Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 19. feb 2014 09:44

cigi silk skrev:Ud over det er meget sjovt - ha ha... Så er der jo altså mere til historien. Textures, throwdistance, fog, popin, elementer på skærmen på samme tid.
Igen hvis du tager et seriøst kig på Ryse, så tror jeg enhver uvildig vil sige at det er klart det flotteste next gen spil i denne generation.

Der er igen tvivl om at Sony har haft et fokus på at alle spil skal være 1080P - det er jo også fint nok - og forståeligt da alle de spil der udgives lige nu har været i udvikling i flere år, og på engines som er ooptimeret til at udnytte raw power - men ikke optimeret til PRT - tiled ressourcs som XBOX one er optimeret til. Problemet er at udviklerne lige nu bruger eSRAM på samme måde som de brugte den på xbox 360 til at køre hele texturen igennem. Og det er bare ikke det XBOX one er udviklet til. De skal begynde at bruge den på den måde den er tænkt. Det tager desværre tid. MS har smidt et par nye drivere på markedet som tager fat i det meste af problemet.
Håber ikke jeg tager det sjove ud af din kommentar ved at smide lidt fakta på :lol:

Men det handler altså i forhold til din 1080P/720P mest af alt om hvor langt du sidder fra din skærm og hvor stor den er. Det er også derfor det tidligere var PC gamere som bitchede over opløsning, da de typisk sidder 40cm fra skærmen. Men alle os andre sofa spillere, der vil der faktisk være andre elementer som vil være langt mere betydende for vores oplevelse af spillet en opløsningen.

Vi var i lang tid - og måske stadig lidt inde i samme forkerte holdning på fotoområdet - hvor højere opløsning automatisk betød at kameraet var bedre. Jeg håber at de fleste er enige med mig om at det ikke er tilfældet.

Billede


Tak cigi, det bekræfter bare for mig, at full hd ikke er så dumt igen. Jeg har en 50" skærm, jeg sidder ca. 2 meter fra. Jeg er tættere på at skulle over i ultra HD end ned i xbox one opløsningen på 720p, tak. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. feb 2014 09:51

Men alt dette ændrer jo ikke på, at PS4 mangler en killer app for gameplay bør ALTID komme før eye-candy (i hvert fald i min optik).

Forza 5 har solgt over 1 million eksemplarer (ikke bundlede udgaver), Titanfall begejstrer stadig, og alle indikationer peger på, at dette bliver en kæmpesucces. Det tætteste PS4 har er Killzone, der har solgt over 2 millioner eksemplarer (det vides ikke hvor mange der er bundlede), men anmeldelser på det jævne afholder det fra, at kunne kalde sig en killerapp, og så er det sammen med Ryse det mest indbyttede spil i 8. generation

Det tætteste lige nu er Infamous SS og The Order. Førstnævnte oplever ikke helt den samme hype og forsalg som TF, men kan stadig nå at performe godt. Spillet som alle PS4 fans ofte hiver frem for at imponere, bliver MULIGVIS ikke så fantastisk som først antaget, i hvert fald ikke ifølge et preview på IGN.

The brief 10-minute hands-off demo I witnessed confirmed some of my fears. The portion of the adventure I saw ran relatively poorly, with sudden, sharp transitions between scenes, audio issues, and a lagging framerate. Ready at Dawn’s CEO and Founder Ru Weerasuriya was quick to point out that this sliver of the game wasn’t QA tested and optimized at all, and that there might be problems. But I was left wondering how this could be the best 10 minutes of the game the studio had to show, especially when he reiterated that The Order would indeed launch in 2014.

[...]

Technical issues aside, seamless transitions between cutscenes and gameplay are well-executed, but The Order: 1886 seems to be a fairly ordinary third-person shooter at its core. The camera angle and cover-based gameplay are more reminiscent of Gears of War than Uncharted, and while seeing it was exciting – and while the game no doubt looks fun – some of its mystique was siphoned away.




Kilder:
http://www.ign.com/articles/2014/02/18/ ... ed-signals
http://www.metacritic.com/game/playstat ... hadow-fall
http://www.metacritic.com/game/xbox-one ... torsport-5
http://cramgaming.com/killzone-shadow-f ... mes-13827/
http://www.vg247.com/2014/02/18/forza-m ... celebrate/
http://www.gamasutra.com/view/news/2095 ... months.php
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Order:_1886
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 10:03

IkkNico skrev:Men alt dette ændrer jo ikke på, at PS4 mangler en killer app for gameplay bør ALTID komme før eye-candy (i hvert fald i min optik).

Forza 5 har solgt over 1 million eksemplarer (ikke bundlede udgaver), Titanfall begejstrer stadig, og alle indikationer peger på, at dette bliver en kæmpesucces. Det tætteste PS4 har er Killzone, der har solgt over 2 millioner eksemplarer (det vides ikke hvor mange der er bundlede), men anmeldelser på det jævne afholder det fra, at kunne kalde sig en killerapp, og så er det sammen med Ryse det mest indbyttede spil i 8. generation

Det tætteste lige nu er Infamous SS og The Order. Førstnævnte oplever ikke helt den samme hype og forsalg som TF, men kan stadig nå at performe godt. Spillet som alle PS4 fans ofte hiver frem for at imponere, bliver MULIGVIS ikke så fantastisk som først antaget, i hvert fald ikke ifølge et preview på IGN.

The brief 10-minute hands-off demo I witnessed confirmed some of my fears. The portion of the adventure I saw ran relatively poorly, with sudden, sharp transitions between scenes, audio issues, and a lagging framerate. Ready at Dawn’s CEO and Founder Ru Weerasuriya was quick to point out that this sliver of the game wasn’t QA tested and optimized at all, and that there might be problems. But I was left wondering how this could be the best 10 minutes of the game the studio had to show, especially when he reiterated that The Order would indeed launch in 2014.

[...]

Technical issues aside, seamless transitions between cutscenes and gameplay are well-executed, but The Order: 1886 seems to be a fairly ordinary third-person shooter at its core. The camera angle and cover-based gameplay are more reminiscent of Gears of War than Uncharted, and while seeing it was exciting – and while the game no doubt looks fun – some of its mystique was siphoned away.




Kilder:
http://www.ign.com/articles/2014/02/18/ ... ed-signals
http://www.metacritic.com/game/playstat ... hadow-fall
http://www.metacritic.com/game/xbox-one ... torsport-5
http://cramgaming.com/killzone-shadow-f ... mes-13827/
http://www.vg247.com/2014/02/18/forza-m ... celebrate/
http://www.gamasutra.com/view/news/2095 ... months.php
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Order:_1886

Men de få exclusives ændrer jo ikke på at alle de store multiplat kører bedst på PS4. Og exclusives er jo en smagssag. Men jeg køber da en X1 primært for Forza 5 og Titanfall, alt andet er for lig ligegyldigt pt. Og kunne ikke drømme om at købe et multiplat spil hertil hvis det kører ringere/er grimmere.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 19. feb 2014 10:05

Muggs skrev:
Major Oblivious skrev:Så hvis man er smart, så køber man Xbox One til alle sine multiplayer spil grundet controller, infrastruktur, party-chat muligheder. Så køber man PS4 for Singleplayer og 1080P.. Bum alle er glade :D

Jeg har købt en PS4 til alle multiplat (og selvfølgelig exclusives)da jeg foretrækker høj opløsning/høj framerate specielt i mine shooters :D
Controller situationen er for mig noget der ligner 1:1.
Nu skriver du party-chat.. Er det blevet fikset på X1? Det fungerer ganske fint ala. X360, på PS4.
Og nu køber jeg snart en X1 til de exclusives jeg gerne vil spille. Indtil videre er det Forza 5, Titanfall og Ryse. Måske DR3 når det bliver billigt. :D


Party-chatten bliver først helt fixet i marts-updaten, således at party-chat er "on" som udgangspunkt, men det kører meget bedre end ved launch. Vi har ingen problemer mere, og lydkvaliteten er i top (niveauer over 360).

Jeg har 800 kr stående i Gamestop til Thief og Titanfall, så må de konverteres til en udbetaling på PS4 i stedet.

Egentlig nogen som ved, hvad PS4 koster i Gamestop ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 19. feb 2014 10:18

Igen tror jeg kun det er første bølge af spil som vi vil opleve de her forskelle i. Udviklingen af disse spil er startet for lang tid siden, og man kan ikke nå at ændre så meget når nye drivere til xbox som udnytter eSRAM optimalt ikke er kommet før for et par uger siden. Så ro på allesammen.

Jeg forstår ikke helt at alle tror at denne her generation er afgjort. I sidste generation tog det også meget lang tid før vi havde ikke en men to vindere. Vi er kun lige 6mdr. inde i en ny generation og alle snakker om det som om det er et faktum at alle MP bliver bedre på PS4. Faktum er at MS har gjort sig meget mere umage og lavet rigtig mange specielle tig som er special konstruerede til deres maskine. Desværre for dem har de ikke været klar til at sætte dem i spil på grund af for dårlige og ikke optimerede drivere, der ikke udnyttede alle de nye muligheder.

En detalje - prøv at dykke ned i hvor meget MS har lagt i deres sound chips, deres controllere, kinect, og ikke mindst hvor meget de har lagt i at ligge esram, move controllers m.m. på samme DIE som deres APU, og så sig mig at de ikke ved hvad de har gang i. Jeg tror ikke et sekund på at man kan nå lige så langt ved bare simpelt at smide en GDDR5 hukommelse ind. Det harmonere simpelthen ikke.

Den skal nok komme igen også med fantastiske multiplatform spil.
Senest rettet af cigi silk 19. feb 2014 10:23, rettet i alt 2 gange.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. feb 2014 10:19

Muggs skrev:Men de få exclusives ændrer jo ikke på at alle de store multiplat kører bedst på PS4. Og exclusives er jo en smagssag. Men jeg køber da en X1 primært for Forza 5 og Titanfall, alt andet er for lig ligegyldigt pt. Og kunne ikke drømme om at købe et multiplat spil hertil hvis det kører ringere/er grimmere.

Helt enig på alle punkter, men for de af os, der kun planlægger at købe en maskine, der er gameplay numero uno, og så bliver kvaliteten af eksklusiv titlerne afgørende.

Jeg synes tit gameplay drukner i snak om resolutions og framrates (ikke kun her på Xboxlife), og jeg har alle dage været gameplay mand

Det eneste jeg ved med sikkerhed på nuværende tidspunkt, er at det var godt jeg valgte at vente :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 10:22

cigi silk skrev:Igen tror jeg kun det er første bølge af spil som vi vil opleve de her forskelle i. Igen udviklingen er startet for lang tid siden, og man kan ikke nå at ændre så meget når nye drivere til xbox som udnytter eSRAM optimalt ikke er kommet før for et par uger siden. Så ro på allesammen.

Jeg forstår ikke helt at alle tror at denne her generation er afgjort. I sidste generation tog det også meget lang tid før vi havde ikke en men to vindere. Vi er kun lige 6mdr. inde i en ny generation og alle snakker om det som om det er et faktum at alle MP bliver bedre på PS4. Faktum er at MS har gjort sig meget mere umage og lavet rigtig mange tig som er special konstruerede til deres maskine. Den skal nok komme igen også med fantastiske multiplatform spil.

Ja det enste man kan sige til det, er at det vil kun tiden vise :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 10:27

IkkNico skrev:[
Helt enig på alle punkter, men for de af os, der kun planlægger at købe en maskine, der er gameplay numero uno, og så bliver kvaliteten af eksklusiv titlerne afgørende.

