Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 9. apr 2013 11:54

CaptainKicker skrev:Det har du ret i, Major.

Men den måde som både Adam Orth og ham Paul står frem, virker meget aggressiv. Nærmest som en form for at Microsoft kunne prøve igennem dem, og overbevise os alle om, at det der Always On ikke er så slemt.


Det er jeg på den anden side også enig med dig i, og det vil jo helt klart være i deres interesse, hvis vi kan overtales til at Allways on er et nødvendigt onde for at kunne få alt det fede.

Men jeg vil også give gutten i OXM-linket ret i at den egentlige konkurrence ikke hedder Sony vs. Microsoft men Sony / Microsoft vs. Tablets og streaming. Desto flere underholdningskilder som kan stjæle tiden fra konsollen, desto mere sårbare bliver de to, og video-spil kræver et hvis engagement. Det gør Hill Climb Raceing på iphone ikke - det er bare nem tilgængelig underholdning.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Too Nizzle » 9. apr 2013 12:20

Major Oblivious skrev:
I mine øjne, så dem der har droppet xboxen på nuværende tidspunkt har aldrig haft den som et reelt valg, men mere bruger disse spekulationer til at bekræfte deres beslutning om PS4.


Det vil jeg på ingen måde give dit ret i - der er stadig langt tid til at man kan tage et reelt valg når man har flere reelle informationer.
Jeg tror bare at folk ser forskelligt på sagen og nogle ser mere negativt på tanken om en nær fremtid med always on på en konsol. Det er muligt det ikke er en stort ting for dig, twitter-tossen fra forleden, MS-ledelsen og ham bloggeren - men det er det for rigtigt mange andre trofaste xbox fans som gør. Jeg synes nemlig da nærmest det er omvendt - det er netop fordi jeg har elsket min xbox og min xbox 360 at det gør ondt på mig hvis de tilføjer sådan en ting som always on som nok vil gå ud over min oplevelse som forbruger. Jeg ønsker oprigtigt at produktet bliver bedre end den forgående - ikke værre.

Jeg frygter at jeg skal altså belemres med problemer uden jeg oplever at får nogen ekstra nytte.
Jeg kan bare ikke se hvordan det på nogen måde vil være en fordel for mig at min konsol absolut skal være online - for Microsoft ja, men ikke mig. Jeg kan virkelig ikke komme på nogen reel fordel for mig og med mindre Microsoft hiver nogle gode ting ud af hatten - så påvirker det meget regnestykket som ellers faldt til deres fordel.

Når man dertil ligger at de næppe fjerner guld-abonnementet og stadig vil holde 98% fokus for det nordamerikanske marked så synes jeg som forbruger at vægtskålen snart hælder imod Sony - på trods af at jeg har været Xbox-fanboy siden jeg erstattede min PS2 med en Xbox i sin tid.

Men jeg er dog også en af dem som faktisk ikke tror Microsoft kunne finde på at gøre det til et krav. Jeg frygter bare meget for en forværring at produktet for forbrugeren.
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Benja190782 » 9. apr 2013 19:14

Always-online will kill Microsoft!

EDIT: men på den anden side er det vil kun folk med pirat-kopi-spil, som har ondt i røven over Always-online konceptet!

Hvilket er cirka 30-40 % af Danmarks befolkning...

Uanset hvad må det briste eller bærer for Microsoft hvis de vælger always-online - og jeg er bange for det brister. De mister simpelthen så mange kunder til Sony og deres PS4.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Rygte: Always On

Indlægaf artemisthemp » 9. apr 2013 20:22

Benja190782 skrev:Always-online will kill Microsoft!

EDIT: men på den anden side er det vil kun folk med pirat-kopi-spil, som har ondt i røven over Always-online konceptet!

Hvilket er cirka 30-40 % af Danmarks befolkning...

Uanset hvad må det briste eller bærer for Microsoft hvis de vælger always-online - og jeg er bange for det brister. De mister simpelthen så mange kunder til Sony og deres PS4.

Sig det til folk som købt Sims City og ville spille spil det på launch date.

Tror nu ikke Always Online vil kill Microsoft, måske Xbox, men ikke Microsoft
Billede
artemisthemp
Niveau 3
 
Indlæg: 222


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 9. apr 2013 20:28

Stop nu med at sammenligne EA og Maxis med Microsoft.

Jeg tror nu nok man vil have servere nok klar til en ny Xbox, taget i betragtning af at Xbox Live fungere rigtig godt, ift. hvor mange der bruger servicen i timen.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf nakka » 9. apr 2013 20:29

CaptainKicker skrev:Stop nu med at sammenligne EA og Maxis med Microsoft.

Jeg tror nu nok man vil have servere nok klar til en ny Xbox, taget i betragtning af at Xbox Live fungere rigtig godt, ift. hvor mange der bruger servicen i timen.


host host.. battlenet .. host
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Elgaard » 9. apr 2013 20:39

Benja190782 skrev:EDIT: men på den anden side er det vil kun folk med pirat-kopi-spil, som har ondt i røven over Always-online konceptet!

Hvilket er cirka 30-40 % af Danmarks befolkning...


Hold da op. Jeg er en af dem der hader always online, men jeg har sq aldrig haft kopier af Xbox spil, eller overhovedet nogen modded Xbox for den sags skyld. Jeg hader always online fordi min internetforbindelse ikke skal diktere om jeg må tænde min konsol og spille et single player spil. Det har intet med piratspil at gøre.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Rygte: Always On

Indlægaf xsoenx » 9. apr 2013 21:12

nakka skrev:
CaptainKicker skrev:Stop nu med at sammenligne EA og Maxis med Microsoft.

Jeg tror nu nok man vil have servere nok klar til en ny Xbox, taget i betragtning af at Xbox Live fungere rigtig godt, ift. hvor mange der bruger servicen i timen.


host host.. battlenet .. host

For ikke at tale om den December måned hvor Xbox serverne blev overbelastet pga så mange åbenbart fik Xbox 360 i julegave
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 9. apr 2013 21:36

Det var altså også en anden tid, og ganske tidligt i 360'erns levealder... Når det primære er always on, så vil man være forberedt på sådanne ting.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Twinkling » 9. apr 2013 23:08

Jeg tror nu på at EA troede at de var forberedte på opstarts trafikken. De tog fejl. Microsoft kan også ende med at fejlbedømme.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Psymatiq » 10. apr 2013 05:39

XBL er et helt andet monster i forhold til den minimale trafik enkelspil fik eller for den sags skyld battlenet. XBL kører pt med millioner efter millioner af spillere i timen. Mens de her spil kan være heldige at have et par millioner om dagen.

I hele den her generation kan jeg stadig ikke huske et tidspunkt hvor XBL var nede mere end en dag. Men PSN derimod var nede i 3-4 måneder pga det der hacker angreb.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 10. apr 2013 06:13

Men kan der ikke være en smule sandhed i det, hvis det er pinedød korrekt at 50% af alle xbox´e ude omkring i verden ikke er tilsluttet nettet. ?
Hvis disse 50% med tiden skal være online for at kunne spille deres singleplayer spil, så må serverkapaciteten da udsættes for en stor belastning.

Er det så billigere at sluge pirat-kopi pillen, eller fordoble sin serverkapacitet (teoretisk)..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 10. apr 2013 06:20

Too Nizzle skrev:
Major Oblivious skrev:
I mine øjne, så dem der har droppet xboxen på nuværende tidspunkt har aldrig haft den som et reelt valg, men mere bruger disse spekulationer til at bekræfte deres beslutning om PS4.


Det vil jeg på ingen måde give dit ret i - der er stadig langt tid til at man kan tage et reelt valg når man har flere reelle informationer.


Du misforstår mig - jeg mente at folk som allerede nu har fraskrevet sig den nye xbox - har i mine øjne aldrig været interesseret i den, netop fordi at det eneste vi har er rygter.
I praksis vil det ikke være et problem for mig, forstået at jeg har den enten hjemme eller hos mine forældre.

Men jeg er principielt lodret imod, som jeg også har skrevet tidligere i tråden, at vi som forbruger skal påduttes ekstra unødvendige irritationsmomenter fordi at Microsoft og udviklerne vil profitmaksimere.
Hvis de ikke mener de tjener nok på deres spil/konsoller, så er er der 100 andre steder de kan starte med at lede efter omkostnings-reduktioner i stedet for at give os "regningen" med en attitude som dybest set er, hvis du ikke har råd til at bo et sted, hvor der er godt internet, eller købe nye spil. Så har du heller ikke råd til vores konsol
Det er fandme forkert
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 10. apr 2013 12:09

Elgaard skrev:Hold da op. Jeg er en af dem der hader always online, men jeg har sq aldrig haft kopier af Xbox spil, eller overhovedet nogen modded Xbox for den sags skyld. Jeg hader always online fordi min internetforbindelse ikke skal diktere om jeg må tænde min konsol og spille et single player spil. Det har intet med piratspil at gøre.


=D> =D> =D>

- Men jeg tror ikke særlig mange af jer har forstået at Always On altså ER bekræftet? Det siger han også i interviewet, men at man bare ikke skal se så sort på det fordi at det bliver XBOX's bedste år, og derfor glæder jeg mig til at høre når de annoncere fordi hvis den trods alt kompensere for Always On, så er jeg sgu på!
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Morten Skou » 10. apr 2013 12:13

Overvej lige hvis always-on gjorde at spilpriserne blev halverede :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster