Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 17. jul 2013 09:16

Slimjay DK skrev:
tue69 skrev:
nakka skrev:så er debatten startet igen

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=625281


Det er godt nok et underligt designvalg.

Lad mig forstå den korrekt: Man har ikke hele spillet på discen, men skal downloade dele af spillet via Xbox Live? Er det fordi at der ikke er plads nok på skiverne eller? Og er det indhold man henter at betragte som ekstra-lir, eller er det noget, som burde være på skiven?

Driveatars var da noget af det de slog sig på til E3, men igen, det lagde så også temmeligt meget op til, at man skulle have en onlineforbindelse for at udnytte dette, herunder adgang til skyen.



Det er et rigtig godt spørgsmål :) og alle ubesvaret spørgsmål vil blive opfattet negativt specielt hvis det kommer fra Microsoft.

Selvf. kan hele spillet være på disc'en, det er jo Blu-ray .. Så jeg tror man skal betragte det som ekstra lir eller som "vi kan ikke nå at få spillet færdig inden det går guld, så det her giver os ekstra tid til at gøre det lækkert" ..

Aner ikke hvad de har gang i, syntes dog ikke det er i orden at man køber et halvt spil på disc og skal hente resten online, hvis det er det der menes ? Heller ikke selvom jeg altid er Online og har en fin forbindelse. [-X


Det er jo bare for at gøre så spillet er klar til launch af Xbox One. Så ser ikke dette som noget problem da det bare er for at vi kan få spillet hurtigst muligt, og det er lige at tilslutte det internettet én gang, og jeg skal alligevel have min Xbox tilsluttet hele tiden.
Og som jeg har forstået det så man også ekstra lir med.
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jul 2013 09:18

Man skal ikke forhaste Forza 5 , hvis det ikke kan blive færdig til tiden, så må man vente med at udgive .. Men kan godt se at det ville give Microsoft endnu et rødt kort, at en annonceret Launch titel alligevel ikke bliver Launch ....

Det her virker som endnu en hovsa løsning !
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2013 09:18

tue69 skrev:Det er godt nok et underligt designvalg.

Lad mig forstå den korrekt: Man har ikke hele spillet på discen, men skal downloade dele af spillet via Xbox Live? Er det fordi at der ikke er plads nok på skiverne eller? Og er det indhold man henter at betragte som ekstra-lir, eller er det noget, som burde være på skiven?

Driveatars var da noget af det de slog sig på til E3, men igen, det lagde så også temmeligt meget op til, at man skulle have en onlineforbindelse for at udnytte dette, herunder adgang til skyen.

Tjaeh, Forza er jo et flagskib, og helt sikkert et spil der sælger konsoller, så naturligvis vil MS have det klar til release, men da de netop har ændret ved grundlæggende funktionalitet ved XB1, så kan det ikke komme som en overraskelse, at de er npdt til at lave sådan en manøvre her.

Som jeg læser IGN artiklen, så er det kun Forza, der er ramt, og ikke en feature, man har tænkt sig at bruge fremadrettet. uddelukkende en nødløsning for at nå deadline
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 17. jul 2013 09:23

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Det er godt nok et underligt designvalg.

Lad mig forstå den korrekt: Man har ikke hele spillet på discen, men skal downloade dele af spillet via Xbox Live? Er det fordi at der ikke er plads nok på skiverne eller? Og er det indhold man henter at betragte som ekstra-lir, eller er det noget, som burde være på skiven?

Driveatars var da noget af det de slog sig på til E3, men igen, det lagde så også temmeligt meget op til, at man skulle have en onlineforbindelse for at udnytte dette, herunder adgang til skyen.

Tjaeh, Forza er jo et flagskib, og helt sikkert et spil der sælger konsoller, så naturligvis vil MS have det klar til release, men da de netop har ændret ved grundlæggende funktionalitet ved XB1, så kan det ikke komme som en overraskelse, at de er npdt til at lave sådan en manøvre her.

Som jeg læser IGN artiklen, så er det kun Forza, der er ramt, og ikke en feature, man har tænkt sig at bruge fremadrettet. uddelukkende en nødløsning for at nå deadline


Jeg tror du har haft i det rigtige her og det giver jo mening. Jeg kunne ikke forstille mig det er noget der giver de store problemer på deres launch markeder.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jul 2013 09:24

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Det er godt nok et underligt designvalg.

Lad mig forstå den korrekt: Man har ikke hele spillet på discen, men skal downloade dele af spillet via Xbox Live? Er det fordi at der ikke er plads nok på skiverne eller? Og er det indhold man henter at betragte som ekstra-lir, eller er det noget, som burde være på skiven?

Driveatars var da noget af det de slog sig på til E3, men igen, det lagde så også temmeligt meget op til, at man skulle have en onlineforbindelse for at udnytte dette, herunder adgang til skyen.

Tjaeh, Forza er jo et flagskib, og helt sikkert et spil der sælger konsoller, så naturligvis vil MS have det klar til release, men da de netop har ændret ved grundlæggende funktionalitet ved XB1, så kan det ikke komme som en overraskelse, at de er npdt til at lave sådan en manøvre her.

Som jeg læser IGN artiklen, så er det kun Forza, der er ramt, og ikke en feature, man har tænkt sig at bruge fremadrettet. uddelukkende en nødløsning for at nå deadline


Sådan forstår jeg det også, altså at det kun er Forza, og en nødløsning. Men ikke desto mindre er det stadigvæk et underligt designvalg.

Jeg tror iøvrigt at vi, som brugere af et forum og et stort community, undervurderer den mængde af konsolkøbere, som ikke bruger onlinedelen aktivt, eller sågar ikke har deres konsol på nettet. Jeg er godt klar over, at der bliver færre og færre i takt med udviklingen, men ikke desto mindre, så tror jeg stadigvæk, at der er en ikke uvæsentlig procentdel af konsolejere, som ikke er klar over/vil bruge de onlinemuligheder der er i konsollerne. Og for dem kan sådan en løsning blive et problem.

At det ikke er noget der berører størstedelen af dem der skriver her på sitet, er jeg selvfølgelig også godt klar over.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2013 09:30

tue69 skrev:Sådan forstår jeg det også, altså at det kun er Forza, og en nødløsning. Men ikke desto mindre er det stadigvæk et underligt designvalg.

Enig, det giver en fornemmelse af et ufærdigt produkt, der skulle rushes ud.

Med hensyn til at være online, så bliver dette efterhånden mere og mere udbredt, tror jeg. det er ikke mange netforbindelser man kan få oprettet uden at udbyderen også sender en trådløs router med, og til dem der selv skal i Elgiganten og hente en, kan de vist slet ikke fås uden wifi antenne mere. med den kommende generation kommer alle konsoller med indbygget wifi reciever, så nu bliver det endnu nemmere at gå online.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Competa » 17. jul 2013 09:32

EDIT: Det samme som dem ovenover, de er bare så hurtige :D
Senest rettet af Competa 17. jul 2013 09:33, rettet i alt 1 gang.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jul 2013 09:33

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Sådan forstår jeg det også, altså at det kun er Forza, og en nødløsning. Men ikke desto mindre er det stadigvæk et underligt designvalg.

Enig, det giver en fornemmelse af et ufærdigt produkt, der skulle rushes ud.

Med hensyn til at være online, så bliver dette efterhånden mere og mere udbredt, tror jeg. det er ikke mange netforbindelser man kan få oprettet uden at udbyderen også sender en trådløs router med, og til dem der selv skal i Elgiganten og hente en, kan de vist slet ikke fås uden wifi antenne mere. med den kommende generation kommer alle konsoller med indbygget wifi reciever, så nu bliver det endnu nemmere at gå online.


Enig. Som skrevet tror jeg også, at den skare bliver mindre og mindre, specielt ved Xbox One, da der er enormt mange multimedie-muligheder i konsollen. Jeg mener dog stadigvæk, at det er en ikke uvæsentlig del af forbrugerne, som ikke anvender konsollerne på den måde, men som du skriver, så vil specielt indbygget wi-fi reciever gøre det nemmere. Og de fleste 8-årige ved efterhånden også, hvordan man smider skidtet på internettet alligevel :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jul 2013 09:41

Ja, det har jo været meningen at Xbox One skulle være "always on" og så ville måden Forza 5 er sat op på ikke være et problem, men når man så går ud og laver hele strukturen om, så har det tilsyneladende ramt Forza teamet, så de ikke kan nå at få produktet færdigt til tiden.

Sådan tror jeg sku det hænger sammen :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 17. jul 2013 09:51

Og du får ikke MS til at udskyde deadline for en konsolsælger (ligesom Sony heller ikke ville gøre det samme med GT)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jul 2013 09:52

Slimjay DK skrev:Ja, det har jo været meningen at Xbox One skulle være "always on" og så ville måden Forza 5 er sat op på ikke være et problem, men når man så går ud og laver hele strukturen om, så har det tilsyneladende ramt Forza teamet, så de ikke kan nå at få produktet færdigt til tiden.

Sådan tror jeg sku det hænger sammen :D


Det kunne godt være noget nær sandheden. Den springer jeg med på!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 17. jul 2013 09:54

Var der egentligt ikke også noget med at DriveClub til ps4 krævede download for at man fik alt til spillet? eller er det noget jeg har bildt mig selv ind.

EDIT: Det var vist mig der havde misforstået det:

http://www.videogamer.com/ps4/driveclub ... rsion.html

Det er en gratis ps+ version der kræver download.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 17. jul 2013 09:57

Thorpedo29 skrev:Var der egentligt ikke også noget med at DriveClub til ps4 krævede download for at man fik alt til spillet? eller er det noget jeg har bildt mig selv ind.


Pas. Det kan være at det er det med, at det bliver blandt de første spil til PS+ du tænker på? Og at man kun får en begrænset del af spillet i PS+ abonnementet, i al fald til at starte med?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. jul 2013 10:02

Thorpedo29 skrev:Var der egentligt ikke også noget med at DriveClub til ps4 krævede download for at man fik alt til spillet? eller er det noget jeg har bildt mig selv ind.

EDIT: Det var vist mig der havde misforstået det:

http://www.videogamer.com/ps4/driveclub ... rsion.html

Det er en gratis ps+ version der kræver download.



PlayStation Plus members will be able to download DriveClub for free when PS4 goes on sale later this year.

Så ja du skal vel være online for at få det :) udover det skulle det være muligt at købe tracks, biler osv. og det kræver også online ;)

Man kan også vælge at købe Retail, så er det vel ikke nødvendigt med Online 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf loonitunius » 17. jul 2013 10:09

Kan nu ik se problemet, det gratis og det nemt, der kommer jo givetvis forsat DLC til forza, så kan ik helt se forskel, JO bevarres det er ik på skiverne fra starten, men altså nu skulle det jo oprindeligt være et spil der kørte med cloud hjælp og internet heletiden, så deres valg giver god mening...

At alle ville blæse det op til et større problem forstå jeg ikke der er da mange spil der køre sådan, efterhånden og de fleste er jo tilfredse afligevel.

ps. ved godt det træls for dem uden internet men altså...
Billede
loonitunius
Niveau 6
 
Indlæg: 1583


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 78 gæster