Jeg synes tit gameplay drukner i snak om resolutions og framrates (ikke kun her på Xboxlife), og jeg har alle dage været gameplay mand

Det eneste jeg ved med sikkerhed på nuværende tidspunkt, er at det var godt jeg valgte at vente :)

Helt enig i at gameplay er nummer et, og skal man kun ha en maskine gør man også klogt i at vente her. For de få exclusives der kommer i år til de to maskiner bør ikke afgøre valget. F.eks. For mig, er den eneste planlagte exclusive med udgivelse i 2014 til X1, jeg har planlagt at købe; Titanfall. Til PS4 skal jeg da ha Infamous SS og The Order 1886.

Så ja, vent så længe som muligt. Og jo længere man venter jo billigere bliver skidtet også :D Jeg er bare en idiothat der vil ha det nyeste, gerne før det udkommer. Er det en sygdom? :x

Edit: glemte at jeg også skal ha Driveclub og måske Deep Down til PS4. Uncharted ser vi nok først i 2015.
Senest rettet af Muggs 19. feb 2014 10:32, rettet i alt 1 gang.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 19. feb 2014 10:28

IkkNico skrev:
Det eneste jeg ved med sikkerhed på nuværende tidspunkt, er at det var godt jeg valgte at vente :)


Enig her, vil også lige tillade at klappe mig selv på skulderen :) Det er sku ikke sjovt at vente når alle andre spiller på deres next gen konsoller og man sidder tilbage med sin Tetris grafik :)

Er glad for jeg har ventet og lidt overraskende for mig selv tror jeg at jeg ender med begge konsoller. Forza og Titanfall kommer til at gøre udslaget så jeg starter med en x1 og så ender jeg nok med en PS4 en gang sidst på året når der er kommet lidt ordentlige eksklusiver.

Konen bliver nok tosset men hvis hun kan have 12 tasker kan jeg vel også have 2 konsoller :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. feb 2014 10:32

Muggs skrev:Jeg er bare en idiothat der vil ha det nyeste, gerne før det udkommer. Er det en sygdom? :x

Nu er jeg ikke medicinsk uddannet, men mit umiddelbare bud er; ja :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 10:34

Thorpedo29 skrev:Konen bliver nok tosset men hvis hun kan have 12 tasker kan jeg vel også have 2 konsoller :)

Præcis! Skarpt argument! :mrgreen:
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 19. feb 2014 10:39

Der har jeg det lidt modsat muggs, jeg har Ps4 for exclusives, og alt andet kommer nok til One.
Familie og venner har One, så for mig ville det være dumt at sidde med højere opløsning og frames, men ingen at spille med.
Jeg synes det ser godt ud på One, så jeg tænker altså ikke seriøst over at jeg har en maskine stående ved siden af, som kunne klare det i højere opløsning.

Men jeg glæder mig til at høre om muggs og i andre som også har bestilt en One nu, synes den er så dårlig som den bliver gjort til.
Jeg tvivler på at i bliver skuffet.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 19. feb 2014 10:43

susperia skrev:
Men jeg glæder mig til at høre om muggs og i andre som også har bestilt en One nu, synes den er så dårlig som den bliver gjort til.
Jeg tvivler på at i bliver skuffet.

Hvis jeg regnede med at den var dårlig ville jeg ikke købe den :D
Jeg har da også nogle onlajn-m8s jeg skal spille lidt BF4 med på X1. Men har også allerede fundet nogle at spille med på PS4.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 19. feb 2014 10:56

Det var heller ikke lige dig jeg mente, men der er bare nogen som gerne vil få det til at lyde som om det er noget lort.

Ja jeg kunne jo selvfølgelig også finde nogle at spille med på Ps4, men på One er det mange private venner, og familie.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 19. feb 2014 10:59

Yeah, havde heller ikke bestilt den, hvis jeg kun så lort. Indrømmet, jeg giver ikke fem potter pis for hvad CIGI skriver om drivere. Status er nu, at PS4 levere oftest højere opløsning og/eller flere frames. Om Xbox One indhenter, håber jeg bestemt, nu har jeg jo bestilt en :D

Lige nu glæder jeg mig bare til DR3! ;) Og Peggle 2!
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster