Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 11. jun 2013 10:31

tue69 skrev:Brugtspilsmarkedet bliver af flere udviklere betragtet som værende en langt værre trussel end piratkopiering, så er enig med Revorge.


- Igen, udviklere er ikke i sin ret til at kræve noget som helst. Hvis udviklere vil indføre DRM for at begrænse brugtspilshandel er det helt op til dem selv, men så skal de også forvente at få modstand, ligesom vi har set i denne generation
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 11. jun 2013 10:36

Til dem der ikke læser pslife.dk, så er det i øvrigt værd at nævne at man, ligesom på PS3, selv kan udskifte harddisken til en større (Eller måske en SSD - Mums), den bliver ikke regionslåst, og så skulle den udkomme i Europa i år. :)

Alt i alt rigtig mange gode nyhder fra Sony i nat. Konferencen i sig selv var ikke super spændende, det meste af tiden blev brugt på multiplatform titler og eksklusiver vi havde set før, men stadig rigtig spændende spil.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 11. jun 2013 10:36

-S- skrev:
tue69 skrev:Brugtspilsmarkedet bliver af flere udviklere betragtet som værende en langt værre trussel end piratkopiering, så er enig med Revorge.


- Igen, udviklere er ikke i sin ret til at kræve noget som helst. Hvis udviklere vil indføre DRM for at begrænse brugtspilshandel er det helt op til dem selv, men så skal de også forvente at få modstand, ligesom vi har set i denne generation

Så lad os bare være enige om, at være uenige.

Det er softwaren, - altså spillene, der er den primære grund til, at de fleste mennesker køber en konsol og det er spillene der driver udviklingen fremad og skaber behøvet for bedre hardware. En konsol er ikke mere værd, end de spil der udgives til den, så hvis spiludviklerne fravælger at udvikle til en given platform, - så er den dødfødt allerede der... Derfor har spiludviklerne langt mere magt, end man måske lige forestiller sig.

Vi er dog enige om (antager jeg), at det i sidste ende er forbrugeren der har den ultimative magt, - derfor har Sony set den enormt negative reaktion på DRM hos MS og valgt at den risiko tør de ikke løbe / at de kan profitere mere på at udelade det, trods ønsket / krævet fra spiludviklerne....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 11. jun 2013 10:47

Revorge skrev:
-S- skrev:
tue69 skrev:Brugtspilsmarkedet bliver af flere udviklere betragtet som værende en langt værre trussel end piratkopiering, så er enig med Revorge.


- Igen, udviklere er ikke i sin ret til at kræve noget som helst. Hvis udviklere vil indføre DRM for at begrænse brugtspilshandel er det helt op til dem selv, men så skal de også forvente at få modstand, ligesom vi har set i denne generation

Så lad os bare være enige om, at være uenige.

Det er softwaren, - altså spillene, der er den primære grund til, at de fleste mennesker køber en konsol og det er spillene der driver udviklingen fremad og skaber behøvet for bedre hardware. En konsol er ikke mere værd, end de spil der udgives til den, så hvis spiludviklerne fravælger at udvikle til en given platform, - så er den dødfødt allerede der... Derfor har spiludviklerne langt mere magt, end man måske lige forestiller sig.

Vi er dog enige om (antager jeg), at det i sidste ende er forbrugeren der har den ultimative magt, - derfor har Sony set den enormt negative reaktion på DRM hos MS og valgt at den risiko tør de ikke løbe / at de kan profitere mere på at udelade det, trods ønsket / krævet fra spiludviklerne....


Enig og enig :)
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Burnie.dk » 11. jun 2013 11:20

A42Merlin skrev:Så er min Xboxone preorder lagt :)

så må vi se om jeg får 300.000 cloud servere for mig selv :)


Du kommer formentlig til at dele med mig.. men 150.000 til hver - det går nok :)

Jeg tror, jeg kommer til at købe en xone mod julen. Men det kommer virkelig an på hvordan multiplatformspillene kommer til at køre på hhv. ps4 og xone. Bliver det markant bedre til ps4, er det nok den retning jeg går.
Men lige nu og her glæder jeg mig sindssygt meget til Forza 5. Titanfall så også sjovt ud!
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf A42Merlin » 11. jun 2013 11:23

Burnie.dk skrev:
A42Merlin skrev:Så er min Xboxone preorder lagt :)

så må vi se om jeg får 300.000 cloud servere for mig selv :)


Du kommer formentlig til at dele med mig.. men 150.000 til hver - det går nok :)

Jeg tror, jeg kommer til at købe en xone mod julen. Men det kommer virkelig an på hvordan multiplatformspillene kommer til at køre på hhv. ps4 og xone. Bliver det markant bedre til ps4, er det nok den retning jeg går.
Men lige nu og her glæder jeg mig sindssygt meget til Forza 5. Titanfall så også sjovt ud!


mon ikke også 150.000 servers er nok :P
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 11. jun 2013 12:05

Har I set, at der kommer to udgaver af Xbox One? En normal udgave og så en Day One-edition.

Sakset fra Amazon: "Xbox One - Day One Console includes a limited edition controller, token code to unlock Day One achievement, premium packaging, and decal."

Så ja, husk at købe forudbestille jeres Xbox One, så I kan få jeres specielle achievement...

EDIT: Okay, det lød overraskende negativt. Jeg synes faktisk, at Xbox One ser ud til at være en dejlig konsol, og det var en god fremvisning de havde i går, men jeg synes godt nok, at det var en lidt speciel pre-order bonus, hvis man kan sige det sådan.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 11. jun 2013 12:08

TerrificFalcon skrev:Har I set, at der kommer to udgaver af Xbox One? En normal udgave og så en Day One-edition.

Sakset fra Amazon: "Xbox One - Day One Console includes a limited edition controller, token code to unlock Day One achievement, premium packaging, and decal."

Så ja, husk at købe forudbestille jeres Xbox One, så I kan få jeres specielle achievement...


Kan ikke lide den retning, Microsoft har taget med achievements... Achievements for at købe en konsol på dag 1, og achievements for at se TV. Det er at gå lidt for langt med en sjov gimmick, der er blevet utrolig populær.

Men indholdet til spillene og en 'limited edition' controller, er nu ikke dårligt.

EDIT: http://www.xbox360achievements.org/game ... order.html

EDIT 2: Ser ud til Asien først får Xbox One, sent 2014.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 11. jun 2013 12:35

CaptainKicker skrev:
TerrificFalcon skrev:Har I set, at der kommer to udgaver af Xbox One? En normal udgave og så en Day One-edition.

Sakset fra Amazon: "Xbox One - Day One Console includes a limited edition controller, token code to unlock Day One achievement, premium packaging, and decal."

Så ja, husk at købe forudbestille jeres Xbox One, så I kan få jeres specielle achievement...


Kan ikke lide den retning, Microsoft har taget med achievements... Achievements for at købe en konsol på dag 1, og achievements for at se TV. Det er at gå lidt for langt med en sjov gimmick, der er blevet utrolig populær.

Men indholdet til spillene og en 'limited edition' controller, er nu ikke dårligt.

EDIT: http://www.xbox360achievements.org/game ... order.html


Det er jo ikke anderledes en forrige COD, hvor man fik et "Founder" badge / Emblem / Playercard, for at være tidligt ude og købe Elite med det samme.... og resten af pakken ser jo fin nok ud, selvom det ikke er noget jeg gider betale ekstra for, hvis man ender med at skulle det.... men som en ekstra gratis bonus for at købe på launch er det da fint nok...
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 11. jun 2013 12:39

A42Merlin skrev:
Burnie.dk skrev:
A42Merlin skrev:Så er min Xboxone preorder lagt :)

så må vi se om jeg får 300.000 cloud servere for mig selv :)


Du kommer formentlig til at dele med mig.. men 150.000 til hver - det går nok :)

Jeg tror, jeg kommer til at købe en xone mod julen. Men det kommer virkelig an på hvordan multiplatformspillene kommer til at køre på hhv. ps4 og xone. Bliver det markant bedre til ps4, er det nok den retning jeg går.
Men lige nu og her glæder jeg mig sindssygt meget til Forza 5. Titanfall så også sjovt ud!


mon ikke også 150.000 servers er nok :P


Jeg er ked af at tage serverne fra jer, men vi er et par stykker mere her der også tager Xbox One.. så er det måske kun 50.000 cloudservere pr. mand :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf A42Merlin » 11. jun 2013 12:43

Morten Skou skrev:Jeg er ked af at tage serverne fra jer, men vi er et par stykker mere her der også tager Xbox One.. så er det måske kun 50.000 cloudservere pr. mand :-)


Så holder vi dælme! :)
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod



Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 11. jun 2013 12:47

fodbod1232 skrev:http://www.xbox360achievements.org/game/microsoft-store/achievement/79692-Xbox-One-Preorder.html


De går amok derinde over Xbox One. Og det er endda nogle af de største fans af Xbox-franchiset.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 11. jun 2013 12:53

maagaard90 skrev:
fodbod1232 skrev:http://www.xbox360achievements.org/game/microsoft-store/achievement/79692-Xbox-One-Preorder.html


De går amok derinde over Xbox One. Og det er endda nogle af de største fans af Xbox-franchiset.


Forstår godt visse af folks kritikpunkter, men synes ærligtalt også mange er gået totalt i selvsving og bare bitcher over hver evig eneste lille detalje, - uanset hvor lille eller ubetydelig den er.....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 11. jun 2013 12:55

Revorge skrev:
maagaard90 skrev:
fodbod1232 skrev:http://www.xbox360achievements.org/game/microsoft-store/achievement/79692-Xbox-One-Preorder.html


De går amok derinde over Xbox One. Og det er endda nogle af de største fans af Xbox-franchiset.


Forstår godt visse af folks kritikpunkter, men synes ærligtalt også mange er gået totalt i selvsving og bare bitcher over hver evig eneste lille detalje, - uanset hvor lille eller ubetydelig den er.....


Ja, og omvendt så er der INGEN kritik af at det f.eks. pludselig koster penge at være online på PlayStation 4... erhm PlayStation 3.5, for hvor er det lige at det innovative ved PlayStation 4 i virkeligheden er? Det er i høj grad bare en opgradering af PlayStation 3 de har lavet.... Sony har valgt den sikre vej, og satset på at lave en gaming maskine, hvor Microsoft har kørt den usikre og lavet en der kan en masse mere (men som så desværre er i modvind pga. DRM).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster

cron