Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 16. dec 2013 22:30

Erroneus skrev:Det med controlleren er vist en smagssag. Jeg hører rigtig mange, som ikke bryder om de analoge sticks på Xbox One controlleren, fordi de er blevet meget løse i det.


Skrev også ud fra min mening. Kan dog ikke følge den med analog sticks være meget løse. Det synes jeg bestemt ikke de er.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. dec 2013 00:20

CaptainKicker skrev:
Erroneus skrev:Det med controlleren er vist en smagssag. Jeg hører rigtig mange, som ikke bryder om de analoge sticks på Xbox One controlleren, fordi de er blevet meget løse i det.


Skrev også ud fra min mening. Kan dog ikke følge den med analog sticks være meget løse. Det synes jeg bestemt ikke de er.


Du har jo opbygget et had til Sony, så om din mening er meget værd kan diskuteres ... Dine meninger og holdninger gør altid Xbox One perfekt og Sony til skrammel. Du kan og vil ikke se noget godt i PS4 [-X Og skulle der være et eller andet, så er du sikkert for stolt til at sige det :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 17. dec 2013 01:25

Slimjay DK skrev:Du har jo opbygget et had til Sony, så om din mening er meget værd kan diskuteres ... Dine meninger og holdninger gør altid Xbox One perfekt og Sony til skrammel. Du kan og vil ikke se noget godt i PS4 [-X Og skulle der være et eller andet, så er du sikkert for stolt til at sige det :wink:


Eh, jeg var ovre i Elgiganten og prøve den PS4 de har sat op. Jeg ytre mig ikke fordi jeg hader Sony - for jeg hader skam ikke Sony.

Min mening er baseret på det jeg fik prøvet, og jeg står fast, som det er pt. Hvis jeg kunne lide controlleren og maskinen, så havde jeg skam sagt det.

All in all. Kan ikke se det fede bag interfacet. Knack var noget hø og grafisk var det ikke super next-gen, imo. Controlleren var bare generelt ulidelig, og jeg ville ikke kunne holde ud og sidde med den I mere end et kvarter af gangen. MEN den er trods alt bedre end PS3'ern.

Hvis du ikke synes min mening er noget værd, pga. du taler mig for munden ved at sige jeg hader Sony, så kan jeg vel ligeledes sige "i lige måde" - det vælger jeg ikke at gøre.

Og venligst, find en quote af mig, skrive at Xbox One er perfekt, tak. Det vil jeg vanvittig gerne se.

Det eneste jeg umiddelbart lige kan lide omkring PS4'ern er PlayRoom - meeeeen, efter 4-5 gange så er det nok ikke så spændende mere. Det handler ikke om at jeg ikke vil se noget godt i PS4'ern - maskinen appellere bare ikke til mig, og det jeg så bekræftet i dag. Sorry, 1080p og ekstra detaljer på et hegn hiver ikke i mig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf p1co9210 » 17. dec 2013 01:46

CaptainKicker skrev:
Slimjay DK skrev:Du har jo opbygget et had til Sony, så om din mening er meget værd kan diskuteres ... Dine meninger og holdninger gør altid Xbox One perfekt og Sony til skrammel. Du kan og vil ikke se noget godt i PS4 [-X Og skulle der være et eller andet, så er du sikkert for stolt til at sige det :wink:


Eh, jeg var ovre i Elgiganten og prøve den PS4 de har sat op. Jeg ytre mig ikke fordi jeg hader Sony - for jeg hader skam ikke Sony.

Min mening er baseret på det jeg fik prøvet, og jeg står fast, som det er pt. Hvis jeg kunne lide controlleren og maskinen, så havde jeg skam sagt det.

All in all. Kan ikke se det fede bag interfacet. Knack var noget hø og grafisk var det ikke super next-gen, imo. Controlleren var bare generelt ulidelig, og jeg ville ikke kunne holde ud og sidde med den I mere end et kvarter af gangen. MEN den er trods alt bedre end PS3'ern.

Hvis du ikke synes min mening er noget værd, pga. du taler mig for munden ved at sige jeg hader Sony, så kan jeg vel ligeledes sige "i lige måde" - det vælger jeg ikke at gøre.

Og venligst, find en quote af mig, skrive at Xbox One er perfekt, tak. Det vil jeg vanvittig gerne se.

Det eneste jeg umiddelbart lige kan lide omkring PS4'ern er PlayRoom - meeeeen, efter 4-5 gange så er det nok ikke så spændende mere. Det handler ikke om at jeg ikke vil se noget godt i PS4'ern - maskinen appellere bare ikke til mig, og det jeg så bekræftet i dag. Sorry, 1080p og ekstra detaljer på et hegn hiver ikke i mig.



LOL
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf p1co9210 » 17. dec 2013 01:49

Cena skrev:
TU I Raven skrev:Den er stor, men jeg syntes ikke det gøre så meget. Det er mere kinecten som jeg har problemer med at finde plads til. :D


Kinnect ville jeg heller ikke have plads til i mit gaming room, og heller ikke Sony's kamera for den sags skyld. Jeg ved også at jeg aldrig ville få det brugt, så det har slet ikke været inde i mine overvejelser :)



Kinnect kan vidst også gemmes væk, så det er faktisk meget nice at bruge stemmekontrol tror jeg :D .
Add mig også på Playstationen: P1coDK
p1co9210
Niveau 6
 
Indlæg: 1990
By: Aalborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rustynail » 17. dec 2013 02:22

Jeg håber de har forbedret Xbox One controlleren, den gamle controller får jeg til tider rimelig ondt i håndledene af når jeg har fingrerne på alle skulderknapper og spiller noget intensivt multiplayer. Jeg håber også at Microsoft kan droppe retailerne og bringe tilbage alt download politikken, det er nok det bedste, jeg tror det vil betyde at vores spil bliver ligeså billige som dem i USA fordi man ikke længere skal betale for arbejderne i butikkerne eftersom de også indgår i priserne og fordi regeringen ikke længere kan bestemme priserne, ærligt talt betaler jeg sjældent 500 for et spil, sidste gang jeg betalte 500 for et spil tror jeg var Duke Nukem Forever.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 17. dec 2013 05:30

Regeringen bestemmer prisen ?

Ikke for at lyde dum-smart, men det er vist kun i Nord-Korea det sker. Selv hvis vi gik 100% over til digital download, så vil priserne være højere end i UK og USA. That is a fact. Vi har nogle afgifter, som ikke findes i de to lande.
Edit:( Inden jeg smadre mit eget argument) Så er vores købekraft også langt højere end den gennemsnitlige amerikaner.
Derfor oplever vi prisforskellene så markant

Må også erklære mig enige med folk i at DS4 er et stort step up ift. DS3. Er ikke totalt vild med bumperne på Xbox One. Synes de er hårde at trykke, men på mine 2 virker analog stickene nu mere præcise, og med mindre "deadzone" end 360 controlleren.

Egentlig skægt.. Begge konsoller forbedres på en LANG række punkter, og alligevel så er der diskussion
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rustynail » 17. dec 2013 08:10

Major Oblivious skrev:Regeringen bestemmer prisen ?

Ikke for at lyde dum-smart, men det er vist kun i Nord-Korea det sker. Selv hvis vi gik 100% over til digital download, så vil priserne være højere end i UK og USA. That is a fact. Vi har nogle afgifter, som ikke findes i de to lande.
Edit:( Inden jeg smadre mit eget argument) Så er vores købekraft også langt højere end den gennemsnitlige amerikaner.
Derfor oplever vi prisforskellene så markant

Må også erklære mig enige med folk i at DS4 er et stort step up ift. DS3. Er ikke totalt vild med bumperne på Xbox One. Synes de er hårde at trykke, men på mine 2 virker analog stickene nu mere præcise, og med mindre "deadzone" end 360 controlleren.

Egentlig skægt.. Begge konsoller forbedres på en LANG række punkter, og alligevel så er der diskussion

Dybest set så er digitalt langt billigere og nye Xbox spil burde blive billigere hvis Microsoft bragte det tilbage. Det ville ikke overraske mig hvis den næste Xbox blev en monitor hvor man kan streame alle mulige spil via et abonnoment. Med digtale spil behøver man ikke længere at have arebejdere ansat for at sælge spillene, så procentdelen der går til retaileren for at sælge spillene forsvinder og spillene ville ikke længere have nogen covers, manualer eller skivere. Alt dette sænker betydeligt priserne på spil. Man kan jo allerede se det med alle de tilbud de sætter på live, nogle gange sætter de prisen helt ned på et tripple A spil og dagen efter sætter de det op for egentlig er de tvunget af retailerne at have højere priser på digitale spil eftersom retailerne er ret anti-revaliserende. Der er mange lande der har de priæcis samme priser for spil som Danmark, selvom mange af disse lande sikkert har en langt mindre skat, det lande som f.eks. Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Sverige, Norge, Finland, Portugal, Holland, Australien og Canada, jeg ved ikke om priserne i særlig mange andre lande, men jeg er ret sikker på at priserne i ovenstående lande er de samme som Danmark, jeg tror at det eneste sted i Europe med billige spil er England, men jeg tror også at de efterhånden har høje priser, for ikke særlig lang tid siden plejede et spil at koste 35£ derover, nu tror jeg de koster 44-50£.
Rustynail
Niveau 2
 
Indlæg: 108


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. dec 2013 08:16

@CaptainKicker

Det er ikke sikkert du har skrevet at Xbox One er perfekt, og jeg har ikke tænkt mig at bladre samtlige sidder igennem for at se om du har skrevet det. Dog tror jeg at det bliver svært at finde noget du har skrevet om Xbox One som er negativt ;)

Jeg kan sagtens se det gode og det dårlige i begge maskiner ;) Og når du ser noget godt i en PS4 så er det til samligning med PS3 og ikke xbox ..

Men jeg har fattet dit budskab :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Batista dk » 17. dec 2013 08:42

Begge maskiner virker fint de har dog begge deres fordele og ulemper.

Den største overraskelse må være ps4 controlleren ved ikke hvordan de har formået det men den er jo langt bedre end forgængeren vil endda mene den også er bedre en xbox one controlleren.

Synes dog stadig at selve online delen af ps4 halter bagefter.

En skam at GT 6 ikke var en launch titel til ps4 ironisk nok sidder jeg og spilller ps3 mere end jeg spiller xbox one pt pga netop det spil xD
Salt
Batista dk
Niveau 5
 
Indlæg: 896


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 17. dec 2013 08:51

Det er et ret umuligt emne at bede folk debatere, hvilken konsol der er bedst. De fleste mennesker vil til enhver tid påstå at det valg de har truffet er det bedste. Forstil jer en der vil sige, "jeg har lige købt en xbox, men jeg synes playstation er bedre". Nej det kommer nok ikke til at ske. En fornuftig melding i denne debat, vil kun kunne komme fa en der har købt begge konsoller.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 17. dec 2013 09:17

Dr_Gonzo skrev:Det er et ret umuligt emne at bede folk debatere, hvilken konsol der er bedst. De fleste mennesker vil til enhver tid påstå at det valg de har truffet er det bedste. Forstil jer en der vil sige, "jeg har lige købt en xbox, men jeg synes playstation er bedre". Nej det kommer nok ikke til at ske. En fornuftig melding i denne debat, vil kun kunne komme fa en der har købt begge konsoller.


Jeg er temmelig sikker på, at PS4 bliver den bedste konsol denne generation grundet dens fokus på spil, og ikke alt det andet halløj som Xbox One også kan.
Det vil jo alt andet lige udvande mængen af ressourcer som kan bruges på spil. Jeg hoppede på Xbox One fordi jeg blinkede først mod et par kammerater, som stejlede på Xbox On, selvom jeg egentlig mente PS4 så mest interessant ud. Så når PS4 kommer som en billigere "slim-version", så er jeg en af de første i køen.

Men jeg er nu ganske glad for min Xbox One. Den giver mulighed for at spille spil i lækker grafik og lyd, men meget af dens features løber over mit hoved.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. dec 2013 09:32

Jeg havde gavekort til gamestop der kunne dække udgiften til en ny konsol, og uden Xbox One i de danske forretninger og uden en release date, så blev det PS4.

Har iøvrigt også 12 titler på hylden til X360 som jeg endnu ikke har fået spillet, så det haster ikke med at få en "One", men den bliver da nok købt en dag, Quantum Break ser jo lækkert ud ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 17. dec 2013 09:36

Major Oblivious skrev:
Dr_Gonzo skrev:Det er et ret umuligt emne at bede folk debatere, hvilken konsol der er bedst. De fleste mennesker vil til enhver tid påstå at det valg de har truffet er det bedste. Forstil jer en der vil sige, "jeg har lige købt en xbox, men jeg synes playstation er bedre". Nej det kommer nok ikke til at ske. En fornuftig melding i denne debat, vil kun kunne komme fa en der har købt begge konsoller.


Jeg er temmelig sikker på, at PS4 bliver den bedste konsol denne generation grundet dens fokus på spil, og ikke alt det andet halløj som Xbox One også kan.
Det vil jo alt andet lige udvande mængen af ressourcer som kan bruges på spil. Jeg hoppede på Xbox One fordi jeg blinkede først mod et par kammerater, som stejlede på Xbox On, selvom jeg egentlig mente PS4 så mest interessant ud. Så når PS4 kommer som en billigere "slim-version", så er jeg en af de første i køen.

Men jeg er nu ganske glad for min Xbox One. Den giver mulighed for at spille spil i lækker grafik og lyd, men meget af dens features løber over mit hoved.


Wauv, det var en flot og ærlig udmelding. Jeg vil erklære mig enig i, at jeg ikke forstår Microsoft valg med at lave et entertainment center. De forsøger selvfølgelig at udvide deres markedsandel, men jeg tror det kommer til at slå fejl. Mange gamere vil, som du synes at der er brugt for meget krudt på alt muligt andet, og jeg tror ikke at den casual befolkning kigger i retning af en konsol når de skal opgradere deres system. Det hele står og falder på om Microsoft kan skabe et behov for stemmestyring, for bortset fra det, er der et hav af løsninger derude, som kan det samme som Xone, minus gaming delen.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 17. dec 2013 09:37

Dr_Gonzo skrev:Det er et ret umuligt emne at bede folk debatere, hvilken konsol der er bedst. De fleste mennesker vil til enhver tid påstå at det valg de har truffet er det bedste. Forstil jer en der vil sige, "jeg har lige købt en xbox, men jeg synes playstation er bedre". Nej det kommer nok ikke til at ske. En fornuftig melding i denne debat, vil kun kunne komme fa en der har købt begge konsoller.


Det kræver vel ikke at de har købt, prøvet må vel også være godt nok? Bortset fra det, så er det jo meget subjektivt hvad man lægger vægt på. For eksempel ville jeg da være ked af at have "den bedste" (hvordan defineres det?) konsol, hvis fx controlleren ikke ligger godt i hånden?

Så længe XO ikke kan prøves her i landet, vil jeg da til hver en tid anbefale en potentiel køber at prøve en PS4. Hvis ikke der er krav om spil, der kun udkommer på XO og vedkommende ellers kan lide PS4, ja så er dén min købsanbefaling, hvis ellers der skal købes en konsol nu.

Selv valgte jeg min XO, fordi den er mere end en spillekonsol, hvilket tiltaler mig. Jeg har også mere tillid til MS online-tjenester end Sonys.
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster

cron