Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 5. aug 2014 16:28

Mike JezZ skrev:Men blauwy, der er jo hentet gratis spil på den amerikanske butik lidt lig det link


..Nej.

Du har hentet GwG spil fra US marketplace, ligesom alle andre herinde har. Igen, sagen i artiklen er en helt anden med andre omstændigheder. Du har ikke gjort noget ulovligt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 16:41

Hvad er forskellen helt nøjagtigt ?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 5. aug 2014 16:48

Blauwy skrev:Hvis der var stået folk frem som var blevet bannet, så kunne vi snakke om at løbe en risiko. Men eftersom ingen er blevet bannet på det grundlag vi snakker om, vil jeg mene der ingen reel risiko er pt. Eller jo, hvis MS vælger at håndhæve deres TOS fra dag til dag, men hvor realistisk er det når det vil påvirke tusindvis af kunder?
Jeg forstår godt din pointe, men synes også du gør det meget værre end det egentlig er.


Du kunne have sagt fuldkommen det samme tilbage i debatten om de gratis spil på marketplaces rundt omkring i verden. Det gjorde folk i mange år, uden straf, og der blev sagt det samme som det gør i tråden her ... "Bare rolig, det sker der ikke noget ved, det har jeg gjordt mange gange"... og det var korrekt, lige indtil den dag Microsoft besluttede sig for at det skulle være anderledes. Og det gik ligeledes ud over trofaste kunder.

Microsoft har bannet profiler fra tilsvarende trofaste bruger for komplet ligegyldige ting som f.eks. at bruge et 3. parts værktøj til at ændre hårfarven på sin avatar. Du har enhver grund til at være påpasselig med Microsoft, for den dag de vælger at noget er forkert, så er de iskolde. De har de bevist gang på gang.

Det vil jo heller aldrig være tilfældet at de banner ALLE der har udnyttet det. Det var f.eks. også langt fra alle der havde udnyttet de gratis downloads på andre marketplaces der blev banned. Det sker i mindre udpluk, i bølger, højest sansynligt netop for at skabe en præventiv effekt.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 16:55

Det med at ændre avatars hår fra tredjepart er jo også en form for hacking?

Der er også forskel på at downloade "gratis" spil fra en anden region, og så rent faktisk betale penge for disse spil
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 5. aug 2014 17:06

Mike JezZ skrev:Det med at ændre avatars hår fra tredjepart er jo også en form for hacking?


"hacking" er måske så meget sagt, men det kræver et stykke software på computeren til at rette din profil, som Xboxen frit tillader dig at kopiere over på en USB stick.
Uanset hvad, så kan vi vel blive enige om at det er en harmløs ting at ændre, som der ikke burde genere nogen, og som i hvertfald ikke er et ban værd. Et reset af Avatar'en, og en løftet pejefinger måske, men ikke et ban. Det stoppede ikke Microsoft.

Mike JezZ skrev:Der er også forskel på at downloade "gratis" spil fra en anden region, og så rent faktisk betale penge for disse spil


I begge tilfælde begiver du dig bevidst ind på en udenlandsk marketplace, som du godt er klar over det ikke er meningen du skal bruge. At du vælger at smide penge derinde, efter du har opgivet en falsk bopælsadresse, den må stå for egen regning. :)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 5. aug 2014 17:12

Elgaard skrev:
Blauwy skrev:Hvis der var stået folk frem som var blevet bannet, så kunne vi snakke om at løbe en risiko. Men eftersom ingen er blevet bannet på det grundlag vi snakker om, vil jeg mene der ingen reel risiko er pt. Eller jo, hvis MS vælger at håndhæve deres TOS fra dag til dag, men hvor realistisk er det når det vil påvirke tusindvis af kunder?
Jeg forstår godt din pointe, men synes også du gør det meget værre end det egentlig er.


Du kunne have sagt fuldkommen det samme tilbage i debatten om de gratis spil på marketplaces rundt omkring i verden. Det gjorde folk i mange år, uden straf, og der blev sagt det samme som det gør i tråden her ... "Bare rolig, det sker der ikke noget ved, det har jeg gjordt mange gange"... og det var korrekt, lige indtil den dag Microsoft besluttede sig for at det skulle være anderledes. Og det gik ligeledes ud over trofaste kunder.

Microsoft har bannet profiler fra tilsvarende trofaste bruger for komplet ligegyldige ting som f.eks. at bruge et 3. parts værktøj til at ændre hårfarven på sin avatar. Du har enhver grund til at være påpasselig med Microsoft, for den dag de vælger at noget er forkert, så er de iskolde. De har de bevist gang på gang.

Det vil jo heller aldrig være tilfældet at de banner ALLE der har udnyttet det. Det var f.eks. også langt fra alle der havde udnyttet de gratis downloads på andre marketplaces der blev banned. Det sker i mindre udpluk, i bølger, højest sansynligt netop for at skabe en præventiv effekt.


Jeg kan sagtens se mig enig med det du skriver og hvad du vil frem til.

Dog, det med 3.parts programmer bryder i voldsommere grad deres TOS end hvad der sker her nu.
Det var jo direkte at "bryde systemet" så at sige. Her laver du en profil indenfor hvilke kriterier de stiller til rådighed.

Som der var en anden der sagde, så hvis de lukker ned for US marketplace så tvivler jeg altså på de banner nogle som helst. De vil lukke for adgangen og det er dét. Tror simpelthen ikke andet ville være en god tone at sætte for dagen fra MS. Tænk hvor mange kunder de ville miste fra folk der ikke mener de har gjort noget synderligt galt, fordi det var den eneste mulighed da havde på tidspunktet.

Det er ingen der kan vide hvad der vil ske eller sikre sig imod noget. Men jeg, og mange andre her, finder det bare tvivlsomt at der skulle ske noget så slemt som perma bans og sletning af spil osv osv.
Der er ikke andet at gøre end at se tiden an.

Elgaard skrev:
I begge tilfælde begiver du dig bevidst ind på en udenlandsk marketplace, som du godt er klar over det ikke er meningen du skal bruge. At du vælger at smide penge derinde, efter du har opgivet en falsk bopælsadresse, den må stå for egen regning. :)


Men når den eneste mulighed er at vælge en marketplace der ikke tilhører hvor man bor - hvad skulle man så gøre? Undlade at købe digitalt/gøre brug af de GwG tilbud de selv giver? Den holder bare ikke helt i denne sammenhæng imo.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Elgaard » 5. aug 2014 17:34

Blauwy skrev:Her laver du en profil indenfor hvilke kriterier de stiller til rådighed.


Det var også hvad folk gjorde da de lavede profiler til at hente det gratis indhold på andre marketplaces. Stadig banned.

Blauwy skrev:Som der var en anden der sagde, så hvis de lukker ned for US marketplace så tvivler jeg altså på de banner nogle som helst. De vil lukke for adgangen og det er dét. Tror simpelthen ikke andet ville være en god tone at sætte for dagen fra MS. Tænk hvor mange kunder de ville miste fra folk der ikke mener de har gjort noget synderligt galt, fordi det var den eneste mulighed da havde på tidspunktet.


Jeg tror skam heller ikke der er nogen der bliver straffet nu og her. Debatten startede med spørgsmålet om hvor vidt man burde blive ved med at bruge US store på sigt, også efter vi får vores danske store. Det er der jeg mener du kan løbe en risiko.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 18:03

Men hvis man senere hen skulle blive straffet - hvorfor har de så gjort det så let at skifte butik? Det er jo valgfrit hvad man vælger og der er ingen steder der står noget om straf...

Jeg skal ha forudbestilt Destiny. Spillet kommer efter DK er launched... Skal man så være bekymret?

Elgaard skrev:
Blauwy skrev:Her laver du en profil indenfor hvilke kriterier de stiller til rådighed.


Det var også hvad folk gjorde da de lavede profiler til at hente det gratis indhold på andre marketplaces. Stadig banned.


Forskellen er, at X360 var regionslåst. De oprettede en profil i det land, for at få de gratis spil.

På XO kan du bare skifte store som ingenting og købe.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 18:36

Some content and applications available on the Services may be unavailable from time to time or may only be offered for a limited time due to contractual or other limitations, such as the region of your Account. As such, you may not be able to re-download content or applications or re-stream certain content that you have purchased; for example, if you change your account to another region you may need to re-purchase content or applications that were available to you and paid for in your previous region. Except to the extent required by applicable law, we have no obligation to provide a re-download or replacement of any content or application previously purchased. If we receive information from the content owners indicating the dates their content will be unavailable, we will try to share this information with you.


http://www.xbox.com/en-US/Legal/LiveTOU
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 19:22

Microsoft explains how xbox one importing could work

Microsoft Director of Marketing Albert Pinello:"You can use one of the 13 digital marketplaces corresponding to our launch markets, assuming you have a valid payment instrument for those countries. Lots of people in Europe specifically travel, move, and visit family," he continued before slyly adding "Now, of course, if you were using Pre-Paid cards..."


Uanset hvad tror jeg MS ville komme i problemer hvis de lukkede folks kontoer for det.

Jeg kan også bestille spillet fra USA fysisk - det kan de ikke gøre noget ved? Hvorfor sku de så her?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 5. aug 2014 19:43

Jeg har svært ved at forestille mig microsoft banner folk fra FØR xbox one er ude i danmark. Efterfølgende er det ikke til at sige hvad de gør... At folk siger at de ikke vil lukke folks kontoer hvis de efterfølgende har brudt ToS er der 50/50 chance for

Blizzard banner folk der bryder ToS uanset hvor mange det drejer sig om
EA har gjort det
Ubisoft har gjort det

At sige de ikke vil gøre det pga mængde vil jeg vove at påstå er bullshit :) de kan vælge at se igennem fingrende med det men det er helt sikkert ikke pga hvor mange der har brudt ToS
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 19:46

Hvad sker der, hvis jeg ikke overholder denne Aftale? Hvis De skyldspådragende misligholder denne Aftale, kan vi retsforfølge Dem, herunder (men ikke begrænset til) fjerne Deres indhold fra de pågældende Services, suspendere eller annullere Deres adgang til disse Services, påbyde Dem at undlade bestemte aktiviteter, blokere Deres konsol eller enhed fra at opnå adgang til disse Services, og/eller indberette sådanne aktiviteter til de rette myndigheder. Hvis vi retsforfølger Dem pga. en overtrædelse af denne Aftale, kan vi slette nogle eller alle af de oplysninger eller det indhold, som er forbundet med Deres Microsoft-konto, permanent, og De vil muligvis miste disse permanent, og/eller vi kan annullere Deres Services helt. Indhold, der slettes, kan muligvis ikke genoprettes.


Hvad sker der, hvis jeg ikke overholder denne Aftale? Hvis De skyldspådragende misligholder denne Aftale, kan vi retsforfølge Dem, herunder (men ikke begrænset til) fjerne Deres indhold fra de pågældende Services, suspendere eller annullere Deres adgang til disse Services, påbyde Dem at undlade bestemte aktiviteter, blokere Deres konsol eller enhed fra at opnå adgang til disse Services, og/eller indberette sådanne aktiviteter til de rette myndigheder. Hvis vi retsforfølger Dem pga. en overtrædelse af denne Aftale, kan vi slette nogle eller alle af de oplysninger eller det indhold, som er forbundet med Deres Microsoft-konto, permanent, og De vil muligvis miste disse permanent, og/eller vi kan annullere Deres Services helt. Indhold, der slettes, kan muligvis ikke genoprettes.


Ew, har aktiveret Forza fra gamepointsnow på UK, og købt DR3 via. US. Håber godt nok ikke jeg mister nogle af dem eller bliver banned.

Jeg synes risikoen er for stor ved det her
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 5. aug 2014 19:57

Mike JezZ skrev:
Hvad sker der, hvis jeg ikke overholder denne Aftale? Hvis De skyldspådragende misligholder denne Aftale, kan vi retsforfølge Dem, herunder (men ikke begrænset til) fjerne Deres indhold fra de pågældende Services, suspendere eller annullere Deres adgang til disse Services, påbyde Dem at undlade bestemte aktiviteter, blokere Deres konsol eller enhed fra at opnå adgang til disse Services, og/eller indberette sådanne aktiviteter til de rette myndigheder. Hvis vi retsforfølger Dem pga. en overtrædelse af denne Aftale, kan vi slette nogle eller alle af de oplysninger eller det indhold, som er forbundet med Deres Microsoft-konto, permanent, og De vil muligvis miste disse permanent, og/eller vi kan annullere Deres Services helt. Indhold, der slettes, kan muligvis ikke genoprettes.


Hvad sker der, hvis jeg ikke overholder denne Aftale? Hvis De skyldspådragende misligholder denne Aftale, kan vi retsforfølge Dem, herunder (men ikke begrænset til) fjerne Deres indhold fra de pågældende Services, suspendere eller annullere Deres adgang til disse Services, påbyde Dem at undlade bestemte aktiviteter, blokere Deres konsol eller enhed fra at opnå adgang til disse Services, og/eller indberette sådanne aktiviteter til de rette myndigheder. Hvis vi retsforfølger Dem pga. en overtrædelse af denne Aftale, kan vi slette nogle eller alle af de oplysninger eller det indhold, som er forbundet med Deres Microsoft-konto, permanent, og De vil muligvis miste disse permanent, og/eller vi kan annullere Deres Services helt. Indhold, der slettes, kan muligvis ikke genoprettes.


Ew, har aktiveret Forza fra gamepointsnow på UK, og købt DR3 via. US. Håber godt nok ikke jeg mister nogle af dem eller bliver banned.

Jeg synes risikoen er for stor ved det her

Du har købt det før dansk store er blevet released så er ret sikker på du ik mister noget ved det :) hvis du køber fra usa efter dansk store er released synes jeg måske også risikoen er rimelig stor
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 5. aug 2014 19:59

Hvorfor sku da have en tolerance overfor hvornår den danske butik kom op?

Og igen, det er kun gætterier fra din side :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 5. aug 2014 20:03

famulor skrev:Du har købt det før dansk store er blevet released så er ret sikker på du ik mister noget ved det :) hvis du køber fra usa efter dansk store er released synes jeg måske også risikoen er rimelig stor


På Xbox 360 har man også altid kunne købe fra den amerikanske xbox marketplace... jeg har haft en US konto i rigtig mange år (og en japansk), uden at der nogensinde har været et problem. Det samme gælder i øvrigt min PS3/PS4 konto som også er amerikansk. Jeg er ikke bekymret så længe jeg har betalt for tingene som jeg har hentet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster