Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 20:06

Morten Skou skrev:
famulor skrev:Du har købt det før dansk store er blevet released så er ret sikker på du ik mister noget ved det :) hvis du køber fra usa efter dansk store er released synes jeg måske også risikoen er rimelig stor


På Xbox 360 har man også altid kunne købe fra den amerikanske xbox marketplace... jeg har haft en US konto i rigtig mange år (og en japansk), uden at der nogensinde har været et problem. Det samme gælder i øvrigt min PS3/PS4 konto som også er amerikansk. Jeg er ikke bekymret så længe jeg har betalt for tingene som jeg har hentet.


Men forskellen er jo også lidt, at på x360 skal du have flere kontoer for at komme ind på forskellige regioner, på XO kan du frit vælge. Det er måske en lille forskel, men det er en forskel
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 5. aug 2014 20:09

Hvis Microsoft ikke ville have at man gjorde det, så ville de ret nemt kunne lukke af for det. Som sagt så er jeg ikke selv bekymret for at der sker noget.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JazzAss » 5. aug 2014 20:15

Jeg er heller ikke bekymret for det man allerede har købt. Husk at mailen om "test One på dansk" gik ud til testbrugere i Danmark, så de er udmærket godt klar over, at vi allerede er på, og regner nok ikke med, at vi kun bruger den til at se Netflix.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 21:18

For lige at skifte emne :P

Min XO står ikke til at starte hurtigt op da jeg ikke gider at den bruger strøm. Men der går alligevel et par minutter fra maskinen er startet op til jeg rent faktisk er på internettet (wifi). Jeg synes ikke hele tiden den har været så langsom. Andre der har bemærket dette?

En anden ting, jeg har ikke opdateret min XO her de seneste par dage, men jeg har ikke fået en 1.7 GB opdatering som mange andre har?

Jeg har prøvet at gå ind under settings, men den siger der ikke er nogle opdateringer.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf cigi silk » 5. aug 2014 21:29

Ryse: Son of Rome, Crytek’s exhilarating next-gen title, has earned itself a prestigious SIGGRAPH award for Best Real-Time Graphics.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=868547
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 5. aug 2014 21:32

Mike JezZ skrev:For lige at skifte emne :P

Min XO står ikke til at starte hurtigt op da jeg ikke gider at den bruger strøm. Men der går alligevel et par minutter fra maskinen er startet op til jeg rent faktisk er på internettet (wifi). Jeg synes ikke hele tiden den har været så langsom. Andre der har bemærket dette?

En anden ting, jeg har ikke opdateret min XO her de seneste par dage, men jeg har ikke fået en 1.7 GB opdatering som mange andre har?

Jeg har prøvet at gå ind under settings, men den siger der ikke er nogle opdateringer.

Har du selv gjort noget for at opsætte lokal IP til din Xbox?
Det lyder som om din router måske har lidt problemer emd at få tildelt din Xbox en IP.
Jeg vil forslå du prøver en af disse ting.
- Enten kan du give din Xbox en fast lokal IP direkte på Xbox'en inde i netværksindstillinger. (Her skal du bare passe på du ikke kommer til at give den en IP som en anden enhed på dit netværk bruger, da der så vil opstå en IP-konflikt, og så kan ingen af de to komme på nettet.)
- Hvis jeg var dig, ville jeg logge ind på routerens Web interface, og kigge efter DHCP reservationer. Der vil jeg give Xbox'en en fast lokal IP, som er bundet til Xbox'ens MAC-Adresse. (Gør du dette, skal Xbox'en stå til at hente IP automatisk.)

Angående opdateringen, så er det vel fordi du ikke er med i Update Preview'et, og dermed ikke for adgang til tidlige opdateringer.
August opdateringen er endnu ikke udgivet til offentligheden, og er kun tilgængelig for os der er med i Update Preview'et.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 22:03

Jeg kan ikke se at min router evt. kan DHCP

Min router kan dog uPnP, men der er noget med maskinen ikke kan opdaterer med uPnP i dvale (som jeg pt. ikke bruger alligevel dog..)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 22:11

Jeg er open nu :) 5G er åbenbart moderate men den alm. port er åben
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 5. aug 2014 22:21

Mike JezZ skrev:Jeg kan ikke se at min router evt. kan DHCP

Min router kan dog uPnP, men der er noget med maskinen ikke kan opdaterer med uPnP i dvale (som jeg pt. ikke bruger alligevel dog..)

Du blander lidt tingene.
Jeg snakker ikke om porte og upnp, men om IP-adresser.
Alle routere har en indbygget DHCP server, det er det der gør dem til routere.
En Routers opgave er jo at uddelegere lokale IP'er til alle dine enheder, så de alle sammen kan deles om en fælles Udgående IP ud til internettet.
Men det er rigtigt nok at portene har meget at sige også.
Hvis ikke upnp virker ordentligt, så lav en rigtig port forward, eller hvis du har flere Xbox'e, fx en Xbox One og en 360'er, så brug Port Triggering.
Hvilke porte der skal forwardes kan du se her:
- Port 88 (UDP)
- Port 3074 (UDP og TCP)
- Port 53 (UDP og TCP)
- Port 80 (TCP)
- Port 500 (UDP)
- UDP Port 3544 (UDP)
- UDP Port 4500 (UDP)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf petertroejbo » 5. aug 2014 22:36

Hvad bruger i oftest jeres kinect til? Har faktisk ikke brugt den endnu, da jeg ikke ved hvad jeg skal bruge den til...
petertroejbo
Niveau 0
 
Indlæg: 41
By: Vejle


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CvKM » 5. aug 2014 23:17

Min står på en hylde. Sidst jeg brugte den var da jeg skulle uploade et gameplay klip (åndssvag ting at skulle tilslutte den for det). Det er vel efterhånden en 5 måneder siden jeg gjorde det og før det var den tilsluttet en uges tid efter jeg fik konsollen d. 25 November. :D
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 23:19

Hvad vil i anbefale en "nybegynder" til konsol der ikke kan finde ud af at ramme? :P Skrue ned for hastigheden? Har prøvet lidt Garden Warfare her til aften, og omend det er vidunderligt morsomt, så er jeg virkeligt elendig til at ramme. JEg rammer stort set ikke fordi der ikke er aim assist
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zeh » 5. aug 2014 23:27

Jeg må indrømme at jeg er målløs over at læse folks indlæg omkring frygten for at blive banned grundet brug af anden store. Synes ærligt at det er det rene idioti, for at sige det pænt. Også selv efter den danske release! Jeg er ikke meget for det, men må melde mig på Skous hold og sige at jeg frygter intet ved det.

Her er en af utallige begrundelser: http://www.pixel.tv/indslag/e3-2014-dan ... udgivelse/

Og lad os nu glædes ved at den er regionsfri i stedet for at male fanden på væggen.
Zeh
Niveau 3
 
Indlæg: 247


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf klarityDk » 5. aug 2014 23:54

klarityDk
Niveau 3
 
Indlæg: 234
By: Holstebro


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 6. aug 2014 00:15

Zeh skrev:Jeg må indrømme at jeg er målløs over at læse folks indlæg omkring frygten for at blive banned grundet brug af anden store. Synes ærligt at det er det rene idioti, for at sige det pænt. Også selv efter den danske release! Jeg er ikke meget for det, men må melde mig på Skous hold og sige at jeg frygter intet ved det.

Her er en af utallige begrundelser: http://www.pixel.tv/indslag/e3-2014-dan ... udgivelse/

Og lad os nu glædes ved at den er regionsfri i stedet for at male fanden på væggen.


Jeg er enig. Hvad er ideen ved regionsfri hvis du kan bannes for at sætte maskinen til us? Omvendt har ms bare retten til at lukke din konto på grundlag af det gennem deres ToS. De gjorde det på x360 med folk der låste op for gratis GwG spil i andre regioner.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron