Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. feb 2014 13:48

cigi silk skrev:Det er jeg udmærket klar over.

Det er jo netop mit pointe med at de fedtspillede og afventede hvad MS sagde. Der var så meget de IKKE sagde på deres launch.

Og det er netop min pointe :D Man kan ikke bare finde på ting, fordi de ikke har sagt noget eller meldt ud. Men der har vi åbenbart tydeligvis forskellige indgangsvinkler til hvordan vi opfatter tingene. Det er meget normalt, at firmaer er lidt vage i deres udmeldinger, fordi de godt ved det kan bide dem i numsen, så de vil være 100% sikker på tingene, inden der kommer en udmelding. Det er standard erhvervs-politik og god fornuft.

Internettet er bestemt ikke kedeligt for mig, men jeg lader mig ikke imponere af overskrifter og dårlig skrevet artikler :)

Tak for debatten.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. feb 2014 14:40

Erroneus skrev:Det er meget normalt, at firmaer er lidt vage i deres udmeldinger, fordi de godt ved det kan bide dem i numsen, så de vil være 100% sikker på tingene, inden der kommer en udmelding. Det er standard erhvervs-politik og god fornuft.

Enig, de tænker naturligvis først og fremmest på profitten ... men så kan man jo undre sig over, hvorfor Sony ikke fik en gevaldig "sviner" fra forbrugerne for at være "anti-consumer" (som det har været meget populært at sige i efteråret). Havde MS ikke ville svare klart på spørgsmål vedr en mere aggresiv DRM, så havde der været bål og brænd (igen). Havde MS valgt ikke at implementere MP3 playback, men i stedet kun understøttet sin egen musik tjeneste (som Music unlimited), så havde de fået på puklen, og havde de foretaget sig en 180 (som Sony gjorde), havde det også været galt.

Jeg siger ikke MS er en forfulgt uskyldighed (det er der vist ikke nogle kommercielle enheder, der kan kalde sig), jeg undrer mig bare over dobbelt-moralen blandt alverdens forbrugere her i vadestedet mellem 7. og 8. generation.

Det er selvfølgelig en helt anden diskussion, der ikke hører til i en PS4 vs XB1 tråd. Undskyld ulejligheden :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 9. feb 2014 15:08

@Erroneus - HOLD NU OP - det er simpelthen sku' for naiv . Det her var 3 måneder efter deres launch og som du sagde havde de jo ingen tanker overhovedet om noget som helst. Så hvad var det du mener de behøvede at være vage omkring. Det hele var jo klart! Og det med vage udmelding er bestemt ikke god virksomhedskommunikation - tværtimod.

Det er helt rigitgt som der bliver sagt -der er en kvalmende dobbelt standard på nettet omkring Sony. Det er sku' værre end med Apple.

En lille sjov detalje til det som SONY så HAR sagt....

"1) Sony has previously said that the PS4 does not require an online connection. " - det her er et billede jeg selv har taget af min PS4 ... som vist siger noget andet.

Billede
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 9. feb 2014 16:45

Billedet vises ikke.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 9. feb 2014 16:56

Link: https://app.box.com/s/8utl4qd5qf1vk6o5tt4z

Spørgsmål, Slik, siger den fra et spil du har downloadet eller et fysisk? Detaljer.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 9. feb 2014 17:10

cigi silk skrev:@Erroneus - HOLD NU OP - det er simpelthen sku' for naiv . Det her var 3 måneder efter deres launch og som du sagde havde de jo ingen tanker overhovedet om noget som helst. Så hvad var det du mener de behøvede at være vage omkring. Det hele var jo klart! Og det med vage udmelding er bestemt ikke god virksomhedskommunikation - tværtimod.

Det er helt rigitgt som der bliver sagt -der er en kvalmende dobbelt standard på nettet omkring Sony. Det er sku' værre end med Apple.

En lille sjov detalje til det som SONY så HAR sagt....

"1) Sony has previously said that the PS4 does not require an online connection. " - det her er et billede jeg selv har taget af min PS4 ... som vist siger noget andet.

Billede


Endnu engang digter du, og tager ting ud af kontekst.

PS4 kræver ikke en internetforbindelse, for at du kan spille.
Grunden til at du får den fejlmeddelelse, er fordi du ikke har aktiveret din PS4 som din primære konsol.
Gå ind i indstillingerne og aktiver kosollen, og det vil virke med det samme.

Du burde seriøst blive fiktionsforfatter, så du kan tjene nogle penge på dine vilde historier.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 9. feb 2014 18:22

JanR - jeg kan ikke afvise du kan have ret. Måske var det årsagen. Jeg har aldrig fundet ud af hvad det var.
Det var i forhold til Killzone jeg fik det. Spillet var fysisk.

Men herudover så tag lige en slapper. Jeg tænker jeg har vist masser af dokumentation på mange af de ting jeg har skrevet her - herunder at Sony ikke meldte noget ud til deres launch, men fedtspillede og ventede på Microsoft, på trods af at de havde arbejdet på meget avancerede muligheder for at forhindre brugt spil salg. Men det var tydeligt at Internettet og diverse "partitions" fik dem på andre tanker - og super fedt for det. Men det får bare efter min mening alt for meget good will for deres cheap tricks.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. feb 2014 18:32

JanR har ret. PS4 kræver ikke online, præcis som One ikke mere gør det.

Billige tricks at lytte og forstå deres forbrugere? Oki :)

Ud over det, så får MS i dag ikke hug for deres DRM politik, de har jo ændret det, så folk er ret ligeglade og dermed er det ret lige meget. De får kritik for deres valg af hardware, pris og dårlig UI.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 9. feb 2014 18:38

Erroneus skrev:JanR har ret. PS4 kræver ikke online, præcis som One ikke mere gør det.

Billige tricks at lytte og forstå deres forbrugere? Oki :)

Ud over det, så får MS i dag ikke hug for deres DRM politik, de har jo ændret det, så folk er ret ligeglade og dermed er det ret lige meget. De får kritik for deres valg af hardware, pris og dårlig UI.


Hvorfor få de kritik af deres valg af hardware spørger bare :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 9. feb 2014 18:46

Det med UI, det må sgu være en smagssag, for jeg hader den på min ps4, men er vild med den på min one.

En anden ting, jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men når min ps4 er slukket, så lyser den gult, og synes jeg kan høre blæser svagt.
Det mener jeg ikke at den gjorde i starten, er der noget jeg har aktiveret?
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 9. feb 2014 18:54

susperia skrev:Det med UI, det må sgu være en smagssag, for jeg hader den på min ps4, men er vild med den på min one.

En anden ting, jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men når min ps4 er slukket, så lyser den gult, og synes jeg kan høre blæser svagt.
Det mener jeg ikke at den gjorde i starten, er der noget jeg har aktiveret?


Du har bare valgt ikke at slukke den helt, den gule streg indikerer at den er på standby mode :-) Det kan du vælge når du slukker konsollen.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 9. feb 2014 18:56

Erroneus skrev:
Ud over det, så får MS i dag ikke hug for deres DRM politik, de har jo ændret det, så folk er ret ligeglade og dermed er det ret lige meget. De får kritik for deres valg af hardware, pris og dårlig UI.


Hvilket er helt hen i vejret, og tydeligvis Butthurt Xbox ejere der ikke kan betale for godt net eller så selvfølgelig PS fanboy, da hardwaren kører spillene skidegodt, prisen så småt er faldet og i øvrigt er det værd, når man får FIFA 14 gratis med og Kinect, samt UI'et er fantastisk ift. PS4'erns lidt kedelige og forvirrende UI.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 9. feb 2014 19:03

Morten Skou skrev:
susperia skrev:Det med UI, det må sgu være en smagssag, for jeg hader den på min ps4, men er vild med den på min one.

En anden ting, jeg aner ikke hvad jeg har lavet, men når min ps4 er slukket, så lyser den gult, og synes jeg kan høre blæser svagt.
Det mener jeg ikke at den gjorde i starten, er der noget jeg har aktiveret?


Du har bare valgt ikke at slukke den helt, den gule streg indikerer at den er på standby mode :-) Det kan du vælge når du slukker konsollen.


Ahh ok, men jeg har bare slukket på selve konsollen, så den går kun i standby når man trykker på knappen så?
Men tak for det, så må jeg jo huske at slukke konsollen, inden jeg har slukker tvet :)
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 9. feb 2014 20:04

Erroneus skrev:JanR har ret. PS4 kræver ikke online, præcis som One ikke mere gør det.

Billige tricks at lytte og forstå deres forbrugere? Oki :)



Det her er billigt:
Sony has been forced to back-track on statements made at E3 regarding used game support for its PS4 console, admitting that support will be left to third-party publishers.

Sony received the biggest cheer of the night when it announced that second-hand games would work fine on the console with none of the restrictions put in place by Microsoft for its own Xbox One. Rather than adding in new restrictions, Sony promised that disc-based games - but not downloadable games - would be unrestricted. Attendees at the event were told that disc-based games could be traded in at any retail store, sold privately to another person, lent to a friend or just kept forever. With no draconian digital rights management (DRM) technology, the games should work just fine twenty or fifty years from now if the console hardware lives that long.

During follow-up interviews, Sony America chief executive Jack Tretton said that "the DRM decision is going to have to be answered by the third parties, it's not something we're going to control or dictate or mandate or implement." In other words: publishers will be able to use their own DRM implementations to block sale or rental of disc-based games, despite Sony's assurances to the contrary.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 9. feb 2014 20:12

Hvad er det som er billigt cigi silk?

Inden PS4 blev udgivet, udtalte Sony at DRM ville fungere på fuldstændig samme måde, som den gør på PS3.
Sonys egne studier (Santa Monica, Naughty Dog mm.) ville fjerne online passes på alle deres fremtidige spil - men tredjepartsudviklere kunne selv bestemme om de ville inkludere et online pass.

Jeg ved ikke om du har problemer med at læse og forstå engelsk, eller om du bare med vilje bombarderer tråden med negative artikler, i håb om at du på et tidspunkt rammer rigtigt med et eller andet.

Det som din tekst beskriver, er det som jeg lige har forklaret for dig - og altså ikke et eller andet billigt trick som du hentyder til.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster