Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf JohnH » 23. maj 2013 19:15

Mike.B skrev:nu vi er ved spil, en Ny Destiny trailer Law of the Jungle. flot meeen...



Ser da godt ud, den gun han hiver frem til sidst, den slår da vist rimelig hårdt ! :shock:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 23. maj 2013 20:28

First blood DK skrev:En sjov lille en inde fra ign:

The 10 Xbox One Commandments.

Thou shall not play used games

Thou shall not share thy games

Thou shall not play offline

Thou shall not play un-kinected

Thou shall not play multiplayer for free

Thou shall not use buttons

Thou shall not publish indie games

Thou shall not have exclusives

Thou shall not install thine own hard-drive

Thou shall not buy this console


Jeg forstår ikke, hvorfor det er, at folk tager IGN for værende et seriøst nyhedsmedie.
Mht. Indie-spil betyder det Microsoft har meldt ud egentlig bare, at Indie Games (som vi aldrig har haft i Danmark) forsvinder - hvilket ærligt talt ikke er det store tab. Multiplayer kommer også til at koste knaster på PS4, så det virker mærkeligt at have med her - ligesom der ligeledes har været snak om en eller anden form for forhindring i, at man spiller brugte spil på PS4. Nej, man kan heller ikke installere en harddisk i konsollen, men har vi ikke allerede fået at vide, at man bare smider en 1TB ekstern harddisk i en af USB-indgangene og vupti, så har man 1TB mere?

Jeg kan ærligt talt ikke forstå, at der er helt gang i den med fakler og høtyve. Jep, reveal-eventet var ikke specielt godt, men som I nok har hørt, så var fokus ikke på spil, men på hvad maskinen egentlig kan - spillene kommer til E3. Som konsol virker maskinen da egentlig fin nok - ja, den har en masse features jeg aldrig vil bruge, og nogle jeg er kede af, men der er endnu ikke noget som er 100% offentliggjort og klargjort, som jeg ikke kan leve med - nu har de jo været ude og sige, at det altså ikke er fastsat hvordan det kommer til at fungere med brugte spil (jeg må så også indrømme, at det er lang tid siden, at jeg har købt et spil brugt).

Nej, Xbox One er ikke store længder over PS4, men jeg har ikke set nogen af siderne fremvise noget endnu, som gør PS4 meget bedre end Xbox One. Jeg glæder mig til E3 - det virker som om, at vi har to konsoller meget tæt på hinanden, og der skal nok ske en masse store ting.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Lowlandet » 23. maj 2013 20:39

TerrificFalcon skrev:
First blood DK skrev:En sjov lille en inde fra ign:

The 10 Xbox One Commandments.

Thou shall not play used games

Thou shall not share thy games

Thou shall not play offline

Thou shall not play un-kinected

Thou shall not play multiplayer for free

Thou shall not use buttons

Thou shall not publish indie games

Thou shall not have exclusives

Thou shall not install thine own hard-drive

Thou shall not buy this console


Jeg forstår ikke, hvorfor det er, at folk tager IGN for værende et seriøst nyhedsmedie.
Mht. Indie-spil betyder det Microsoft har meldt ud egentlig bare, at Indie Games (som vi aldrig har haft i Danmark) forsvinder - hvilket ærligt talt ikke er det store tab. Multiplayer kommer også til at koste knaster på PS4, så det virker mærkeligt at have med her - ligesom der ligeledes har været snak om en eller anden form for forhindring i, at man spiller brugte spil på PS4. Nej, man kan heller ikke installere en harddisk i konsollen, men har vi ikke allerede fået at vide, at man bare smider en 1TB ekstern harddisk i en af USB-indgangene og vupti, så har man 1TB mere?

Jeg kan ærligt talt ikke forstå, at der er helt gang i den med fakler og høtyve. Jep, reveal-eventet var ikke specielt godt, men som I nok har hørt, så var fokus ikke på spil, men på hvad maskinen egentlig kan - spillene kommer til E3. Som konsol virker maskinen da egentlig fin nok - ja, den har en masse features jeg aldrig vil bruge, og nogle jeg er kede af, men der er endnu ikke noget som er 100% offentliggjort og klargjort, som jeg ikke kan leve med - nu har de jo været ude og sige, at det altså ikke er fastsat hvordan det kommer til at fungere med brugte spil (jeg må så også indrømme, at det er lang tid siden, at jeg har købt et spil brugt).

