Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 20. jun 2013 20:44

@Nakka: Nu "nakka" jeg dig snart, haha!

Helt ærligt - du virker næsten sur? -og så kommer du med argumenter i stribe vis, som bare fylder og ingen indhold har!

Det kan jeg også sagtens:

1. En Xbox One er federe fordi den visuelt simulere et "X" på toppen af konsollen!
2. Jeg orker ikke engang at fører den videre, fordi det er så latterlig en tekst du har kopieret!
3. Den der med at controlleren er bedre på en PS4 end på en Xbox One tror jeg er den værste du har fundet...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 20. jun 2013 20:46

nakka skrev:
Morten Skou skrev:Vi arbejder på en ny poll, det kikser åbenbart når man forsøger at nulstille afstemninger der allerede er stemmer i :)


håber da du gemmer den her, den er herlig at have som reference og brugbar. men den er måske for "xbox" negativ?
og er det overhovedet nødvendigt? på en xboxsite, børe resultatet blive pro xbox, på et ps site bliver det nok pro ps.
MEN på neogaf, giantbomb, ign, gamespot, gametrailers, vg247, thesixhtaxis, polygon, joystic mm. ja der er stemningen stadig pro ps - og dette er en mere spænende/brugbar måling. gamereactor ville da være et bedre sted at "måle" stemningen end her. men fuldstændig ligegyldigt.

Benja190782 skrev:
Aaliyahchili skrev:Med de nye ændringer så er det 100% Xbox One .....

,


Spot on! Jeg var før i tvivl om hvad der skulle forudbestilles... Nu er det KLART Xbox One! :mrgreen:


jeg håber da der er nogle begrundelser? for som det ser ud nu, så har playstation ALLE de gode kort

- billigere
- mindre (ikke en stor kasse)
- bedre specs - der allerede nu nævnes af devs, vil give bedre udgaver (kojima, bungie mm)
- kræver ikke tilbehør for at virke. kinect sat til (kan HELDIGVIS slukkes, men tænk nu hvis lortet gik i stykker.. hva så?)
- offline virker i alle lande dag 1.
- online det samme men prisen/værdien i gold eller ps+ er til ps+fordel - IGC (man for MINDST 40+ PS3 games/30+ Vita games/12 PS4 games på et år). et senarie for lille møller. han køber en ps4+ps+ = masser af spil i et helt år "gratis". møller køber en xbone + gold... + de spil han vil spille i løbet af året.
- ingen paywall til f2p spil (der er 4 klar dag 1, som alle der køber en ps4 kan hygge sig med). møller køber en ps4 = spil han kan spille uden at købe mere, hvis avispengen, prostitutionen, arbejdet, hashsalget, hackerjobbet ikke giver nok.
- ingen paywall til cross game chat
- ingen paywall til netflix hulu +, amoazon video, nfl, nhl og andre service
- ingen internet for at starte konsollen første gang/ingen patch dag 1 - som man lige skal vente igennem.
- universel upload af billeder/video til ustream, YOUTUBE og facebook - twitch understøttet hvis devs vælger at bruge det (nævnt af twitch big boss).
- kontrolleren er bedre (vurderet udfra dem der har holdt den ved E3/gamingsites - vi andre har ikke endnu, men det er selvfølgelig subjektiv)
- indie venligt
- kræver ingen publisher for at få spil på maskinen (se oddworld)
- ingen patch betaling (så fez ville faktisk virke på ps4 - fisken har foresten været ude og svine MS og rost sony)
- flere eksklusive titler første år (15vs20 pt. ingen motionspil fra sony modsat MS) - dette er deres udtagelser, kan ændres
- BEDRE eksklusive spil - xbox360 har ikke haft et eksklusivt spil med over en metascore på 94.. det har sony 3gange.
- flere spil med "eksklusivt indhold" - over 50 i det første år. (kommer der så mange multiplatspil? der tælles nok cross gen. spil med).
- Mark fucking Cerny!
- har både playstation app + vita til at arbejde som smartglass.
- remote play på vita - killer!!
- ingen cloud BS - nævner kort vi kan, vi har gaikai netværk, har lavet folding home og understøttet det i ps3spil - ligesom MS har brugt azura i xbox360spil.
- gaikai
- siger ikke: vi gør dette, ændre det til noget andet, for at forklare om noget, der så når det ændres igen, ikke er en funktion. hvem ved hvornår de igen ændre maskinen? kræver DRM mm.
- det største "eksklusive spil", er på pc - ps4 senere.
- jrpg generen findes faktisk på playstation. til dem som syntes om den slags spil.
- de fleste firstparty hold hos MS har ingen track record..
- giver ikke udviklerne lov til at bestemme deres pris + variable pricing i udsalg

så med mindre man kun vil spille eksklusive titler på xbox.. så virker det da som om at dem der vil have den bedste spiloplevelse i multiplat plus størst kvalitet - set udfra metascores - i dets eksklusive lineup, samt mest for pengene (gratis spil, f2p mm.) bør vælge ps4.
men det er jo jeres penge, og jeres valg. virker bare ikke hæftigt, ikke at fortælle HVAD det er der gør, man vælger xbox.


Wow! Tak for den :) Omskriver den lige lidt og bruger den til reference til De af mine venner som ikke har bestemt sig for hvilken konsol de skal have :wink:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. jun 2013 21:04

Ja, det ser jo flot ud Nakka, og du har sikkert også ret i mange af tingene, men du befinder dig stadig på et Xbox forum, og de fleste herinde er fløjtende ligeglad med om PS4 så kan grille en bøf. Hvad der betyder noget for dig behøver ikke at betyde noget for andre, og selvom der er masser der deler eller har samme holdning som dig på Neogaf, Giantbomb, IGN, og alle de andre steder du har så travlt med at henvise til altid, så er der med garanti også nogle der ikke gør det.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 20. jun 2013 21:12

Slimjay,.... hvis der var bøffer og grill mulighed på en ps4 have den vundet :D med mindre Xbox one kom med kaffe og kage mulighed.... det sku svært afligevel :D

on topic, så finder jeg største delen af den liste enten forkert eller lige gyldig ( ligegyldig for mig that is )
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DrGetHigh DK » 20. jun 2013 21:17

også en god grund til ikke at lave "gamelife". Ville være svært at holde folk som nakka ud i længden ;) Magen til tryharder skal man lede grundigt efter - du kan hænge listen op på væggen derhjemme, så bliver du ihvertfald aldrig i tvivl om hvilken konsol, du synes er den bedste.. Imens vil se frem til november, hvor jeg skal have min beloved X1 :) Kæft jeg glæder mig til at vælte rundt i Titans og massekrerer 10.000 vis af zombier! For ikke at nævne, at køre tusindvis af kilometer i det bedste racerspil-serie i spilbrancen, samt opbygge, spille og dele alt hvad hjertet kan begære i Project Spark. Derudover bliver det fedt at se hvad Halo 5 har at byde på.. 343 industries lægger ihvertfald op til et par vilde år - de har lige annonceret et 500.000$ turnering i Halo 4 ;) Next Gen bliver så fucking awesome for os Xbox spillere! LETS GO
..:::Created to be hated:::..
http://www.youtube.com/VultureEditing
DrGetHigh DK
Niveau 4
 
Indlæg: 638


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TerrificFalcon » 20. jun 2013 21:19

nakka skrev:
jeg håber da der er nogle begrundelser? for som det ser ud nu, så har playstation ALLE de gode kort

- billigere
- mindre (ikke en stor kasse)
- bedre specs - der allerede nu nævnes af devs, vil give bedre udgaver (kojima, bungie mm)
- kræver ikke tilbehør for at virke. kinect sat til (kan HELDIGVIS slukkes, men tænk nu hvis lortet gik i stykker.. hva så?)
- offline virker i alle lande dag 1.
- online det samme men prisen/værdien i gold eller ps+ er til ps+fordel - IGC (man for MINDST 40+ PS3 games/30+ Vita games/12 PS4 games på et år). et senarie for lille møller. han køber en ps4+ps+ = masser af spil i et helt år "gratis". møller køber en xbone + gold... + de spil han vil spille i løbet af året.
- ingen paywall til f2p spil (der er 4 klar dag 1, som alle der køber en ps4 kan hygge sig med). møller køber en ps4 = spil han kan spille uden at købe mere, hvis avispengen, prostitutionen, arbejdet, hashsalget, hackerjobbet ikke giver nok.
- ingen paywall til cross game chat
- ingen paywall til netflix hulu +, amoazon video, nfl, nhl og andre service
- ingen internet for at starte konsollen første gang/ingen patch dag 1 - som man lige skal vente igennem.
- universel upload af billeder/video til ustream, YOUTUBE og facebook - twitch understøttet hvis devs vælger at bruge det (nævnt af twitch big boss).
- kontrolleren er bedre (vurderet udfra dem der har holdt den ved E3/gamingsites - vi andre har ikke endnu, men det er selvfølgelig subjektiv)
- indie venligt
- kræver ingen publisher for at få spil på maskinen (se oddworld)
- ingen patch betaling (så fez ville faktisk virke på ps4 - fisken har foresten været ude og svine MS og rost sony)
- flere eksklusive titler første år (15vs20 pt. ingen motionspil fra sony modsat MS) - dette er deres udtagelser, kan ændres
- BEDRE eksklusive spil - xbox360 har ikke haft et eksklusivt spil med over en metascore på 94.. det har sony 3gange.
- flere spil med "eksklusivt indhold" - over 50 i det første år. (kommer der så mange multiplatspil? der tælles nok cross gen. spil med).
- Mark fucking Cerny!
- har både playstation app + vita til at arbejde som smartglass.
- remote play på vita - killer!!
- ingen cloud BS - nævner kort vi kan, vi har gaikai netværk, har lavet folding home og understøttet det i ps3spil - ligesom MS har brugt azura i xbox360spil.
- gaikai
- siger ikke: vi gør dette, ændre det til noget andet, for at forklare om noget, der så når det ændres igen, ikke er en funktion. hvem ved hvornår de igen ændre maskinen? kræver DRM mm.
- det største "eksklusive spil", er på pc - ps4 senere.
- jrpg generen findes faktisk på playstation. til dem som syntes om den slags spil.
- de fleste firstparty hold hos MS har ingen track record..
- giver ikke udviklerne lov til at bestemme deres pris + variable pricing i udsalg

så med mindre man kun vil spille eksklusive titler på xbox.. så virker det da som om at dem der vil have den bedste spiloplevelse i multiplat plus størst kvalitet - set udfra metascores - i dets eksklusive lineup, samt mest for pengene (gratis spil, f2p mm.) bør vælge ps4.
men det er jo jeres penge, og jeres valg. virker bare ikke hæftigt, ikke at fortælle HVAD det er der gør, man vælger xbox.


1) Hvad rager det mig om en anden person, i et andet land, kan bruge konsollen offline dag 1? Det er vel ikke rigtigt et argument for, hvorfor en person herhjemme skulle vælge en PS4 i stedet?
2) At Xbox One har en Day One-patch, som skal downloades, og det tager tid, er vel lige så godt et argument som "Hvis man havde begge konsoller i hele sidste konsolgeneration, så brugte man i gennemsnittet mere tid på at downloade patches til sin PS3" - det betyder ikke en døjt i det lange løb. Jo, jeg kan godt se, at det er en dealbreaker i de meget få tilfælde hvor man ikke kan, på nogen måde, få sluttet sin Xbox One til internettet, men ud over det, så betyder det jo ingenting. Det er vel alt, alt for lidt, til egentlig at påvirke et valg?
3) At begge konsoller har en funktion, hvor man kan bruge en iOS/WP/Android telefon/tablet eller en Vita-konsol (læg mærke til, hvordan denne her jo egentlig burde falde i Microsofts favør) er vel ikke et argument for at vælge PS4? Hvis de begge to har samme funktion, så er det jo dødt løb.
4) Jeg kan ikke se hvordan "ingen Cloud-funktion" kan være et decideret plus. Det må du lige forklare mig.
5) Hvilket spil? Det er gået helt over hovedet på mig.
6) Der blev også udgivet en hel del gode JRPG's til Xbox 360 i USA (deriblandt en af mine favorittitler fra denne generation), som jo desværre ikke udkom herhjemme - det ændrer regionslåsen heldigvis på. Jeg synes ikke der er tvivl om, at man bør investere i en håndholdt konsol i stedet, hvis man er efter JRPG's - det virker i hvert fald meget sådan. Jeg tror dog også, at PS4 ender med at være den bedre platform for JRPG's, omend jeg tror, at Xbox One herhjemme flytter sig en del tættere på, end Xbox 360 gjorde.

Ellers nogle meget gode argumenter deriblandt, og nogle af de ting jeg har været ærgerlig over i denne her generation har netop været, at jeg ikke har kunnet få alt indholdet i diverse spil, såsom Assassin's Creed-serien, Red Dead Redemption og L.A. Noire. Du snakker sagen godt.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. jun 2013 21:23

loonitunius skrev:Slimjay,.... hvis der var bøffer og grill mulighed på en ps4 have den vundet :D med mindre Xbox one kom med kaffe og kage mulighed.... det sku svært afligevel :D

on topic, så finder jeg største delen af den liste enten forkert eller lige gyldig ( ligegyldig for mig that is )


Hehe, ja ... Med PS4'erens kompakte design skulle der nok være mulighed for at grille en bøf eller 2, og samtidigt kan din kæreste bruge den som hårtørre, der der må være nogle små blæsere i der køre med høj hastighed :lol:

Kort og godt, så skal man da vælge den platform hvor man mener man får mest ud af det, længere er den ikke ... :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 20. jun 2013 21:32

Slimjay DK skrev:Ja, det ser jo flot ud Nakka, og du har sikkert også ret i mange af tingene, men du befinder dig stadig på et Xbox forum, og de fleste herinde er fløjtende ligeglad med om PS4 så kan grille en bøf. Hvad der betyder noget for dig behøver ikke at betyde noget for andre, og selvom der er masser der deler eller har samme holdning som dig på Neogaf, Giantbomb, IGN, og alle de andre steder du har så travlt med at henvise til altid, så er der med garanti også nogle der ikke gør det.


du har helt ret. selvfølgelig findes der folk på disse sider, der syntes bedst om xbone. det er bare et MARKANT mindretal - og dette er spænende da flere af disse sidder er så proxbox som folk siger ign er props.
og ja dette er et xboxforum.. men tråden hedder stadig xbone eller ps4..

og ja, folk er sikkert ligeglad med ps4. syntes da bare det er underligt, når folk siger "så er jeg også xboxmand igen"... uden at fortælle hvorfor. for som listet er der ikke mange +points ved xbone kontra playstation. specielt efter de er blevet "mere ens" i online/funktioner - men som nævnt, masser af pluspoint ved ps4 - IGC, ingen paywall til f2p, social og videoservice/apps(jeg har selv skrevet det, ikke kopiret hvis. kan også kaste links til samtlige elementer i min liste - hvis folk har brug for dette).

Benja190782 skrev:Helt ærligt - du virker næsten sur? -og så kommer du med argumenter i stribe vis, som bare fylder og ingen indhold har!

3. Den der med at controlleren er bedre på en PS4 end på en Xbox One tror jeg er den værste du har fundet...


beklager, men det er jo indhold der har belæg. medmindre du vil påpege hvor kniven falder udad skuffen for dig.
med hensyn til kontollerene på xbone og ps4. du og jeg har ikke prøvet dem? det har de store gamingsites der var til E3. så indtil vi selv står med dem, og laver vores subjektive meninger, så må vi vel høre på "eksperterne"/gamerne/anmelderne/skribenter/devs mm. der er vel en grund til at penny arcade fortalte om hvor fantastisk den var, en følelse han ikke har haft siden første gang han rørte ved kvindepatter (hvem ved dog hvilken slags patter det var.

Buktu skrev: hvis man alligevel har tænkt sig at betale for Live, så ryger en god del af dine argumenter også :)


hvorfor? det er jo en af de bedre områder man kan sammenligne de to platforme. hvad for du som gold, og hvad for du som ps+ - begge skal bruges til online gaming (på nær free2play på ps.. dog stadig på xbox). men på playstation for du så IGC med i hatten - noget mange vil nævne som EPIC WIN

CaptainKicker skrev:Vi har fattet det. Playstation 4 er bedre end Xbox One. Neogaf og IGN har talt. Lad nu bare manden købe Xbox One.


hvis ikke vi skal kunne snakke om hans valg, og grundlaget for den beslutning.. så er hele formålet med denne tråd næsten væk, er den ikke? så burde man vel bare finde en tråd der hed "har bestilt xbone".. eller skrive det i xbone tråden?

CaptainKicker skrev:Det er trist at det ikke er spillene der taler. Xbox One står RIGTIG stærkt med lineuppen,

det kan vi også snakke om. pt er det som jeg kan se 3 spil der ikke fåes dag 1 på ps4 - Dead rising 3, forza og killer insinct. på ps4 er der så 7 der ikke fåes på xbone dag 1 (og flere af dem der gør, har eksklusivt indhold/mere gameplay).
dette er knack, killzone og driveclub. de sidste 4 er f2p som planetside 2 mm.
er dette den rigtige tråd at debattere dem i? eller skal der skabes en ny?

CaptainKicker skrev: og konsollen er mindst ligeså stærk på de fleste af de punkter. Personligt, så er mange af de punkter fuldkommen ligegyldige,


hvilke punkter tænker du på? hvad er ligegyldig (for dig i det mindste - medmindre du taler for alle der skal vælge om de vil købe en xbone?)

CaptainKicker skrev:
XBOX FANBOY, CAPTAINKICKER!!! :)


den for lige lov til at stå.

ps. kan se der er flere der har svaret, kommentere om ikke så længe
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Aaliyahchili » 20. jun 2013 21:37

Xbox One "nakka" alligevel Ps 4......

Zzz Zzz Zzz ....
Ville ønske Last of us også udkom på Xbox.....

Sov sødt Aaliyah og Chili
Aaliyahchili
Niveau 5
 
Indlæg: 1080
By: Cleveland ;)


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 20. jun 2013 21:37

Nu kommer der et meget upopulær svar på din flotte liste. Den er taget udfra hvor jeg har personligt har det.

- billigere
Jaaahh, der 3-400 til forskel i Danmark. Havde forskellen været 1000,-, så kunne det være et kæmpe +... Men fint punkt. I Danmark er dette punkt bare ikke så vigtig, medmindre du var lynhurtig og udnyttede Coolshops fuckup. Billig er ikke altid lig med bedre!

- mindre (ikke en stor kasse)
Er det virkelig vigtigt? Personligt ser Xbox One bedre ud som en maskine, på et TV bord. Men igen, jeg synes også PS4'erns design er hæsligt, og håber de lavere en pænere version senere, ligesom med PS3. Jeg er glad for at Xboxen er en box, og den har store kølere. Forhåbentlig ingen RROD, og så igen, det handler vel ikke om hvor stor den er og hvor godt den ser ud. Hvis jeg virkelig følte PS4 var den perfekte maskine, ville jeg stadig købe den, selvom den ligner noget der er løgn. Grunden til jeg påpeger dette, er at du kalder Xbox One en 'stor kasse'.

- bedre specs - der allerede nu nævnes af devs, vil give bedre udgaver (kojima, bungie mm)
Spekulation, spekulation. Lad os nu i virkeligheden se spillene i aktion. Sagde man ikke også at PS3 vil rykke røv på Xbox 360? Lol, Fallout 3 osv. - kom nu ned på jorden med de specs. Går du op i specs, burde du måske overveje PC gaming.

- kræver ikke tilbehør for at virke. kinect sat til (kan HELDIGVIS slukkes, men tænk nu hvis lortet gik i stykker.. hva så?)
Har virkelig aldrig hørt om Kinect gå i stykker, medmindre man er så dum, at man selv gør skade på Kinect, så er sgu sakueme selv ude om det. Kinect går ikke bare i stykker. I øvrigt, mange af de features med Kinect er jo awesome! Den kan måle hvordan du reagere i horrorspil, og klø mere på, og bruges til at gøre oplevelser i spil sjovere, uden du skal stå og hoppe som et fjols. Se Kinect som noget der kan ende med at overraske dig godt, uden du faktisk kun skal bruge den, men også bruge controller.

- offline virker i alle lande dag 1.
Ok? Hvad har det med os og gøre? Det skal vel ikke definere et køb, at folk på Fillipnierne ikke kan spille dag 1.

- online det samme men prisen/værdien i gold eller ps+ er til ps+fordel - IGC (man for MINDST 40+ PS3 games/30+ Vita games/12 PS4 games på et år). et senarie for lille møller. han køber en ps4+ps+ = masser af spil i et helt år "gratis". møller køber en xbone + gold... + de spil han vil spille i løbet af året.
Smag og behag. Jeg synes PS+ er en dårlig udlejningsservice du betaler for hvert år, uden du selv vælger indhold. Xbox Live er bedre end PSNetwork, og sådan er det bare. Hvis man synes andet, er man hvis lidt for fanboy. Selvfølgelig har PS4'ern oppet sig, men stadig. Xbox Live er svær og overgå. Men ja, PS+ giver mere for pengene... men oplevelsen tæller mere i min verden.

- ingen paywall til f2p spil (der er 4 klar dag 1, som alle der køber en ps4 kan hygge sig med). møller køber en ps4 = spil han kan spille uden at købe mere, hvis avispengen, prostitutionen, arbejdet, hashsalget, hackerjobbet ikke giver nok.
Hvis du kan betale 3500,- for en konsol, kan du nok også punge ud for et spil. Ellers, Project Spark og Killer Instinct.

- ingen paywall til cross game chat
Igen, definere det virkelig et konsolvalg? Hvis du har konsol, har du Xbox Live pga. det sociale. Hvis man ikke har, jamen så spiller man højst sandsynligt lokalt.

- ingen paywall til netflix hulu +, amoazon video, nfl, nhl og andre service
Ja fordi det kan man ikke se via. stort set alle SmartTV, computere, mobiler, tablets... Troede vi købte konsoller for at SPILLE på dem?!

- ingen internet for at starte konsollen første gang/ingen patch dag 1 - som man lige skal vente igennem.
Denne patch tager få øjeblikke. Er det endnu et tamt argument pga. DRM ikke længere kan debatteres? Mon ikke man kan få en disc-version med patchen hvis det skal gå helt galt. Lad os nu lige få detaljer på det her, og er det virkelig et konsol valgs-problem?

- universel upload af billeder/video til ustream, YOUTUBE og facebook - twitch understøttet hvis devs vælger at bruge det (nævnt af twitch big boss).
Gælder vel også på Xbox One. Hvis ikke, bliver det nok snart annonceret eftersom at der er Facebook, Twitch & YouTube apps på Xbox Live.

- kontrolleren er bedre (vurderet udfra dem der har holdt den ved E3/gamingsites - vi andre har ikke endnu, men det er selvfølgelig subjektiv)
Hahahaha, den her gider jeg ikke engang diskutere.

- indie venligt
Hørt om PC? De fleste PS4 indiespil, kan man få nu til ingen penge. Plug en controller i din PC, lé problem solved. Medmindre du viiiiirkelig gerne vil have trophies!!

- kræver ingen publisher for at få spil på maskinen (se oddworld)
Okay? Must buy PS4 now... Lad os nu se, om ikke Microsoft finder en løsning... og hvis ikke, så hiver jeg Oddworld frem på PS1... Men igen, det er et plus, men igen, ikke en vild fordel, imo..

- ingen patch betaling (så fez ville faktisk virke på ps4 - fisken har foresten været ude og svine MS og rost sony)
Her giver jeg dig ret. Det er bare ikke en overvejelse der falder mig ind, når jeg skal købe en konsol og vurdere hvor stærk en konsol er.

- flere eksklusive titler første år (15vs20 pt. ingen motionspil fra sony modsat MS) - dette er deres udtagelser, kan ændres
Tag lige de indiespil fra, samt Planetside. Så er vi altså lidt nede. I kan bare tage Titanfall fra også så. Igen, personligt mener jeg at Xbox One står 1000x stærkere launch mæssigt med eksklusive spil.

- BEDRE eksklusive spil - xbox360 har ikke haft et eksklusivt spil med over en metascore på 94.. det har sony 3gange.
Hvad fanden kan vi bruge Xbox 360 kontra PS3 til. Skal vi ikke tage en generation af gangen? Eller er Nintendo 64 også meget bedre pga. Occarina of Time? (JA!)

- flere spil med "eksklusivt indhold" - over 50 i det første år. (kommer der så mange multiplatspil? der tælles nok cross gen. spil med).
Yeah okay, du har 1 time ekstra i Bad Lag... Black Flag, og lidt ekstra til Watch Dogs. Så er tidseksklusivt vel et kæmpe + for Microsoft? Battlefield, Call of Duty etc. - Men okay, nyd dine ekstra skins.

- Mark fucking Cerny!
What?

- har både playstation app + vita til at arbejde som smartglass.
Kæmpe plus, for dem der ejer Vita. Som dag 1 Vita ejer siger jeg; KØB EN VITA!!!

- remote play på vita - killer!!
Det er en feature der på papiret lyder fedt... og så ender det måske alligevel med at være "bleh.."

- ingen cloud BS - nævner kort vi kan, vi har gaikai netværk, har lavet folding home og understøttet det i ps3spil - ligesom MS har brugt azura i xbox360spil.
Vent og se. ;)

- gaikai
300.000 servere.

- siger ikke: vi gør dette, ændre det til noget andet, for at forklare om noget, der så når det ændres igen, ikke er en funktion. hvem ved hvornår de igen ændre maskinen? kræver DRM mm.
Oh virkelig, er det en konsols styrke? Kom nu lidt...

- det største "eksklusive spil", er på pc - ps4 senere.
Såsom? Der er intet officielt, og du skal nok ikke regne med Titanfall og Dead Rising 3 på PS4. Tro mig.

- jrpg generen findes faktisk på playstation. til dem som syntes om den slags spil.
Eternal Sonata kom da først sent til PS3? Og det er efter min mening, det bedste JRPG i forrige generation. Men JRPG er ikke et stærkt segment for gamers udenfor Asien, og nu hvor Microsoft alligevel ikke sælger i Japan, så kan det vel være ligemeget. Men vil dog sige at Disgaea serien er et stort plus, og hvis de nye spil ikke bliver portet til Vita, så kan jeg være tvunget til at købe en PS4 om 4-5 år.

- de fleste firstparty hold hos MS har ingen track record..
What?

- giver ikke udviklerne lov til at bestemme deres pris + variable pricing i udsalg
Igen, er det noget der påvirker dit valg af konsol? Jeg synes nu nok at Microsoft har forkælet os med gode tilbud over de mange år.

LET THE HATE FLOW. Det her har intet med fanboy og gøre, jeg synes bare at mange af de punkter du kommer med, ikke er så vanvittig vigtige. Du er glad med PS4, og lad mig introducere dig til pslife. Vi er nok ikke de rigtige mennesker og debatere med.

+ Jeg fatter ikke jeg gad svare, men nogen måtte jo gøre det, så hep her er enten lidt læsning du kan grine over eller andet. Det er konsoller for pokker, og jeg er mindst ligeså dum at jeg gider gå op i det. Men det er jo nok engang et forum...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 20. jun 2013 21:40

Jeg har været i tvivl, men efter i går er valget helt klart xbox one.

De ting der vægter meget for mig er:

1. Jeg er overbevist om at langt størstedelen af mine 'gamer' venner vil vælge xbox one, det skal selvfølgelig lige bekræftes hele vejen rundt.
2. Xbox controlleren - ps4 controlleren ligger bare ikke ordentlig i mine hænder.
3. Forza 5
4. Xbox live og den forholdsvis høje kvalitet i deres service, hvilket jeg er villig til at betale for, det er trods alt kvalitets tid for mig når jeg sidder ved xboxen.
5. Mulighed for at bytte de fysiske spil.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. jun 2013 21:52

@Nakka

Du snakker godt for din sag, men du vinder bare intet herinde selvom det er en "xboxone eller PS4" tråd ... Det er lidt ligesom at hoppe på et iPhone forum og prædike om Android / Samsung Galaxy eller omvendt, der er ingen gevinst ;) Men du bestemmer jo selvfølgelig selv, hvad du vil bruge din tid på .... Men ok, du skaber en debat, så det er vel ok :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 20. jun 2013 22:23

Xbox One vs. Indies: http://www.penny-arcade.com/report/arti ... h-publishe

“They feel that if they're publishing your game, they want to be the end-all-be-all publisher,” Provinciano said. “They want to publish all platforms, even those which you could self-publish on.”

“Long story short, this means that on all other platforms, you're needlessly giving a chunk of your revshare to a publisher for nothing more than the ability to get your game onto Xbox and the freedom to release on the other platforms, which you can already self-publish on, at the same time,” he stated.

Think about how fucked up this situation is: small developers end up in a situation where they have to pay a third-party company to avoid Xbox exclusivity. Or they can avoid Microsoft's system altogether, leading to fans complaining that the game isn't on their favorite platform. Both the developers and the fans lose due to Microsoft's arbitrary rules."

Microsoft skal virkelig spænde hjelmen på dette punkt. Det blomstre op med indie-udviklere og de vil bare have deres spil ud på de forskellige platforme, - så at MS ikke åbner op, men vælger at køre den strikse Apple-stil, vil med garanti bide dem i r*ven.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 20. jun 2013 22:26

Har fjernet et par indlæg uden mening fra denne tråd. Lad være med bare at smide et billede.

Jeg er i øvrigt fuldstændig ligeglad med indiespil, det har været MEGET få ud af alle de indiespil der var på Xbox 360, der rent faktisk var værd at smide penge efter.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Revorge » 20. jun 2013 22:27

-S- skrev:Xbox One vs. Indies: http://www.penny-arcade.com/report/arti ... h-publishe

“They feel that if they're publishing your game, they want to be the end-all-be-all publisher,” Provinciano said. “They want to publish all platforms, even those which you could self-publish on.”

“Long story short, this means that on all other platforms, you're needlessly giving a chunk of your revshare to a publisher for nothing more than the ability to get your game onto Xbox and the freedom to release on the other platforms, which you can already self-publish on, at the same time,” he stated.

Think about how fucked up this situation is: small developers end up in a situation where they have to pay a third-party company to avoid Xbox exclusivity. Or they can avoid Microsoft's system altogether, leading to fans complaining that the game isn't on their favorite platform. Both the developers and the fans lose due to Microsoft's arbitrary rules."

Microsoft skal virkelig spænde hjelmen på dette punkt. Det blomstre op med indie-udviklere og de vil bare have deres spil ud på de forskellige platforme, - så at MS ikke åbner op, men vælger at køre den strikse Apple-stil, vil med garanti bide dem i r*ven.


Er ret overbevist om, at der bliver ændret på dette før eller siden, - deres nuværende politik holder ikke på længere sigt og de har jo selv sagt, at de ville kigge på det..... Men ja, indtil videre er dette da et plus til PS4 - men som du selv siger, så blomstre indie scenen og det kan MS ikke tåle at ignorere i længden.
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster