Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 21. jun 2013 10:36

tue69 skrev:
Buktu skrev:ALLE beslutninger de har firmar tager har profit som endeligt mål. Naivt at tro andet.


This!

Jeg grinte min røv i laser over nettets "Sony lytter jo til os, forbrugerne. Vores ønsker".

Nej, de lytter til Jeres penge, ikke andet. At forbrugerens ønsker og forbrug så hænger sammen er jo en anden ting. Men selv hvis 95 procent af nettet sagde "INGEN DRM", så ville Sony være ligeglade, hvis de sidste 5 procent stod for 90 procent af omsætningen, og sagde "DRM PLEASE!"


Præcis :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 21. jun 2013 10:39

tue69 skrev:This!

Jeg grinte min røv i laser over nettets "Sony lytter jo til os, forbrugerne. Vores ønsker".

Nej, de lytter til Jeres penge, ikke andet. At forbrugerens ønsker og forbrug så hænger sammen er jo en anden ting. Men selv hvis 95 procent af nettet sagde "INGEN DRM", så ville Sony være ligeglade, hvis de sidste 5 procent stod for 90 procent af omsætningen, og sagde "DRM PLEASE!"


Selvfølgelig er profit det eneste både Sony og Microsoft tænker på i den sidste ende, men det er jo et mål der kan nåes på mange måder.

Nu er det uvist om Sony nogensinde har overvejet at bruge en ligende DRM som Microsoft, men det tror jeg ærligt talt at de havde. Uanst hvad, så reagerede de før masinerne officielt blev prissat, og dermed før preorders overhovedet blev en del af ligningen. Altså reagerede de på baggrund af den masive kritik, hvor den hos Microsoft ikke fes ind før de rent faktisk kunne se de tabte salg.

I den sammenhæng syntes jeg det er helt korrekt at sige at Sony lyttede til kritikken, og dermed forbrugernes ønsker.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 21. jun 2013 10:42

Elgaard skrev:Selvfølgelig er profit det eneste både Sony og Microsoft tænker på i den sidste ende, men det er jo et mål der kan nåes på mange måder.

Nu er det uvist om Sony nogensinde har overvejet at bruge en ligende DRM som Microsoft, men det tror jeg ærligt talt at de havde. Uanst hvad, så reagerede de før masinerne officielt blev prissat, og dermed før preorders overhovedet blev en del af ligningen. Altså reagerede de på baggrund af den masive kritik, hvor den hos Microsoft ikke fes ind før de rent faktisk kunne se de tabte salg.

I den sammenhæng syntes jeg det er helt korrekt at sige at Sony lyttede til kritikken, og dermed forbrugernes ønsker.


Det er vi bestemt ikke uenige om - jeg synes bare det er en forfejlet retorik, at Sony fra starten var til for gamerne, for som du korrekt skriver, så brugte de det pusterum de havde i forhold til Microsoft, til at fintrimme maskinen inden E3.

Det skal de selvfølgelig have ros for og det har de også fået. Men som du også skriver, så er det jo ren kassetænkning. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 12:33

Yay, jeg elsker min lokale Gamestop. Selvom at den kun ligger på 4-5 Xbox One pre-orders, og Playstation 4 har fået et par stykker mere, så holder han et hyggelig Xbox One midnightopening. Det er fandme fedt. Virker også til at han selv hopper på vognen, for vi stod og snakkede i dag, og han var helt kullert over hvordan folk har reageret. Dejligt at snakke med fornuftige mennesker.

Med Xbox One betalt helt ud, og en blyant klar til at skrive kryds i kalenderen, kan jeg ikke andet end glæde mig til Xbox One launch. Bliver en fest, om vi så står 4 dernede en kold November nat.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 21. jun 2013 12:36

Der kommer nok et par stykker mere til den tid :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 12:40

tue69 skrev:Der kommer nok et par stykker mere til den tid :D


Haha, må man håbe. Xbox køen til midnats åbning har altid bestået af max 10 tosser (heriblandt mig, min bror og en ven), hvor Playstation køen gik helt ud af butikken.

Kan huske dengang hvor GTA IV kom. Jeg var der 1 time før midnat, og stod foran en person, og så var der 10-11 efter mig. Playstation køen strakte sig heeeeelt ud af butikken og så længere ned af gaden. Da midnat ramte og alle os i Xbox køen kunne lolle ud med vores GTA kopier lidt over midnat, var der en del der var trætte af at det var delt op i konsol.

Og sådan har det også været med Call of Duty og FIFA releases.

Så jeg ser det lidt som en fordel :D Ingen kø, hurtigere hjem.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 21. jun 2013 13:08

Ha ha - det er satme lækkert at være xbawx ejer så, frem for at stå og stene i en kø.

Jeg er blevet for gammel til det - i mine yngre dage løb jeg altid frem og tilbage til postkassen når jeg vidste at der var spil på vej... Samme dag som det var bestilt... doh!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 13:13

Hahah, den der hype kan få en til at gøre en masse. Men hey, så fik du brugt tiden godt med lidt løbeture, mens du ventede.

Eneste grund til midnatsrealeses er;

Ham der styre Gamestop i Silkeborg er pisseflink, og en rigtig god ven. Han formår at lave et show så det batter.

Det er pis'hyggeligt og køre en aftentur, med enten venner eller brormand - eller begge - og så stå og snakke med andre gamers der venter på samme spil.

Jeg er fandens utålmodig... og som regel også hyped... og så vil jeg bare i gang med mine spil. Gælder selvfølgelig kun de rigtig stor titler, såsom FIFA, Call of Duty (den er jeg så røget af på de sidste par år), GTA osv. :D

Men nu er jeg jo også kun i godt på vej mod midt tyverne, så det går ikke længe før jeg når "løb frem og tilbage til postkassen"-fasen. :D
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Cena » 21. jun 2013 13:40

Tue er i hvert fald 60 år gammel!!

Jeg tog faktisk til midnatsrelease et par gange mens jeg boede i Odense, og det var ret hyggeligt. Tvivler på der er noget der hedder midnatsrelease hernede på falster, men jeg kunne sagtens finde på at tage med til Xbox One og PS4 release, også selvom jeg ikke skal have nogen af dem ved release. Men syntes bare sådan noget er meget hyggeligt :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 14:12

Hvis i er i tvivl. Playstation-gamers havde jo brug for en tutorial på det punkt.

CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ziqma2 » 21. jun 2013 20:25

Hey har ikke helt fanget det, men hvordan bliver det med xbox live gold abonnementerne? beholder man sit nuværende abonnement og ændrer prisen sig på gold på xbox one?
Ziqma2
Niveau 4
 
Indlæg: 612


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 21. jun 2013 20:57

CaptainKicker skrev:
tue69 skrev:Der kommer nok et par stykker mere til den tid :D


Haha, må man håbe. Xbox køen til midnats åbning har altid bestået af max 10 tosser (heriblandt mig, min bror og en ven), hvor Playstation køen gik helt ud af butikken.


Eh? Jeg har sq været nede til midnatsåbent og hente spil en del gange i Silkeborg, der har aldrig været flere køer, slet ikke konsolopdelt. Butikken i Silkeborg er nok også verdens mindste Gamestop, der er sq knap nok plads til to køer :lol:
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 21. jun 2013 21:44

Haha, den er sgu god nok. I starten der havde man to køer, men det er rigtigt, at over de senere på år, der har man droppet det med konsolkø, med enkelte undtagelse (Det er så dem jeg har været til).

Men ja, det er absolut den mindste Gamestop i verden.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf GreyDex » 22. jun 2013 08:46

Den i Odense (Rosengårdcentret), er ekstremt lille! Der er så en anden en, lidt længere ind i byen, som er lidt større.
GreyDex
Niveau 0
 
Indlæg: 23
By: Ullerslev


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. jun 2013 10:18

Ziqma2 skrev:Hey har ikke helt fanget det, men hvordan bliver det med xbox live gold abonnementerne? beholder man sit nuværende abonnement og ændrer prisen sig på gold på xbox one?


Ja dit nuværende guld abb. vil virke på både Xbox 360 og Xbox One. Der er ikke meldt noget ud om prisen for guld på Xbox One endnu.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 83 gæster