Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 7. feb 2014 23:30

Naa, så fed er den heller ikke...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 7. feb 2014 23:39

cigi silk skrev:@Shooter DK - du er rigtig kæk, fair nok.

Bare du husker at pakke sammen og indrømme det når det viser sig at MS langsigtede arbejde med AMD (og iøvrigt langt højere betaling til dem), fantastiske kølingssetup og større og bedre transformator(power) krydret med fundene og de ekstra lag på XBOX'ens APU. De 15 special pourpose chips hvoraf alle ikke er identificeret. DX 11.2, snart 12 med tiled ressources og erfaringerne fra dette der viser at det ikke er båndbredde med latancy som er flaskehalsen. MS har bare gjort deres arbejde bedre - desværre for dem har de ikke været klar til at trække ressourcerne ud af maskinen da release blev rykket frem.

Jeg kan garantere dig at MS har noget i ærmet. Og det her stunt vil gå ind i historien som et af de største scoops i virksomhedshistore. Man skal ikke glemme at der er andre spillere på vej, hvorfor det kan være smart nok ikke at rykke ud med hvor kraftig den er, specielt når man ikke kan vise det i praksis endnu.

Amazon, Apple, Steam, Nintendo - der er nok af andre spillere som kan ligge sig i slipstrømmen og producere boske med lidt mere bang for the buck. MS har altid har været kendt for deres evne til virkelig at have styr på bottlenecks i et system og sikre sig, at systemet er optimeret til den software som skal understøtte den. Der er en grund til at windows phone kan køre bedre på den samme hardware end android. Og XBOX 360 endte med at stå lige med PS3 selvom Ps3 på pairet var stærkere.

Jeg ved godt at mange griner af Misterxmedia, men der er bare for mange fakta i deres undersøgelser som viser en stor sammenhæng. Sony valgte at gå standard vejen og det har givet dem et boost her i starten fordi det var meget simpelt at udvikle til - der har ikke skullet opfindes nye drivere til at tage hensyn til tiled ressources, esram, 3d stacked chips osv. Vi så også at PS3 fik de dårligste MP spil i starten -hvem husker ikke GTA4 som var lort og kørte i langt lavere opløsning end på xbox 360.


Jeg har mine øjeblikke. ;)
Jeg håber dog, at du får ret, for så glæder jeg mig endnu mere til, at gamestop ringer og siger, min xbox one er klar til afhentning. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 8. feb 2014 08:33

når vi nu er nået til et stadie hvor vi skal vente på en MULIG magisk opdatering ved xbone180, som skulle løse alt der er galt med den. ligesom ms gjorde med windows phone, surface og windows 8.. eller.. vi kan også vente på magiske tilstande ved ps4, og rygterne om CPU boost til 2.75, samt en ekstra GPU som ikke er fundet..

så kan vi jo snakke lidt om det der ER her NU.

call of duty ghost fik i sin tid hak for at under 1080opløsning og 60fps i singleplayer.
nu er MP så også ramt. og kan nu nå helt ned på midt 30fps.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... osts-patch

uff
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 8. feb 2014 08:39

nakka skrev:når vi nu er nået til et stadie hvor vi skal vente på en MULIG magisk opdatering ved xbone180, som skulle løse alt der er galt med den. ligesom ms gjorde med windows phone, surface og windows 8.. eller.. vi kan også vente på magiske tilstande ved ps4, og rygterne om CPU boost til 2.75, samt en ekstra GPU som ikke er fundet..

så kan vi jo snakke lidt om det der ER her NU.

call of duty ghost fik i sin tid hak for at under 1080opløsning og 60fps i singleplayer.
nu er MP så også ramt. og kan nu nå helt ned på midt 30fps.

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... osts-patch

uff

Det siger vist væsentlig mere om IW end om X1
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 8. feb 2014 08:52

Er der egentligt nogen der har set noget om Sony's planer for de smuldrende controllers? Har de fundet fejlen og rettet den?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 8. feb 2014 09:20

Jeg har allerde en xbox one og en ps4.

Så jeg glæder mig mest til alle de Sony Bouts som har svinet MS til i alle sammenhænge specielt NGAF kommer til at pakke sammen. Og så mest af alt fordi det bare ville være så cool at de har taget røven på alle - specielt Sony. Sony har været så kække og fx ændret deres DRM, som de havde planlagt men valgte ikke at gennemføre, og så svine MS totalt på den baggrund.
De har brugt alle de billige tricks i bogen de kunne.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 8. feb 2014 09:36

Jeg må indrømme at, jeg håber det er rigtigt. Så kan jeg undgå en diskussion med kæresten om, hvorvidt at jeg også skal have en PS4..
Hun så en besked som jeg sendte til et par venner, om at jeg drømte om en PS4.. Vi har været sammen så længe, at hun kan tillade sig at have en mening ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 8. feb 2014 09:44

Cigi er det sådan en parallel verden du lever i? Forstår ikke du kan blive ved med at lyde så sikker på at Xbox one bare fuldstændig rundbarberer PS4. Du har ingen facts. Du har højest nogle, meget, løse rygter uden kilde.
Det er da superfint hvis MS har lidt trylletricks i ærmet, som kan hive maskinen op på par.
Men at lidt software finurligheder skulle trylle dårligere hardware meget bedre end den konkurrende konsol med bedre hardware, har jeg meget svært ved at se.
Nu har jeg i rigtig mange år, førhen, været pc gamer hvor ny DX og nye GPU drivere skulle booste så og så meget uden at det har ændret nævneværdigt.
Så at påstå at en maskine der performer noget dårligere end konkurrenten (hvis vi udelukkende kigger på fps og opløsning) i multiplat spil, skulle blive bedre end konkurrenten med lidt ny software, uden at have facts fra en kilde der kan bruges til noget, kan man jo kun ryste på hovedet af. Og at du fortsætter i samme rille selvom du bliver konfronteret på dit manglende bevis er jo bare grinagtigt.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 8. feb 2014 10:05

Cigi. Kan du så ikke lige fortælle om din ps4 larmer en del mere end din one?
For jeg synes det er alt for vildt, så ved ikke om min den er defekt.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 8. feb 2014 10:11

Muggs jeg kan jo så høre at du ikke har gidet at sætte dig ind i noget af det jeg har linket til. Men så skulle du måske have mere at bygge dine postulater på. Prøv istedet for at argumentere for det du siger.


Så ville du vide at det er MS kombinationen af HARDWARE, der sammen med smartere måde at håndtere textures, samt deres 15 special purpose chips, der netop frigør ressourcer fra Gpu'en.

Det eneste som i mine indlæg er debat omkring kan være rigtigt er den stacked chip som nogen mener at kunne bevise. Det er fair nok ikke at ville gro på det. Med det jeg har læst mig frem til så tror jeg på det. Om ikke andet så vil vi nok senest til CES 2014 have en afklaring.

Men alt andet er fakta. Prøv at læse den her tråd, der er både argumenter for og i mod og lad os så snakke.
http://www.giantbomb.com/forums/xbox-on ... 45/?page=1
Senest rettet af cigi silk 8. feb 2014 10:17, rettet i alt 2 gange.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 8. feb 2014 10:15

Det kommer meget an på situationen og hvordan den er placeret. Satte Ps4eren ind i en tv bænk hvor der var super fint plads omkring, men det fik fans til efter kort tid til at spinde vildt op. Jeg har så nu sat den hvor der også er udtræk bag den. Det har klart gjort en forskel. Men ingen tvivl om at Ps4 larmer en del mere end xbox one. Men prøv mere forskellige placeringer det gør en stor forskel.

Xbox one strøm forsyning har dog en sjov ting med at den kan køre, dvs blæse selv når boksen er slukket. Mærkeligt.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 8. feb 2014 11:05

cigi silk skrev:Jeg har allerde en xbox one og en ps4.

Så jeg glæder mig mest til alle de Sony Bouts som har svinet MS til i alle sammenhænge specielt NGAF kommer til at pakke sammen. Og så mest af alt fordi det bare ville være så cool at de har taget røven på alle - specielt Sony. Sony har været så kække og fx ændret deres DRM, som de havde planlagt men valgte ikke at gennemføre, og så svine MS totalt på den baggrund.
De har brugt alle de billige tricks i bogen de kunne.


Endnu engang antager du en masse ting, som du ikke aner noget som helst om.

De (fleste) andre Xbox drenge herinde kan rent faktisk argumentere for deres synspunkter, og kender til kildekritik når de skal underbygge en påstand.
Prøv at følge lidt med i deres indlæg, i stedet for bare konstant at slynge alt muligt vrøvl ud, og tage alt for gode varer på internettet ligeså snart de har samme holdning som dig.

Det er rimelig trættende i længden, konstant at høre på alle dine gætterier og antagelser præsenteret som fakta.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Stricker » 8. feb 2014 11:15

Hvorfor skulle man dog ville frigøre ressourcer fra GPUen? Kampen har da altid været, at tildele GPUen flere ressourcer.
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 8. feb 2014 12:48

JanR skrev:
cigi silk skrev:Jeg har allerde en xbox one og en ps4.

Så jeg glæder mig mest til alle de Sony Bouts som har svinet MS til i alle sammenhænge specielt NGAF kommer til at pakke sammen. Og så mest af alt fordi det bare ville være så cool at de har taget røven på alle - specielt Sony. Sony har været så kække og fx ændret deres DRM, som de havde planlagt men valgte ikke at gennemføre, og så svine MS totalt på den baggrund.
De har brugt alle de billige tricks i bogen de kunne.


Endnu engang antager du en masse ting, som du ikke aner noget som helst om.

De (fleste) andre Xbox drenge herinde kan rent faktisk argumentere for deres synspunkter, og kender til kildekritik når de skal underbygge en påstand.
Prøv at følge lidt med i deres indlæg, i stedet for bare konstant at slynge alt muligt vrøvl ud, og tage alt for gode varer på internettet ligeså snart de har samme holdning som dig.

Det er rimelig trættende i længden, konstant at høre på alle dine gætterier og antagelser præsenteret som fakta.


Nu ved jeg ikke om det er DRM planerne du snakker om, men du kan jo prøve at læse om det her. Nu har du jo ikke lavet nogen kildekritik på noget af det jeg har sendt links til. Så prøv med det først. Din kritik tværtimod har jo intet argument.

http://ps4daily.com/2013/06/sony-change ... e-outrage/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 8. feb 2014 13:07

Er du Nakka's Xbox elskende tvillingebror?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 77 gæster