Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 30. maj 2014 20:23

Sjovt... Er lige nu igang med at formaterer min Xbox One og kunne sgu vælge om den skulle være på dansk. Er det kun mig der ikke har fundet ud af det før nu eller er det noget nyt der er kommet i år?... :-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 30. maj 2014 20:27

Microsoft Will Add Screenshot Sharing Features to Xbox One in Future. Tænk det troede jeg den kunne default ...

http://www.dualshockers.com/2014/05/30/ ... in-future/
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 30. maj 2014 20:50

Hmm, når jeg går ind under System og Language & Location, så kan jeg ikke vælge dansk... Pudsigt. Tror sgu jeg har set forkert, men er ikke sikker... :-P
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 31. maj 2014 07:59

Når man sletter en spil på sin xbox one forsvinder saved games i menuen, når jeg geninstalerer spillet kommer de frem igen. hentes de oppe i clouden eller gemmes de lokalt efter spillet er slettet.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 31. maj 2014 12:19

Mikael Nielsen skrev:Når man sletter en spil på sin xbox one forsvinder saved games i menuen, når jeg geninstalerer spillet kommer de frem igen. hentes de oppe i clouden eller gemmes de lokalt efter spillet er slettet.


De ligger både lokalt og på cloud. Der er faktisk en mulighed for at slette dem lokalt i preferencer. men de vil stadig være på cloud. Så man kan ikke komme til at slette saves ved et uheld. Selvom du sletter et spil er de der stadig, de bliver hentet når / hvis du gen-instalerer.
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2014 15:39

Jeg ved ikke om der er forskel på X360 og Xbox One i måden den håndtere Saves på. Jeg ved bare at hvis jeg har brugt skyen til mit savegame og jeg mister adgang til nettet, så har jeg ikke adgang til mit savegame, hvilket må betyde at der ikke ligger en kopi lokalt, eller hvis der gør, så kan jeg ikke bruge den til noget. Det samme gør sig gældende hvis mit Live Gold abonnement udløber, så mister jeg alle de saves hvor jeg har valgt skyen som lagring, indtil jeg betaler igen.

??
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Muggs » 31. maj 2014 16:24

På X1 ligger der en kopi lokalt
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 31. maj 2014 16:29

Muggs skrev:På X1 ligger der en kopi lokalt


Og den loklae kopi virker også hvis du lukker dit net ned ?

For jeg mener også der ligger en lokal på X360, men af en eller anden årsag kan den ikke bruges, hvis dit valg har været at gemme i skyen. :?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 31. maj 2014 17:49

Slimjay DK skrev:
Muggs skrev:På X1 ligger der en kopi lokalt


Og den loklae kopi virker også hvis du lukker dit net ned ?

For jeg mener også der ligger en lokal på X360, men af en eller anden årsag kan den ikke bruges, hvis dit valg har været at gemme i skyen. :?



du kan jo lige teste ved at frakoble net forbindelse, men jeg har haft en enkelt gang hvor nettet var nede hvor jeg bor, og jeg kunne sagtes spille Forza 5, som jeg har købt som digital download. Den eneste forskel var at jeg ikke kunne køre mod mine venners driveatars, og ikke kunne se deres online tider.

ved ikke med 360 men på Xbox One virker det offline
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 31. maj 2014 18:29

Blandina skrev:
Slimjay DK skrev:
Muggs skrev:På X1 ligger der en kopi lokalt


Og den loklae kopi virker også hvis du lukker dit net ned ?

For jeg mener også der ligger en lokal på X360, men af en eller anden årsag kan den ikke bruges, hvis dit valg har været at gemme i skyen. :?



du kan jo lige teste ved at frakoble net forbindelse, men jeg har haft en enkelt gang hvor nettet var nede hvor jeg bor, og jeg kunne sagtes spille Forza 5, som jeg har købt som digital download. Den eneste forskel var at jeg ikke kunne køre mod mine venners driveatars, og ikke kunne se deres online tider.

ved ikke med 360 men på Xbox One virker det offline


Når du sletter spillet og går ind på games and apps kan man ikke se spor efter saved games fra den slettede spil, ligger saved games stadig lokalt eller er man afhængig af clouden. Bare nysgerrig
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 31. maj 2014 19:02

Mikael Nielsen skrev:
Når du sletter spillet og går ind på games and apps kan man ikke se spor efter saved games fra den slettede spil, ligger saved games stadig lokalt eller er man afhængig af clouden. Bare nysgerrig


Når du sletter spil ligger saves games stadig lokalt OG på cloud . Der er en mulighed for at slette saves games lokalt et eller andet sted i preferences. Men det sletter heldigvis ikke kopien på cloud. Jeg spurgte og fik svar af MS. Så man kan heldigvis ikke komme til at miste en save fil ved et uheld.

Og det fine er at man kan logge en hos en kammerat og vupti, så er ens save filer der.

Og det er jo / bliver jo endnu nemmere nu hvor man bare tager sin eksterne HD med alle sine digital download spil, tilslutter HD og logger ind .. Game On :-)
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 31. maj 2014 20:48

Blandina skrev:Når du sletter spil ligger saves games stadig lokalt OG på cloud . Der er en mulighed for at slette saves games lokalt et eller andet sted i preferences. Men det sletter heldigvis ikke kopien på cloud. Jeg spurgte og fik svar af MS. Så man kan heldigvis ikke komme til at miste en save fil ved et uheld.


Det er muligt at slette savegames fra serverne samme sted.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blandina » 31. maj 2014 21:52

Elgaard skrev:
Blandina skrev:Når du sletter spil ligger saves games stadig lokalt OG på cloud . Der er en mulighed for at slette saves games lokalt et eller andet sted i preferences. Men det sletter heldigvis ikke kopien på cloud. Jeg spurgte og fik svar af MS. Så man kan heldigvis ikke komme til at miste en save fil ved et uheld.


Det er muligt at slette savegames fra serverne samme sted.


Nej, jeg spurgte programmørerne på "Xbox Early Access", og de siger at det kun er lokalt man sletter savegamefilen, man vil altid kunne hente den igen på cloud .
Blandina
Niveau 4
 
Indlæg: 500
By: Skanderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 31. maj 2014 23:21

Blandina skrev:
Elgaard skrev:
Blandina skrev:Når du sletter spil ligger saves games stadig lokalt OG på cloud . Der er en mulighed for at slette saves games lokalt et eller andet sted i preferences. Men det sletter heldigvis ikke kopien på cloud. Jeg spurgte og fik svar af MS. Så man kan heldigvis ikke komme til at miste en save fil ved et uheld.


Det er muligt at slette savegames fra serverne samme sted.


Nej, jeg spurgte programmørerne på "Xbox Early Access", og de siger at det kun er lokalt man sletter savegamefilen, man vil altid kunne hente den igen på cloud .


Det er jeg ret ligeglad med ... Prøv selv på din egen Xbox. Du har 2 valgmuligheder, en sletter lokalt, den anden også fra serverne.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf susperia » 1. jun 2014 05:52

Jeg blev også nødt til at slette lokalt og på serverne, for at få twitch til at virke, dengang det udkom.
Det ville også være for dumt, hvis man ikke kunne slette på serverne, hvis der nu var gået noget galt i et save, som i mit tilfælde med twitch.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster