Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 5. nov 2014 21:40

cigi silk skrev:
Redman DK skrev:
cigi silk skrev:Min konklusion på SONYs strategi er, at de er nød til at få spillernes mindsæt sat på at PS4 er så meget stærkere at de går all in på at gøre spil 1080Pee og derved vil opgive gameplay og stabilitet på vejen. HVORFOR SONY -.... i har jo 50% more POWAAR.... er det nødvendigt og er det "FOR THE PLAYERS" - jeg spørger bare.


Kan du ikke give nogle eksempler på hvornår Sony bruger den strategi som fabler om? Du ved godt at COD ikke er lavet af Sony ikke?

Du bliver ved med at copy paste ting fra tossen mister x og puster dig op som om du ved noget om det du skriver. Men du har jo tydeligvis ikke en skid forstand på hvordan spilbranchen og hardwaren i konsollerne fungerer.


Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte eller slutte.. stort set alle spoil som de har smidt ud som værende 1080P 60FPS har ikke haft fixed framerate med store udfald til tider, sågar således at de måtte smide en patch på så du kunne spille TLOU med 30FPS. Vi har Killzone gaten hvor de snød med 1080P som var interlaced og vi har store udfald i frameraten i for slet ikke at snakke om Drive Club hvor alt andet som AI m.m. er dumbed down for at fokusere 1080% ¨på visuals. Det samme gælder Infamous som hver gang der var action så forlod alle NPC skærmen som dug for solen. Prøv at sammenlign det med Dead Rising 3, SSOD.

Ja hvad tror du selv- jeg ved udemærket hvem der udgiver og poducerer Call of duty. Men Sony er med til at sætte rammerne for hvad de vil på et spil - på samme måde som Spencer pushed 1080P på Diablo.

Og ja - jeg har været gamer i 30 år - så jeg tror jeg ved lidt om hvordan gamet virker. Og drop nu det MisterX crap - og forhold dig til emnet. Og det er fint du mener jeg ikke ved noget om emnet - så udfordre mig dog med argumenter !!! - dem kan jeg ikke rigtigt se noget af i dit indlæg. Så du lukker bare dårligt lugtende numse gas ud.... [-X

Og hold nu fast i jeg ikke har forholdt mig til hvordan de to spil ser ud, kun at men på XBOX one vælger dynamic resolution og på PS4 vælger Dynamic FPS - hvorfor i et spil som COD?

Slimjay - fair nok - det er tilgengæld XBOX one's hardware og ESRAMS skyld når den ikke performer bedre end PS4 ;-)

On a side note - 1080P GTA V - nu på vej.... 30FPS


Spillet kører perfekt i 1080p 60fps, men muligheden er der for at kunne få bl.a. bedre skygge effekter.

Du har helt klart en pointe men listen over 1080p spil er ret omfattende:
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_v ... Framerates
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 6. nov 2014 10:22

Redman DK skrev:
cigi silk skrev:Ja - hvis du sprøger nauty Dog som har mange holdninger til DX12 m.m. Og du laver så den sædvanlige internet fordummende sammenligning hvor du ikke tager alle elementer med. Men det ved du vist godt selv :!:

Men der var mange andre ting i det jeg skrev som du så valgte ikke at kommentere på - så det tager jeg som en accept af at jeg havde ret.


Og her er så endnu et eksempel på at du ikke kommer mod nogen modargumenter =D>


Øøøøh what - er du helt tabt eller hvad snakker du om #-o
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 6. nov 2014 17:05

cigi silk skrev:
Redman DK skrev:
cigi silk skrev:Jeg ved næsten ikke hvor jeg skal starte eller slutte.. stort set alle spoil som de har smidt ud som værende 1080P 60FPS har ikke haft fixed framerate med store udfald til tider, sågar således at de måtte smide en patch på så du kunne spille TLOU med 30FPS.


Det var jo for at give spillerne valget selv. Og ifølge DF analyse er den på 60 fps 95% af tiden så jeg ved ikke helt hvad du mener med store udfald. https://www.youtube.com/watch?v=IVplf_K1kSw&t=10m32s
Ok men så er vi jo så også enige om at det sker ca. 5% af tiden !! og den falder til 46 under heftige kamp scener. Men faktum bliver at de lavede 60FPS til at starte med og patchede så 30FPS løsningen in incl. bedre skygger som manglede mange steder under 60FPS.

cigi silk skrev:Vi har Killzone gaten hvor de snød med 1080P som var interlaced og vi har store udfald i frameraten i for slet ikke at snakke om Drive Club hvor alt andet som AI m.m. er dumbed down for at fokusere 1080% ¨på visuals. Det samme gælder Infamous som hver gang der var action så forlod alle NPC skærmen som dug for solen. Prøv at sammenlign det med Dead Rising 3, SSOD.


Ja lad os da endelig sammenligne med Dead Rising 3 der har en fps der falder ned på 10 fps, er det hvad du mener er fokus på gameplay?

Dead Rising er patched for lang lang tid siden og kort efter launch - så den holder desværre ikke [-X Selv om den ikke holder fixed 30FPS så løste det en lang række af de launch problemer spillet havde - og jeg kan garantere dig at PS4 ikke kan håndtere så mange NPC er pga. af deres bottlenecked CPU - se AC som reference. Bare se på hvad det spil krævede på PC.

cigi silk skrev:Ja hvad tror du selv- jeg ved udemærket hvem der udgiver og poducerer Call of duty. Men Sony er med til at sætte rammerne for hvad de vil på et spil - på samme måde som Spencer pushed 1080P på Diablo.


Så du tror simpelthen Sony tvinger andre spilproducenter til at lave deres spil i 1080p? EA og Ubisoft siger wut.. Og Blizzard fik hjælp af MS til at få Diablo 3 i 1080p. Ja degt gør jeg !!!! - det gjorde MS sådan set også sidste generation i starten hvor de "krævede" at spil var 720p - noget de så frafaldt sidenhen.

cigi silk skrev:Og ja - jeg har været gamer i 30 år - så jeg tror jeg ved lidt om hvordan gamet virker. Og drop nu det MisterX crap - og forhold dig til emnet. Og det er fint du mener jeg ikke ved noget om emnet - så udfordre mig dog med argumenter !!! - dem kan jeg ikke rigtigt se noget af i dit indlæg. Så du lukker bare dårligt lugtende numse gas ud.... [-X


Det har jeg gjort mange gange før men du svarer aldrig tilbage når jeg gør det. Vi kan jo tage det seneste eksempel hvor du himlede op om hvor fantastisk scaleren på Xbox One er. Jeg kom med et argument om at det er noget fis da der opstår crushed blacks, og du svarede ikke tilbage....

Sikke noget vås - jeg svarer altid tilbage hvis jeg ser en kommentar til mine - men den har jeg overset - er ikke her 24/7. Men "crushed black" handler ligeså meget om hvordan du sætter din SKÆRM op - den skal sættes til Limited RGB og så er der rent faktisk nogen som foretrækker crushed balck i sammenligninger. Men det korte svar er du kan undgå det ved at sætte din skærm op så den matcher

cigi silk skrev:Og hold nu fast i jeg ikke har forholdt mig til hvordan de to spil ser ud, kun at men på XBOX one vælger dynamic resolution og på PS4 vælger Dynamic FPS - hvorfor i et spil som COD?


FPSen er også dynamisk på Xbox One. Du kan ikke låse frameraten udover at give den et max den ikke kan gå over. Og ifølge DF multiplayer analyse er det eneste tidspunkt hvor frameraten falder på PS4 er i killcam som med garanti er pga. et bug.

cigi silk skrev:Slimjay - fair nok - det er tilgengæld XBOX one's hardware og ESRAMS skyld når den ikke performer bedre end PS4 ;-)


Ifølge udviklerne ja. Dårligere ram og grafikkort vil sjovt nok give dårligere resultater.


Men der var mange andre ting i det jeg skrev som du så valgte ikke at kommentere på - så det tager jeg som en accept af at jeg havde ret.


Ahhh jeg så slet ikke at du havde skrevet dine kommentarer inde i mine indlæg. Hvis det har problemer med citat funktionen er der her en lille tutorial på hvordan man gør: http://learn-bbcode.blogspot.dk/2007/09/how-to-quote-messages-of-other-posters.html

Kan du ikke give nogle beviser på at DR3 kører meget bedre efter patchen, for det her er hvad Eurogamer har at sige til det: "Overall, it's hard to see where exactly the improvements in performance have been made, suggesting that the optimisations are rather more subtle than we were hoping for".
Og du kan nemlig på ingen måde garantere at spil som DR3 ikke kan køre på PS4, nu lukker du jo bare dårligt lugtende numse gas ud. Igen.

Og nej den crushed black der opstår pga. Xboxens scaler har intet at gøre med ens fjernsyns indstillinger. Scaleren går ind og booster kontrasten i hvid og sort så detaljer forsvinder.

cigi silk skrev:Ja degt gør jeg !!!! - det gjorde MS sådan set også sidste generation i starten hvor de "krævede" at spil var 720p - noget de så frafaldt sidenhen.


Så kom da med nogle links på det.

cigi silk skrev:Ja - hvis du sprøger nauty Dog som har mange holdninger til DX12 m.m. Og du laver så den sædvanlige internet fordummende sammenligning hvor du ikke tager alle elementer med. Men det ved du vist godt selv :!:


Hvorfor skulle jeg spørge Naughty Dogs, de udvikler jo ikke spil på Xbox One. tilgengæld er der mange multiplatform udviklere der har sagt det.
Jeg kan godt lide du skriver at jeg ikke tager alle elementer med for det er du jo så god til :lol:
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 6. nov 2014 18:21

Haugboelle skrev:
Redman DK skrev:
cigi silk skrev:Ja - hvis du sprøger nauty Dog som har mange holdninger til DX12 m.m. Og du laver så den sædvanlige internet fordummende sammenligning hvor du ikke tager alle elementer med. Men det ved du vist godt selv :!:

Men der var mange andre ting i det jeg skrev som du så valgte ikke at kommentere på - så det tager jeg som en accept af at jeg havde ret.


Og her er så endnu et eksempel på at du ikke kommer mod nogen modargumenter =D>


Alle ved jo at PS4 er den bedste, svært at argumentere imod ;)


Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Haugboelle » 6. nov 2014 20:00

Billede

They see me trollin' :lol:
Haugboelle
Niveau 8
 
Indlæg: 6756



Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 7. nov 2014 14:36

Pachter's prediction my ass :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 7. nov 2014 14:55

Alle de der salgstal og den evige snak om hvem der vinder den store konsol krig skal man ikke tage alt for seriøst. Selvfølgelig er det godt for de respektive konsol udgivere hvis de sælger mange enheder, og sund konkurrence kommer også os brugere til gavn. Men krigen har altid været der, sega Master system vs nes, super nes vs sega megadrive, ps one vs sega dreamcast, ps2 vs xbox original, PS3 vs xbox 360, og nu ps4 vs xbox one. Det jeg prøver at sige er at alle de nævnte konsoller var/er fede uanset om det var dem der solgte bedst eller ej, alle konsollerne har deres exclusive spil og features som gør at de skiller sig ud. Sådan er det naturligvis også med de nye konsoller, de er fede begge to og har både fordele og ulemper, der er ikke noget der hedder et forkert valg af konsol, spil på den du syns er sjovest at spille på, længere er den egentlig ikke!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 7. nov 2014 14:58

Ja, ps4 sælger bedre, men det har sony også brug for, sådan som deres virksomhed bløder økonomisk. Derimod kan man sige, at godt har xbox one, ikke solgt lige så godt, men microsoft har så de vildeste overskud samlet set. Jeg ved godt hvilken af de to firmaer jeg helst ville eje. ;)

Jeg håber virkeligt, at hvis nogen af forudsigelser om, at sony skulle gå konkurs inden for to år(jeg tvivler), at de så opretter et separat firma kun med playstation, for den sælger godt, og giver allerede overskud. Det tog trods alt 4 år for ps3.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 7. nov 2014 15:13

Theis Jensen skrev:Ja, ps4 sælger bedre, men det har sony også brug for, sådan som deres virksomhed bløder økonomisk. Derimod kan man sige, at godt har xbox one, ikke solgt lige så godt, men microsoft har så de vildeste overskud samlet set. Jeg ved godt hvilken af de to firmaer jeg helst ville eje. ;)

Jeg håber virkeligt, at hvis nogen af forudsigelser om, at sony skulle gå konkurs inden for to år(jeg tvivler), at de så opretter et separat firma kun med playstation, for den sælger godt, og giver allerede overskud. Det tog trods alt 4 år for ps3.


Jeg frygter ikke for at nogle af dem forsvinder.

PlayStation er jeg ikke så nervøs for da, Som du selv skriver, divisionen ved det sidste regnskab leverede varen. Så skulle Sony knække sammen, så vil der sikkert være nogen, der samler PlayStation op og kører konceptet videre med nye øjne. Det kan så både blive fugl eller fisk derfra, men jeg frygter ikke ligefrem at supporten lige pludseligt dør. Det samme i øvrigt med Xbox divisionen. Man kan vel sige, at såvel Sony som Microsoft vil have deres argumenter, for at frasælge deres gaming-division, men det er omvendt set også tydeligt, at man forsøger at køre noget synergi ind over konsollerne (blandt andet Xbox Live i Office pakkerne og muligheden for anvendelse af Sony telefoner til at køre remote play). Værdien er større end det vi ser i regnskabstallene.

Det er vel egentligt også ligegyldigt hvem der "vinder" konsolkrigen. Jeg tror godt at jeg vil garantere, at supporten bag Xbox One vil være der hele vejen til udgangen af denne konsolcyklus, også selvom man ikke indhenter PlayStation 4-salget (hvilket da bestemt er muligt).

Når salgstal nævnes af analytikere, så bliver det altid så hamrende bombastisk og himmel og helvede.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 7. nov 2014 16:08

Pachter er også nok den dummest analytiker der er, har aldrig set ham forudsige noget som helst korrekt der faktisk betød noget. Og for det meste kan man tvivle om han lever på samme jord som os andre. Han er et oldtidslevn der lever af at mislede folk.

/smh

:P
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 7. nov 2014 18:00

Pachter tog i hvert fald fejl da han forudsagde følgende:

Reacting to the promotion, analyst Michael Pachter predicted that the Xbox One would finally outsell the PlayStation 4 in September -- surely, gamers couldn't pass up such a great deal. But they did -- despite Microsoft's aggression, Sony's PlayStation 4 once again outsold the Xbox One in September.

Resten af den artikle der blev linked til, er jo ikke Pachter analyse, men en helt andens.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 7. nov 2014 22:34

Så er den på plads, efter den fulde undersøgelse fra DF er kommet. Cod:aw er bare bedst på ps4.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 7. nov 2014 22:38

nakka skrev:Så er den på plads, efter den fulde undersøgelse fra DF er kommet. Cod:aw er bare bedst på ps4.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off


Det er simpelthen for fedt at 99% der spiller AW brokker sig over den elendige match making og lag osv osv.

Men du sidder stadig og gokker den over 1080p. :lol:

Man kan simpelthen kun få fjollert på af samme snak så mange gange før man bliver nødt til at finde noget nyt.
Hvornår rykker du videre til næste emne? Folk har fattet PS4 er bedst, mange mennesker er enige med dig.

Så er den sag vel også lukket snart?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 7. nov 2014 22:59

Indtil videre har jeg ikke bemærket nogen spil der er bedre ift. Xbox One versionen, udover 1... PES2015. Det ligner rent ud sagt, noget lort på Xbox One, hvor PS4 afvikler det bedre - så for første gang siden 2007, springer jeg PES over på Xbox, og vælger PS-versionen.

Jeg har set AW, og Destiny i aktion på PS4 ved en ven, og det er ligeså godt som på Xbox One - sorry, nakka.

Blauwy skrev:
nakka skrev:Så er den på plads, efter den fulde undersøgelse fra DF er kommet. Cod:aw er bare bedst på ps4.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-face-off


Det er simpelthen for fedt at 99% der spiller AW brokker sig over den elendige match making og lag osv osv.

Men du sidder stadig og gokker den over 1080p. :lol:

Man kan simpelthen kun få fjollert på af samme snak så mange gange før man bliver nødt til at finde noget nyt.
Hvornår rykker du videre til næste emne? Folk har fattet PS4 er bedst, mange mennesker er enige med dig.

Så er den sag vel også lukket snart?


+1 !!!!!!


Btw nakka, de fleste kommentarer på https://www.youtube.com/watch?v=NkaWiEfZHoo#t=78 er ikke enig med dig. Kommentarer fra gamere er jo vigtige, eller er det kun hvis det er fra Neogaf?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster

cron