Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 12. nov 2014 11:13

Ja, det er svært at finde de 30 til 50% mere power der er i PS4 fordi det er jo kun tal, men det er skide nemt at finde secret sauce og skjulte hestekræfter i lydchippen.

Jeg undrer mig dog over hvorfor Ubisoft ikke har brugt Xbox one's Cloud til alt den AI, det er jo oplagt og ville gøre spillet flydende på Xbox One. Men det er måske fordi Ubisoft har valgt at spillet skal være ens på alle platforme, hvilket gør at The Cloud ikke er en mulighed og at brugen af det ekstra power PS4 har heller ikke er en mulighed :mrgreen:

Det er op af bakke :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 12. nov 2014 11:14

Ja jeg er skam også helt enig i at spillet uden problemer burde kunne køre et spil i den opløsning osv som de udgiver det i, hvad den lovede opløsning så end måtte være.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 12. nov 2014 20:11

Min forudbestilling er slettet i gamestop. Det gider jeg simpelthen ikke, at være med til. Jeg synes, at det er okay, at de har nedgraderet spillet til 900p 30 fps, men så skal spillet sgu også holde den opløsning, og ikke falde ned i nærheden af 20fps, eller mindre!
Jeg håber på GTA V og Farcry 4 på xbox one! :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 12. nov 2014 20:13

Jeg havde planlagt Farcry 4, men da det også er Ubisoft, venter jeg lige og ser :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 13. nov 2014 00:34

Muggs skrev:Jeg havde planlagt Farcry 4, men da det også er Ubisoft, venter jeg lige og ser :)


Jeg er så enig. Jeg tør ikke forudbestille. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde



Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 13. nov 2014 08:12

Cigi du ved jeg aldrig har sagt 50% powaaar - det vil som at være at tale om hemmelige chips mm. Og har ikke sagt jeg boykotter noget. Så lad være med at lægge ord i min mund. Og igen unity fungere som lortet på ALLE platforme. Og igen nogle steder er det værst på Xbox One andre på ps4. Det folk hiver fast i er, at der hvor det er slemmest, er det værst på ps4.

Og ligesom med e3... Hemmelige chips.. Dx12... Så for xboxone ikke en fordel. Hvilket også er derfor et markant flertal af multiplat er bedst på ps4. 2015 bliver ondere. Bare se på de to platformes lineup mod hinanden.

Og hov. Xboxone er ikke nået 10 millioner ENDNU. Herudover er der forskel på Sonys og ms formulering. Shipped vs sold.. Men det er nok pr
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 13. nov 2014 08:19

Theis Jensen skrev:Min forudbestilling er slettet i gamestop. Det gider jeg simpelthen ikke, at være med til. Jeg synes, at det er okay, at de har nedgraderet spillet til 900p 30 fps, men så skal spillet sgu også holde den opløsning, og ikke falde ned i nærheden af 20fps, eller mindre!
Jeg håber på GTA V og Farcry 4 på xbox one! :)


Muggs skrev:Jeg havde planlagt Farcry 4, men da det også er Ubisoft, venter jeg lige og ser :)


Jeg var så naiv og forudbestille (digitalt) både AC: Unity og Far Cry 4, og i går oplevede jeg også de famøse framedrops.. I det mindste er Far Cry 4 blevet fremvist rent intenst på både XB1 og PS4, hvor det kører smooth, så den manglede ingame-footage og preview burde have rejst alarm-klokker. MEN forset fra de tekniske issues, så er spillet rigtig godt, og meget immersive. Så fortryder det ærlig talt ikke..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 13. nov 2014 08:22

At spillet er meget immersivt, gør jo problem,erne med grafikken endnu være. Det ødelægger jo illusionen. Jeg havde glædet mig til denne titel, men nu springer jeg over.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf iPwnd94 » 13. nov 2014 08:37

Jeg forud bestilte så AC: Unity.... Hmmm ja, ved ikke hvad jeg skal sige.

Ej ja spillet har MANGE fejl, forstår simpelthen ikke hvordan de kan udgive et halvt færdigt produkt. Det er både synd for kunderne, men endda også synd for Ubisoft selv, og deres "image".

Dog udover de mange fejl, nyder jeg spillet, da det faktisk er helt okay! Customisation delen er vild fed, du kan få Arno til den slags assasin du vil være. Skal han have et kort hurtigt, men let skadende sværd? Eller er du mere effektiv med et 2 handed damage, men "langsomt" sværd? <-- Har selv valgt den sidste, ser rimelig fedt ud med et long sword på ryggen!

Alt i alt, nej jeg har ikke fortrudt mit køb (endnu), men Ubisoft fortæller os så også, at det er en software fejl - (synes jeg at, jeg har hørt et sted) - og det nok skal blive rettet op engang. Så vi krydser fingre :D
Billede
iPwnd94
Niveau 4
 
Indlæg: 638

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 13. nov 2014 08:47

nakka skrev:Og hov. Xboxone er ikke nået 10 millioner ENDNU. Herudover er der forskel på Sonys og ms formulering. Shipped vs sold.. Men det er nok pr


Det samme fra Sony's side, hvilket vi også har sagt til dig i snart 12 måneder.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niller Interson » 13. nov 2014 09:06

hvis i ser nogen sammen lignings videoer af assassins creed unity på xbox one og ps4 kan i se en klar forskel i kvalitet. xbox har langt mindre bugs end ps4 højst sandsynlig på grund af en bedre processor.
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 13. nov 2014 09:17

Ubisoft har sagt, at de arbejder på en patch, hvor de adresserer frame-rate issues: http://assassinscreed.ubi.com/en-US/new ... 8-76770-32
Så der er en løsning på vej, og når den kommer, så er det klart et af de bedre AC-spil. Små ting som, at man kan være indenfor nu, dukke sig, gemme sig bag cover, ikke skjule lig gør faktisk en stor forskel, da man overvejer omgivelserne, og tilgangene væsentlig mere, og man kan faktisk slippe væk uden at alarmere 20+ vagter.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 13. nov 2014 09:18

Niller Interson skrev:hvis i ser nogen sammen lignings videoer af assassins creed unity på xbox one og ps4 kan i se en klar forskel i kvalitet. xbox har langt mindre bugs end ps4 højst sandsynlig på grund af en bedre processor.


Aaaah Niller, højest sandsynligt på grund af bedre udnyttelse af processoren. Det er jo ikke nogen hemmelighed at PS4 har den kraftigste processor. Men man kan selvfølgelig altid vælge at tro på secret sauce i Xbox'ens processor, men det vælger jeg ikke at gøre. Men klart at spillet er bedst kodet til Xbox.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 13. nov 2014 09:23

Det her må være lige til højrebenet for dig, Nico:

http://www.pslife.dk/news/9378/playstat ... ceret.html
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron