Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. nov 2013 23:22

Competa skrev:Jeg har lige kontaktet MS support for at få noget at vide mht til at købe spil over US marketplace og dermed kun betale 300kr for nye spil.
Der er intet ulovligt i det og du bliver ikke banned for det siden det ikke er en del af ToS. Men hun forstod ikke hvordan vi kunne gøre det, siden vi ikke burde kunne bruges vores kreditkort. Men alt i alt, jeg går ALL DIGITAL ! :D 300,- for et helt nyt spil på release ? Ja tak !


Det er ret nice. Man kan jo også snyde lidt, ved at have en US profil på samme Xbox One som din rigtige profil, og så bare købe spillene med US profilen og spille dem med den danske :-)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BulletEyeDk » 27. nov 2013 23:24

Ahh ja det var sgu egentlig en smart løsning... med 2 konti på samme box
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Noga » 27. nov 2013 23:28

Er det noget med at man så skal spille på US servers i multiplayter spil? Hvis man køber det på US marketplace?
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. nov 2013 23:29

Det tror jeg ikke umiddelbart... slet ikke hvis man bare køber dem med sin US profil, og efterfølgende spiller dem med sin danske? (antaget at det virker altså). Hvis du har din locale sat til US og spiller, så tror jeg at du muligvis rammer amerikanske servere.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Noga » 27. nov 2013 23:33

Morten Skou skrev:Det tror jeg ikke umiddelbart... slet ikke hvis man bare køber dem med sin US profil, og efterfølgende spiller dem med sin danske? (antaget at det virker altså). Hvis du har din locale sat til US og spiller, så tror jeg at du muligvis rammer amerikanske servere.


Ja okay, giver god mening. Jeg læste mig bare frem til, at man kan gøre det samme på PlayStation, men at man så er nødsaget til at spille på amerikanske servere, hvis man vil spille multiplayer. Om det er korrekt ved jeg ikke, det læste jeg bare, så tænkte det kunne fungere på samme måde på Xbox.
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. nov 2013 23:42

Noga skrev:
Morten Skou skrev:Det tror jeg ikke umiddelbart... slet ikke hvis man bare køber dem med sin US profil, og efterfølgende spiller dem med sin danske? (antaget at det virker altså). Hvis du har din locale sat til US og spiller, så tror jeg at du muligvis rammer amerikanske servere.


Ja okay, giver god mening. Jeg læste mig bare frem til, at man kan gøre det samme på PlayStation, men at man så er nødsaget til at spille på amerikanske servere, hvis man vil spille multiplayer. Om det er korrekt ved jeg ikke, det læste jeg bare, så tænkte det kunne fungere på samme måde på Xbox.


Okay, jeg ved det faktisk ikke - men jeg gætter på at det er sådan. Kun en måde at finde ud af det på 8)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Phimosis » 27. nov 2013 23:43

Competa skrev:Jeg har lige kontaktet MS support for at få noget at vide mht til at købe spil over US marketplace og dermed kun betale 300kr for nye spil.
Der er intet ulovligt i det og du bliver ikke banned for det siden det ikke er en del af ToS. Men hun forstod ikke hvordan vi kunne gøre det, siden vi ikke burde kunne bruges vores kreditkort. Men alt i alt, jeg går ALL DIGITAL ! :D 300,- for et helt nyt spil på release ? Ja tak !


Det er sgu iorden, fedt du lige gad og undersøge det - og det hul er nok desværre lukket når Xbone kommer til Danmark.
Faktisk en lidt plat ting, det lige pt gør at min respekt til menneskerne bag Xbone så småt er faldende, er at nu er den ude i det meste af verden, men de holder stadig tæt om hvornår den udkommer hos os.
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Noga » 27. nov 2013 23:49

Morten Skou skrev:Okay, jeg ved det faktisk ikke - men jeg gætter på at det er sådan. Kun en måde at finde ud af det på 8)


Haha, skriv gerne når du finder ud af det :D
Noga
Niveau 5
 
Indlæg: 1097
By: Allerød


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Jetsonboy » 27. nov 2013 23:53

er ved at bestille Xbox one fra Spanien, lige nu... er der noget man skal være obs på i forhold til stik osv?
Billede
___________________
Stay low, Go fast, Shoot first, Die last,
One shot, One kill, Not luck, All skill.
Jetsonboy
Niveau 4
 
Indlæg: 418


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 27. nov 2013 23:53

Vi må se hvad Competa siger, tror ikke at jeg selv kommer til at teste det de næste par dage.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 27. nov 2013 23:57

Competa skrev:Jeg har lige kontaktet MS support for at få noget at vide mht til at købe spil over US marketplace og dermed kun betale 300kr for nye spil.
Der er intet ulovligt i det og du bliver ikke banned for det siden det ikke er en del af ToS. Men hun forstod ikke hvordan vi kunne gøre det, siden vi ikke burde kunne bruges vores kreditkort. Men alt i alt, jeg går ALL DIGITAL ! :D 300,- for et helt nyt spil på release ? Ja tak !


Så fortalte du hende vel at i bruger fake adresse, for at få jeres creditcard til at virke, eller undlod du den lille detalje :D

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg kun det kan lade sig gøre fordi der ikke findes en region skandinavien endnu. Men det må tiden vise ;)

Dog ville jeg nok stadig købe spillet fra UK til ca. 400 kr, tæske det igennem og sælge det igen for 200 til 250 kr .. Det er billigere :lol:Man får jo hurtigt fyldt de 500GB op, hvis man går ALL DIGITAL !
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 28. nov 2013 00:17

Nicholaj: Hello Pam
Pam: Hi Nicholaj
Pam: How are you doing today?
Nicholaj: Im doing great Parm, how about you ?
Pam: I'm great~
Pam: Thank you.
Pam: I believe you have an Xbox One though you are in Denmark.
Pam: Cool!
Nicholaj: Yes !
Pam: How may I help you with your Xbox One?
Nicholaj: A lot of us in Denmark already Imported one.
Pam: That great to hear.
Pam: Please tell me about the issue Nicholaj
Pam: ?
Nicholaj: Well. Since you know, we can't set our local marketplace to Denmark, since its not releashed, so we are forced to state it as elsewhere (I set mine to US). Now, i wan't to buy a game, but its of course in us currency which is fine, but the problem is ! ... Is it legal for me to do this ? Since theres a huge price gap between Danish prices and US prices
Nicholaj: Danish price for a game 500DKK = 100USD, Usa price 50 USD= 300DKK. Do you see what I mean?
Pam: Yes it is legal Nicholaj, however that is not a hundred percent assurance that the purchase will go through because of geofencing.
Pam: But there are games that is not blocked so you can basically try.
Nicholaj: I know some people have already tried it and said it works fine, but they are afraid if they are taking a risk of getting banned, since its a little similar to the ''Free games on selected regions'' that people abused on the X360 to get free games. People got banned for that. Will we be too ? Can you guarantee it ?
Pam: Hmmm, banning of account is when you are against the terms of use.
Nicholaj: But is it against the TOS? I couldn't really find anything on it...
Pam: No it is not.
Pam: But if your card is in Denmark and account is US you will be unable to use your credit card./
Nicholaj: I don't know how, but they managed. Maybe they bought pre paid cards over the internet? Oh well... Thank you so much Pam ! You were really helpful ! :D
Pam: Thanks a lot.
Pam: Yes there are MS points and you can redeem it on your account.
Pam: Would there be anything else for today Nicholaj?
Nicholaj: No thank you Pam! Have a nice day !


Slimjay@: Huh, det vidste jeg ikke i gjorde... Jeg skriver lige til dem igen. :D
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 28. nov 2013 00:20

Noga skrev:
Morten Skou skrev:Okay, jeg ved det faktisk ikke - men jeg gætter på at det er sådan. Kun en måde at finde ud af det på 8)


Haha, skriv gerne når du finder ud af det :D


Jeg har købt Ghost fra US-store og ændret min Locale til UK.
Og modsat de gange på 360, hvor jeg har mødt folk fra US som har haft et god-mode grundet lag og alt muligt andet, så kører det præcis som hvis jeg spillede med folk fra DK eller EU. Aner dog ikke, hvordan man tjekker land på XO, ellers vil jeg gerne holde øje med det næste gang jeg logger på Ghost :)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 28. nov 2013 00:21

Competa - Skou har lavet en guide på forsiden, men nævn det endelig ikke for MS. Hvad de ikke ved, vil de ikke have ondt af ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Jetsonboy » 28. nov 2013 00:30

Har lige bestilt en Xbox one fra Spanien via Microsoft store, men kan ikke se nogen steder at jeg lige har brugt 3700kr på noget :D? Hvor lang tid går der før man får en mail?
Billede
___________________
Stay low, Go fast, Shoot first, Die last,
One shot, One kill, Not luck, All skill.
Jetsonboy
Niveau 4
 
Indlæg: 418


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster