrazzia001 » 3. sep 2013 20:40

Alle nyere controllere kører på batterier? Det gør det meste elektroniske udstyr nu om stunner
The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do
MrCarrazzia001
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf Clonix » 3. sep 2013 20:41

Nu tænker jeg mere på, hvad PS3 og 4 kører på og hvorfor Microsoft ikke har fulgt med dem :)
Clonix
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf BuBubbi » 3. sep 2013 21:01

Altså du mener med indbygget genopladeligt batteri?
Det er jeg sgu glade for de ikke gør.
Vil dælme helst kunne spille uden ladekabel i min controller.
Ledninger er da roden til alt ondt.
Så hellere to sæt gode genopladelige AA batterier eller et par battery Packs og en lade station,
og så skifter jeg dem når det er nødvendigt.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf centric dk » 3. sep 2013 21:05

Den Nye controller til Xbox One bliver vidst med indbygget batteri.

Fordelen er at controlleren kan bygges endnu mere ergonomisk da batteriet kan tilpasses formen. Ulemperne er at hele controlleren skal lades op i stedet for bare at skifte batteriet, samt at når batteriet er brugt op (alle batterier dør) skal hele controlleren skiftes ud i stedet for kun batteriet.
centric dk
Moderator
 
Indlæg: 2582


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf JohnH » 3. sep 2013 21:31

centric dk skrev:Den Nye controller til Xbox One bliver vidst med indbygget batteri.

Fordelen er at controlleren kan bygges endnu mere ergonomisk da batteriet kan tilpasses formen. Ulemperne er at hele controlleren skal lades op i stedet for bare at skifte batteriet, samt at når batteriet er brugt op (alle batterier dør) skal hele controlleren skiftes ud i stedet for kun batteriet.


Man kan sagtens skifte batterier på den nye kontroller, de er bare bygget længere ind i controlleren for at få en bedre ergonomi/balance.

Billede

Det er kun en fordel med opladelige batterier og på den nye følger 'ladekablet' jo med fra starten, og den kan bruges både med og uden kabel.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf BuBubbi » 4. sep 2013 06:42

centric dk skrev:Den Nye controller til Xbox One bliver vidst med indbygget batteri.


Nej heldigvis er den ikke det.
Eller jo, det sidder inde i cotrolleren, men det er ikke så man ikke kan skifte dem. :)

En trådløs controller bør forblive trådløs. Altid!
Ellers må man sgu købe sig en med ledning hvis man vil have kabel i. :roll:
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf JohnH » 4. sep 2013 08:56

JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf BuBubbi » 4. sep 2013 09:51

JohnH skrev:http://www.xbox.com/da-DK/xbox-one/accessories/controllers/wireless-controller-and-play-and-charge-kit

Heldigvis valgfrit, så vi andre kan stadig bruge vores AA batterier. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf Gajda » 4. sep 2013 10:08

Jeg foretrækker nu også hurtigt at kunne swappe genopladelige batterier nemt og bekvemt.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf artemisthemp » 4. sep 2013 10:23

Fordel ved Microsoft Battery Model er at, man ikke skal skift til Controller, når Battery dør.

Ulempen ved Microsoft Battery Model er at, man skal betale for cable + genopaldig Battery.

Dog skal det siges at, man kan plug ind sit charger cable i PC og bruge sin Trådløs Xbox One controller på PC'en.

Note: Hour of Play pr. Charge er måske dårligere på Xbox One Controller end Dual Shock 4.
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf BuBubbi » 4. sep 2013 13:57

artemisthemp skrev:Dog skal det siges at, man kan plug ind sit charger cable i PC og bruge sin Trådløs Xbox One controller på PC'en.


Er det noget du har fået bekræftet?
For på 360'en kommer der jo intet data igennem play&charge kittet.

Linket virker ikke lige nu, så kan ikke selv læse det.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: XBOX Batteri - Hvorfor?

Indlægaf Rasmusdc » 5. sep 2013 11:03

Xbox har da samme system som ps3, det er bare meget smartere.

jeg har da haft opladelige batteripacks til mine 360 controlleren, men jeg havde så også en ladestand til dem, så jeg kunne swappe... og gik det helt galt bare smide almindelige batterier i...

jeg HADER min ps3, mine controllere render altid tør på det forkerte tidspunkt, så skal jeg finde et usb kabel, og det er altid for kort, og så skal maskinen være tændt for at lade, eller jeg skal bruge en ekstern lader.

Så jeg kan ikke se hvad.. xbox skulle gøre anderledes, du har bare større bredde på hvad du kan med controlleren, ledning / engangs batteri / genopladelig

du kan jo også putte opladelige batterier i den standart batteri pakke...

det er jo også noget hø hvis et batteri klapper i den meget dyre dualshock controller, så er den bare død... da du skal skille hele lortet af, for at skifte packen.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 27 gæster