Nej, Xbox One er ikke store længder over PS4, men jeg har ikke set nogen af siderne fremvise noget endnu, som gør PS4 meget bedre end Xbox One. Jeg glæder mig til E3 - det virker som om, at vi har to konsoller meget tæt på hinanden, og der skal nok ske en masse store ting.


Og det er også sådan det skal være. Helt enig. :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Mike.B » 23. maj 2013 20:53

Nu kan det godt være at jeg tager fejl i det du skriver Terrificy. men var Limbo ikke et dansk indie game ???
Mike.B
Niveau 7
 
Indlæg: 2270


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 23. maj 2013 21:05

Mike.B skrev:Nu kan det godt være at jeg tager fejl i det du skriver Terrificy. men var Limbo ikke et dansk indie game ???


Jo, men det blev ikke udgivet som et Indie Game, men som et XBLA-spil. Indie-udviklere kan stadigvæk udgive spil på XBLA til Xbox One, dvs. Limbo ville ikke have været påvirket af dét, som folk gør til så stort et problem.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 23. maj 2013 21:15

@Terri det er vores ret at brokke os over alt, også over det vi aldrig har haft og stadigvæk ikke får ;) og det vi får, vil aldrig være godt nok :)

Og selvom hegnet er så højt at man ikke kan se over det, er vi 100% sikre på at græsset er grønnere på den anden side :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf IkkNico » 23. maj 2013 21:27

First blood DK skrev:En sjov lille en inde fra ign:

The 10 Xbox One Commandments.

Thou shall not play used games

Thou shall not share thy games

Thou shall not play offline

Thou shall not play un-kinected

Thou shall not play multiplayer for free

Thou shall not use buttons

Thou shall not publish indie games

Thou shall not have exclusives

Thou shall not install thine own hard-drive

Thou shall not buy this console

Muligvis en joke, men der er stadig nogle huller i de bud der.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Twinkling » 23. maj 2013 21:52

IkkNico skrev:
First blood DK skrev:En sjov lille en inde fra ign:

The 10 Xbox One Commandments.

Thou shall not play used games

Thou shall not share thy games

Thou shall not play offline

Thou shall not play un-kinected

Thou shall not play multiplayer for free

Thou shall not use buttons

Thou shall not publish indie games

Thou shall not have exclusives

Thou shall not install thine own hard-drive

Thou shall not buy this console

Muligvis en joke, men der er stadig nogle huller i de bud der.

Absolut. MS har jo lovet 15 exclusive titler i det første år, hvoraf 8 er nye IP'er. Jeg går ud fra at der kommer en ny IP der vil overtage den tomrum som SR efterlader efter IVerens udgivelse. Og not use buttons og unkinected er vel det samme. Jeg håber den liste er skrevet af en i forummet og ikke af en af ign's skribenter.
Twinkling
Niveau 5
 
Indlæg: 1276
By: Roskilde


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Buktu » 23. maj 2013 23:37

Okay..

Lige en pointe jeg gerne vil af med: folk brokker sig meget over at Microsoft "har glemt at de laver en spillemaskine", det synes jeg ikke er helt fair.

Here's the thing - vi ved alle sammen at den kommer til at spille spil. Vupti-freaking-doo. Microsoft besluttede sig, åbenbart, for en én-times første fremvisning af deres nye konsol, for så at afsløre resten til E3, så de ikke drukner i Sony nyheder til den tid. Og her er så pointen: på den time var hensigten tydeligtvis at vise hvad der _adskiller_ Xboxen fra konkurrenterne. Og det er så de her multimedie features som måske, måske ikke kommer til Danmark. Jeg synes da de, for mit vedkommende, viste fine ting som rent gaming mæssigt giver god mening for mig.

Den evulotionære tilgang til controlleren for eksempel, "impulse triggers", og en strømlining af et i forvejen rimeligt awesome design. Aftaler om content med EA, lovning på en masse eksklusive titler (synes der har været en mangel af virkelig interessante eksklusive titler på Xbox de seneste par år - men er måske bare mig).

Der er selvfølgelig nogle drawbacks. Meget af det har jeg lidt en wait-and-see tilgang til, for den slags bliver tit blæst lidt ud af proportioner. Kinect altid slået til for eksempel, lad os nu se hvad der sker. Brugtspils fee virker på mig som et første step til en overgang til digital download (ligesom det faktum at man kan spille spil fra HDD'en uden at have disken i maskinen), og så ville man under alle omdstændigheder have nogle videresalgsbegræsninger, ligesom man har det på steam.

Jeg ved ikke hvad jeg ender med af konsol endnu, for Sony har helt sikkert også fremvist nogle rigtigt interessante ting. Heldigvis har vi et E3 hvor de kan forsøge at overbevise os ;) Hvis 360 controllere kan anvendes på Xbox One, så er det lidt en no-brainer (da 3x nye controllere oven i er en rimeligt substantiel ekstra udbetaling), men har ikke store forhåbninger i den retning.. :b
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Ziqma2 » 24. maj 2013 01:14

Går stadig og venter på en annoncering af GTA V til XBOX One og PS4.....
Ziqma2
Niveau 4
 
Indlæg: 612


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Uzhgi » 24. maj 2013 03:13

Buktu skrev:Hvis 360 controllere kan anvendes på Xbox One, så er det lidt en no-brainer (da 3x nye controllere oven i er en rimeligt substantiel ekstra udbetaling), men har ikke store forhåbninger i den retning.. :b


Det kan de desværre ikke.

Derudover synes jeg du har en masse gode pointer. Jeg synes også folk skal slappe lidt af med at dømme spildelen af X1 - i hvert fald vente til efter E3... Lige nu ligger X1 over PS4 på min liste. Dels fordi jeg synes en all-in-one box lyder som et fint koncept og dels fordi de får en naturlig fordel eftersom jeg har en X360 og har ganske gode erfaringer med den.
Uzhgi
Niveau 4
 
Indlæg: 477


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 24. maj 2013 04:49

Adam Sessler stiller mange af de spørgsmål vi også har gjort/gør
At MS-rep´en væver voldsom meget, det er jo det usual PR. Men spillereglerne bliver ridset nogenlunde op

Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf he1nz » 24. maj 2013 07:17

Efter nogle fuldstændig rablende gale udmeldinger fra MS ang. kinect har jeg aflyst min preorder af X1. Jeg er helt og aldeles ligeglad med de nye tv features, og er kun på xboxen for at game! Og hvis de ikke giver gamere mulighed for at efterlade kinect i papkassen, og styre konsollen med controlleren, tror jeg de taber en hel del loyale kunder. Kinect "allways on" er nok det dummeste jeg længe har hørt.. og jeg krydser stadig fingre for at jeg har misforstået et eller andet!
Billede
Ghost Recon
2001 - 2012
R.I.P.
he1nz
Niveau 5
 
Indlæg: 1095


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Raxxu » 24. maj 2013 07:34

he1nz skrev:Efter nogle fuldstændig rablende gale udmeldinger fra MS ang. kinect har jeg aflyst min preorder af X1. Jeg er helt og aldeles ligeglad med de nye tv features, og er kun på xboxen for at game! Og hvis de ikke giver gamere mulighed for at efterlade kinect i papkassen, og styre konsollen med controlleren, tror jeg de taber en hel del loyale kunder. Kinect "allways on" er nok det dummeste jeg længe har hørt.. og jeg krydser stadig fingre for at jeg har misforstået et eller andet!


Når du gamer spil så er controlleren jo den du bruger til at spille med du kan så VÆLGE at bruge din kinect til de spil som understøtter det self ellers så kan du bruge controlleren endnu jo
Raxxu
Niveau 3
 
Indlæg: 248


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf he1nz » 24. maj 2013 07:45

Raxxu skrev:
he1nz skrev:Efter nogle fuldstændig rablende gale udmeldinger fra MS ang. kinect har jeg aflyst min preorder af X1. Jeg er helt og aldeles ligeglad med de nye tv features, og er kun på xboxen for at game! Og hvis de ikke giver gamere mulighed for at efterlade kinect i papkassen, og styre konsollen med controlleren, tror jeg de taber en hel del loyale kunder. Kinect "allways on" er nok det dummeste jeg længe har hørt.. og jeg krydser stadig fingre for at jeg har misforstået et eller andet!


Når du gamer spil så er controlleren jo den du bruger til at spille med du kan så VÆLGE at bruge din kinect til de spil som understøtter det self ellers så kan du bruge controlleren endnu jo


Det er jeg skam helt klar over.. Jeg tror at du misforstår det jeg siger :)
Billede
Ghost Recon
2001 - 2012
R.I.P.
he1nz
Niveau 5
 
Indlæg: 1095


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster