Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 15. jun 2013 11:43

36.000 kontra 2000 er jo ikke engang 1% af de 75 mio. der købte enten Xbox 360 eller PS3... Det kan man ikke give meget for.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 15. jun 2013 11:59

Som jeg har det listede lige nu vinder xbox one på

- Bedre controler ( det self et personligt synspunkt )
- Bedre eksklusive titler ( igen personligt synspunkt og begrænset til de offentligtgjorte titler nu og her )
- Kincet følger med ( meget lille plus i bogen, men stadig et argument, da man så ik skal købe det, hvis man ønsker den feuture )
- Xbox live ( igen kun lille plus da jeg ik har prøvet det nye PSN ... )
- Fameliy share ( ud fra hvad der fortalt lyder det som et større plus )

Det lige 4 ting jeg kan komme på, jeg har dog ik fast lagt mig på den ene eller anden konsol i nu, syntes det er meget svært da jeg virkelig har mange negative og positvie ved begge konsoler :D

sandheden er jeg nok i bund og grund forsat venter på hvad min kammerat beslutter sig for at købe, da jeg primært bruger konsol spil sammen med 2 andre ;)
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 15. jun 2013 12:07

loonitunius skrev:- Xbox live ( igen kun lille plus da jeg ik har prøvet det nye PSN ... )


Nu skriver du "det nye PSN"... har der været nogle udmeldinger om at der rent faktisk er lavet et nyt PSN og at de ikke bare kører videre på det eksisterende?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 15. jun 2013 12:12

I øvrigt så kan I se alle de forskellige annoncerede spil til PS4 og Xbox One her:

PS4:
Annoncerede titler til PlayStation 4

Xbox One:
Annoncerede titler til Xbox One

Umiddelbart har jeg kun selv hørt om 3-4 stykker (inFamous, Driveclub, Killzone, Daylight) af dem der er eksklusive til PlayStation 4, men det er jo selvfølgelig fordi jeg ikke rigtigt følger med på den platform.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 15. jun 2013 12:41

Mja okay, morten, ved faktisk ik om det nyt, men den trailer de vidste omkring psn, syntes jeg virkede som noget nyt ( har heller ik haft vildt med erfaring inden for psn ) da jeg kun har set det ved en kammerat nogle få gange ;)
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 15. jun 2013 13:09

Morten Skou skrev:
loonitunius skrev:- Xbox live ( igen kun lille plus da jeg ik har prøvet det nye PSN ... )


Nu skriver du "det nye PSN"... har der været nogle udmeldinger om at der rent faktisk er lavet et nyt PSN og at de ikke bare kører videre på det eksisterende?

De har sagt, at de vil forbedre PSN og de lettere kan gøre det, nu hvor de faktisk også får ressourcer til det, i form af penge fra PS+ salg, hvor de før i tiden, skulle holde det kørende billigst muligt. Hvad det præcist giver osv., det må tiden vise.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 15. jun 2013 13:35

Jeg vil fortsat holde mig til xbox, hovedsageligt pga. Forza5, xbox live og controleren.

Jeg var ellers vild med gran turismo på playstation 1 & 2. Men efter at den første xbox, forza og pgr2 rykkede ind i stuen, mistede jeg interessen for playstation. Xbox360 blev købt på launch, og jeg har virkeligt haft det fedt med denne konsol(eller skal måske skrive alle 5 eller 6stk. lol). Jeg købte dog playstation 3 på launch, for at kunne spille F1 spil og gt5 demoen, men efter nogle få måneder blev den pakket sammen igen og har samlet støv lige siden. Fik aldrig spillet den fulde version af GT5(som egentligt var en af grundene til at jeg købte PS3), da det var flere år undervejs før det udkom så vidt jeg husker.

Jeg har på fornemmelsen at det bliver samme problem med Gran Turismo 6, altså hvis man køber ps4 for at spille gt6 kan man risikere at skulle vente i årevis(ved dog ikke hvor langt de er med spillet).
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 15. jun 2013 14:01

Gt6 kommer tilsyneladende ik til ps4. men kun til ps3, man for dog mulighed for at spille noget der hedder driveclub som vidst nok skulle være en form for gt.
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Twinkling » 15. jun 2013 14:06

Scooter dk skrev:Jeg vil fortsat holde mig til xbox, hovedsageligt pga. Forza5, xbox live og controleren.

Jeg var ellers vild med gran turismo på playstation 1 & 2. Men efter at den første xbox, forza og pgr2 rykkede ind i stuen, mistede jeg interessen for playstation. Xbox360 blev købt på launch, og jeg har virkeligt haft det fedt med denne konsol(eller skal måske skrive alle 5 eller 6stk. lol). Jeg købte dog playstation 3 på launch, for at kunne spille F1 spil og gt5 demoen, men efter nogle få måneder blev den pakket sammen igen og har samlet støv lige siden. Fik aldrig spillet den fulde version af GT5(som egentligt var en af grundene til at jeg købte PS3), da det var flere år undervejs før det udkom så vidt jeg husker.

Jeg har på fornemmelsen at det bliver samme problem med Gran Turismo 6, altså hvis man køber ps4 for at spille gt6 kan man risikere at skulle vente i årevis(ved dog ikke hvor langt de er med spillet).

http://cdon.dk/spil/gran_turismo_5_acad ... n-21300879
. det kan dog findes billigere, har set den til 125,-

loonitunius skrev:Gt6 kommer tilsyneladende ik til ps4. men kun til ps3, man for dog mulighed for at spille noget der hedder driveclub som vidst nok skulle være en form for gt.

wat, gt6 kommer seføli til ps4 også. hvad er din kilde?
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 15. jun 2013 14:13

Twinkling skrev:
Scooter dk skrev:Jeg vil fortsat holde mig til xbox, hovedsageligt pga. Forza5, xbox live og controleren.

Jeg var ellers vild med gran turismo på playstation 1 & 2. Men efter at den første xbox, forza og pgr2 rykkede ind i stuen, mistede jeg interessen for playstation. Xbox360 blev købt på launch, og jeg har virkeligt haft det fedt med denne konsol(eller skal måske skrive alle 5 eller 6stk. lol). Jeg købte dog playstation 3 på launch, for at kunne spille F1 spil og gt5 demoen, men efter nogle få måneder blev den pakket sammen igen og har samlet støv lige siden. Fik aldrig spillet den fulde version af GT5(som egentligt var en af grundene til at jeg købte PS3), da det var flere år undervejs før det udkom så vidt jeg husker.

Jeg har på fornemmelsen at det bliver samme problem med Gran Turismo 6, altså hvis man køber ps4 for at spille gt6 kan man risikere at skulle vente i årevis(ved dog ikke hvor langt de er med spillet).

http://cdon.dk/spil/gran_turismo_5_acad ... n-21300879
. det kan dog findes billigere, har set den til 125,-

loonitunius skrev:Gt6 kommer tilsyneladende ik til ps4. men kun til ps3, man for dog mulighed for at spille noget der hedder driveclub som vidst nok skulle være en form for gt.

wat, gt6 kommer seføli til ps4 også. hvad er din kilde?



GT6 er kun annonceret til PS3 indtil videre, men de har sagt at de overvejer en PS4 udgave.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 15. jun 2013 14:23

i ps4 e3 messe værk, men der er flere sider bla. denne som skriver om det http://www.joystiq.com/2013/05/24/sony- ... 3-not-ps4/
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 15. jun 2013 14:42

-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 15. jun 2013 14:48



Indeed. Kommer ikke bag på nogen, at det er sådan i Danmark. Sådan har det altid været at folk kun er skrænket ind til Playstation, og sjældent vil prøve noget nyt.

Men lad os se hvordan tallene ser ud om nogen måneder :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 15. jun 2013 14:52

CaptainKicker skrev:


Indeed. Kommer ikke bag på nogen, at det er sådan i Danmark. Sådan har det altid været at folk kun er skrænket ind til Playstation, og sjældent vil prøve noget nyt.

Men lad os se hvordan tallene ser ud om nogen måneder :)


Så du tror ikke at dem med X360 (inklusiv mig selv, og alle mine venner) har "mod" til at skifte platform, eller hvad hentyder du til? :lol:
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 15. jun 2013 14:56

Det ved jeg ikke, da jeg ikke kender dig og alle dine venner, og I vel ikke er 100% af segmentet. Men vi kan vel godt blive enige om at der er flere Playstation ejere end Xbox? Jeg var selv en af dem, til jeg -heldigvis- skiftede til Xbox 360 i 2006. Selvom det dog er lidt tankevækkende, at debatterne om PS4 på pslife, er minimal kontra herinde på et Xbox forum. Selv hvis man tager alle PSliferne fra, der er hoppet herover for at smide lidt om med PS4'ern, så er der stadig mere gang i den her.

Mærkeligt. :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 78 gæster