Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 15. jun 2013 15:02

Skiftede du først i 2006?? Jeg har været Xbox-mand siden 2002 :o - og det har størstedelen af mine venner også.
Du tror simpelthen at alt det had som kommer mod Microsoft her i tiden er fra PS-fanboys? lol
Hvordan søstersiden til xboxlife klarer sig ved jeg ikke så meget om, men I kan godt forvente en del mere aktivitet der i fremtiden end der er her nu :wink:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 15. jun 2013 15:09

CaptainKicker skrev:Det ved jeg ikke, da jeg ikke kender dig og alle dine venner, og I vel ikke er 100% af segmentet. Men vi kan vel godt blive enige om at der er flere Playstation ejere end Xbox? Jeg var selv en af dem, til jeg -heldigvis- skiftede til Xbox 360 i 2006. Selvom det dog er lidt tankevækkende, at debatterne om PS4 på pslife, er minimal kontra herinde på et Xbox forum. Selv hvis man tager alle PSliferne fra, der er hoppet herover for at smide lidt om med PS4'ern, så er der stadig mere gang i den her.

Mærkeligt. :)


Det er ikke så mærkeligt, når fokus ligger på Xboxlife, og siden bl.a. får 9/10 af konkurrencerne og anmeldelserne sammenlignet med PSlife.
Det tiltrækker selvfølgeligt flere mennesker.

Dog er det ved at blive bedre, og der kommer mere og mere aktivitet takket være de nye konsoller. Så det er win/win for begge hjemmesider. :)
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf MogensTheCat » 15. jun 2013 18:19

-S- skrev:
CaptainKicker skrev:


Indeed. Kommer ikke bag på nogen, at det er sådan i Danmark. Sådan har det altid været at folk kun er skrænket ind til Playstation, og sjældent vil prøve noget nyt.

Men lad os se hvordan tallene ser ud om nogen måneder :)


Så du tror ikke at dem med X360 (inklusiv mig selv, og alle mine venner) har "mod" til at skifte platform, eller hvad hentyder du til? :lol:



Du har 585 gamerpoints. Sidst du spillede på dit gamertag var Bomberman i 2010. Jeg tvivler på du er ret meget Xbox360 "mand".

Tilgengæld har du for nyligt lavet en profil herinde, kun for at svine Xbox One.. Jeg tror vi har at gøre med en dobbeltprofil her ;)
MogensTheCat
Niveau 0
 
Indlæg: 1
By: KBH


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 15. jun 2013 18:28

MogensTheCat skrev:
Du har 585 gamerpoints. Sidst du spillede på dit gamertag var Bomberman i 2010. Jeg tvivler på du er ret meget Xbox360 "mand".

Tilgengæld har du for nyligt lavet en profil herinde, kun for at svine Xbox One.. Jeg tror vi har at gøre med en dobbeltprofil her ;)


Hvorfor skal der ligepludselig fokuseres på mig, når det er Xbox/Playstation vi debatterer?

Du har ét indlæg selv, så lad da være med at pege fingre.

Hvis du ikke tror på hvad jeg skriver, så må du tro det, men jeg har absolut ingen interesse i at skulle lyve eller forklare mig overfor dig..
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RazorOne DK » 16. jun 2013 05:52

Jeg tror jeg er begyndt at vende, efter jeg har fået en noget større forståelse, hvilken vej Microsoft er på vej hen.
Jeg tror folk (især i Danmark) har ret svært ved at se fordelene ved Xbox One's DRM politik.
Som sagt har jeg selv været meget forvirret og kunne slet ikke forstå hva de havde gang i, men hvis man sætter sig lidt ind i tingene, så giver det hele meget mere mening i sidste ende.
Ja jeg forstår udemærket godt hvorfor PS4 er den mest atraktive konsol pt. Det er jo same old buisness without any fuss, selvfølgelig væsentligt forstærket og udviklet :)
Men folk kender det, ved hvordan det fungere, ergo de stoler selvfølgelig mere på den model end det Microsfot tilbyder.

Det er ret ærgeligt at Microsoft har været SÅ ekstremt dårlige til at forklare og formulere, hvordan det hele hænger sammen.
Og som sagt er det en ret afgørende faktor, for at PS4 bliver "revet ned fra hylderne" lige nu.

Selvfølgelig er det ærgeligt for dem, der ikke engang for adgang til Xbox One, ihvertfald i første omgang :(
Men det er desværre et nødvendigt onde, da de sandsynligvis er nødsaget till, at bygge en infrastruktur op i andre de lande, før de kan launch platformen der.

Det Microsoft vil, er som, de fleste af os, hele tiden har vidst. De vil gå "all in digitalt", hvilket giver nogen fantastiske fordele, men for at det kan lykkedes, kræver det vi ofre noget af det gamle.

Jeg syntes selv det er et generelt problem med folks generelle reaktioner, meninger og holdninger til nytækning og fornyelse.
Se selv ved skiftet til Digital TV og HD, for ikke at tale om flatpanel TV, folk bliver urolige og jeg forstår hvorfor.
Men hvis vi nogensinde skal "flytte" os i et noget hurtigere tempo i lige nu, kræver det at folk åbner lidt op og ser på helheden.

Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.
Billede
RazorOne DK
Niveau 4
 
Indlæg: 799


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Carsten O » 16. jun 2013 06:27

Jeg skal helt klart have en Xbox One - og den er forudbestilt. Jeg har en Xbox 360, som jeg er sindssygt tilfreds med. Og jeg håber selvfølgelig at den nye konsol bliver lige så fed. Der er ingen af de ting som Microsoft har annonceret omkring Xbox One der skræmmer mig, og jeg forstår helt ærligt ikke polemikken.
Min blog om bøger: http://www.eskapisten.dk
Carsten O
Niveau 6
 
Indlæg: 1417


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 16. jun 2013 07:19

RazorOne DK skrev:Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.


Microsoft har bare stjålet idéen fra Steam. De baner på ingen måde vejen mod den nye fremtid. Både Nintendo og Sony har beholdt konsol-modellen, hvor Microsoft har konverteret til PC-modellen. Fint nok at du synes at de holder fanen, men det er ikke virkeligheden. - Bare se dig om på nettet hvordan Microsoft bliver hadet.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 16. jun 2013 09:30

RazorOne DK skrev:Det Microsoft vil, er som, de fleste af os, hele tiden har vidst. De vil gå "all in digitalt", hvilket giver nogen fantastiske fordele, men for at det kan lykkedes, kræver det vi ofre noget af det gamle.

Jeg syntes selv det er et generelt problem med folks generelle reaktioner, meninger og holdninger til nytækning og fornyelse.
Se selv ved skiftet til Digital TV og HD, for ikke at tale om flatpanel TV, folk bliver urolige og jeg forstår hvorfor.
Men hvis vi nogensinde skal "flytte" os i et noget hurtigere tempo i lige nu, kræver det at folk åbner lidt op og ser på helheden.

Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.


Problemet er jo at selvom de gerne vil gå "all in digitalt" så gør de det kun halvt. Fint nok at de vil have man downloader spillene digitalt eller installerer dem fra disken, men hvorfor fuck får man så kun en 500gb HDD uden mulighed for at opgradere. Ja man kan smide en ekstra på med usb, men det burde sku ikke vær løsningen når nu fremtiden er lige om hjørnet...

Nu siger du PS4 er det samme same old, hvor X1 baner vejen mod fremtiden, og nu er det her spørgsmål ikke for at være flabet men mere af ren uvidenhed fra min side af :wink: , men hvad er det X1 har af nye ting udover tv og drm?
For mig at se går Sony lige så meget frem som MS, næsten alle nye spil kan fås digitalt til PS3, og til PS4 bliver det nok alle. Man kan gemme sine saves i skyen. På PS4 kan man hurtigt optage det man spiller, dele med andre, eller de kan se en spille live ligesom med X1.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lordkluklatter » 16. jun 2013 09:46

Er de forskellige forhandlere af konsollerne begyndt at annoncere "byttetilbud" - altså hvor man bytter sin nuværende konsol + penge til den nye?
Billede

SUPRA SOCIETATEM NEMO..!
Lordkluklatter
Niveau 6
 
Indlæg: 1597


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 16. jun 2013 10:00

-S- skrev:
RazorOne DK skrev:Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.


Microsoft har bare stjålet idéen fra Steam. De baner på ingen måde vejen mod den nye fremtid. Både Nintendo og Sony har beholdt konsol-modellen, hvor Microsoft har konverteret til PC-modellen. Fint nok at du synes at de holder fanen, men det er ikke virkeligheden. - Bare se dig om på nettet hvordan Microsoft bliver hadet.


Det bedste argument for demokrati i verden. "Der er mange der siger det samme..."
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Renoldo » 16. jun 2013 10:35

Ja Microsoft er jo den store stykke ulv, der kun tænker på at suge penge ud af lommerne på alle os forbrugere..... :(

Hvor Sony jo kun er til for gamere... :D
Renoldo
Niveau 3
 
Indlæg: 221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 16. jun 2013 10:59

Jeg så lige en video fra gametrailers hvor de ratede Sony's pressconference ved E3, som jeg klart synes udstiller hvor billig en baggrund PS4 hædres på.

http://www.gametrailers.com/full-episod ... -the-grade

grundlæggende sidder de jo bare og snakker om hvor "genuine" Sony er, men samtidig lykkes det dem også flere gange at få sagt "de har ikke ændret noget" og endda "de viste ikke ret mange spil". I sidste ende rater de Sony "A" for ikke rigtig at have lavet noget nyt, og fordi Microsoft (helt afgjort!) har haft problemer med kommunikationen af det nye de forsøger at gøre.

Så Sony vinder pga. gamere er bange for at prøve noget nyt og fordi de fuckede op med PS3, men alligevel dybt nede er "genuine". Jesus christ! Jeg kan næsten høre mig selv som barn hyle af min mor fordi hun forsøgte at læse en anden historie for mig end hun plejede.....
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 16. jun 2013 11:49

Annxii skrev:Så Sony vinder pga. gamere er bange for at prøve noget nyt og fordi de fuckede op med PS3, men alligevel dybt nede er "genuine". Jesus christ! Jeg kan næsten høre mig selv som barn hyle af min mor fordi hun forsøgte at læse en anden historie for mig end hun plejede.....


Det er også rigtigt fint, men jeg synes nu stadigvæk at folk undervurderer hvor stor en skare af gamere der er, som ikke ønsker andet end gaming, og for hvem, Microsofts tiltag virker begrænsende. Jeg har en del kammerater som gamer, og INGEN af dem har end ikke haft deres konsol tilsluttet nettet. For alle os der sidder her på X-life og debatterer, så virker det helt utopisk, fordi vi har det community vi har, og er så vant til online-kontakten.

Men for mine venner, for hvem gaming er en fritidsting og tidsdræber frem for en egentlig interesse, der virker MS' tiltag fuldstændigt hjernedødt, fordi det for dem bare skaber en masse begrænsninger. Og jeg er tilbøjelig til at være enig. Ikke fordi, at jeg ikke kan se potentialet i MS' tankegang, men fordi mit konsolbehov gør, at tilgangen bare skal være så plain som overhovedet muligt.

Går jeg glip af en helvedes masse muligheder, ved at se så snæversynet på det? Ja, det gør jeg da. Er jeg ligeglad? Ja, ja det er jeg egentlig.

Alt det der med MS og grådighed kan folk dog godt pakke væk. Sony har præcis det samme grundlag. Ingen af de to gør noget for at være klassens flinke dreng. De tænker begge på profit... naturligvis.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Derp » 16. jun 2013 12:14

Hvem har lige pludselig bestemt at nyt er godt? Jeg læste om en udvikler som snakkede om nogle af de ting Kinect kunne bruges til. Han forklarede at man f.eks. kunne se ud fra cover ved at læne ens krop til siden, eller f.eks. Tage skjold frem ved at tage controlleren op i luften. For mig virker det bare som en dum gimmick, som jeg tilmed skal betale ekstra for. Det samme kan siges om HDMI in, som igen ender med at være en feature jeg skal betale ekstra for.

Jeg vil nu heller ikke ligefrem sige at Microsoft er mere innovative end Sony. De fleste features på xbox one er noget som vi allerede har på markedet og ofte i en bedre udgave. Microsoftbhar stort set bare taget dem og smidt drm og paywalls op. Logisk nok skal man betale for at bruge streaming tjenester som Netflix, men det er da direkte idiotisk at man nu også skal betale til Microsoft for at få lov til at bruge netflix tjeneste. Tænk på hvis man købte en dvd afspiller og så bagefter skulle betale et månedligt beløb for at se dvd film på den.

Hvis Microsoft ikke havde lagt alle de begrænsninger på ville det jo være et helt fint produkt, nu føler man sig bare til grin som trofast xbox bruger.
Derp
Niveau 4
 
Indlæg: 480


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 16. jun 2013 12:24

Redman DK skrev:
RazorOne DK skrev:Det Microsoft vil, er som, de fleste af os, hele tiden har vidst. De vil gå "all in digitalt", hvilket giver nogen fantastiske fordele, men for at det kan lykkedes, kræver det vi ofre noget af det gamle.

Jeg syntes selv det er et generelt problem med folks generelle reaktioner, meninger og holdninger til nytækning og fornyelse.
Se selv ved skiftet til Digital TV og HD, for ikke at tale om flatpanel TV, folk bliver urolige og jeg forstår hvorfor.
Men hvis vi nogensinde skal "flytte" os i et noget hurtigere tempo i lige nu, kræver det at folk åbner lidt op og ser på helheden.

Ja jeg ved godt PS4 som sagt også bliver awesome og rykker selv nogen grænser, men det er Microsoft, der holder fanen og baner vejen mod den nye fremtid, der om vi vil det eller ej, er lige rundt om hjørnet.


Problemet er jo at selvom de gerne vil gå "all in digitalt" så gør de det kun halvt. Fint nok at de vil have man downloader spillene digitalt eller installerer dem fra disken, men hvorfor fuck får man så kun en 500gb HDD uden mulighed for at opgradere. Ja man kan smide en ekstra på med usb, men det burde sku ikke vær løsningen når nu fremtiden er lige om hjørnet...

Nu siger du PS4 er det samme same old, hvor X1 baner vejen mod fremtiden, og nu er det her spørgsmål ikke for at være flabet men mere af ren uvidenhed fra min side af :wink: , men hvad er det X1 har af nye ting udover tv og drm?
For mig at se går Sony lige så meget frem som MS, næsten alle nye spil kan fås digitalt til PS3, og til PS4 bliver det nok alle. Man kan gemme sine saves i skyen. På PS4 kan man hurtigt optage det man spiller, dele med andre, eller de kan se en spille live ligesom med X1.


Er det bekræftet at man ikke kan opgradere med en større harddisk(som man kan med xbox360), for det er sgu da for kikset.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster