Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 12:36

Ink129 skrev:
CaptainKicker skrev:Den controller man får med, er det med play and charge, eller skal sådan en købes også? Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det fungere.


Det ser desværre ud til, at dette skal købes ved siden af:

http://www.videogamer.com/news/xbox_one ... ealed.html


Nå, så må jeg få pre-ordered det også.


---

Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Ink129 » 24. jun 2013 13:02

CaptainKicker skrev:
Ink129 skrev:
CaptainKicker skrev:Den controller man får med, er det med play and charge, eller skal sådan en købes også? Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det fungere.


Det ser desværre ud til, at dette skal købes ved siden af:

http://www.videogamer.com/news/xbox_one ... ealed.html


Nå, så må jeg få pre-ordered det også.


---

Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html


Wow, de går virkelig "all in" med det der :o

Jeg må indrømme, at jeg fra starten har været noget skeptisk omkring The Cloud, og om det virker så godt, som MS giver udtryk for, men jeg synes, at dette er et rimeligt godt tegn på, at det måske kan rykke mere, end jeg havde regnet med. MS tror i hvert fald på det, og jeg glæder mig nu alligevel til at finde ud af, hvor godt det kommer til at forbedre spiloplevelsen i diverse spil.

Håber, det kan leve op til MS' lovprisninger i hvert fald.
Whenever you are feeling blue, jaded and down on your luck, just remember: even the Pope poops!
Ink129
Niveau 6
 
Indlæg: 1306


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. jun 2013 13:57

Kan det virkeligt passe, at Microsoft simpelthen ikke udgiver en controller med ledning? Jeg håber virkeligt, at vi ser en senere hen - helst før release. I det mindste håber jeg, at der kommer en, som man slutte til sin computer - og som selvfølgelig så også virker med ens Xbox One.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 24. jun 2013 13:59

CaptainKicker skrev:
Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html


"Following the announcement, a Microsoft engineer claimed that cloud processing increased the power of the Xbox One “infinitely.”

- Sikke en omgang bullshit. Sorry, men det er det altså.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf arnel925 » 24. jun 2013 14:08

-S- skrev:
CaptainKicker skrev:
Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html


"Following the announcement, a Microsoft engineer claimed that cloud processing increased the power of the Xbox One “infinitely.”

- Sikke en omgang bullshit. Sorry, men det er det altså.

Hvorfor? fordi du er playstation fanboy?
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf CaptainKicker » 24. jun 2013 14:10

-S- skrev:
CaptainKicker skrev:
Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html


"Following the announcement, a Microsoft engineer claimed that cloud processing increased the power of the Xbox One “infinitely.”

- Sikke en omgang bullshit. Sorry, men det er det altså.


Og hvorfor er det så det? Når vi snakker om at PS4'erns kræfter er 'bullshit' og noget der ikke vil kunne ses, så får vi smidt tal og links i hovedet. Så jeg kan ikke helt se 'bullshitten" i dette kontra PS4'erns såkaldte kræfter...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 24. jun 2013 14:14

-S- skrev:
CaptainKicker skrev:
Læste lige det her. Shit, de går til den med cloud.

http://www.xbox360achievements.org/news ... -Live.html


"Following the announcement, a Microsoft engineer claimed that cloud processing increased the power of the Xbox One “infinitely.”

- Sikke en omgang bullshit. Sorry, men det er det altså.


Selv om du ikke har bidraget med noget nuanceret info i den her tråd er jeg meget tilbøjelig til at give dig ret her...

Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle fungere. Jeg kan sagtens se det være en fordel i MP fordi vi slipper for alt rodet med hosts i de spil der vælger cloud løsningen og det er da fedt.

Men at det betyder en kæmpe forskel i konsollen kræfter skal jeg se før jeg tror på det, man kan jo blive overrasket.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 24. jun 2013 14:23

-S- skrev:Der kørte rygter om at GPU'en ville blive downclocked på Xbox One, grundet problemer med eSRAM, men det er heldigvis ikke sandt.
- Men der vil blive problemer med at levere det antal Xbox Ones som Microsoft havde forestillet sig.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

FINAL UPDATE:

It's highly unlikely at this point that the downclock rumor is true. That part of the rumor can be laid to rest.

The low yields however appear to be legit, with confirmation via very low XB1 allocations to stores vs. PS4 allocations.


Tror i ikke det er for at få folk til at Pre-oreder som en tosset, i stedet for at vente som mig, for at se tiden an.
Der er længe til Release, og jeg pre-order når der er familie deling på hylden igen! :)
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf arnel925 » 24. jun 2013 14:30

Descenter 1976 skrev:
-S- skrev:Der kørte rygter om at GPU'en ville blive downclocked på Xbox One, grundet problemer med eSRAM, men det er heldigvis ikke sandt.
- Men der vil blive problemer med at levere det antal Xbox Ones som Microsoft havde forestillet sig.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

FINAL UPDATE:

It's highly unlikely at this point that the downclock rumor is true. That part of the rumor can be laid to rest.

The low yields however appear to be legit, with confirmation via very low XB1 allocations to stores vs. PS4 allocations.


Tror i ikke det er for at få folk til at Pre-oreder som en tosset, i stedet for at vente som mig, for at se tiden an.
Der er længe til Release, og jeg pre-order når der er familie deling på hylden igen! :)

Det er kommet frem nu at familie deling gik ud på at man kunne prøve et spil 45min til en time (fuldt spil) hos familie eller en ven og så kunne man købe den senere.
arnel925
Niveau 5
 
Indlæg: 1153


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 24. jun 2013 14:31

Jeg er ikke fanboy af noget som helst. At Microsoft nævner uendelige kræfter er et marketing-stunt, det burde de fleste da vide.
Som jeg har skrevet tidligere er dedikerede servere ikke noget revolutionerende, og det er begrænset hvad man kan trække ned på en alm. net-forbindelse (100Mbit) i real-time. Dedikerede servere kan som sådan ikke levere ekstra hestekræfter til hardware, men de kan sørge for at p2p bliver fjernet fra CoD, Halo osv, og AI vil også være muligt at implementere i dedikerede servere.

Hvis man seriøst tror på at en 100Mbit forbindelse og dedikerede servere kan levere uendelige kræfter, burde man nok lade være med at kaste om sig med ordet 'fanboy'.

Hvad PS4s spec-sheet fortæller sammenlignet med X1s spec-sheet er en helt anden sag, og det har vi været igennem ovre i "Xbox One eller PS4"-tråden.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf maagaard90 » 24. jun 2013 14:32

arnel925 skrev:Det er kommet frem nu at familie deling gik ud på at man kunne prøve et spil 45min til en time (fuldt spil) hos familie eller en ven og så kunne man købe den senere.


Dette var endnu et rygte. Man kunne spille spil i fuld længde, så længe man havde family sharing.
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 24. jun 2013 15:11

Yep det er et gammelt rygte, og det har M$ for længst benægtet.
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 24. jun 2013 15:18

TerrificFalcon skrev:Kan det virkeligt passe, at Microsoft simpelthen ikke udgiver en controller med ledning? Jeg håber virkeligt, at vi ser en senere hen - helst før release. I det mindste håber jeg, at der kommer en, som man slutte til sin computer - og som selvfølgelig så også virker med ens Xbox One.

Play'n'Charge fungerer også som trådet controller. Når du har kabel i bruges det til datatransfer. Det blev nævnt i en af Microsofts E3-day videoer, der er blevet postet her på siden. Vist nok Day 1.

-S- skrev:Som jeg har skrevet tidligere er dedikerede servere ikke noget revolutionerende, og det er begrænset hvad man kan trække ned på en alm. net-forbindelse (100Mbit) i real-time. Dedikerede servere kan som sådan ikke levere ekstra hestekræfter til hardware, men de kan sørge for at p2p bliver fjernet fra CoD, Halo osv, og AI vil også være muligt at implementere i dedikerede servere.

Hvis man seriøst tror på at en 100Mbit forbindelse og dedikerede servere kan levere uendelige kræfter, burde man nok lade være med at kaste om sig med ordet 'fanboy'.

Jeg giver dig fuldstændig ret i, at "uendelig kræfter" er noget marketings-fis. Generelt tror jeg ikke direkte det vil kunne gøre ret meget for den grafiske formåen. Jeg læste en artikel om at man kunne lave prerendering af lightmaps, men det må stadig være begrænset hvor meget det kan give.

Jeg tror du ikke kun det er et spørgsmål om dedikerede multiplayer-servere. AI, world-simulation, dynamic content, og jeg har stor tiltro til, at Microsoft Research har fundet på mere end min lille hjerne kan :) Det er ikke det, der giver grafisk-power, men det kan give gameplay-power i mange tilfælde, og mange af de ting behøver ikke kræver 100mbit-forbindelser.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. jun 2013 15:24

Annxii skrev:
TerrificFalcon skrev:Kan det virkeligt passe, at Microsoft simpelthen ikke udgiver en controller med ledning? Jeg håber virkeligt, at vi ser en senere hen - helst før release. I det mindste håber jeg, at der kommer en, som man slutte til sin computer - og som selvfølgelig så også virker med ens Xbox One.

Play'n'Charge fungerer også som trådet controller. Når du har kabel i bruges det til datatransfer. Det blev nævnt i en af Microsofts E3-day videoer, der er blevet postet her på siden. Vist nok Day 1.


Tak for info - det lyder meget godt, at de har fået datatransfer med som en del af Play&Charge-kittets opgave denne her gang. Jeg fungerer seriøst ikke med en trådløs controller i hånden.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 24. jun 2013 15:27

TerrificFalcon skrev:Tak for info - det lyder meget godt, at de har fået datatransfer med som en del af Play&Charge-kittets opgave denne her gang. Jeg fungerer seriøst ikke med en trådløs controller i hånden.

hvorfor ikke det?
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster