Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2013 07:23

nakka skrev:
Slimjay DK skrev:@Nakka

Du snakker godt for din sag, men du vinder bare intet herinde selvom det er en "xboxone eller PS4" tråd ... Det er lidt ligesom at hoppe på et iPhone forum og prædike om Android / Samsung Galaxy eller omvendt, der er ingen gevinst ;) Men du bestemmer jo selvfølgelig selv, hvad du vil bruge din tid på .... Men ok, du skaber en debat, så det er vel ok :)


du har 100% ret. men ligesom morten brugte masser af energi på at prædike "gode" ting om xbox, og om hvad der er ligegyldigt.. så må jeg vel også heller nævne et par ting.
men ja, dette indlæg har da gjort, jeg nok pænt trækker mig (foruden indlæg henvendt til mig).

god gaming.


Selvfølgelig bruger Morten som er ejer af siden energi på at prædike "gode" ting om xbox, det er jo et xbox site og ikke multikonsol site. Så det er vel fair nok ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 21. jun 2013 07:25

-S- skrev:P.S: Fedt at se 'nakka' have styr på begge konsoller og han får virkelig markeret nogle vigtige punkter. Fedt fedt fedt


Men hans indlæg er også ULTRA pro PS4 og han har i alt sin tid herinde haft en tendes til fremhæve ALT positivt ved Sony. Nogle af punkterne han fremhæver vil af den neutrale også kalde fuldstændig ligegyldige.
Hans indlæg også er også ofte fuldstændig uden en rød tråd, hvor han bare skriver det der lige falder ham ind midt i det hele, og så er det vanvittigt irriterende at læse når folk bruger punktopstilling uden det giver mening og samtidig ikke bruger stort bogstav efter.

Men til Nakka's forsvar vil jeg da sige at hans indlæg er blevet mere seriøse det sidste år, og han forsøger at skabe en fornuftigt debat, selvom hans indlæg er meget farvede :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 21. jun 2013 07:29

Og drenge. I er simpelthen lige nødt til at bruge 30 sekunder på at quote rigtigt på folk og lige tjekke jeres indlæg i gennem, om ikke andet efter i har postet det.
Det er vanvittigt belastende at skulle sidde og sortere i jeres tekst for at finde ud af hvem der skrevet hvad, og hvor i lige har fået slettet en ].
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Meistar » 21. jun 2013 07:50

arnel925 skrev:
Meistar skrev:Hold nu op.
Hvor meget har du undersøgt i det selv?

Der kan fifles så meget med ting til pressekonferencer for at det ser bedst muligt ud.
Manden kommer med et modsvar til dit. Ja nakka er fanboy så det siger spar to, men det ændrer ikke på det faktum at han argumenterer langt bedre end hvad du forsøgte at gøre før.

At en anden persons holdning kan have en effekt på hvilken konsol du køber er ret så skræmmende.

Du er også PS fanboy kan se på din gamerscore... Vi nå ingen steder med denne diskussion... bare køb din ps4 og spil på den.


Konstruktivt .... Yderst konstruktivt =D>
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2013 08:01

nakka skrev:
Slimjay DK skrev:Det er bestemt ikke indie spil der gør at jeg vælger en konsol fremfor en anden . Indie spil er for mig spil der spilles på en tablet, for at dræbe tiden med et eller andet når man er ude og tømme ryggen :)

Jeg er sikker på at PS4's interface virker bedst hvis man er "connected" :lol: men flot ser det ud, men der skulle jo heller ikke så meget til hvis man kigger på PS3's interface som iøvrigt har været det samme siden konsollen udkom, altså lige bortset fra menu punktet hvor man kunne installerer Linux, Det valgte de jo at fjerne i frygt for et eller andet :wink:

i dag er der 15.000 servers (virtuelle servers om i vil), hvilket bliver opgraderet til 300.000, og med de tal, ved vi at Microsoft har gjort noget ved deres backbone .. Hvad har Sony gjort ved deres backbone, for deres backbone i dag er jo ikke det stiveste, de lukker jo ned for det hele når de skal lave en update ?

Det der kunne bekymre mig er om Multiplatforms titlerne vil se meget bedre ud på PS4 end på Xbox One, eller om forskellen vil være så lidt at man ikke ser det når musikken først spiller :) kunne godt tænke mig at se noget site by site af f.eks. The Division, som jo bekendt kørte på PS4 og så blæret ud, lys effekter igennem skudhuller osv. er jo fede detaljer :D


1. minecraft startede jo som en indietitel.. idag er det et af de største spil. det er jo derfor scenen er vigtig, de fleste starter som et lille firma/lille spil der blive en sejr. hvis de har et godt forhold til sony, og ikke MS.. jamen så kommer det næste hit så ikke på xboxen. hvem ved hvad det næste store minecraft bliver? med MS holdning, er oddsne for det dukker op på xbox ikke stor.

2sony har købt gaikais netværk mm. og hvad vi har fået "fortalt/vist" fra sony, så virker det jo til at der er kommet enorme forbedringer. så deres backbone er blevet boostet godt ;)

3. pt. er der ikke mange titler der er vist på xboxen.. men ja, det bliver da spænende. der og spørgsmålet er hvor lang tid, man vil lade spil udvikle til laveste fællesnævner. der er altså f.eks stor forskel på 5gb ddr3 ram og 7 gddr5 ram. det samme gør sig gældende med de andre specs.


1. Somsagt så er indie games noget jeg spiller på min ipad når jeg keder mig på toilettet, så om Minecraft eller andet er det største, så har det ikke betydning for mit valg af konsol.

2. Ja, Gaikai vil jeg så mene er et andet Netværk, som kører parallelt med Sony nuværende netværk. Gaikai bliver iøvrigt først tilgængeligt til næste år med start i USA, og så må vi jo se om de kan få servere tæt nok på danmark så man ikke rammer ind i dårlig performance, når spil streames til din konsol i realtime og skal reagerer prompte på controller imputs.

3. Ja, det er jo lige det :) Og det må tiden vise. Fælles for begge konsoller er dog at udviklerne stadig venter på Final hardware, hvilket gør det svært for dem at komme videre med mange af de spil de har gang i.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. jun 2013 08:41

Krisgebis skrev:De vil udvikle til laveste fællesnævner, så længe der er penge i det. Det så vi også med PS2 og den første Xbox. Her måtte Xbox ejerne også tage sig til takke med porteringer, der ikke var ændret på fra PS2 udgaven, selvom hardwaren var et godt stykke overlegen.


dette er min største nervøsitet som kommende ps4ejer (nervøs og nervøs, jeg for jo sikkert et godt spil alligevel). men hold da op hvor er der altså mange spil, som var "optimeret" til xbox. splinter cell, 007 serien (fra EA), tony hawk, Teenage Mutant Ninja Turtles serien, en del spil som LucasArts udgave (forskellige udviklere) og Midnight Club II+III for at nævne et par. og der er flere, der er faktisk mange. overstående er nogle af dem der vist og brugt på neogaf, i selvsamme debat som vi har startet nu, så jeg har ikke personligt siddet med dem foran mig udover gta:SA, som er optimeret på xbox - dette ses virkelig når man køre på en motorcykel.

og ligesom vi har set det i denne generation, så kan "småting" betyde meget for et spils præstation.

siden da, er der kommet mere fokus på om spil er udviklet til fulde. og når nu både ps4 og xboxen er en "pc i fåreklæder", så tror jeg vi ofte for en optimeret ps4udgave. de laver helt sikkert ikke nye assets i de første par år. men vi kan vel godt blive enige om, at oddsne for bedre anti aliasing, lighting, texture level mm. bliver bedre, når dette ikke vil kræve udvikleren yderligere arbejde.
hvis de alligevel laver en "pc" udgave, hvor ting kan slås til og fra, sættes i low eller high.. så tror jeg også nogle af disse redskaber der kan tændes, findes i den ene af de 2 konsoller.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. jun 2013 08:44

nakka skrev:hvis de alligevel laver en "pc" udgave, hvor ting kan slås til og fra, sættes i low eller high.. så tror jeg også nogle af disse redskaber der kan tændes, findes i den ene af de 2 konsoller.


Selvfølgelig. Arbejds-processen bliver PC > PS4 > Xbox One > Last-Gen
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. jun 2013 08:58

-S- skrev:
nakka skrev:hvis de alligevel laver en "pc" udgave, hvor ting kan slås til og fra, sættes i low eller high.. så tror jeg også nogle af disse redskaber der kan tændes, findes i den ene af de 2 konsoller.


Selvfølgelig. Arbejds-processen bliver PC > PS4 > Xbox One > Last-Gen


spørgsmålet er så, og det er her krisgebis kan/har fat i noget, hvor meget fokus har de på det? skal spillet bare køre, eller yder de for deres "kunst". jeg tror mange heltsikkert vil benytte disse ekstra muligheder og redskaber på ps4. specielt efter der er kommet så meget fokus på dette emne, og et "dårligt kørende spil/bugfyldt/meh grafik" kan ødelægge et studie, så de drejer nøglen om. det er pludselig blevet vigtig at have et spil kørende bedst muligt. og ved GDC var der jo flere paneler, der snakkede om de nye next gen engiens, og om hvordan Unreal f.eks havde flere feuteres der kunne benyttes på ps4 (se GDCtråden på neogaf - husker at der er et lydspor ved et "roundtable" - skal nok lige finde den, til dem der interesseret ). bare demoen af de forskellige spilmotorer kan der ses ting der kan slået til og fra. jeg er ikke i tvivl om at multiplat kommer til at køre bedre på ps4 (det kan ikke stå til debat). grafikken derimod, kan være varierende fra "stor forskel" til "minimal", dog altid til ps4s fordel (der er intet i deres opbygning og spec. sheet, der giver anledning til at andet skulle være muligt).

men motion blur kan skjule meget i en "demo" af et spil. se ryse..
Billede
ikke det flotteste i verden, eller noget der skriger "next gen"
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. jun 2013 09:05

nakka skrev:grafikken derimod, kan være varierende fra "stor forskel" til "minimal", dog altid til ps4s fordel (der er intet i deres opbygning og spec. sheet, der giver anledning til at andet skulle være muligt).


Præcis! På papiret er PS4 50% stærkere end Xbox One og det vil vi se i multiplatformspil, det er tal som ikke kan rokkes med, og der er ingen som skal komme og sige at; "prøv at se PS3 vs X360" eller "det hele handler om udvikler-værktøjer".
- Nej og nej - det er identisk arkitektur og værktøjerne kommer til at være nær-identiske grundet den samme arkitektur (x86)..
Senest rettet af -S- 21. jun 2013 09:05, rettet i alt 1 gang.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 21. jun 2013 09:05

nakka skrev:ikke det flotteste i verden, eller noget der skriger "next gen"


Det er der vel generelt ikke særligt mange titler der gør? Ikke fordi jeg er uenig med dig, nakka, tværtimod er jeg ganske enig, men man skal altid være lidt varsom med at bedømme dyret på launch-titler, som generelt har det med at være noget svingende (i al fald igennem de seneste generationer).

Men selvfølgelig ændrer det ikke på, at titlerne skal lugte af next-gen, ellers er der ingen pointe i at opgradere ens hardware.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2013 09:09

-S- skrev:
nakka skrev:hvis de alligevel laver en "pc" udgave, hvor ting kan slås til og fra, sættes i low eller high.. så tror jeg også nogle af disse redskaber der kan tændes, findes i den ene af de 2 konsoller.


Selvfølgelig. Arbejds-processen bliver PC > PS4 > Xbox One > Last-Gen


Det skal du skam ikke tage som en selvfølge ... DirectX kan have en stor betydning her. DirectX som er en del at Windows platformen er også at finde i Xbox One og ikke i PS4, hvilket må gøre det nemmere at konverterer imellem PC <-> Xbox One.

Så forskellen mellem PC -> Xbox One er mindre end Forskellen mellem PC -> PS4 ..

Men som sagt så ved jeg det ikke og tager det heller ikke som en selvfølge, men skulle jeg have ret, så ved jeg godt hvor der skal bruges mindst ressourcer for at ramme det største marked og tjene flest penge ....

Men lad os nu se :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 21. jun 2013 09:17

Slimjay DK skrev:DirectX kan have en stor betydning her. DirectX som er en del at Windows platformen er også at finde i Xbox One


Det er sjovt nok også en Windows standard på PC, men det er de færreste udviklere som sætter DirectX foran OpenGL - som jo er blevet en standard på alle platforme.

Men ja, lad os se. Hvis der er nogen der er klar på et lille odds om Destiny og hvor det er flottest, så er jeg klar :lol:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Jakabov » 21. jun 2013 09:43

Er det ikke spild af tid at debattere specs? De fleste af os har efterhånden nogle store fladskærme hvor man sidder noget væk. So what hvis PS4'eren kan smække et par fps ekstra på. Tror ikke jeg vil kunne se forskel når jeg spiller Forza 5 i 1080P/60fps, tvivler på i andre kan. Havde det derimod været Driveclub, så ville jeg nok... :lol:
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 21. jun 2013 09:44

-S- skrev:
nakka skrev:hvis de alligevel laver en "pc" udgave, hvor ting kan slås til og fra, sættes i low eller high.. så tror jeg også nogle af disse redskaber der kan tændes, findes i den ene af de 2 konsoller.


Selvfølgelig. Arbejds-processen bliver PC > PS4 > Xbox One > Last-Gen


Medmindre spillet er eksklusivt til en platform eller bliver udviklet med fokus på en af de tre platforme, så er der overhovedet intet som peger på at det bliver anderledes end den nuværende situation. De fleste spil er multiplatforms spil og konsolversionerne kommer stort set til at ligne hinanden. Desuden bliver PC spillerne som altid spist af med sølle ports og det vil der ikke blive ændret på. Du kommer stort set ikke til at se forskel på multiplatforms spil, da det ikke vil give nogen mening for udviklerne at bruge tid og penge på det.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 21. jun 2013 09:46

http://www.videogamer.com/news/ps4_hand ... ilers.html

Man kan da håbe de release dates holder, så kan man måske købe en omkring jul når man har fået en bedre ide om hvordan de fungerer fra gamers.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster