Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Twinkling » 16. jun 2013 12:25

Lordkluklatter skrev:Er de forskellige forhandlere af konsollerne begyndt at annoncere "byttetilbud" - altså hvor man bytter sin nuværende konsol + penge til den nye?

Jeg spurgte Gamestop over Facebook, og det var bare på den kommende super slim 360, men de aner ikke hvornår de får den - så jeg tvivler på de er begyndt på noget med X1 endnu. Jeg går ud fra at det er på tegnebrædtet.

Derp: Jeg er enig med dig i at det er dumt at man skal være Gold for at se Netflix.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Michelve » 16. jun 2013 12:29

Jeg ved ikke hvilke konsol bliver bedre osv. men som jeg ser det er mange her i Europa som kigger på prisen på konsoller når de stå i butikker.
Ikke mange forbrugere ved hvad forskel er mellem de 2, de skal tit bare køber 1 til deres børn og det er klart at de vælge det billigste når men kan få det samme spil til dem.
Var det enlig ikke også en af grunder til at xbox er blevne solgt mere her i denmark fordi den var billiger end playstation? (< det ved i nok bedre end mig)
Vis jeg var microsoft vil jeg matche playstations pris hurtigst mulig .

ps tror jeg køber nok en xbox1 på en tidspunkt men venter nok lidt
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2013 12:33

Michelve skrev:Jeg ved ikke hvilke konsol bliver bedre osv. men som jeg ser det er mange her i Europa som kigger på prisen på konsoller når de stå i butikker.
Ikke mange forbrugere ved hvad forskel er mellem de 2, de skal tit bare køber 1 til deres børn og det er klart at de vælge det billigste når men kan få det samme spil til dem.
Var det enlig ikke også en af grunder til at xbox er blevne solgt mere her i denmark fordi den var billiger end playstation? (< det ved i nok bedre end mig)
Vis jeg var microsoft vil jeg matche playstations pris hurtigst mulig .

ps tror jeg køber nok en xbox1 på en tidspunkt men venter nok lidt


Nu er prisforskellen her i Danmark til at tage og føle på må man sige.. ligger PS4 ikke på 3699 hvor Xbox One ligger på 3899 ?

Men du har ret, der er mange som kigger på prisen når de er ude og købe til deres børn.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Meistar » 16. jun 2013 12:35

Prisforskellen på diverse danske sites nu er ikke noget jeg tror der er en dealbreaker for folk.
Så bliver det hvad de lige kender, og hvad ekspedienten i butikken siger til dem.
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 16. jun 2013 12:39

Scooter dk skrev:
Redman DK skrev:
RazorOne DK skrev:Det Microsoft vil, er som, de fleste af os, hele tiden har vidst. De vil gå "all in digitalt", hvilket giver nogen fantastiske fordele, men for at det kan lykkedes, kræver det vi ofre noget af det gamle.

Jeg syntes selv det er et generelt problem med folks generelle reaktioner, meninger og holdninger til nytækning og fornyelse.
Se selv ved skiftet til Digital TV og HD, for ikke at tale om flatpanel TV, folk bliver urolige og jeg forstår hvorfor.
Men hvis vi nogensinde skal "flytte" os i et noget hurtigere tempo i lige nu, kræver det at folk åbner lidt op og ser på helheden.

Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.


Problemet er jo at selvom de gerne vil gå "all in digitalt" så gør de det kun halvt. Fint nok at de vil have man downloader spillene digitalt eller installerer dem fra disken, men hvorfor fuck får man så kun en 500gb HDD uden mulighed for at opgradere. Ja man kan smide en ekstra på med usb, men det burde sku ikke vær løsningen når nu fremtiden er lige om hjørnet...

Nu siger du PS4 er det samme same old, hvor X1 baner vejen mod fremtiden, og nu er det her spørgsmål ikke for at være flabet men mere af ren uvidenhed fra min side af :wink: , men hvad er det X1 har af nye ting udover tv og drm?
For mig at se går Sony lige så meget frem som MS, næsten alle nye spil kan fås digitalt til PS3, og til PS4 bliver det nok alle. Man kan gemme sine saves i skyen. På PS4 kan man hurtigt optage det man spiller, dele med andre, eller de kan se en spille live ligesom med X1.


Er det bekræftet at man ikke kan opgradere med en større harddisk(som man kan med xbox360), for det er sgu da for kikset.


Ja, du kan ikke selv opgradere med en større harddisk. 500GB er jo til grin. Man kan sætte en ekstern harddisk til med USB, men come on, det er jo den mest bøvede løsning...
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 16. jun 2013 12:46

Er der egentlig kommet en mere specifik releasedate på PS4? Alle webshop jeg ser på står der 12.nov for Xbox One, men der står "ukendt" eller 31.dec for PS4. Jeg kan heller ikke finde noget om der skulle være bestemte launch-lande som med Xbox One
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 16. jun 2013 12:48

Derp skrev:Ja, du kan ikke selv opgradere med en større harddisk. 500GB er jo til grin. Man kan sætte en ekstern harddisk til med USB, men come on, det er jo den mest bøvede løsning...


Ja det er da en begrænsning der er til at tage og føle på :( . Der bliver jo nok udgivet nogle nye udgaver af konsollen med flere GB disk om et år eller to. Men virkeligt ringe for os der køber launch modellen.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2013 12:48

Ja det er et lidt spøjst valg, at man ikke kan opgradere harddisken til en større. Meget meget mystisk. Med det sagt, så har jeg ikke set nogen officiel udmelding om at man ikke kan opgradere den - men ud fra de billeder der er taget af indmaden, så ser det desværre sådan ud :(


Der er ikke kommet nogen officiel dato for hverken Xbox One eller PS4. Microsoft har dog sagt at Xbox One kommer til november, hvor Sony så vidt jeg husker bare har sagt "christmas".
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Michelve » 16. jun 2013 12:49

Meistar skrev:Prisforskellen på diverse danske sites nu er ikke noget jeg tror der er en dealbreaker for folk.
Så bliver det hvad de lige kender, og hvad ekspedienten i butikken siger til dem.


ikke så meget i denmark nej, tænker bare på de 100$ eller 80£ andre steder
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 16. jun 2013 12:51

Morten Skou skrev:Ja det er et lidt spøjst valg, at man ikke kan opgradere harddisken til en større. Meget meget mystisk. Med det sagt, så har jeg ikke set nogen officiel udmelding om at man ikke kan opgradere den - men ud fra de billeder der er taget af indmaden, så ser det desværre sådan ud :(


Der er ikke kommet nogen officiel dato for hverken Xbox One eller PS4. Microsoft har dog sagt at Xbox One kommer til november, hvor Sony så vidt jeg husker bare har sagt "christmas".


Der er kommet en officiel udmelding om at du ikke kan udskifte harddisken.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2013 12:53

Derp skrev:
Morten Skou skrev:Ja det er et lidt spøjst valg, at man ikke kan opgradere harddisken til en større. Meget meget mystisk. Med det sagt, så har jeg ikke set nogen officiel udmelding om at man ikke kan opgradere den - men ud fra de billeder der er taget af indmaden, så ser det desværre sådan ud :(


Der er ikke kommet nogen officiel dato for hverken Xbox One eller PS4. Microsoft har dog sagt at Xbox One kommer til november, hvor Sony så vidt jeg husker bare har sagt "christmas".


Der er kommet en officiel udmelding om at du ikke kan udskifte harddisken.


OK, har du et link til det? (er det på news.xbox.com?).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BOOM » 16. jun 2013 12:56

For mit vedkommende tror jeg at det bliver en PS4. Har været mega glad for min xbox 360 selvom jeg før i tiden var en PS2-dreng. Har altid været lidt skeptisk overfor PS3'en da den på mange måder har været dårligere end xbox 360. En tendens som jeg dog syntes at Sony har vent med et hav af flotte eksklusives; MGS4, Uncharted og nu The Last of Us. På den anden side har MS; GoW og Halo som i mine øje ikke er blevet bedre med tiden. Og med alle de nye begrænsninger som MS lægger på kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle vælge en stærkere, billigere og mindre kompleks maskine.
Billede
BOOM
Niveau 5
 
Indlæg: 1288
By: Lyngby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 16. jun 2013 13:18

Morten Skou skrev:
Derp skrev:
Morten Skou skrev:Ja det er et lidt spøjst valg, at man ikke kan opgradere harddisken til en større. Meget meget mystisk. Med det sagt, så har jeg ikke set nogen officiel udmelding om at man ikke kan opgradere den - men ud fra de billeder der er taget af indmaden, så ser det desværre sådan ud :(


Der er ikke kommet nogen officiel dato for hverken Xbox One eller PS4. Microsoft har dog sagt at Xbox One kommer til november, hvor Sony så vidt jeg husker bare har sagt "christmas".


Der er kommet en officiel udmelding om at du ikke kan udskifte harddisken.


OK, har du et link til det? (er det på news.xbox.com?).


Jeg har ikke lige overskud til at lede efter det på Microsofts hjemmeside, men du kan google det.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. jun 2013 13:19

Jeps, det havde jeg også lige gjort - og kan se at det står rigtig mange steder. Men det var egentlig også det jeg regnede med ud fra billederne fra Wired.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 16. jun 2013 14:00

Annoyed Gamer - How the mighty have fallen.
http://www.gametrailers.com/videos/qv3b ... ave-fallen

Hadet begynder 3:00
-S-
 


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster