Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 18. jun 2015 08:18

Man skal nok heller ikke undervurdere effekten af, at konsolbrugerne bliver "låst", da man giver brugerne en semi-fiktiv måde at bruge den tid mellem de store udgivelser på at spille i stedet for at de overvejer at skifte konsol.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. jun 2015 09:26

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:
Tupilak skrev:har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion


Det er netop det der er spørgsmålet ...

Min PS3 kan æde PS2 og PS1 spil .. har brugt det 1 gang bare for at teste det. Og mange af de bedste spil fra last gen udkommer i en remaster. Men det betyder jo ikke at andre ikke vil bruge det.

Jeg har dog et par enkelte 360 spil som jeg ikke forventer kommer som remasters som jeg gerne vil spille, men når det så er gjort, så tror jeg ikke at jeg vil bruge det mere.


Der er jo også et kolo enormt grafisk spring mellem PS1, PS2 og PS3. Er man vant til PS3 grafik er de forrige versioner ret grimme.

Dog er der et minimalt spring fra PS3 til PS4, ligesom med X360 til XO. Derfor føles det ikke ligeså slemt at se på forrige generation af spil.


Det kan du selvfølgelig have ret i. Men for midt vedkommende er forskellen stor nok, ellers ville jeg ikke have købt nye konsoller, og jeg ville slet ikke bruge penge på Remasters som jeg allerede har spillet, men det gør jeg får at få den bedre oplevelse....

Jeg vil hellere have Gears Of War Remaster end jeg vil have en emuleret 360 version af spillet, selvom jeg har det stående på hylden og vil kunne spille det gratis, det samme gør sig gældende med Halo MCC som har fået en grafisk overhaling der kan ses ....

Chancen for at jeg vil vende tilbage og spille et X360 spil er meget lille, selvom spillet stå på hylden. Dog fik jeg aldrig spillet Splinter Cell Blacklist og Castlevania , så hvis de bliver emuleret, så er det nok de 2 eneste spil jeg kommer til at bruge B/C til, medmindre jeg får fingerne i en billig 360 E, fordi så vil jeg helst det, bare for at have konsollen til samlingen.

Det skal selvfølgelig ikke udelukkes at man om 10+ år synes det kunne være sjovt at hive de gamle klassikere frem, bare for nostalgiens skyld, men så vil jeg hellere gøre det på originalt hardware fremfor en emulering. ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 18. jun 2015 13:00

Nu er det jo også et ekstra plus at man stadig også kan bygge videre på sin gamerscore med de gamle 360 spil. Det kunne man jo ikke ved at spille original xbox spil eller ps1-ps2 spil.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. jun 2015 13:02

SteffenPoulsen skrev:Nu er det jo også et ekstra plus at man stadig også kan bygge videre på sin gamerscore med de gamle 360 spil. Det kunne man jo ikke ved at spille original xbox spil eller ps1-ps2 spil.


Nej, for der fandtes det ikke :)

Men jeg går ikke så meget op i hverken Trophies eller Achievements ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 18. jun 2015 14:45

SteffenPoulsen skrev:Nu er det jo også et ekstra plus at man stadig også kan bygge videre på sin gamerscore med de gamle 360 spil. Det kunne man jo ikke ved at spille original xbox spil eller ps1-ps2 spil.


Forskellen er, som Slimjay også siger, så fandtes der ikke achievements og trophies i den generation - derfor er der ingen.

Du kan optjene X360 achievements ved at spille på din XO.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 18. jun 2015 15:45

Slimjay DK skrev:
Tupilak skrev:har ikke den helt store fidus til B/C.

Hvor ofte er det lige man faktisk bruger den funktion


Det er netop det der er spørgsmålet ...

Min PS3 kan æde PS2 og PS1 spil .. har brugt det 1 gang bare for at teste det. Og mange af de bedste spil fra last gen udkommer i en remaster. Men det betyder jo ikke at andre ikke vil bruge det.

Jeg har dog et par enkelte 360 spil som jeg ikke forventer kommer som remasters som jeg gerne vil spille, men når det så er gjort, så tror jeg ikke at jeg vil bruge det mere.

Jeg har en helt klar forventning om at bruge det en del. Udover Bioshock Infinite, som jeg ikke har leget med, så er det ofte sket, at jeg har, eller har haft lyst til, at flytte 360'eren ind i stuen og så gå COD amok. Nu slipper jeg for at flytte udstyr. Det er bare at gå i krig (hvis ellers mine spil bliver flyttet over).

Jeg brugte også b/c en del på min PS2, men det var lige så meget fordi, der var langt mellem spillene (ikke kun de gode) det første års tid.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DrGetHigh DK » 18. jun 2015 18:03

Jeg ville vildt gerne spille lidt CoD4 og Mw2 igen! Måske endda de kunne få en genoplivning på next gen nu når vi ikke kan spille et ordentligt CoD spil spil.
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 19. jun 2015 09:04

Det bliver rart at kunne rydde noget hyldeplads og lade 360 overgå til børnelegetøj, og stadigvæk kunne spille de spil jeg endnu ikke har fået taget hul på. B/C er endnu et af de tiltag, som viser at MS var mindst ét år for tidligt ude med X1.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. jun 2015 16:42

:)

I'm gonna try this special Halo HoloLens experience!!! @XboxP3 @aarongreenberg

Do I look cool in HoloLens? @XboxP3 @aarongreenberg

I had the most fun playing with @PalmerLuckey with Oculus Touch! Super fun demo, awesome job
Oculus d( ̄  ̄)


https://twitter.com/yosp/status/611640111550169088
https://twitter.com/yosp/status/611648883060375552
https://twitter.com/yosp/status/611671769536028672
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. jun 2015 20:30

En strøtanke; hvor meget på røven er Sony rent økonomisk?

Vi ved godt, at deres aktier ikke er meget værd (underdrivelse), og forskellige divisioner bløder penge, men hvor mange penge mangler man, hvis man ikke har råd til at finansiere en SÅ populær titel som Shenmue 3?

Jeg tænker lidt, hvordan har man ikke råd til at finansiere sådan et spil. Det er lige så sikre penge i banken som GTA, så hvorfor smed Sony ikke bare pengene til Yu, hvis det alligevel kan laves for 2 millioner?

Det vil fa'me være øv hvis Sony ryger ud, eller PS brandet reduceres til et andenrangs mærke for spil (som det skete for Sega efter 8-10 år med dårlig økonomi). Vi har brug for konkurrence
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 19. jun 2015 23:28

Mon ikke PS brandet er så stærkt, at en eller anden investor ville øjne en god forretning der, hvis det skulle komme så vidt...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 20. jun 2015 01:06

IkkNico skrev:Vi har brug for konkurrence


Billede

Billede
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 20. jun 2015 07:44

IkkNico skrev:En strøtanke; hvor meget på røven er Sony rent økonomisk?

Vi ved godt, at deres aktier ikke er meget værd (underdrivelse), og forskellige divisioner bløder penge, men hvor mange penge mangler man, hvis man ikke har råd til at finansiere en SÅ populær titel som Shenmue 3?

Jeg tænker lidt, hvordan har man ikke råd til at finansiere sådan et spil. Det er lige så sikre penge i banken som GTA, så hvorfor smed Sony ikke bare pengene til Yu, hvis det alligevel kan laves for 2 millioner?

Det vil fa'me være øv hvis Sony ryger ud, eller PS brandet reduceres til et andenrangs mærke for spil (som det skete for Sega efter 8-10 år med dårlig økonomi). Vi har brug for konkurrence


Shenmue er en gamers title. Hvilket sony ved. Kickstarteren på 2 millioner er LANGT fra hvad det koster at lave spillet. Hvilket er derfor hele dette med sony er noget være bøvl. Sony ville sikre sig der var et marked for spillet, da fifa/cod/gta spillerne mm. jo ikke springer i begejstring over titlen. Derfor lavede de en deal om at, hvis spillet kunne nå 2 millioner, så betalte de resten af udviklingen (og derved lavede en pc/ps4 only deal).
Rygterne er endnu slemmere. Sony skulle syntes dette var en smart måde at teste markedet inden man tager en sats på noget lidt vildere. Dermed skulle deres #buldingthelist nu være mulig kickstarterprojekter som skal nå et mål, inden sony skyder penge efter dette. Noget dylan jobe efterfølgende har været ude at kritisere på twitter. Jeg syntes ikke om denne praksis. Men er på den anden måde ligeglad hvis det giver mig nogle af mine ynglingsserier til ps4.

Men økonomien er ikke god? Den er i bedring, men der er langt til toppen. Men der er åbenbart penge nok til at sikre sig street fighter, FFVII og shenmue 3 til ps4 .. og senere/samtidig pc
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. jun 2015 09:02

Som sædvanlig røg pointen med mit indlæg fuldstændig over dit hovede S. Men tillykke med at dit varemærke fører?


nakka skrev:Shenmue er en gamers title. Hvilket sony ved. Kickstarteren på 2 millioner er LANGT fra hvad det koster at lave spillet. Hvilket er derfor hele dette med sony er noget være bøvl. Sony ville sikre sig der var et marked for spillet, da fifa/cod/gta spillerne mm. jo ikke springer i begejstring over titlen.

Lige præcis derfor undrer det mig, at de går kickstarter vejen. Shenmue er jo så kæmpestort, at jeg slet ikke forstår man ikke bare betaler for hele projektet med det samme. Som tidligere skrevet, så er det en garanteret gevinst. Man har endda Yu Suzuki med på projektet, en mand der er kendt for absolut ikke at gå på kompromis med slutproduktet, så sansynligheden for en ny Duke Nukem Forever er minimal.

Hvis det bare for, at se om der er en interesse, så kunne man jo have givet Ys Net de 2 millioner $ og annonceret spillet. Havde det fået en flad modtagelsse, kunne man jo have skåret budgettet efterfølgende.


nakka skrev:Derfor lavede de en deal om at, hvis spillet kunne nå 2 millioner, så betalte de resten af udviklingen (og derved lavede en pc/ps4 only deal).

Det sidste giver slet ikke mening, hvad interesse har Sony i et PC spil?
Ys Net afviser ikke engang, at en Xbox eller Wii udgave kan komme på tale (i kickstareterens FAQ).


nakka skrev:Rygterne er endnu slemmere. Sony skulle syntes dette var en smart måde at teste markedet inden man tager en sats på noget lidt vildere. Dermed skulle deres #buldingthelist nu være mulig kickstarterprojekter som skal nå et mål, inden sony skyder penge efter dette. Noget dylan jobe efterfølgende har været ude at kritisere på twitter. Jeg syntes ikke om denne praksis. Men er på den anden måde ligeglad hvis det giver mig nogle af mine ynglingsserier til ps4.

Det kan vi kun være enige om. Hvad nytter det, at vi slap af med online passes, hvis dette er måden de store udgivere vil financiere nye og innovative titler på i fremtiden.


nakka skrev:Men økonomien er ikke god? Den er i bedring, men der er langt til toppen. Men der er åbenbart penge nok til at sikre sig street fighter, FFVII og shenmue 3 til ps4 .. og senere/samtidig pc

Det er jo det jeg stiller spørgsmål ved. Har man virkelig finansieret Shenmue 3.
Sony økonomi hænger i laser, ingen tvivl om det. Det er bare at kigge på deres regnskaber, der er rød bundlinie for de seneste 8 år.
Jeg tror Playstation ville have godt af, at blive koblet helt af resten af Sony organisationen, da de dårlige divisioner alligevel ikke hjælper økonomisk. De skal bare ikke sælges fra, men køre som selvstændig forretning. Fremntiden er alligevel ikke en kasse (som de selv har sagt), så udvikling af dyr hardware bør ikke få samme betydning for fremtidige Playstation produkter. PS Now er fx. allerede på vej på Samsung TV. Jeg tror at Playstation er ved at sætte sig ganslke alvorligt på GaaS markedet ... og så stiopper jeg her, inden jeg ryger helt af sporet (se jeg kunne godt).


KIlder:
http://www.kickstarter.com/projects/ysnet/shenmue-3
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/library/er.html
http://www.samsung.com/us/support/answe ... 927132395/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. jun 2015 11:21

IkkNico skrev:Sony økonomi hænger i laser, ingen tvivl om det. Det er bare at kigge på deres regnskaber, der er rød bundlinie for de seneste 8 år.


Det er en overdrivelse, men det er sikkert en rigtig fin overskrift til en mindre erhvervsavis der skal sælge lidt. Lad mig prøve at forklare det, og ja, forklare det objektivt uden præferencer for noget:

Så vidt jeg ved så passer det med de 8 negative resultater ikke, da FY 2012 (står som 2013 i regnskabet da de åbenbart daterer regnskabsåret var positivt. Men imponerende var det ikke.

Sidenhen har det også været negativt og dermed er 7 ud af 8 år negative, hvilket skyldes en seriøs sløv udvikling på tidligere kerneprodukter, hvor Sony sidenhen har kæmpet med at frasælge disse enheder.

IkkNico skrev:En strøtanke; hvor meget på røven er Sony rent økonomisk?


Ikke voldsomt meget. Kassen er påvirket, men ikke i nærheden af at være tom, gældssiden er ligeledes bibeholdt og så vidt jeg lige kan se, er denne endda faldet. Omsætningen er på to år steget med over 20 procent og tabet er fastholdt og formindsket siden 2013 (i regnskabet 2014). Med andre ord sælges der ikke med stigende tab, og ser man på forventningerne for 2015-regnskabet, så ser der også ud til at være bedring på vej. Så må vi jo så se, om det kan holdes af Sony.

IkkNico skrev:Det vil fa'me være øv hvis Sony ryger ud, eller PS brandet reduceres til et andenrangs mærke for spil (som det skete for Sega efter 8-10 år med dårlig økonomi). Vi har brug for konkurrence


Det sker ikke. Gaming er kørt ud som en kernedivision for sig i Sony, så selv hvis Sony skulle knække sammen, så ville et frasalg ligge lige til højrebenet (hvis vi antager at divisionen tjener penge).

Man skal huske på, at til trods for at Sony-aktien af nogle kreditbureauer placeres i en rating der kan klassificeres som junk bonds (i professionelle terme: High Yield eller speculative grade segmentet), så har det jo reelt set først betydning, hvis Sony skal hente sig kapital. Nu er jeg ikke analytiker på Sony som selskab, men med den eksisterende pengekasse, så kan Sony altså bløde en del år endnu, før at det bliver aktuelt, og at den junk-bond-status som du omtaler, får reel betydning.

Man skal huske, at selvom Sony ligger i junk-bond segmentet, så er det immervæk stadigvæk "kun" Ba1 (fra Moodys) og dermed i et element der beskrives som:

Obligations rated Ba are judged to have speculative elements and are subject to substantial
credit risk.


"Junk bonds" er et populærterm og det giver gode clicks og fine overskrifter, men faktum er, at pr. 2011 er sandsynligheden for et default i Ba1 segmentet nærmest ikke eksisterende (Ba1 findes under den røde firkant):

Billede

Sagt på en anden måde: Sony har det svært (aktiekursen er ikke, som så mange andre firmaer der har gennemgået fuldt recovery efter finanskrisen, on par med før-krise tiden), men omvendt set så er snakken om default ude i overdrevet.

Alene i 2015 er aktien steget omtrendt 50 procent, hvilket kan skyldes udsigterne til det første positive resultat i et par år, og det første store positive resultat i næsten et årti. Den generelle markedsstemning har været god, meeeeen 50 procent er immervæk en del.

https://uk.finance.yahoo.com/echarts?s= ... E;range=1y

De pæne 2015 forventninger kan måske også være grunden til, at analytikerne er positive på aktien. Det skal dog her siges, at tre analytikere ikke rigtigt kan bruges som et pejlemærke på den generelle stemning omkring selskabet.

TL;DR: Sony har haft det svært og skal fortsat gennemgå en rekonstruktion, men fra næste år, såfremt vi skal tro på meldingerne ved årsregnskabet, så skulle der være sorte tal på bundlinjen. Al snak om konkurs er fuldstændigt overdrevet.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron