Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 22. jun 2013 10:26

Der kørte rygter om at GPU'en ville blive downclocked på Xbox One, grundet problemer med eSRAM, men det er heldigvis ikke sandt.
- Men der vil blive problemer med at levere det antal Xbox Ones som Microsoft havde forestillet sig.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

FINAL UPDATE:

It's highly unlikely at this point that the downclock rumor is true. That part of the rumor can be laid to rest.

The low yields however appear to be legit, with confirmation via very low XB1 allocations to stores vs. PS4 allocations.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. jun 2013 10:27

Sådan var det desværre også med Xbox 360... der var mange der ikke kunne få en i starten.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 22. jun 2013 10:29

Morten Skou skrev:Sådan var det desværre også med Xbox 360... der var mange der ikke kunne få en i starten.


Ja jeg fik den sidste i Merlin :) og mange af mine venner måtte vente lidt over en måned for at få fingre i en.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Morten Skou » 22. jun 2013 10:34

-S- skrev:
Morten Skou skrev:Sådan var det desværre også med Xbox 360... der var mange der ikke kunne få en i starten.


Ja jeg fik den sidste i Merlin :) og mange af mine venner måtte vente lidt over en måned for at få fingre i en.


Jeg tror stadig at det var et marketings-trick hvis jeg skal være helt ærlig :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Buktu » 22. jun 2013 10:34

-S- skrev:Der kørte rygter om at GPU'en ville blive downclocked på Xbox One, grundet problemer med eSRAM, men det er heldigvis ikke sandt.
- Men der vil blive problemer med at levere det antal Xbox Ones som Microsoft havde forestillet sig.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=576869

FINAL UPDATE:

It's highly unlikely at this point that the downclock rumor is true. That part of the rumor can be laid to rest.

The low yields however appear to be legit, with confirmation via very low XB1 allocations to stores vs. PS4 allocations.


Det er selvfølgelig træls i starten, men set over hele konsollens levetid er det gode nyheder :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 22. jun 2013 10:41

Morten Skou skrev:
-S- skrev:
Morten Skou skrev:Sådan var det desværre også med Xbox 360... der var mange der ikke kunne få en i starten.


Ja jeg fik den sidste i Merlin :) og mange af mine venner måtte vente lidt over en måned for at få fingre i en.


Jeg tror stadig at det var et marketings-trick hvis jeg skal være helt ærlig :D


Ja jeg tænkte nok Merlin havde flere ude bagved :lol:
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 22. jun 2013 12:56

Nu sidder jeg lige og hører Major Nelsons seneste pod cast:

http://majornelson.com/cast/2013/06/21/ ... e-updates/

Fra de omk. 34 minutter af snakker Marc Whitten om infrastrukturen på X1. Han giver mig indtrykket af at X1 bliver en hybrid af det MS vil og det som forbrugeren vil. FOR MIG lyder det som om at hvis man køber et disc baseret spil, så kan man spille det på sin X1 uanset om man er online eller ej. Køber man det digitalt (kan det både spilles online/offline), så ligger det også i skyen hvorefter man så kan logge ind hos en kammerat og så spille det der. Se, DET er fedt. Så skal man jo ikke være bange for at man glemmer et af sine spil. Vil så skyde på at der så kommer den der 1 time login noget...?

MEN, så snakkes der derefter om familiy sharing. Marc Whitten giver en smule udtryk for at det lige nu er droppet, MEN at det en dag ville kunne komme tilbage. Og som jeg forstår det, så lyder det som om at de har lyttet til forbrugerne på diverse forums som har spurgt/snakket om hvorfor MS ikke kunne gøre det sådan at var spillet købt digitalt, så ved MS at vi ejer spillet og så kunne man have family sharing der, men var det købt som disc, så kunne man ikke. I mine øjne burde dette ikke være noget problem, men hvad ved jeg? ;-)

Er bare rigtig glad for at man kan spille spillene offline, det var det eneste jeg havde imod X1... Håber bare de kan finde på noget spændende med det Kinect kamera (Nej, vil ikke svinge rundt med arme og hoppe rundt), for det er det eneste jeg stadig synes er lidt nederen er med...

Jeg skal pt. bruge omk. 8.000 kr i november på alt det PS4 gøgl som jeg skal have. Kom nu MS!! Giver mig en grund til at smide 13.000!! :-D

PS: Er spændt på den day one patch. Er fuldstændig overbevist om at MS sagtens kunne installere den på konsollen som en del af styresystemet inden den kom i handlen. Men deri skal man sikkert trykke "I agree" til at de må indføre DRM senere hen eller what not ;-)
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 22. jun 2013 14:04

UnrealPirate skrev:
Jeg skal pt. bruge omk. 8.000 kr i november på alt det PS4 gøgl som jeg skal have. Kom nu MS!! Giver mig en grund til at smide 13.000!! :-D

8000kr for ps4 ????? O.o


lol så fandt folk ud af hvad ps4eren ellers kunne ligne andet end et viskelæder

Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 22. jun 2013 14:16

PS4 plus 8-10 spil ja ;-) Jeg regner jo altid total beløb ud. Ikke bare maskinen. Skal jo have noget at spille jo :-D
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mikael Nielsen » 22. jun 2013 18:50

Ved i hvad der følger med i day one edition, er der noget ekstra der følger med
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2013 19:31

Mikael Nielsen skrev:Ved i hvad der følger med i day one edition, er der noget ekstra der følger med


Det hele står her:

Microsoft released details of a premium "Day One" edition of the Xbox One and its E3 press conference. On the Amazon listing for the console, it's noted that, "Xbox One - Day One Console includes a limited edition controller, token code to unlock Day One achievement, premium packaging, and decal." There will also be exclusive DLC available for select games, including the following:
•Ryse: Son of Rome - Exclusive multiplayer map and sword with bonus attributes.
•Forza Motorsport 5 - Access to four cars tuned to the top of their class.
•Kinect Sports Rivals - Exclusive sporting equipment that separates your Champion from the rest of the world.
•Dead Rising 3 - Exclusive Frank West and Chuck Greene Tribute Packs with bonus attributes.

The premium edition will be available to those who reserve the console at "specific major retailers." It's going to be available in limited quantities, so the only way to guarantee it is by reserving one. Perhaps the most interesting element of this is that the addition of a Day One achievement means that Xbox One will now have system-level rewards available. The fact that these are no longer tied to games opens the floodgates of a myriad of strange opportunities for Achievement-hunters
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 22. jun 2013 19:38

Så fik jeg skrevet et lille brev til Major Nelson Larry Hryb.

Dette er hvad jeg skrev:

Hi Major

I am writing to you from Denmark, Europe. I hope that you would take your time and read this. I have been wondering some days about this.

I have been Xbox fan since the beginning and I have some suggestions that you probably have heard before, but please read.

It's about the Xbox One. I was wondering. If I buy the game on a disc from a retailer, I can understand that I then can play the game online and offline, which is great. But, will I still be able to install the game onto the HDD? I really think is is an great feature that I will be able to switch from game to game or to tv etc. But by allowing the ability to play the game offline, then I know that we, of cause, won't be able to share the game with our families. We just need to keep the disc in the tray which is perfectly fine if you ask me. That could be MS insurance that the game is legit and that there won't be any "cheating" present.

BUT, If I then CHOOSE (see, we have the option here), to buy the game digitally on the Live Marketplace, then MS knows that I have bought the game and that I won't be able to give the game to anybody else. So, why can't I then have the family sharing on those games then?

I mean, then everybody should be happy and then we all could choose the method we want. The 24h - check in should not be mandatory, but if it was, then we would still have the option.

I really hope that you could tell the people at the Xbox campus about this and maybe, just maybe, there could be a way to implement this.

Thank you for your time and have a nice day Larry.

Mit navn
Gamertag: UnrealPirate
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2013 19:54

Udmærket lige bortset fra nogle enkelte stavefejl...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf UnrealPirate » 22. jun 2013 19:54

Hvor? :-)

Men jo, den var skrevet hurtigt Skal jo følge med i Le Mans :-D
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Benja190782 » 22. jun 2013 21:01

1. "I really think is is an great feature" = it is a great...

2. "of cause" = of course...

Ja Le Mans skal også passe, haha!
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster