Xboxlife forum

Xbox One Family Sharing

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf CaptainKicker » 20. jun 2013 00:35

"One of the things we were very excited about was 'wherever we go my games are always with me.' Now, of course your physical games won’t show up that way. The games you bought digitally will. You’ll have to bring your discs with you to have your games with you. Similarly, the sharing library [is something] we won’t be able to deliver at launch."

Der røg min drøm... Super til dem der whinede og brokkede sig over det, selvom de alligevel ikke skal have One når det er ændret... #-o
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf SiMONDRENGEN » 20. jun 2013 01:40

Jeg hader små nørder der ikke ved hvad innovation betyder. Og jeg hader når Microsoft lytter til dem..

Xbox One er nu en PS4 med et grønt X

"så skal vi bare lige have kinect fjernet" citat Dirty South

- hold da op en klaphat...
SiMONDRENGEN
Niveau 1
 
Indlæg: 91


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Major Oblivious » 20. jun 2013 05:19

CaptainKicker skrev:"One of the things we were very excited about was 'wherever we go my games are always with me.' Now, of course your physical games won’t show up that way. The games you bought digitally will. You’ll have to bring your discs with you to have your games with you. Similarly, the sharing library [is something] we won’t be able to deliver at launch."

Der røg min drøm... Super til dem der whinede og brokkede sig over det, selvom de alligevel ikke skal have One når det er ændret... #-o


Er du fuldstændig sikker på det ?
Tror du at MS virkelig vil smadre deres egen vision pga. PS-loyalister ? Hold nu op..

Vi er en 5-6 stykker som skal have en af de nye konsoller. Vi har diskuteret PS4 eller Xbox One.
De to som jeg troede ville sværge til Xbox havde begge PS4 som farvorit pga. DRM.
Nu er der ingen tvivl mere. Det bliver naturligvis Xbox - så det har da hjulpet.. At alle hardcore Xbox-folk føler sig truffet fordi at I støttede, da alle vendte dem ryggen. Det kan jeg egentlig godt forstå. Men der viser bare at dette handler om penge. Vision, fremtid, nye æra i spilindustrien er bare PR-bluff
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Cena » 20. jun 2013 06:38

Kan godt forstå du er skuffet Mike. Men se på hvordan EA har gjort med Fifa. FUT er lavet til masserne og det er få kampe hvor den bedste vinder. Hvis det kun var de hardcore gamere som fik noget ud af det kom der ingen penge i kassen. De fleste firmaer vælger desværre at lytte til masserne.
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Zt3pH » 20. jun 2013 10:20

Cena skrev:Kan godt forstå du er skuffet Mike. Men se på hvordan EA har gjort med Fifa. FUT er lavet til masserne og det er få kampe hvor den bedste vinder. Hvis det kun var de hardcore gamere som fik noget ud af det kom der ingen penge i kassen. De fleste firmaer vælger desværre at lytte til masserne.


Ja og dog...
Er det ikke nærmere et udtryk for dårlig kommunikation fra starten af? Havde de haft Don Draper i stalden, var det her aldrig sket :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Chromaxxx » 20. jun 2013 11:34

Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Cena » 20. jun 2013 11:49

Chromaxxx skrev:Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?


Det må næsten være deres plan tænker jeg!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Annxii » 20. jun 2013 11:59

Chromaxxx skrev:Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?

forhåbentlig bliver det sådan! de mangler noget mere incitament når nu de vil pålægge os restriktioner :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf fneribyen » 20. jun 2013 12:26

Chromaxxx skrev:Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?


Det er det klogeste jeg længe har hørt.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Zt3pH » 20. jun 2013 12:49

Chromaxxx skrev:Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?


Hvis de ikke skal virke komplet inkompentente og fremtidsforskrækket (ifht. til deres egene umeldinger) så ser jeg faktisk dette som den eneste plausible løsning. At det så var dette setup de skulle have praktiseret fra starten er en anden sag...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf DrGetHigh DK » 21. jun 2013 20:49

Chromaxxx skrev:Hvis Microsoft nu tænkte sig lidt om, så kunne de slå to fluer med et smæk.

Nu har de fjernet DRM på disk delen, og vi er tilbage til status quo. Men kunne man forestille sig at når f.eks. Halo 5 er klar til udgivelse, så kunne man vælge mellem den DRM-fri retail disk til 599,- i Gamestop eller købe den digitale kopi på Xbox Live til 349,-? Så kunne man stadig holde fast i DRM på de downloadede spil, (som logisk nok ikke kræver disk i drevet), og samtidigt åbne op for Family sharing for de digitale kopier. Hvad ville man som forbruger vælge i sådan et scenarie?


Send det med posten til Major Nielson!
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Derp » 21. jun 2013 21:28

Men hvorfor skulle Microsoft og spiludgiverne være interesseret i at sænke priserne?
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf TerrificFalcon » 21. jun 2013 21:37

Derp skrev:Men hvorfor skulle Microsoft og spiludgiverne være interesseret i at sænke priserne?


Jeg gætter på, at folk gerne vil se de digitale udgivelser være til reducerede priser, fordi at der ikke skal materialer til at fremstille digitale eksemplarer (dvs. ingen diske/covers, men så er der jo serveromkostninger i stedet), og så samtidig fordi, at du ikke kan bytte/låne/leje/whatever digitale spil - der er intet brugtmarked. Det er formegentlig det, som folk mener, bør føre til en nedsænkning af prisen på de digitale eksemplarer.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One Family Sharing

Indlægaf Derp » 21. jun 2013 23:00

TerrificFalcon skrev:
Derp skrev:Men hvorfor skulle Microsoft og spiludgiverne være interesseret i at sænke priserne?


Jeg gætter på, at folk gerne vil se de digitale udgivelser være til reducerede priser, fordi at der ikke skal materialer til at fremstille digitale eksemplarer (dvs. ingen diske/covers, men så er der jo serveromkostninger i stedet), og så samtidig fordi, at du ikke kan bytte/låne/leje/whatever digitale spil - der er intet brugtmarked. Det er formegentlig det, som folk mener, bør føre til en nedsænkning af prisen på de digitale eksemplarer.


Men det er vel ikke helt det som folk vil have. De vil både have "family sharing" og lavere priser. Det vil jeg også gerne, men det virker bare en anelse urealistisk. Derudover, så er jeg ikke helt sikker på at hvis Microsoft og spiludgiverne sparer penge at de så er interesseret i at sende den besparelse videre til forbrugerne. Spiludgiverne er vel netop glade for konsollerne fordi priserne er langt mere favorable for dem end på PC platformen. Det er vel også derfor at de fleste spiludgivere ofte fokuserer på konsolmarkedet og så dernæst PC markedet. F.eks. Er det netop grunden til at det kun er Xbox One og PS4 som får den nye ignite motor fra EA. Forskellen på konsolmarkedet og PC markedet er at spiludgiverne har langt mere kontrol over konsolmarkedet og jeg tvivler på at de giver slip på den kontrol uden kamp. Jeg tror heller ikke at Microsoft er alt for interesseret i at sænke priserne på spil, for det vil de jo bare ende med at tabe penge på. Microsoft får jo ikke solgt en eneste ekstra konsol af at sænke priserne på spil.

Man kan håbe at priserne på spil falder på et tidspunkt, men jeg tvivler rigtig meget på at vi ser PC lignende priser. Dertil er konkurrencen alt for lille på konsolmarkedet.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Foregående

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster

cron