Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf -S- » 13. jul 2013 11:03

Det burde slet ikke være meningen at skulle diskutere hans udtalelser, for igen viser det at Microsoft har problemer med at få deres budskab ud til folk.
-S-
 


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 13. jul 2013 11:07

torniel skrev:I stedet for at undskylde på IGN, skulle han da sætte sig til tasterne på xbox.com eller lignende og så få afklaret uklarhederne. Det lader til at MS forsætter med at kommunikere på dårligst mulig vis...

Agreed. Få en spindoktor :D


On a different note: Unity skulle eftersigende lige sagt nej til et millardopkøb. Tror I ikke det er Microsoft, der har været ude med snøren set i lyset af den samarbejdsaftale de lige har lavet med Unity? if you can't buy them, join them :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Descenter 1976 » 16. jul 2013 02:58

Rygte...
Xbox one får måske en cpu clock upgradering og 4gb ekstra RAM. (så den ender på 12GB DDR 3 ram)
Før man råber BULLSHIT, så skete det faktisk med Xbox 360eren der kun skulle have haft 256mb ram, men
efter press fra spilfirmaer ente ud med det dobbelte (512mb). hvilket blev et meget dyrt men også et meget fornuftig valg.
De sidst nye xbox one dev-kits har 12gb ram også. Og cpuen køre mindre varm og med mindre strøm end først tiltænkt,
hvilket er begrundelsen for en stabil upclockning af cpuen.
Spændende!
https://xboxuncut.squarespace.com/micro ... -gb-of-ram
Descenter 1976
Niveau 5
 
Indlæg: 991


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 16. jul 2013 07:03

Ja det blev vendt herinde da rygtet startede for et stykke tid siden. Jeg har nu svært ved at tro på det så tæt på release men man kan da håbe.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Major Oblivious » 16. jul 2013 07:11

Det vil være et interessant træk.
Et eller andet bliver de jo nød til når de to konsoller grundlæggende kan det samme nu.

Tror at mange kun køber én konsol denne gang. Krisen har sænket vores forbrugs-lyst
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf spif2001 » 16. jul 2013 07:46

Major Oblivious skrev:Tror at mange kun køber én konsol denne gang. Krisen har sænket vores forbrugs-lyst

Det tror jeg ikke. Så vidt jeg ved, er tablet og smartphone markedet i rivende udvikling. Det er mere et spørgsmål om, hvor vi lægger vores penge. Gadgets eller konsoller. I stedet for at købe 2 konsoller tror jeg folk vælger at købe én konsol + 1 lækker tablet.

Det er også én af grundene til, at jeg stadig hælder til Xbox. Smartglass features ser ud til at kunne blive rigtig fede, og sammen med Kinect 2.0 og det der rum-oplysning (kan ikke huske hvad det hedder) kunne helhedsoplevelsen med en Xbox blive super fed og nok også overstråle PS4. Hvor PS4 derimod er en mere hardcore gamermaskine med en anelse bedre specs - nok det bedste valg til hardcore gameren.

Nu er jeg bare ikke hardcore gamer længere, men en familiefar med 2 unger. Den ældste søn sagde også forleden, at han helst ville ha' en Xbox One, faktisk mest pga den nye Kinect - også selv om jeg forklarede ham, at langt de fleste af hans kammerater nok ville få en PS4, og han derfor ikke ville kunne spille online mod dem, men må ud og finde virtuelle venner at spille med.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 16. jul 2013 09:00

Thorpedo29 skrev:Ja det blev vendt herinde da rygtet startede for et stykke tid siden. Jeg har nu svært ved at tro på det så tæt på release men man kan da håbe.

hvis de er gået i gang med at producere dem så ja, men ellers tror jeg ikke det ville være det store problem for dem, at opgradere 2x4gb til 2x6gb og heller ikke meget dyrere.

Hvis det virkelig er rigtigt, at PS4 kun bruger 1gb til "andet" og derfor har 7gb til rådighed for spillene, så burde microsoft slet ikke overveje det, men bare gøre det! Det ville under alle omstændigheder give dem i hvert fald mindst et teknisk tal de kunne være bedre end PS4, om ikke andet så set fra et marketingsmæssigt synspunkt, og de ville måske kunne give non-gaming OS lidt mere RAM så det var polstret til softwareudvidelse senere hen
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 16. jul 2013 09:07

Jo men det er jo ikke bare ram, det er også en hurtigere processer eller anden hastighed på eksisterende. Det ændrer jo konsollen og kræver test for at er 100% på at det stadigt fungerer som forventet.

Det er ikke bare at sætte nyt ram og processor i, det skal også testes i hoved og røv for at sikre mod nye fejl f.eks. varmeudvikling. Jeg nægter at tro at de vil tage nogen chancer efter det helvede de havde med 360'eren.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Annxii » 16. jul 2013 10:25

Thorpedo29 skrev:Jo men det er jo ikke bare ram, det er også en hurtigere processer eller anden hastighed på eksisterende. Det ændrer jo konsollen og kræver test for at er 100% på at det stadigt fungerer som forventet.

Det er ikke bare at sætte nyt ram og processor i, det skal også testes i hoved og røv for at sikre mod nye fejl f.eks. varmeudvikling. Jeg nægter at tro at de vil tage nogen chancer efter det helvede de havde med 360'eren.

Der er ikke tale om ny ram og ny processor. Der skulle jo efter sigende allerede være 12gb i devkit, sikkert for at håndtere debug-overhead, men det er jo ikke ukendt for arkitekturen og setup'et. Hvad angår clockfrekvensen er det jo noget de har fundet frem til efter mange forsøg og tweaks. Jeg tror heller ikke at de bare skruer op uden at vide hvad der sker, men hvis deres test, som rygtet også siger, viser at de kan håndtere mere varmeudvikling end forventet, så er det jo heller ikke noget de finder på ud af det blå.
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 16. jul 2013 10:36

Du kan ikke sammenligne dev kit med den endelige konsol, det er 2 vidt forskellige ting. Du kan f.eks. kigge på den spec liste som er blevet offentliggjort for ps4 dev kit, den er stærkt modificeret.

Jeg håber du har ret men det virker usandsynligt.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf No Problem 4U » 16. jul 2013 11:47

Hej.
Er der nogle herinde der ved noget om det der Gaikai/Cloud gaming?

Jeg har ikke fulgt så meget med,men er det ikke noget med at ens Xbox One/ PS4 begynder at downloade, så man med det samme kan begynde at spille.Jeg tænker på hvad har de meldt ud omkring vores internet forbindelser.Tænker her på hvor meget er minimum connection.Nu er der nok ikke så mange tilbage der sidder med et 56k modem,men alligevel.

Her hvor jeg bor i Sverige kan jeg vælge forbindelser imellem 10mbit til 10Gbit.

En 100/100 mbit fiber forbindelse vil være fin eller hvad?.Ellers hedder den 250mbit,600mbit,1Gbit og 10 Gbit.

Jeg vil heller ikke betale for overkill connection.
COD 3 L3GeND!
No Problem 4U
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf tue69 » 16. jul 2013 12:12

No Problem 4U skrev:Hej.
Er der nogle herinde der ved noget om det der Gaikai/Cloud gaming?

Jeg har ikke fulgt så meget med,men er det ikke noget med at ens Xbox One/ PS4 begynder at downloade, så man med det samme kan begynde at spille.Jeg tænker på hvad har de meldt ud omkring vores internet forbindelser.Tænker her på hvor meget er minimum connection.Nu er der nok ikke så mange tilbage der sidder med et 56k modem,men alligevel.

Her hvor jeg bor i Sverige kan jeg vælge forbindelser imellem 10mbit til 10Gbit.

En 100/100 mbit fiber forbindelse vil være fin eller hvad?.Ellers hedder den 250mbit,600mbit,1Gbit og 10 Gbit.

Jeg vil heller ikke betale for overkill connection.


100/100 bør være helt fint jo. Og ud fra hvad jeg har hørt, så ja, så kan du downloade løbende fra det øjeblik du går igang. Man kan vist endda vælge, om man vil downloade multiplayer eller singleplayer først.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf No Problem 4U » 16. jul 2013 12:22

Fedt at man kan vælge hvad man vil downloade først.Tak for info Tue :-)
COD 3 L3GeND!
No Problem 4U
Niveau 1
 
Indlæg: 69


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf nakka » 16. jul 2013 13:44

Descenter 1976 skrev:Rygte...
Xbox one får måske en cpu clock upgradering og 4gb ekstra RAM. (så den ender på 12GB DDR 3 ram)
Før man råber BULLSHIT, så skete det faktisk med Xbox 360eren der kun skulle have haft 256mb ram, men
efter press fra spilfirmaer ente ud med det dobbelte (512mb). hvilket blev et meget dyrt men også et meget fornuftig valg.
De sidst nye xbox one dev-kits har 12gb ram også. Og cpuen køre mindre varm og med mindre strøm end først tiltænkt,
hvilket er begrundelsen for en stabil upclockning af cpuen.
Spændende!
https://xboxuncut.squarespace.com/micro ... -gb-of-ram


nu kan jeg ikke lige huske det præcis, men du må gerne rette mig hvis jeg tager fejl. da MS offentligjorde deres specs for xbox360 var de på 512mb. ændringen skete altså inden de offentligjorde deres specs. ligesom med ps4 (2gb itl 8gb).

hrudover skal devkits have højere specs. ellers clockes ps4 (ram)da på 2.75GHz ( http://www.engadget.com/2013/07/16/sony ... t-kit-fcc/ ). xboxen har allerede fået confirmed sine specs når det gælder ram. tror IKKE MS IGEN laver en 180 ;)
nej xboxen er i produktion, så tror ikke der kommer en ændring. herudover er indkøbet af komponenter i den store mængde klaret. og jeg tror slet ikke de vil kunne nå n 2013 udgivelse - bare se når der sker ændringer (i f.eks antal ramblokke) på bærbare computere..
Senest rettet af nakka 16. jul 2013 14:08, rettet i alt 2 gange.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 16. jul 2013 13:51

No Problem 4U skrev:Hej.
Er der nogle herinde der ved noget om det der Gaikai/Cloud gaming?

Jeg har ikke fulgt så meget med,men er det ikke noget med at ens Xbox One/ PS4 begynder at downloade, så man med det samme kan begynde at spille.Jeg tænker på hvad har de meldt ud omkring vores internet forbindelser.Tænker her på hvor meget er minimum connection.Nu er der nok ikke så mange tilbage der sidder med et 56k modem,men alligevel.

Her hvor jeg bor i Sverige kan jeg vælge forbindelser imellem 10mbit til 10Gbit.

En 100/100 mbit fiber forbindelse vil være fin eller hvad?.Ellers hedder den 250mbit,600mbit,1Gbit og 10 Gbit.

Jeg vil heller ikke betale for overkill connection.


Du skal huske på at de sætter begrænsningen i denne anden ende .. du får ikke lov til at suge med 100mbit ;) så hvis behovet for at udnytte Gaikai 100% er 5mbit, så er det 5mbit du får. Og download fra div. stores osv. er også begrænset, der skal jo være båndbredde til alle :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 103 gæster

cron