Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 14. aug 2014 23:35

Slimjay DK skrev:Cigi : som jeg har skrevet før : spørgsmålet er ikke Hvor de 50 pct. extra Pooowar i PS4 bliver af, spørgsmålet er hvornår de tages i brug. Du er vel ikke så naiv at tro at udvikling af drivers og andet ikke sker på konkurrentens platform, og at PS4 allerede nu står og banker 100% på alle kerne og GPU og de 8GB ram er for lidt. Hvis du kigger på E3 traileren til Uncharted 4 og skal tro på hovedudviklerne af spillet, så er det den grafik spillet vil fremstå med, eller rettere sagt så vil de arbejde på det bliver endnu bedre, og nej det er ikke taget fra en PC men direkte fra konsollen.

"The men behind this masterpiece trailer is lead programmer Christian Gyrling. Christian revealed that he is in love with the PS4. Furthermore, Christian stated that Naughty Dog’s goal is to make the game surpass the trailer visual."

Så du skal nok få lov at se når de begynder at udnytte nogle af de kræfter den gemmer på :wink:



Vedr. MisterX så er han jo bare en fanboy, han sviner Sony på sit site og prøver at afdække sit barn .. Xbox'en .. Hvor seriøst er det ?

Det er jo skide sjovt at læse følgende fra Mister X: Everyone think Xbox One GPU is 1.31TF SP. In reallity it is 2.6 TF DP for derefter på samme site at læse : Xbox One is 2.6TF DP GPU@853Mhz+special hardware make it 4-5TF DP for whole system og så kigger man lidt mere, og så kommer denne her : Sony don't afraid to lie because they already know they will fail and PS4 is their last console :D

Jeg vil også smide lidt info : Everyone thinks the Xbox One controller is just an controller, in reallity it is more than that, it is a hidden GPU :lol:


Hvor kommer den dokumentation iøvrigt fra, Area 51, MSPaint, kedsomhed eller noget helt 4. ?

Du er simpelthen verdensmester i at tro at Microsoft er en eller anden form for X-Files, hvor alt bliver holdt hemmeligt. Det er ikke et surprise party men en business. At holde igen på performance i en hardware der er ude på marked giver bare ingen mening og slet ikke når Sony har en maskine der er kraftigere og har solgt over 10 millioner.


50 % mere end xbox nej det tro jeg så ikke på hvorfor udnytter de det så ikke så slimjay nu skal du selv pas lidt på at du ikke for ps4 til at lyde som en supercomputer for det er det ikke bare fordi den har solgt over 10 millioner betyder ikke at den er så meget stærke end xbox one som vi alle hved så var det ikke lige frem den Best stat MS had da vi så xbox one først gang
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 14. aug 2014 23:41

Cigi, Hvorfor vil du gerne overbevise os alle om, hvor fantastisk stærk xbox one er? Hvorfor ikke blot se hvad der er realiteten? På nuværende tidspunkt ser det ud til at ps4 er stærkest. Derfor kan den tilbyde højere opløsning, men er det ikke også ligemeget, for hvis du søger det stærkeste, så kan du få meget mere i en pc end en xbox one nogensinde vil tilbyde. At ps4 ser ud til at være stærkest behøver jo ikke være en endelig konklusion, for den dag xbox one endelig slipper alle de hemmelige kræfter løs du snakker om, så er det en ny realitet og xbox one vil måske så betegnes som stærkest. nyd dog hellere din xbox one og de fede spil den nu har, og spar din tid på at overbevise hele verden om noget alle pludseligt kan se med deres egne øjne alligevel.
Noget jeg er spændt på, er om de mange ting du snakker om nogensinde bliver aktuelt i denne generation. Selv hvis xbox one har alle de ting du siger så kræver det også at udviklerne gider bruge tiden, og det er ikke altid de gider det. se bl.a. på ps3 som havde meget potentiale, men spillene lignede ofte lort i forhold til xbox 360, men samtidig så man at nogle udviklere sagtens kunne lave fantastisk smukke spil bla. naughty dog med uncharted.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 14. aug 2014 23:43

Slimjay DK skrev:Cigi : som jeg har skrevet før : spørgsmålet er ikke Hvor de 50 pct. extra Pooowar i PS4 bliver af, spørgsmålet er hvornår de tages i brug. Du er vel ikke så naiv at tro at udvikling af drivers og andet ikke sker på konkurrentens platform, og at PS4 allerede nu står og banker 100% på alle kerne og GPU og de 8GB ram er for lidt. Hvis du kigger på E3 traileren til Uncharted 4 og skal tro på hovedudviklerne af spillet, så er det den grafik spillet vil fremstå med, eller rettere sagt så vil de arbejde på det bliver endnu bedre, og nej det er ikke taget fra en PC men direkte fra konsollen.

"The men behind this masterpiece trailer is lead programmer Christian Gyrling. Christian revealed that he is in love with the PS4. Furthermore, Christian stated that Naughty Dog’s goal is to make the game surpass the trailer visual."

Så du skal nok få lov at se når de begynder at udnytte nogle af de kræfter den gemmer på :wink:



Vedr. MisterX så er han jo bare en fanboy, han sviner Sony på sit site og prøver at afdække sit barn .. Xbox'en .. Hvor seriøst er det ?

Det er jo skide sjovt at læse følgende fra Mister X: Everyone think Xbox One GPU is 1.31TF SP. In reallity it is 2.6 TF DP for derefter på samme site at læse : Xbox One is 2.6TF DP GPU@853Mhz+special hardware make it 4-5TF DP for whole system og så kigger man lidt mere, og så kommer denne her : Sony don't afraid to lie because they already know they will fail and PS4 is their last console :D

Jeg vil også smide lidt info : Everyone thinks the Xbox One controller is just an controller, in reallity it is more than that, it is a hidden GPU :lol:


Hvor kommer den dokumentation iøvrigt fra, Area 51, MSPaint, kedsomhed eller noget helt 4. ?

Du er simpelthen verdensmester i at tro at Microsoft er en eller anden form for X-Files, hvor alt bliver holdt hemmeligt. Det er ikke et surprise party men en business. At holde igen på performance i en hardware der er ude på marked giver bare ingen mening og slet ikke når Sony har en maskine der er kraftigere og har solgt over 10 millioner.

EDIT : Det eneste de forsøger at holde hemmeligt er åbenbart at de bruger PC'er til afvikling af spil på gamerscom :lol:


Hold nu kæft mand det er et spil vi snakker om du for det til at lyde som om det er alle spil #-o
Og hvis du siger det er alle spil så ville jeg godt have et link på det så kan vi snakke
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 14. aug 2014 23:48

hackNICE1112@ skrev:
Slimjay DK skrev:Cigi : som jeg har skrevet før : spørgsmålet er ikke Hvor de 50 pct. extra Pooowar i PS4 bliver af, spørgsmålet er hvornår de tages i brug. Du er vel ikke så naiv at tro at udvikling af drivers og andet ikke sker på konkurrentens platform, og at PS4 allerede nu står og banker 100% på alle kerne og GPU og de 8GB ram er for lidt. Hvis du kigger på E3 traileren til Uncharted 4 og skal tro på hovedudviklerne af spillet, så er det den grafik spillet vil fremstå med, eller rettere sagt så vil de arbejde på det bliver endnu bedre, og nej det er ikke taget fra en PC men direkte fra konsollen.

"The men behind this masterpiece trailer is lead programmer Christian Gyrling. Christian revealed that he is in love with the PS4. Furthermore, Christian stated that Naughty Dog’s goal is to make the game surpass the trailer visual."

Så du skal nok få lov at se når de begynder at udnytte nogle af de kræfter den gemmer på :wink:



Vedr. MisterX så er han jo bare en fanboy, han sviner Sony på sit site og prøver at afdække sit barn .. Xbox'en .. Hvor seriøst er det ?

Det er jo skide sjovt at læse følgende fra Mister X: Everyone think Xbox One GPU is 1.31TF SP. In reallity it is 2.6 TF DP for derefter på samme site at læse : Xbox One is 2.6TF DP GPU@853Mhz+special hardware make it 4-5TF DP for whole system og så kigger man lidt mere, og så kommer denne her : Sony don't afraid to lie because they already know they will fail and PS4 is their last console :D

Jeg vil også smide lidt info : Everyone thinks the Xbox One controller is just an controller, in reallity it is more than that, it is a hidden GPU :lol:


Hvor kommer den dokumentation iøvrigt fra, Area 51, MSPaint, kedsomhed eller noget helt 4. ?

Du er simpelthen verdensmester i at tro at Microsoft er en eller anden form for X-Files, hvor alt bliver holdt hemmeligt. Det er ikke et surprise party men en business. At holde igen på performance i en hardware der er ude på marked giver bare ingen mening og slet ikke når Sony har en maskine der er kraftigere og har solgt over 10 millioner.


50 % mere end xbox nej det tro jeg så ikke på hvorfor udnytter de det så ikke så slimjay nu skal du selv pas lidt på at du ikke for ps4 til at lyde som en supercomputer for det er det ikke bare fordi den har solgt over 10 millioner betyder ikke at den er så meget stærke end xbox one som vi alle hved så var det ikke lige frem den Best stat MS had da vi så xbox one først gang


Jeg tror blot at slim, prøver at sige at en xbox one (pc) trailer ikke kan bevise hvad en xbox one kan. Hvis en trailer er nok så vil jeg også sige bare vent til uncharted 4 kommer. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 14. aug 2014 23:52

Glem det jeg forstå det ikke :-) men en ting er sikkert det er at ps4 har ikke 50% flere kræfter end xbox one hvorfor køre alle spille vi få at se til efteråret så samme opløsning så skulle ps4 jo køre 4k ;-)

Og det var ikke for at være efter dig smiljay dk :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 14. aug 2014 23:59

hackNICE1112@ skrev:
Slimjay DK skrev:Cigi : som jeg har skrevet før : spørgsmålet er ikke Hvor de 50 pct. extra Pooowar i PS4 bliver af, spørgsmålet er hvornår de tages i brug. Du er vel ikke så naiv at tro at udvikling af drivers og andet ikke sker på konkurrentens platform, og at PS4 allerede nu står og banker 100% på alle kerne og GPU og de 8GB ram er for lidt. Hvis du kigger på E3 traileren til Uncharted 4 og skal tro på hovedudviklerne af spillet, så er det den grafik spillet vil fremstå med, eller rettere sagt så vil de arbejde på det bliver endnu bedre, og nej det er ikke taget fra en PC men direkte fra konsollen.

"The men behind this masterpiece trailer is lead programmer Christian Gyrling. Christian revealed that he is in love with the PS4. Furthermore, Christian stated that Naughty Dog’s goal is to make the game surpass the trailer visual."

Så du skal nok få lov at se når de begynder at udnytte nogle af de kræfter den gemmer på :wink:



Vedr. MisterX så er han jo bare en fanboy, han sviner Sony på sit site og prøver at afdække sit barn .. Xbox'en .. Hvor seriøst er det ?

Det er jo skide sjovt at læse følgende fra Mister X: Everyone think Xbox One GPU is 1.31TF SP. In reallity it is 2.6 TF DP for derefter på samme site at læse : Xbox One is 2.6TF DP GPU@853Mhz+special hardware make it 4-5TF DP for whole system og så kigger man lidt mere, og så kommer denne her : Sony don't afraid to lie because they already know they will fail and PS4 is their last console :D

Jeg vil også smide lidt info : Everyone thinks the Xbox One controller is just an controller, in reallity it is more than that, it is a hidden GPU :lol:


Hvor kommer den dokumentation iøvrigt fra, Area 51, MSPaint, kedsomhed eller noget helt 4. ?

Du er simpelthen verdensmester i at tro at Microsoft er en eller anden form for X-Files, hvor alt bliver holdt hemmeligt. Det er ikke et surprise party men en business. At holde igen på performance i en hardware der er ude på marked giver bare ingen mening og slet ikke når Sony har en maskine der er kraftigere og har solgt over 10 millioner.


50 % mere end xbox nej det tro jeg så ikke på hvorfor udnytter de det så ikke så slimjay nu skal du selv pas lidt på at du ikke for ps4 til at lyde som en supercomputer for det er det ikke bare fordi den har solgt over 10 millioner betyder ikke at den er så meget stærke end xbox one som vi alle hved så var det ikke lige frem den Best stat MS had da vi så xbox one først gang


Fordi ligesom til Xbox One skal de lære at programmere den .. Det snakker Cigi ikke om, han snakker om hemmelige chips der slet ikke er aktive endnu, chips gemt i lydchippen osv. der ligger forskellen. Jeg siger ikke PS4 er en super computer. Men at tro at Xbox One pludselig bliver meget kraftigere end PS4 er ikke holdbart, heller ikke når de lære at programmere den.

Iøvrigt har PS4 jo også vist den er kraftigere da de fleste titler her i starten har kørt i en højere opløsning og mange af dem i 60FPS og det er vel og mærket før de har lært at programmere skidtet ordentligt, så de udnytter det skam, men de presser ikke hardwaren 100% endnu. og de har ikke som på Xbox One været nødsaget til at overclocke CPU'en før release og yderligt været nødsaget til give adgang til de 10% kinect resourcer for at opnå det samme.

Xbox One har haft en svær fødsel og jeg tvivler ikke på at fremtiden ser MEGET bedre ud for maskinen, det har vi jo allerede set nu.

kommer der fede spil til Xbox'en, så må jeg havde en Xbox også selvom PS4 er kraftigere, for når alt kommer til alt, så handler det sku om fede spil og god underholdning :D

I'm off, skal jo snart op igen :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 15. aug 2014 00:02

hackNICE1112@ skrev:Glem det jeg forstå det ikke :-) men en ting er sikkert det er at ps4 har ikke 50% flere kræfter end xbox one hvorfor køre alle spille vi få at se til efteråret så samme opløsning så skulle ps4 jo køre 4k ;-)

Og det var ikke for at være efter dig smiljay dk :-)


hehe, det handler jo ikke kun om opløsning. ting der trækker tænder ud er partikler, lys, skygger, textures osv. :mrgreen: Lara croft's hår i Tomb Raider trækker tænder ud TressFX Hair :lol: en effekt der ikke er at finde på X360 og PS3 ....

Sov godt :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 15. aug 2014 09:16

Jeg gider egentligt ikke diskutere det her - fordi det aligevel vil vise sig i fremtiden. Mit behov er ikke at sige at XO er så meget stærkere end PS4. Men det er netop Blauwy's kommentar om at hvis man tager en XBOX exclusiv titlen og flytter den til PS4 så vil spillet være flottere på PS4. Den holder ikke - PS4 har BRUTE FORZE men er ikke balanceret ifht. CPU'en og ikke mindst i relation til CPU /GPU bussen ONION og GARLIC. Men som sagt gider jeg ikke gå i detaljer.

Det der er problemet er at i alle kun forholder jer til CPU og GPU og den teoretiske TF som kommer herudaf. SONY har købt standard komponenter af AMD og smidt dem i en sort kasse - that is is. MS har som de selv siger rørt ved hver en detalje og optimere på sammenhængene, kigget på broerne AXI som er noget du endnu ikke har set i en KONSOL eller PC for den sags skyld. De har smidt 50 special purpose chips i maksinen - hvor er de henne når du laver din sammenligning om at PS4 er stærkere end XBOX One.

Det handler i alt sin enkelthed om at MS lige nu kun kører i første gear, fordi de drivere der skal til for at bruge PIM, FPGA osv. osv. ikke er aktive endnu. Så det handler ikke om at PS4 ikke også bliver stærkere med tiden, men det bliver slet ikke som tidligere fx. PS3 hvor du havde en meget specielt arkitektur, som du kunne optimere på med tiden. PS4 er STANDARD, og derfor super nem at udvikle til, derfor vil potentialet også være mindre med tiden end vi har set med tidligere konsolgenerationer. PS4 er en PC!

Men som sagt er mn motivation ikke at sige at XO er bedre end PS4 for det handler om hvilke spil man vil spille - men det er netop at imødegå den latterlige kommentar om at et spil altid vil se bedre ud på PS4 hvis den konverteres fra XBOX.

On a side note - hvem fanden snakker om trailere ? - jeg snakker om SSOD og QB da det er 1 tier, som har tidligere andgang til drivere og derfor bedre end andet viser hvad der med tiden vil være muligt hos 3 parts også. Hvor snakker jeg trailere #-o
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 15. aug 2014 09:28

Med hensyn til MisterX - så har jeg ikke personligt nogen fidus til ham fordi jeg synes han er for rabbiat. Jeg læser journalen fordi der er en masse menesker som bidrage til debatten og ikke minst til at finde ud af hvad det egentligt er MS har haft gang i med XO. Specilet MisterC har en indsigt som jeg ikke har set andre steder. Prøv at læse hans tekniske indlæg og så kom igen - det er interessant ... der er lige så mange fanboys der som andre steder.

Jeg bedømmer heller ikke dette site på baggrund af NAKKA
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 15. aug 2014 09:53

Jeg starter også en blog og siger jeg har indsigt i MS OG Sony. Man behøver tydeligvis ingen beviser før du vil følge det blindt.

PS4 er en PC. Og derfor mister den potentialet hen ad vejen. .......Hva?
Så fordi den ikke har super indviklet arkitektur vil den ikke kunne optimeres hen ad vejen.

Skal vi ikke lige tage den op igen om 5 år, når de spil vi ser der vil se 20 gange bedre ud end de spil vi har nu?

Du sammenligner den med en PC, som om det skulle være noget negativt.
Kunne du ikke uddybe hvorfor det skulle være noget dårligt?
Og; XB1 er også en PC. Begge konsoller bruger hardware der ligger op ad PC'er. Men selvfølgelig er det kun på PS4 det er negativt når det kommer fra dig.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DinesJ » 15. aug 2014 09:58

JESUS.... FUCKING..... CHRIST!
Kunne i tre ikke forpeste et andet forum med alt jeres lort.
Prøv. om evt. åndsvageforsorgen ikke har et forum i kan diskuterer i :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 15. aug 2014 10:20

Ja lad os endelig komme tilbage til stilen med 50 sider op og ned med:

Jaj sys ps4 er best! NAJ jeg sys xb1 er best! - Jeg synes det er spillene det handler om, skal vi ikke bare fokusere på det og være glade? Nai for ps4 er best, nej xb1 er best!! - Også fucking forfra. Seriøst det har været det store drejepunkt herinde de sidste 50 sider.

Så ja, kald endelig alle for idioter og siger de snakker mundlort når vi er de eneste der har gang i en sober debat. At manden ikke kan overbevises, skulle vi nok have indset for længe siden. Men at sige vi alle snakker lort og skal fucke af.. Gider du ikke lukke af for de snotdumme kommentarer eller sætte os på ignore så?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DinesJ » 15. aug 2014 10:24

Blauwy skrev:Gider du ikke lukke af for de snotdumme kommentarer

Skal da prøve! :D
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 15. aug 2014 10:29

DinesJ skrev:
Blauwy skrev:Gider du ikke lukke af for de snotdumme kommentarer

Skal da prøve! :D


Fantastisk. Jeg har selv svært ved det til tider.

Må da lige sige at din kommentar der satte os alle 3 i samme bås, var lidt "uncalled for". Den eneste der skriver lort gang på gang er Cigi. Vi prøver bare at få ham til at se logik, men det kommer aldrig til at ske. Så vi burde nok afholde os fra at prøve fremover.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 15. aug 2014 10:31

DinesJ skrev:JESUS.... FUCKING..... CHRIST!
Kunne i tre ikke forpeste et andet forum med alt jeres lort.
Prøv. om evt. åndsvageforsorgen ikke har et forum i kan diskuterer i :)


Tror du ikke, at du selv skulle derhen igen din indavlede pose lort!
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster