Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Descenter 1976 » 25. jul 2013 00:24

Yep, denne nyhed er SUPER fed! For tiden er langt de bedste spil fra Indi-siden.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 25. jul 2013 00:34

maagaard90 skrev:Jeg forstår ikke denne verden.

Når Microsoft har en begrænsning: "nøh, hvor er det dumt! De burde fjerne den!

Når Microsoft fjerner begrænsningen: "nøh, hvor er det dumt! Se dem lige - de laver en 180'er. LOLOLOLOL"

Kan gamers ikke blot være glade for udviklingen går i en positiv retning i stedet for at pege fingre og lege "se mig, jeg har den bedste konsol, og I andre er dumme!"


Jeg er bange for, at du er oppe imod fanboyisme :)
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. jul 2013 06:09

Burnie.dk skrev:Jeg er bange for, at du er oppe imod fanboyisme :)


men nu er der ingen i denne tråd, der har sagt "nøh, hvor er det dumt! Se dem lige - de laver en 180'er. LOLOLOLOL" omkring indies. så hele kommentaren virker malplaceret..
men MS "info" i arbejdet med xbox180 er nærmest stillet op som følgende:

"Always Online-> bad PR-> 24-hour check in-> More bad PR-> MS removes restrictions.

Obstructive Indie policies-> bad PR-> No self-publishing while both MS and Nintendo offer it-> even more bad PR-> MS adds self-publishing.

Always on Kinect-> bad PR-> bad PR-> Kinect can be turned off but is always listening-> more bad PR-> Xbox One cannot function without Kinect-> Even more pad PR-> ?????

$499-> bad PR-> weaker console-> more bad PR-> ????
Seriously, just think before you act Microsoft."

-S- skrev:
Har ikke set at Microsoft har bekræftet det her i tråden, så ville bare tilføje at det nu er officielt :wink:

hvilket jeg gjorde 2 poster forinden (første kilde til at annoncere det - og som også blev benyttet på gaffen. så hvorfor tilføje noget, der var kendt?

Descenter 1976 skrev:Yep, denne nyhed er SUPER fed! For tiden er langt de bedste spil fra Indi-siden.

vi skal stadig vente til gamescom. for som debatten/information er nu, så er dette IKKE den optimale løsning, og der er en hel del begrænsninger (nærmest som var det apps til mobil). dette betyder, som det er nu, at en del spil slet ikke vil komme på xbox180 (medmindre der arbejdes markant i koden, hvilket jo går udover spillet på andre områder). men det kan jo være udviklerne er blevet bedre til at kode til maskinen, når dette inføres et år inde i konsollens levetid. 100 timed exclusive titler til ps4 confirmed :D

EDIT: men det er enlig godt at self publishing ikke dukker op det første års tid. så kan de få overtalt/genskabt tilliden til indiecommunityet.
http://www.vg247.com/2013/07/25/indies- ... ublishing/
Senest rettet af nakka 25. jul 2013 06:27, rettet i alt 2 gange.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. jul 2013 06:16

tilbage til "muderkastningen"

PS4 Has Fifty Percent Lead Over Microsoft's Xbox One
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=633396
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 61281.html
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 25. jul 2013 07:26

nakka skrev:tilbage til "muderkastningen"

PS4 Has Fifty Percent Lead Over Microsoft's Xbox One
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=633396
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 61281.html

jeg tror en undersøgelse på nuværende tidspunkt siger utrolig lidt om det endelige resultat. Den er foretaget i juni, så der er sikkert en hel del besvarelser, der f.eks. ikke har fået DRM-reversal med fra Xbox One. Beskrivelsen af den demografiske fordeling ser bestemt heller ikke ud til at være til Xboxs fordel

...men ja, lidt mudderkastning :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 25. jul 2013 07:33

Ja det er vist agurketid :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 25. jul 2013 07:52

nakka skrev:hvilket jeg gjorde 2 poster forinden (første kilde til at annoncere det - og som også blev benyttet på gaffen. så hvorfor tilføje noget, der var kendt?


Hvor? Jeg kan se du har linket til GameInformer, men ikke til Polygon: http://www.polygon.com/2013/7/24/455394 ... publishing

Det skal vi heller ikke diskutere, for det er fuldstændig ligegyldigt..
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. jul 2013 12:28

-S- skrev:
nakka skrev:hvilket jeg gjorde 2 poster forinden (første kilde til at annoncere det - og som også blev benyttet på gaffen. så hvorfor tilføje noget, der var kendt?


Hvor? Jeg kan se du har linket til GameInformer, men ikke til Polygon: http://www.polygon.com/2013/7/24/455394 ... publishing

Det skal vi heller ikke diskutere, for det er fuldstændig ligegyldigt..

Og hvilken af de to sidder er det MS nu er sure på? Dit eget link til neogaf giver svaret.


Men ja, nu glæder vi os bare til gamescom, ligesom en hær af indies
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Andersson » 25. jul 2013 13:47

nakka skrev:
Andersson skrev:Jeg er sikker på der ikke bliver nogen xbox uden kinect, det ville være en repeat af Kinect 1.0, som der ikke var særligt mange udviklere der gad bruge tid/penge på.

Jeg håber lidt på at se nogle horror games som gør brug af pulsmåler funktionaliteten i kinect 2.0


SÅ. nu uden at kende random sites, random ukendte kilde. så tror jeg nu ikke længere på den.

Cboat, en mand der i bedste dophin stil( dophin er manden der nu er på 23 ugers100% wrestling leaks), har en trackrecord på 100% og er kendt som en med insider knowhow hos MS (har f.eks 100% kunne fortælle om MS e3lineup de sidste par år, første til at snakke om smartglas, nævnt hvornår prisfald ville komme mm. og var også manden der fortalte datoen for xboxones 180). han har nu informeret om at dette rygtet er hvad det er, et rygtet uden hold.

Når det kommer til ordet fra en, der bevidst har kunne ”forudsige” microsofts planer kontra en side med meget lidt kredibilitet. Ja så sætter jeg min lid til manden der allerede er kendt for at ”forudsige” diverse ting.

forvent ikke en billigere kinectløs xbox180 i 2014. så i stedet for at vente på noget der ikke sker. så køb da hellere xbox180 nu hvor den kommer - selv med sit sløset innovative "fremtid", manglende/skiftende "kampplan" og soso lineup.


Cboat har ikke en trackrecord på 100%, han forudsagde 11 ting til E3 og tog fejl med 4

Han tog fejl med at mirrors edge ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med Prince of Persia ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med DR3 ville have exclusive DLC på MS conference
Han tog fejl med at PS4 ikke ville have en paywall

Jeg tror simpelthen ikke på at MS ikke vil køre en 100% kinect løsning.
Andersson
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 25. jul 2013 15:00

Andersson skrev:Cboat har ikke en trackrecord på 100%, han forudsagde 11 ting til E3 og tog fejl med 4

Han tog fejl med at mirrors edge ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med Prince of Persia ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med DR3 ville have exclusive DLC på MS conference
Han tog fejl med at PS4 ikke ville have en paywall

Jeg tror simpelthen ikke på at MS ikke vil køre en 100% kinect løsning.

sikke en masse ting han forudsiger! han er jo en modernet Nostradamus!
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. jul 2013 15:10

Annxii skrev:
Andersson skrev:Cboat har ikke en trackrecord på 100%, han forudsagde 11 ting til E3 og tog fejl med 4

Han tog fejl med at mirrors edge ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med Prince of Persia ville fremtræde på MS E3 Conference
Han tog fejl med DR3 ville have exclusive DLC på MS conference
Han tog fejl med at PS4 ikke ville have en paywall

Jeg tror simpelthen ikke på at MS ikke vil køre en 100% kinect løsning.

sikke en masse ting han forudsiger! han er jo en modernet Nostradamus!


Ligesom Nostradamus - ha ha. :D Men umiddelbart så kan to af de fire ovenstående postulater godt trækkes ud i en gråzone, hvor man kan argumentere for, at de er rigtige. Her tænkes der på nummer 3 og 4, men så er det også fordi at man prøver at argumentere for sin sag :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. jul 2013 08:36

Descenter 1976 skrev:Yep, denne nyhed er SUPER fed! For tiden er langt de bedste spil fra Indi-siden.


Spørgsmålet er, om MS allerede har tabt nogle indie-udviklere i opløbet:

Brian Provinciano, udvikler skrev:"I'm very happy to see this. After all of the developers have spoken out, they're finally listening. However, this is yet another example of them changing policy, but it sounding better than it is when the whole story is revealed. Make no mistake; while this is a great thing, it's again not the equivalent to what other platforms offer. On PS4, for example, developers can tap right into the system; use every bit of RAM and all of its power. Indies have access to everything that the AAA studios do, from platform support to development and release. The indication on Xbox One is that it's essentially XBLIG 2.0. Instead of XNA, it's Windows 8. Windows 8, which is already struggling to gain developer interest, will gain a boost from developers wishing to target the console. However, it won't be as full-fledged as published games on the system.

After my experience working with them to release on Xbox 360, I have no interest in even buying an Xbox One, let alone developing for it. The policy changes are great, but they don't undo the experience I had. I'm not ready to forget what I went through. Working with Microsoft was the unhappiest point of my career. Policies are one thing, but developer relations are another.

It's important to me that consumers don't see things as black and white. There are still strings attached to this policy change."


Der er flere eksempler på skeptiske indie-udviklere her:

http://www.engadget.com/2013/07/24/xbox ... ublishing/
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 26. jul 2013 10:14

Jeg tror ikke de indie-udviklere ved mere end vi gør. Den med RAM-begrænsningen kom der en tweet om ikke er rigtig.

http://www.oxm.co.uk/59041/microsoft-do ... resources/

Fair nok, at de er skeptiske fordi de ikke har været inde i varmen før, men nogle af dem, der kører den der "too late"-attitude er jo bare børnefornærmede
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 26. jul 2013 10:22

Jeg syntes primært det her understreger hvor tumpede fanboys er(af alle maskiner)...

Hvis MS havde haft den samme dominans på konsol markedet som de har på OS, så havde vi ikke set alle de ændringer fra deres side. Det understreger bare hvor vigtig konkurrencen på markedet er for os som forbrugere. Man kan bare håbe Nintendo også snart kommer ind i kampen igen så vi har minimum 3 stærke spillere på markedet.

Udover politik kender jeg intet emne hvor den generelle diskussion er mere ubegavet og forudindtaget end omkring konsoller.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. jul 2013 10:29

Annxii skrev:Jeg tror ikke de indie-udviklere ved mere end vi gør. Den med RAM-begrænsningen kom der en tweet om ikke er rigtig.

http://www.oxm.co.uk/59041/microsoft-do ... resources/

Fair nok, at de er skeptiske fordi de ikke har været inde i varmen før, men nogle af dem, der kører den der "too late"-attitude er jo bare børnefornærmede


Ja, men det er vel ligemeget om de er børnefornærmede eller skuffede - konklusionen er vel den samme? (medmindre de selvfølgelig skifter mening)

Men godt at se, at Microsoft giver den fuld smadder med maskineriet - det er trods alt indie-drengene der skal levere fremtidens store oplevelser på spilmarkedet :)

@Thorpedo:

Er det ikke bare internetdebatter i en nøddeskal det her? Hvis du synes at niveauet er lavt, så prøv at hoppe et smut på bold.dk's artikelforum - så skal du se lavt.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 88 gæster

cron