Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. mar 2015 15:55

Redman DK skrev:Det eneste spil han kunne lide på PS4 var Dragon Age, men det havde han ikke tid til, så han gik tilbage til at spille dem han ikke kunne lide.


Lækkert argument egentligt, eller...

Når det så er sagt så er jeg heller ikke voldsomt imponeret over den nye konsolgeneration som helhed. Men der gik da også et års tid, før at PS3 og Xbox 360 for alvor bragede igennem.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. mar 2015 20:03

GOD OF WAR 3 REMASTERED - ANNOUNCE TRAILER PS4

http://m.ign.com/videos/2015/03/20/god- ... railer-ps4

MICROSOFT GAUGING INTEREST IN ALAN WAKE XBOX ONE REMASTER

http://m.ign.com/articles/2015/03/19/mi ... -xbox-one-

Det jo helt vildt med alle de remaster hele tiden :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. mar 2015 20:04

Årh, Alan Wake.

Det spil må meget gerne få en makeover. Det var simpelthen så fedt, så spooky og så Twin Peak'sk.

Elskede det!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 20. mar 2015 20:05

Ja, det er nederen at de ikke bruger pengene på at udvikle noget nyt.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 20. mar 2015 20:06

Muggs skrev:Ja, det er nederen at de ikke bruger pengene på at udvikle noget nyt.


Ja helt enig :-) men må ikke det også kommer :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Haugboelle » 20. mar 2015 20:10

tue69 skrev:Årh, Alan Wake.

Det spil må meget gerne få en makeover. Det var simpelthen så fedt, så spooky og så Twin Peak'sk.

Elskede det!


Vi skal fandme ha en efterfølger først :-D

Ps der ikke meget krig over denne tråd, så ville bare lige sige xbox rules, Ps suuuucks....!
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. mar 2015 22:48

Muggs skrev:Ja, det er nederen at de ikke bruger pengene på at udvikle noget nyt.


Det er nok noget billigere og nemmere at tage noget der allerede er lavet og hævet det et niveau, og det kan tilsyneladende betale sig, ellers gjorde de det vel ikke.

Jeg har det fint med de remakes .. jeg har f.eks. ikke spillet GTA5, Sleeping Dogs, Devil May Cry, God Of War 3, Metro samt Darksiders 2 :) Det er alle sammen spil jeg gerne ville kigge nærmere på nu når marked ikke ligefrem er oversvømmet med kvalitets titler ... :mrgreen: Jeg fik ikke tid til dem på sidste generation, måske for jeg tid til dem nu ...

Så kan de så i mellemtiden lave de nye spil ordentligt :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 21. mar 2015 16:49

Jeg syntes faktisk stadig at Alan wake ser ret lækkert ud på 360, men selvfølgeligt må de da gerne lave en version med flere detaljer, højere opløsning og flere fps. :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Stricker » 22. mar 2015 10:16

Redman DK skrev:Han brokker sig over at have brugt penge på en PS4 (han fik pengene doneret..)


Hov hov. Brok =/= kritik. Hvorledes han har fået PS4en er vel irrelevant ifht hans holdninger. Man kunne endda argumentere, at han er i bedre stand til at kritisere produktet netop fordi at han ikke har betalt for det, og derfor ikke føler at skulle retfærdiggøre købet for sig selv og andre.

fordi mange af spillene også kan fås til PC. Og så synes han det er for dårligt der ikke er kommet spil med next gen gameplay, men gider ikke forklare hvad next gen gameplay er.


Det er da et meget godt spørgsmål, synes du ikke? Det leder jo til en tanke om hvad next-gen er, og hvad der beretter sådan en label. For mig er ordet noget der taler om innovation og fornyelse, men hvis man ikke oplever det, så kunne man da godt udlede, at next-gen ikke indfrier ens forventninger.

Det eneste spil han kunne lide på PS4 var Dragon Age, men det havde han ikke tid til, så han gik tilbage til at spille dem han ikke kunne lide.


Han ville jo ikke kunne forsyne sig selv med et overblik over PS4ernes spilbibliotek hvis han blot spillede Dragon Age - hvilket jo iøvrigt er multiplatform, så hans pointe er sandsynligvis, at den smule underholdning han fandt i det tilgængelige spilbibliotek ikke retfærdiggjorde et køb af PS4 som PC bruger.

Og faktisk var Dragon Age oplysningen blot en fodnote i videoens fuldstændige længde og budskab. Det lugter lidt af at plukke i videoen for detaljer der beretter dig til at angribe skaberen og ikke videoen.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. mar 2015 11:23

Amazon er stadig mit fyrtårn, og ifølge dette ligger vores 2 konsoller næsten side om side for 2015. Jeg tvivler dog på hvor stort salget er her i årets første 3 måneder, men lidt har vel også ret.

http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 22. mar 2015 13:25

IkkNico skrev:Amazon er stadig mit fyrtårn, og ifølge dette ligger vores 2 konsoller næsten side om side for 2015. Jeg tvivler dog på hvor stort salget er her i årets første 3 måneder, men lidt har vel også ret.

http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye


i usa... (hvor ps4 endda sælger mest)
ps4 har solgt meget bedre end usa i 2015 på verdensplan, noget jeg tror der forsætter hen mod E3.

men utroligt at amazon har haft ret/billedet af deres salg afspejler forbruget i usa..
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. mar 2015 16:43

nakka skrev:i usa... (hvor ps4 endda sælger mest)
ps4 har solgt meget bedre end usa i 2015 på verdensplan, noget jeg tror der forsætter hen mod E3.

Rigtigt, i USA.

Lige så interessant er det, at den nuværende 8. plads er et fald fra en 4. plads ved årets afslutning, og en suveræn 1. plads fra marts sidste år. Det kan da umuligt tolkes som noget positivt. Tror du PS4 er ved at være i krise nakka?


http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 22. mar 2015 17:37

Stricker skrev:
fordi mange af spillene også kan fås til PC. Og så synes han det er for dårligt der ikke er kommet spil med next gen gameplay, men gider ikke forklare hvad next gen gameplay er.


Det er da et meget godt spørgsmål, synes du ikke? Det leder jo til en tanke om hvad next-gen er, og hvad der beretter sådan en label. For mig er ordet noget der taler om innovation og fornyelse, men hvis man ikke oplever det, så kunne man da godt udlede, at next-gen ikke indfrier ens forventninger.


Næ det synes jeg ikke. Jeg synes det er et term der ikke giver nogen mening. Kan innovation og fornyelse ikke ske på den samme generation flere gange? Innovation og fornyelse er ikke begrænset af hardwaren men af udviklernes fantasi (og lommepung).


Stricker skrev:Han ville jo ikke kunne forsyne sig selv med et overblik over PS4ernes spilbibliotek hvis han blot spillede Dragon Age - hvilket jo iøvrigt er multiplatform, så hans pointe er sandsynligvis, at den smule underholdning han fandt i det tilgængelige spilbibliotek ikke retfærdiggjorde et køb af PS4 som PC bruger.


Men det er jo ikke det han siger. Han siger at han ikke kan finde nogen underholdning i PS4, på intet tidspunkt nævner han at det ville være et dårligt køb hvis man allerede spiller på pc.

Stricker skrev:Og faktisk var Dragon Age oplysningen blot en fodnote i videoens fuldstændige længde og budskab. Det lugter lidt af at plukke i videoen for detaljer der beretter dig til at angribe skaberen og ikke videoen.


Skaberen starter med at spille bagklog, ved at himle op om at han blev angrebet af at lave en video, hvor han fortæller at folk ikke skal glæde sig til PS4, og fortæller at han jo havde ret. Hvem har vurderet at han har ret udover ham selv?
Det kan da godt være at mit indlæg ses som at jeg angriber ham, men synes nu heller ikke man skal søge længe for at finde en berettigelse til det.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 23. mar 2015 09:45

Redman DK skrev:Næ det synes jeg ikke. Jeg synes det er et term der ikke giver nogen mening. Kan innovation og fornyelse ikke ske på den samme generation flere gange? Innovation og fornyelse er ikke begrænset af hardwaren men af udviklernes fantasi (og lommepung).


Nok det værste vås jeg længe har læst.

Hvis du ønsker at lave et spil på størrelse med Danmark, og samtidigt ha pæn grafik, så kræver det ordentligt hardware - fantasi er ikke nok. Eller lommeuld for den sags skyld.

Vi ser ikke 60 FPS, pga. begrænset hardware.

Intelligent AI, store arealer, 60 FPS, osv. kræver al stærk hardware.

GTA v kunne ikke have været på en PS1, uanset hvor meget fantasi du end har.

Og Wii U var ren innovation og fantasi - se hvor langt det produkt Nintendo nåede med det produkt.

en konsol hvor man kan bruge en controller samt en touch skærm til alle mulige ting - var faktisk ret fedt i blandt andet Zombie U.

Folk vil ikke have innovation, men det næste Call of Duty på en Dual Shock 4 controller.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 23. mar 2015 13:06

IkkNico skrev:
nakka skrev:i usa... (hvor ps4 endda sælger mest)
ps4 har solgt meget bedre end usa i 2015 på verdensplan, noget jeg tror der forsætter hen mod E3.

Rigtigt, i USA.

Lige så interessant er det, at den nuværende 8. plads er et fald fra en 4. plads ved årets afslutning, og en suveræn 1. plads fra marts sidste år. Det kan da umuligt tolkes som noget positivt. Tror du PS4 er ved at være i krise nakka?


http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/20 ... sar_cal_ye


overhovedet ikke. vi ser stadig en ps4 der sælger MEGET mere end xboxone på verdensplan. og dette selvom xboxone har fået et prisfald så den er billigere.
tror grunden til at ps4 ser et fald skyldes xboxen er blevet et billigere alternativ - dog åbenbart ikke et mere tiltagende alternativ, da den i så fald ville sælge bedre, samt se et similært scenarie på verdensplan?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster