Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf maagaard90 » 22. maj 2013 10:46

Shooter DK skrev:Min vurdering af Xbox ONE:
+ Fedt design
+ Den samler det hele i et system
+ pisse fed controller
+ Kinect med hurtige genveje

- Ikke bagudkompatibel
- Online hver 24. time
- Betaling for udlån af spil/videre salg
- langsomme ram i frohold til ps4

Dog vil jeg sige ud fra et egoistisk synspunkt. Virker mit internet som regel konstant, JA, derfor intet problem med "næsten allways ON". Låner jeg mine spil ud, NEJ, og køber jeg alt for dyre brugte spil i gamestop eller ridsede spil i blockbuster, NEJ, i hverfald ikke mere. Dog så jeg gerne man havde prioriteret GDDR5 ram over kinect som sikkert er fedt i starten, men som bliver en belastning på længere sigt.



DDR3 Ram er gode til at behandle mange programmer samtidigt, mens GDDR5 ram er gode til grafik (såvidt jeg har forstået). Derfor er valget faldet på hver sin hest. Man kan ikke sige, at de ene er bedre end de andre. Det kommer an på, hvad de skal bruges til.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 22. maj 2013 10:46

Er meget spændt på hvordan og hvorledes, de har tænkt sig med f.eks GTA, FIFA osv.

Disse kommer før en evt. Xbox One release i November. Skal man vente med at købe dem, til den nye Xbox kommer? Kan man købe dem til 360, og så sælge dem, men stadig have sine save-games?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 22. maj 2013 10:47

Shooter DK skrev:Min vurdering af Xbox ONE:
+ Fedt design
+ Den samler det hele i et system
+ pisse fed controller
+ Kinect med hurtige genveje

- Ikke bagudkompatibel
- Online hver 24. time
- Betaling for udlån af spil/videre salg
- langsomme ram i frohold til ps4

Dog vil jeg sige ud fra et egoistisk synspunkt. Virker mit internet som regel konstant, JA, derfor intet problem med "næsten allways ON". Låner jeg mine spil ud, NEJ, og køber jeg alt for dyre brugte spil i gamestop eller ridsede spil i blockbuster, NEJ, i hverfald ikke mere. Dog så jeg gerne man havde prioriteret GDDR5 ram over kinect som sikkert er fedt i starten, men som bliver en belastning på længere sigt.


Hvor har du læst hvilken type ram der sidder i ? for de nævnte intet igår :?:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf BrutalTarbensen » 22. maj 2013 10:47

Dahlmann skrev:Er der egentlig nogen der ved om spillene bliver låst til maskinen, eller til spillernes gamertag? Hvis nu maskinen pludselig går i stykker og man har en spilsamling på 20 spil der pludselig skal til at generhverves ville jeg godt nok blive træt af situationen. Hvis det var sket i denne generation skulle halvdelen af køberne ved launch, vel nærmest ud og købe deres spil igen på et tidspunkt.


Lidt af hvert tror jeg. Du kommer til at kunne tage et spil med ud af huset, og kunne spille det på DIN profil på en ANDENS Xbox One.
På den anden side er der noget med familysettings der gør, at flere kan spille spillet på en konsol.

Jeg glæder mig også til mere info herom
BrutalTarbensen
Niveau 2
 
Indlæg: 195


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Shooter DK » 22. maj 2013 10:49

Jakabov skrev:Hvordan med det der online noget, skal jeg ud og investere i en ISDN-linje for ikke at blokere for opkald til min fastnet-telefon?

FFS folkens, vi lever i 2013! Get over it! :lol:


Jeg er delvist enig med dig. for de fleste i Danmark ville selv ALLWAYS ON ikke være noget problem, men problemet består i dele af verden hvor internet ikke er så lige til bl.a. USA.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Jakabov » 22. maj 2013 10:51

Så er det godt at vi ikke bor i USA. :-)
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:53

Jakabov skrev:Så er det godt at vi ikke bor i USA. :-)


Jeg vil så bare gentage hvad jeg skrev inden offentliggørelsen igår: Always On betyder bare, at MS kan trække en masse andet ned over hovedet på forbrugeren... Uanset om vi bor i USA, eller lever i 2013.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Jakabov » 22. maj 2013 10:57

Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf fodbod1232 » 22. maj 2013 10:58

Ja vent til E3
Senest rettet af fodbod1232 22. maj 2013 11:02, rettet i alt 2 gange.
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 10:58

Jakabov skrev:Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?


Jesus Christ Jaka, vi skal vel ikke derned?

Deres brugtspils-fees er da en start. Det ville du ikke kunne gøre på samme måde på en offline-konsol.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. maj 2013 11:01

tue69 skrev:
Jakabov skrev:Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?


Jesus Christ Jaka, vi skal vel ikke derned?

Deres brugtspils-fees er da en start. Det ville du ikke kunne gøre på samme måde på en offline-konsol.


Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf A42Merlin » 22. maj 2013 11:03

Morten Skou skrev:
tue69 skrev:
Jakabov skrev:Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?


Jesus Christ Jaka, vi skal vel ikke derned?

Deres brugtspils-fees er da en start. Det ville du ikke kunne gøre på samme måde på en offline-konsol.


Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?


Jeg tror nypris på spillene bliver som idag. men jeg er lidt bange for at de ikke falder helt så hurtigt i pris som idag. :(
A42Merlin
Niveau 5
 
Indlæg: 1190
By: Ølgod


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:04

Morten Skou skrev:Er jeg den eneste der ser disse brugtspil gebyrer, som en ret effektiv måde at forhindre piratkopiering på? Det kan jo endda også være at spilpriserne falder, eftersom de mere eller mindre nakker brugtmarkedet?


Jeg tror i langt højere grad at det er for at inddæmme brugtmarkedet. Jeg vil skyde på, at der er merindtjening i at angribe brugtmarkedet frem for pirateri.

Som jeg også har svaret i en blog på sitet, så afhænger meget jo af prisniveauet fremadrettet. Hvis MS rent faktisk formår at føre en attraktiv prisstruktur på deres spil, så er der ikke noget problem. Det kan vi se engang i løbet af 2014.

Løbet er bestemt ikke kørt, men jeg bryder mig ikke om udviklingen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf Jakabov » 22. maj 2013 11:05

tue69 skrev:
Jakabov skrev:Hvad skulle de lige trække ned over hovedet på én? Et abonnement på slankepiller eller?


Jesus Christ Jaka, vi skal vel ikke derned?

Deres brugtspils-fees er da en start. Det ville du ikke kunne gøre på samme måde på en offline-konsol.


Nej vi skal ikke derned, bare rolig. :-) Jeg prøver bare at pointere at man måske skal slå lidt koldt vand i blodet. Der kom selvfølgelig en del informationer ud igår og der vil også komme mere ud i løbet af E3, og tiden derop til. Men jeg opfatter stadig hele spillet mellem MS og Sony som åbent, de vil nødig skubbe kunder i hinandens retning. Nok også derfor at der bliver svaret lidt tvetydigt.

Deres fee er absolut ikke en fed ting men før jeg ser hands on hvordan det hele bliver skruet sammen kan jeg ikke rigtigt tage stilling til det. Vi ved ikke hvad prisen bliver, man ved ikke heller om de måske opvejer deres fee med at vi måske får gratis indhold på Xbox Live som de har på PSN+.
Billede
Jakabov
Niveau 7
 
Indlæg: 4917
By: Vodskov


Re: Xbox ONE-tråden

Indlægaf tue69 » 22. maj 2013 11:08

Jakabov skrev:Nej vi skal ikke derned, bare rolig. :-) Jeg prøver bare at pointere at man måske skal slå lidt koldt vand i blodet. Der kom selvfølgelig en del informationer ud igår og der vil også komme mere ud i løbet af E3, og tiden derop til. Men jeg opfatter stadig hele spillet mellem MS og Sony som åbent, de vil nødig skubbe kunder i hinandens retning. Nok også derfor at der bliver svaret lidt tvetydigt.

Deres fee er absolut ikke en fed ting men før jeg ser hands on hvordan det hele bliver skruet sammen kan jeg ikke rigtigt tage stilling til det. Vi ved ikke hvad prisen bliver, man ved ikke heller om de måske opvejer deres fee med at vi måske får gratis indhold på Xbox Live som de har på PSN+.


Ha ha, jeg ville sgu også være overrasket :D (selvom jeg synes det kunne være hyl med et tvangsabonnement på slankepiller)

Men jeg er helt enig og erkender, at pulsen, for mit eget vedkommende, også balancerer over normalen p.t. Du har selvfølgelig ret i, at vi må se hvad fremtiden byder, og som tidligere skrevet, så er alt, i alt fald fra undertegnede, i denne tråd alene baseret på forudsætninger.

Jeg kan sagtens se E3 som vendepunktet for mig ift. hvilken konsol jeg skal vælge. Det er trods alt spiludbuddet og den endelige struktur der bestemmer.

Der er tonsvis af ubesvarede spørgsmål og det kan sagtens være at MS vælger at trække den store kanin op af hatten til E3, hvor de ved at verden følger intenst med. Jeg lader mig gerne overraske :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 88 gæster

cron