Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 12. jun 2013 14:48

Stricker skrev:
Morten Skou skrev:Alt sammen noget som dengang blev oplevet som noget negativt da man stod i situationen, men som i dag er hverdag og ingen tænker rigtigt over det mere. Mennesker er generelt bange for ændringer tror jeg :)


Kan ikke rigtig se hvad der var negativt ved at gå fra DOS til en grafisk brugerflade i forhold til at gå fra at kunne spille sine spiller når det passer en, og nu kun når man har været online hver 24 timer.


Pointen var at det var noget nyt :)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 15:14

Morten Skou skrev:
Blauwy skrev:Jeg tror også at en del af det hate MS får er pga det ændrer på det vi kender til. Ad jeg gider ikke ændrig!
Det kan være om 5 år, er det bare sådan det er platforme rundt.
Men lige nu synes jeg det er en dum forretningsplan.


Nu er jeg jo efterhånden en gammel mand, så jeg har oplevet en del forskellige ændringer efterhånden:

Jeg kan huske da:
- Vi gik fra et Joystick og over til at bruge en mus... wtf, den var umulig at styre
- Vi gik fra DOS til Windows - ingen kunne lide det i starten
- Da vi gik fra det SUPER FEDE Windows 3.11 og op til Windows 95 (som var inde og ude af min computer en 3-4 gange før jeg endelig beholdte det).
- Fra "Papyrus" til Word Perfect og senere til Word
- Da vi gik fra de store disketter til de små, som man pludselig ikke kunne vende om og bruge på begge sider :-)

Alt sammen noget som dengang blev oplevet som noget negativt da man stod i situationen, men som i dag er hverdag og ingen tænker rigtigt over det mere. Mennesker er generelt bange for ændringer tror jeg :)



What..

Alt det er evolution. Kan vi ikke være enige om at det Microsoft lige pt er igang med er at fjerne rettigheder fra deres kunder?

At der så er nogle (særdeles) hypotetiske fordele som man kan spekulere i måske kommer... Det er på nuværende tidspunkt langt fra nok for mig.

Pirater kommer du aldrig til livs, de vil altid være det. Det du i den sammenhæng opnår med DRM er at genere de brugere der rent faktisk betaler som de skal!
I forhold til brugtmarkedet, så har jeg edderdælme svært ved at se hvordan det nogensinde bliver en fordel for kunderne at udgiveren pludselig har den slags magt der bliver lagt op til fra Microsoft!


Her er et indlæg på Reddit som jeg er helt enig i:

http://www.reddit.com/r/gaming/comments ... nd_from_a/


At forsøge og fremstille de her DRM tiltag som en positivt ting for forbrugeren, der må jeg nok være ærlig og sige at jeg finder det en smule naivt. Spilbranchen har overlevet, og vokset helt vildt, i løbet af de sidste 30 år uden den her slags begrænsninger! Og så er det pludselig absolut nødvendigt? Den køber jeg simpelthen ikke.


I den perfekte verden, så ville de her tiltag få prisen på spil til at falde. Men i skal ikke prøve og bilde mig ind at EA og alle de andre har tænkt sig at sænke priserne, nu når de kan vide sig endnu mere sikre på at de og kun de kan sælge spil til forbrugerne. Der er jo ingen konkurrence incentiv for at sænke priserne! Så hvorfor skulle de afskrive sig den ekstra profit?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Stricker » 12. jun 2013 15:34

@Buktu

Vedr dit reddit link:

Sony is bending over backwards to give gamers everything they have ever asked for.


Der var ingen der bad om at betale hver måned for at spille online. Der var heller ikke nogen der bad Sony om at udlade bagudskompatibilitet igen.

Morten Skou skrev:
Stricker skrev:
Morten Skou skrev:Alt sammen noget som dengang blev oplevet som noget negativt da man stod i situationen, men som i dag er hverdag og ingen tænker rigtigt over det mere. Mennesker er generelt bange for ændringer tror jeg :)


Kan ikke rigtig se hvad der var negativt ved at gå fra DOS til en grafisk brugerflade i forhold til at gå fra at kunne spille sine spiller når det passer en, og nu kun når man har været online hver 24 timer.


Pointen var at det var noget nyt :)


Øøøh, ok. :P
Stricker
Niveau 6
 
Indlæg: 1300

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 12. jun 2013 16:11

Stricker skrev:@Buktu

Vedr dit reddit link:

Sony is bending over backwards to give gamers everything they have ever asked for.


Der var ingen der bad om at betale hver måned for at spille online. Der var heller ikke nogen der bad Sony om at udlade bagudskompatibilitet igen.



Han misser et par små pointer, men i generelle træk er jeg enig i hans synspunkter :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 12. jun 2013 16:24

EPIC STRIPY skrev:Coolshop har nedsat prisen til 3899,- kr. Nu har jeg bestilt den defra :D


Nogen der ved om det er Day One Edition Coolshop sælger?
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Competa » 12. jun 2013 16:39

Bubbibubbi skrev:
EPIC STRIPY skrev:Coolshop har nedsat prisen til 3899,- kr. Nu har jeg bestilt den defra :D


Nogen der ved om det er Day One Edition Coolshop sælger?


Alle de xbox, microsoft sender ud i første omgang er Day one editions.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 12. jun 2013 16:46

Competa skrev:
Bubbibubbi skrev:
EPIC STRIPY skrev:Coolshop har nedsat prisen til 3899,- kr. Nu har jeg bestilt den defra :D


Nogen der ved om det er Day One Edition Coolshop sælger?


Alle de xbox, microsoft sender ud i første omgang er Day one editions.

Ok takker.
Er jo heller ikke alverden forskel hardware messigt.
Eneste forskel på controlleren er jo at der står 'Day One 2013' på.
Og så er der lidt DLC med.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 12. jun 2013 16:54

Og 12 måneders live
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Divi » 12. jun 2013 17:19

Tbigum skrev:Og 12 måneders live


Kan ikke rigtigt finde ud af om det er rigtigt?

Har du kilde der kan bekræfte?
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 12. jun 2013 17:23

Divi skrev:
Tbigum skrev:Og 12 måneders live


Kan ikke rigtigt finde ud af om det er rigtigt?

Har du kilde der kan bekræfte?

Som jeg læser det, er det noget ekstra man kan købe.

Additionally, an Xbox One: Day One edition of 12-months of Xbox LIVE Gold subscription cards were announced, these are said to be available from launch up until February 1st, 2014. In addition to 12-months of Xbox LIVE Gold you will also receive a Shadow Jago character for Killer Instinct, for use only with Xbox One.
http://www.trueachievements.com/n13595/ ... etails.htm
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Tbigum » 12. jun 2013 17:26

Billederne fra Wupti.com viser tydeligt at det følger med
Evt. favestejl skyldes alkohol
Tbigum
Niveau 7
 
Indlæg: 3410
By: Esbjerg N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 12. jun 2013 17:35

Meistar skrev:Det eneste der tiltrækker mig til en Xbox One lige nu er:

Dead Rising 3
Garden Warfare
Titanfall

Men de kommer senere hen på PS4.
Skriver dette nu så jeg kan citere mig selv på et senere tidspunkt og sige "Hvad sagde jeg?"


Jeg citerer lige mig selv da Plants vs Zombies Garden Warfare også kommer til PS4 senere hen.
Yes yes yes :wink:
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 12. jun 2013 17:42

Meistar skrev:
Meistar skrev:Det eneste der tiltrækker mig til en Xbox One lige nu er:

Dead Rising 3
Garden Warfare
Titanfall

Men de kommer senere hen på PS4.
Skriver dette nu så jeg kan citere mig selv på et senere tidspunkt og sige "Hvad sagde jeg?"


Jeg citerer lige mig selv da Plants vs Zombies Garden Warfare også kommer til PS4 senere hen.
Yes yes yes :wink:


Super? Men hvad relevans har de i en Xbox One tråd?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Meistar » 12. jun 2013 17:53

CaptainKicker skrev:
Meistar skrev:
Meistar skrev:Det eneste der tiltrækker mig til en Xbox One lige nu er:

Dead Rising 3
Garden Warfare
Titanfall

Men de kommer senere hen på PS4.
Skriver dette nu så jeg kan citere mig selv på et senere tidspunkt og sige "Hvad sagde jeg?"


Jeg citerer lige mig selv da Plants vs Zombies Garden Warfare også kommer til PS4 senere hen.
Yes yes yes :wink:


Super? Men hvad relevans har de i en Xbox One tråd?


Åh CaptainKicker dog, det har det fordi spillet ikke er så eksklusivt til Xbox One som det blev gjort til.
Så kan der jo f.eks. debatteres yderligere om de 15 eksklusive titler MS lovede til Xbox One.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Meistar
Niveau 7
 
Indlæg: 2343
By: Los Angeles


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Jomuhs » 12. jun 2013 18:06

Meistar skrev:
Åh CaptainKicker dog, det har det fordi spillet ikke er så eksklusivt til Xbox One som det blev gjort til.
Så kan der jo f.eks. debatteres yderligere om de 15 eksklusive titler MS lovede til Xbox One.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Du er da godt nok dum at høre på!
Skal du ikke nærmere over på pslife
"I used to be an adventure like you. Then i took an arrow in the knee
Citat fra skyrim
Jomuhs
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: Kolding


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster