Xboxlife forum

"gratis" spil til guld ?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Erroneus » 31. aug 2013 09:04

Jeg kan bekræfte at PS Plus er meget mere interessant end Xbox Live :)

I den her måned har jeg fået 3 spil til min PS3: Assassin’s Creed III, The Jak and Daxter Trilogy, Stealth Inc.: A Clone in the Dark og 4 spil til min PS Vita: Urban Trial Freestyle, New Little King’s Story, The Jak and Daxter Trilogy, Stealth Inc.: A Clone in the Dark.

De spil afløser sidste måneds spil som var for PS3: Need for Speed Most Wanted, ICO and Shadow of the Colossus HD Collection, Demon’s Souls, When Vikings Attack og til Vita: LEGO Lord of the Rings og When Vikings Attack. Jeg har naturligvis "købt dem gratis" spillene fra sidste måned, så jeg kan spille og hente dem, når jeg vil.

Lige pt. er jeg igang med at spille Hitman Absolution, også et spil jeg har fået fra PS+ og når jeg er færdig med det, regner jeg med at spille Mass Effect 3 eller Sleeping Dogs, begge PS+ spil.
Senest rettet af Erroneus 31. aug 2013 13:00, rettet i alt 1 gang.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Stoffer » 31. aug 2013 11:29

pff ms er igang med at aflive deres konsol :p
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf BeatenIndiana » 5. sep 2013 00:19

Jeg ved ikke om det er old neews, men der er et gratis poker avatar/arcade spil.
WSOP: Full house pro.
Billede
BeatenIndiana
Niveau 4
 
Indlæg: 671
By: Esbjerg, vestkystens hovedstad


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Berntsen » 5. sep 2013 01:13

Nu er det ikke for at være microsoft fanboy (jeg savner også de gode spil!), men det med at give spil væk er trodsalt noget de først er gået igang med nu. Så må man ligesom leve med at kvaliteten er så som så. Klart at PS plus's gratis-spil er bedre, men vi har hele tiden betalt for at få xbox live og nu får vi tilmed spil. Lad da vær' med at whine så meget. :)
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf IkkNico » 5. sep 2013 06:42

Berntsen skrev:Nu er det ikke for at være microsoft fanboy (jeg savner også de gode spil!), men det med at give spil væk er trodsalt noget de først er gået igang med nu. Så må man ligesom leve med at kvaliteten er så som så. Klart at PS plus's gratis-spil er bedre, men vi har hele tiden betalt for at få xbox live og nu får vi tilmed spil. Lad da vær' med at whine så meget. :)

=D> =D> =D>

Helt enig. Jeg forstår slet ikke den brok over gratis spil. GRATIS. Hvor forkælet kan man blive?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Too Nizzle » 5. sep 2013 07:41

Jeg ser helt anderledes på det. Jeg ser det på ingen måde som gratis "gave" - men reklame.

Jeg ser det som et forsøg på to ting.
1. At skaffe nye abonnenter til live som tidligere bare har brugt silver samt måske endda lige få overbevist dem som står overfor at skulle købe en konsol på nuværende tidspunkt og så længe 360 stadig sælges. Formentligt i et forsøg på at få så mange ind i "familien" som muligt - så de nemmere kan sælge dem en One på et senere tidspunkt.
2. Prøve at gøre live en et must for Xbox 360 brugerne så de har det nemmere ved at fortsætte med at være guldmedlemmer efter de køber en One.

Det er derfor jeg tror de gør det, så jeg synes ikke rigtigt det er brok - specielt ikke når man tænker på hvor lidt vi hidtil har fået for de 300-500kr/året. Når man tænker på at dårlige spil slet ikke vil sælge nogle abonnementer, konsoller eller skabe loyalitet - så synes jeg at det har stor betydning at de vælger nogle ordentlige spil hvis de gerne vil opnå deres mål. Det er i hvert fald ikke noget der får tvivlere til at købe/forlænge med 12mdr eller vælge 360 frem for PS3 - hvilket jeg tror de regnede med.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Reinhold » 5. sep 2013 08:23

Sjovt nok er det jo spil, hvor der er mængder af DLC tilgængeligt. Skulle ikke undre mig, om de faktisk tjener en fair skilling på at folk køber til. Hvis vi ser bort fra det der små-patetiske kortspil, som vi netop har fået, så er det ganske ok titler. Det er dog intet i forhold til Sony´s gavebod på PS3, hvilket MS burde kikke lidt efter...... Gratis er gratis, ja - men derfor kan vi stadig godt være kritiske og forlange lidt bedre kvali
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf IkkNico » 5. sep 2013 08:34

Reinhold skrev:Gratis er gratis, ja - men derfor kan vi stadig godt være kritiske og forlange lidt bedre kvali

Der tror vi helt grundlæggende er uenige. Hvis det er gratis kan man ikke forlange noget. man kan tage imod gaven eller lade være, men at forlange noget er forkælet.

Doritos Crash Course er også gratis, og et spil jeg hurtig keder mig med, men jeg vil da aldrig kræve at Dorito skal lave et nyt og bedre spil. Jeg lader bare være med at spille det. Det samme med GwG.

Fable - siger mig nogenlunde lige så meget som at stikke en arm ud af et vindue
Crackdown - har jeg gennemført 2 gange
Defense Grid - har jeg allerede
DR2 - se Fable
Magic 2013 - har jeg allerede

Jeg havde da gerne set spil som Bisoshock, Grid, Forza eller andre titler jeg ikke har prøvet, men så havde der bare været nogle millioner andre, der havde været skuffet fordi de allerede har dem, eller synbes de er kedelige.

Jeg er i øvrigt ikke enig i at Magic er et højtideligt kortspil, men det er en helt anden snak ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Slimjay DK » 5. sep 2013 08:35

Berntsen skrev:Nu er det ikke for at være microsoft fanboy (jeg savner også de gode spil!), men det med at give spil væk er trodsalt noget de først er gået igang med nu. Så må man ligesom leve med at kvaliteten er så som så. Klart at PS plus's gratis-spil er bedre, men vi har hele tiden betalt for at få xbox live og nu får vi tilmed spil. Lad da vær' med at whine så meget. :)


At smide et kort spil ud som rammer et meget lille publikum, for derefter at toppe det med et 7 år gammelt spil er jo til grin og det tror jeg 95% af Xbox live's guldkunder er enige om ...

Hvis man ikke kan gøre det ordentligt, så skal man lade helt være, også selvom det er gratis :lol:

Det her skader jo mere end det gavner =D> og det er ihvertfald ikke måden af skaffe nye kunder på [-X
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Slimjay DK » 5. sep 2013 08:45

Erroneus skrev:Jeg kan bekræfte at PS Plus er meget mere interessant end Xbox Live :)

I den her måned har jeg fået 3 spil til min PS3: Assassin’s Creed III, The Jak and Daxter Trilogy, Stealth Inc.: A Clone in the Dark og 4 spil til min PS Vita: Urban Trial Freestyle, New Little King’s Story, The Jak and Daxter Trilogy, Stealth Inc.: A Clone in the Dark.

De spil afløser sidste måneds spil som var for PS3: Need for Speed Most Wanted, ICO and Shadow of the Colossus HD Collection, Demon’s Souls, When Vikings Attack og til Vita: LEGO Lord of the Rings og When Vikings Attack. Jeg har naturligvis "købt dem gratis" spillene fra sidste måned, så jeg kan spille og hente dem, når jeg vil.

Lige pt. er jeg igang med at spille Hitman Absolution, også et spil jeg har fået fra PS+ og når jeg er færdig med det, regner jeg med at spille Mass Effect 3 eller Sleeping Dogs, begge PS+ spil.


Ja, det er cool .. Er selv lige blevet plus medlem og har hentet Uncharted Golden Abyss til Vita, samt xcom enemy unknown, little big planet karting samt Mafia, Saints row 3 til PS3, bare for at nævne nogle af de titler du ikke har nævnt ..

De 375 kr for 1 år + 3 mdr er godt givet ud, og med PS4 senere på året, har jeg 3 platforme jeg får ting til for de penge.. Man behøver jo næsten ikke at købe spil mere :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Berntsen » 5. sep 2013 12:15

Slimjay DK skrev:
Berntsen skrev:Nu er det ikke for at være microsoft fanboy (jeg savner også de gode spil!), men det med at give spil væk er trodsalt noget de først er gået igang med nu. Så må man ligesom leve med at kvaliteten er så som så. Klart at PS plus's gratis-spil er bedre, men vi har hele tiden betalt for at få xbox live og nu får vi tilmed spil. Lad da vær' med at whine så meget. :)


At smide et kort spil ud som rammer et meget lille publikum, for derefter at toppe det med et 7 år gammelt spil er jo til grin og det tror jeg 95% af Xbox live's guldkunder er enige om ...

Hvis man ikke kan gøre det ordentligt, så skal man lade helt være, også selvom det er gratis :lol:

Det her skader jo mere end det gavner =D> og det er ihvertfald ikke måden af skaffe nye kunder på [-X


Det er også et skørt spil at vælge, men jeg synes stadigvæk det er fair nok. Det er et gratis spil, jeg betalte i januar uden at vide at der ville komme gratis spil, så jeg er fint tilfreds uanset. :)
Berntsen
Niveau 0
 
Indlæg: 37


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf IkkNico » 22. sep 2013 09:10

Undrer mig lidt over, at MS ikke markedsfører Games With Gold så aggresivt. Hvis målet er at få solgt flere guld abonnementer, så er det da bare med at annoncere spillene så hurtigt som muligt.

September måneds spil blev først afsløret 2 dage før den første, og her en uges tid før den 1. oktober har vi intet hørt om, hvad MS har i godteposen til os.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf JohnH » 22. sep 2013 09:20

Kunne være fedt hvis det blev Bad company 2 , det koster jo næsten ingenting mere og er stadig en af de bedste multiplayerspil jeg har spillet (og stadig spiller) , men det bliver sikkert et eller andet ligegyldigt zombie- eller rpg-spil... :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf Michelve » 22. sep 2013 13:22

Tror at de er så flow over de gratisspil som kommer i oktober at de derfor vælger ikke til at skriver noget.....mig gess: 2 arkade spil
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: "gratis" spil til guld ?

Indlægaf kcak » 24. sep 2013 15:36

Næste måneds 1. Games With Gold er Might & Magic Clash Of Heroes 1-Oct To 15-Oct Free To Gold

Iflg. Majornelson.com
Billede
kcak
Niveau 2
 
Indlæg: 160


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster