Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 21. maj 2014 15:03

Problemet for MS har været at XBOX one reelt har været en 2014 konsol. Det sjove er faktisk at hvis du går ind under console info... så vil du se Coppyright 2014 :-)

Det har betydet at der var rigtigt mange ting som ikke var klart. Specielt på driver og api siden. Det har MS rettet op på bigtime. DX12 er mega stort selv om nogen krampaftigt forsøger at undertrykke det. Og det vil vise sig på E3. Jeg er ret sikker på at Sunset Overdrive er første bud på de nye spil som vi vil se. Vi snakker om et 1080P spil som har over 100 samtidige modstandere - prøv lige at sammenlign det med Infamous !

Desværre for mange har MS valg at følge deres forbrugere og det kan man ikke fortænke dem i. Udvikling og forandring er for mange meget svært. Jeg er ikke enig i mange af de 180 de har valgt - men i sidste ende forstår jeg godt at de har ønsket at giver forbrugerne valget til selv at bestemme. Og det kan man egentligt ikke være utilfreds med. Jeg forventer også at de geninfører deres GAME SHARING for digitale spil - hvilket jo defacto faktisk allerede virker i dag, da man kan logge ind på flere maskiner og hente sine spil !

Personligt køber jeg kun digitale spil fra nu af, og nyder muligheden for at starte alle mine spil fra min sofa. Nu hvor du kan tilføje op til 2 ekstra HDD så er pladsproblemet løst.

@slimjay - ja alle Spil som kører DX12 vil være 1080P.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 21. maj 2014 15:04

cigi silk skrev:Problemet for MS har været at XBOX one reelt har været en 2014 konsol. Det sjove er faktisk at hvis du går ind under console info... så vil du se Coppyright 2014 :-)

Det har betydet at der var rigtigt mange ting som ikke var klart. Specielt på driver og api siden. Det har MS rettet op på bigtime. DX12 er mega stort selv om nogen krampaftigt forsøger at undertrykke det. Og det vil vise sig på E3. Jeg er ret sikker på at Sunset Overdrive er første bud på de nye spil som vi vil se. Vi snakker om et 1080P spil som har over 100 samtidige modstandere - prøv lige at sammenlign det med Infamous !

Desværre for mange har MS valg at følge deres forbrugere og det kan man ikke fortænke dem i. Udvikling og forandring er for mange meget svært. Jeg er ikke enig i mange af de 180 de har valgt - men i sidste ende forstår jeg godt at de har ønsket at giver forbrugerne valget til selv at bestemme. Og det kan man egentligt ikke være utilfreds med. Jeg forventer også at de geninfører deres GAME SHARING for digitale spil - hvilket jo defacto faktisk allerede virker i dag, da man kan logge ind på flere maskiner og hente sine spil !

Personligt køber jeg kun digitale spil fra nu af, og nyder muligheden for at starte alle mine spil fra min sofa. Nu hvor du kan tilføje op til 2 ekstra HDD så er pladsproblemet løst.

@slimjay - ja alle Spil som kører DX12 vil være 1080P.


Fedt.. Glæder mig til E3 og til Xbox kommer til dk :D
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. maj 2014 15:05

GrillBillerDK skrev:Vis mig det indlæg hvor microsoft trækker det emne tilbage?


Som jeg sagde : Mon ikke bare de skulle bruge tiden på 1080P først. Lidt naivt at sigte efter 4K native, når de dårligt kan få 1080P native ud af maskinen ...

Jeg tvivler meget på en 4K native opløsning, som de nævner i artiklen. Men det kan godt være den kan upscale, men det er på ingen måder det samme.

Det bedste fra den artikel er : "There's no hardware restriction there at all" :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. maj 2014 15:05

Zt3pH skrev:@ -S-

I det mindste sker der da noget i MS land. Der har været stille i Sony land lige siden PS2 :)
Desuden undrer det mig du gider spilde din tid, med at linke til den ene og den anden MS video når du alligevel synes PS er det fedeste der er sket for konsoller siden Atari?

Føler du nogensinde, at du ikke rigtigt "hører hjemme" der hvor du befinder dig?


Jeg hører ikke hjemme på nogen platform - du skulle opleve mig på diverse PS-forums da PS3 blev annonceret!
599$ - stadig fuldstændig til grin :lol:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. maj 2014 15:08

@Cigi : Så din statement er nu at alle DX12 spil vil køre 1080P, og ikke alle spil efter E3 .. Kæmpe forskel ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 21. maj 2014 15:12



@S nu kan jeg se du elsker video'er.
Så kan du jo gå tilbage og kigge på hvad Sony har løjet om tidligere. Og tiden vil vise at de ikke var sidste gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 21. maj 2014 15:14

Slimjay DK skrev:@Cigi : Så din statement er nu at alle DX12 spil vil køre 1080P, og ikke alle spil efter E3 .. Kæmpe forskel ;)


Det ved vi vist først efter E3 ;-)
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 21. maj 2014 15:22

Slimjay DK skrev:Det bedste fra den artikel er : "There's no hardware restriction there at all" :mrgreen:


Det er fordi du ikke forstår den hentydning. XO er bygget op efter principperne omkring Network on a chip NOC. Det betyder med andre ord at alle compute enheder der ligger i XO plus cloud vil kunne aktiveres lidt ligesom SPE i PS3. Det er også derfor at det er til grin at alle kun sammenligner APU'en når de sammenligner PS4 og XO. Det btyder også at kode basen som udvikles vil kunne skalere på tværs af konsollen og clouden da den reelt er ligeglad med hvor den eksekveres.

Jeg kan godt garantere dig, at hvis du ikke er overbevist om at CLOUD og pt. tror det bare er varm luft, så skal du glæde dig til E3.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. maj 2014 15:27

cigi silk skrev:

@S nu kan jeg se du elsker video'er.
Så kan du jo gå tilbage og kigge på hvad Sony har løjet om tidligere. Og tiden vil vise at de ikke var sidste gang.


Jeg lever ikke i fortiden.. Vælger mine konsoller efter styrke og eksklusiver, og det har givet pote indtil videre.

Edit: Desuden en meget elendig video :lol: Kom med noget sjovt! :lol:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 21. maj 2014 15:30

Zt3pH skrev:@ -S-

I det mindste sker der da noget i MS land. Der har været stille i Sony land lige siden PS2 :)
Desuden undrer det mig du gider spilde din tid, med at linke til den ene og den anden MS video når du alligevel synes PS er det fedeste der er sket for konsoller siden Atari?

Føler du nogensinde, at du ikke rigtigt "hører hjemme" der hvor du befinder dig?



Haha. Spot on kommentar =D>
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. maj 2014 16:19

Popp skrev:
Zt3pH skrev:@ -S-

I det mindste sker der da noget i MS land. Der har været stille i Sony land lige siden PS2 :)
Desuden undrer det mig du gider spilde din tid, med at linke til den ene og den anden MS video når du alligevel synes PS er det fedeste der er sket for konsoller siden Atari?

Føler du nogensinde, at du ikke rigtigt "hører hjemme" der hvor du befinder dig?



Haha. Spot on kommentar =D>


Du så ikke min kommentar? :lol:

Hvis man "hører hjemme" på én platform, så begrænser man sig selv - Har nydt alle mine Atarier, Amigaer, Nintendoer, Segaer, Playstationer, Xboxer, PC´er og Mac'er :wink:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf m1chelsen » 21. maj 2014 17:09

Lige nøjagtig. Det er med at snuppe det bedste fra alle platforme.

Der er absolut _ingen_ vinding ved at være fanboy, og det er en kamp som ingen mening giver overhovedet.

Edit: Ahh okay... At være fanboy, giver vel en elelr anden form for "tilhørsforhold", så for nogle kan det vel være fint nok, hvis ikke man ved bedre.
m1chelsen
Niveau 1
 
Indlæg: 50


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Aaliyahchili » 21. maj 2014 17:17

Er Xbox One kodefri....?

Har nemlig set NBA live 14 til en god pris i USA......
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf m1chelsen » 21. maj 2014 17:18

yep, den er regfri :)
m1chelsen
Niveau 1
 
Indlæg: 50


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 21. maj 2014 17:25

Mener sgu de bruger for meget tid på, at skulle finde negative ting om den anden konsol hele tiden.
Jeg elsker stadig min Xbox One, og ja ikke så meget min Ps4.
Men jeg gider sgu da ikke gå over på pslife.dk, for at skrive om hvor kedelig jeg syntes Ps4 er.
Jeg beholder min Ps4, fordi jeg ved der kommer spil på et tidspunkt, som jeg ikke vil gå glip af, og ikke fordi den køre spil i 1080p.

Håber at vinde inFAMOUS: Second Son konkurrencen på pslife.dk [-o<
Så kan jeg jo få brugt maskinen lidt :)
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 16 gæster