Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Blauwy » 11. jun 2013 23:09

Fedt fedt. Så må man være hurtig hvis man vil have en af dem. Jeg tror desværre prisen stiger lidt når vi nærmer os launch.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Divi » 11. jun 2013 23:09

Slimjay DK skrev:
Divi skrev:Der er en fin diskussion i denne tråd, omkring hvorvidt videreslag af brugte spil er "uetisk".
Denne video forklarer, med flere gode argumenter, hvorfor og hvordan videreslag af spil faktisk skader spiludviklerne og hvorfor Microsoft prøver at implementere et nyt og anderledes system med brugte spil.
http://www.youtube.com/watch?v=2G_f8YBy39M


Ja, det skader vel også en Kunstner hvis jeg giver eller videresælger min Musik CD'er, eller en Forfatter hvis jeg giver min bog væk eller sælger den, eller et filmselskab hvis jeg sælger mine blu-rays ?

Jeg kan ikke se forskellen udover at de store spil sælger mere end noget andet og tjener millioner .. Tør ikke at tænke på hvad et COD spil hiver hjem kontra omkostninger ...

Laver man det folk vil have sælger man, laver man lort så sælger man ikke :lol:


Har du set videoen? Ud fra dit indlæg, ser det ikke sådan ud.

Der er kæmpe forskel på spil og så resten af underholdningsformerne som vi kender idag.
En film har 5 indtjeningstrømme og konsolspil har en.
Først kommer en film i biografen, så kommer den på dvd/bluray, så kommer den på tjernster Itunes hvor man kan leje film for 50 kr, så kommer den på tjenster som netflix, og til sidst kommer den i fjernsynet.
Konsolspillet har kun en måde at tjene penge på og det er ved at sælge den fysiske kopi.
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 23:19

Divi skrev:
Slimjay DK skrev:
Divi skrev:Der er en fin diskussion i denne tråd, omkring hvorvidt videreslag af brugte spil er "uetisk".
Denne video forklarer, med flere gode argumenter, hvorfor og hvordan videreslag af spil faktisk skader spiludviklerne og hvorfor Microsoft prøver at implementere et nyt og anderledes system med brugte spil.
http://www.youtube.com/watch?v=2G_f8YBy39M


Ja, det skader vel også en Kunstner hvis jeg giver eller videresælger min Musik CD'er, eller en Forfatter hvis jeg giver min bog væk eller sælger den, eller et filmselskab hvis jeg sælger mine blu-rays ?

Jeg kan ikke se forskellen udover at de store spil sælger mere end noget andet og tjener millioner .. Tør ikke at tænke på hvad et COD spil hiver hjem kontra omkostninger ...

Laver man det folk vil have sælger man, laver man lort så sælger man ikke :lol:


Har du set videoen? Ud fra dit indlæg, ser det ikke sådan ud.

Der er kæmpe forskel på spil og så resten af underholdningsformerne som vi kender idag.
En film har 5 indtjeningstrømme og konsolspil har en.
Først kommer en film i biografen, så kommer den på dvd/bluray, så kommer den på tjernster Itunes hvor man kan leje film for 50 kr, så kommer den på tjenster som netflix, og til sidst kommer den i fjernsynet.
Konsolspillet har kun en måde at tjene penge på og det er ved at sælge den fysiske kopi.


Nej, da jeg så den varede 28 min. droppede jeg det .. Men hvad med forfatteren og musikeren ? de har ikke 5 indtjeninsstrømme ?

Kan godt se det med film udover at jeg som forbruger jo ikke køber en film 5 gange, de fleste vælger en af de 5 muligheder ? Multiplatformsspil bliver også udgivet på flere platforme .. iOs, Android, Wii, Wii U, Xbox, PS3, PC, 3DS, Vita, så et spil som Fifa har 9 indtjeningsstrømme, og omlidt har de 11 :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 11. jun 2013 23:26

Jeg kan godt se hvor du vil hen og at det allerede er sådan på PC, men på PC er spillene så også noget billigere. Så ned med prisen og det er fint med mig :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Divi » 11. jun 2013 23:32

Har du set videoen? Ud fra dit indlæg, ser det ikke sådan ud.



Der er kæmpe forskel på spil og så resten af underholdningsformerne som vi kender idag.
En film har 5 indtjeningstrømme og konsolspil har en.
Først kommer en film i biografen, så kommer den på dvd/bluray, så kommer den på tjernster Itunes hvor man kan leje film for 50 kr, så kommer den på tjenster som netflix, og til sidst kommer den i fjernsynet.
Konsolspillet har kun en måde at tjene penge på og det er ved at sælge den fysiske kopi.


Nej, da jeg så den varede 28 min. droppede jeg det .. Men hvad med forfatteren og musikeren ? de har ikke 5 indtjeninsstrømme ?

Kan godt se det med film udover at jeg som forbruger jo ikke køber en film 5 gange, de fleste vælger en af de 5 muligheder ? Multiplatformsspil bliver også udgivet på flere platforme .. iOs, Android, Wii, Wii U, Xbox, PS3, PC, 3DS, Vita, så et spil som Fifa har 9 indtjeningsstrømme, og omlidt har de 11 :D


Rimelig mange huller i dine argumenter.

For det første: Hvor mange spil udkommer på alle platformer? EA sports spil er nok de eneste der gør.
For det andet: Hvor mange tror du køber den samme spil til forskellige platformere?
For det trejde: Så har musikeren flere indtjeningsstrømme.
1. De får royalties (gennem flere år)
2. Penge fra radio afspiling
3. Penge fra tjenster som Spotify
4. Penge for at spille koncerter
5. Penge fra salg af CD fysisk og digitalt.

Så igen, se videoen igennem. Så lære du måske noget nyt :)
Divi
Niveau 7
 
Indlæg: 2188


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf I Jub Jub I » 12. jun 2013 00:30

Jeg gir ikke 4000kr for at spille Halo 5.

Playstation here I come. Micro$oft det var hyggeligt! indtil du smadrede gaming industrien og tusinder af Xbox ejere springer over til Sony.
I Jub Jub I
Niveau 6
 
Indlæg: 1312


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Treekodar » 12. jun 2013 06:52

Overrasker mig lidt at Microsoft ikke får en bid af kagen mht. mulige fees. At det er op til spiludvikleren/publisheren om der skal fee på, er skam fint nok i mine øjne.
Treekodar
Niveau 2
 
Indlæg: 169


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 07:02

Slimjay DK skrev:Så de bedste priser nu og her er :

Xbox One til 3899,- hos Bilka
Ps4 til 3499,- Hos Fona


Jeg undre mig en del over diverse butikkers foreløbige prissætning af konsollerne og tror ikke man skal regne alt for meget med dem, indtil der kommer en offciel udmelding på dansk pris fra MS & Sony. Ifølge deres egne konferencer, skulle der ligegodt være en prisfordel på 100euro til PS4, - men går man udfra ovenstående priser, - så koster de jo faktisk nøjagtigt det samme i DK, da kamera ikke er inkluderet ved PS4 og det rygtes til at ligge på en pris af en ca. 400 / 500kr....

- Så der er altså et eller andet, der ikke rigtigt stemmer - medmindre MS allerede af bagvejen har været ude og prisjustere lidt - hvilket de jo kan gøre, uden at tabe "næse", ved at sænke indkøbsprisen, men stadig beholde den udmeldte vejlendende salgspris. Eller måske butikkerne er snu og her i starten forsøger, at snuppe prisforskellen selv, ved at køre med en højere avance på PS4?....

Synes da naturligvis det glædeligt, hvis de kommer til, at ligge tættere på hinanden i pris end annonceret, da de jo hardware mæssigt er meget ens, - det stemmer bare ikke med det udmeldte :?
Senest rettet af Revorge 12. jun 2013 07:47, rettet i alt 1 gang.
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 07:40

Divi skrev:
Rimelig mange huller i dine argumenter.

For det første: Hvor mange spil udkommer på alle platformer? EA sports spil er nok de eneste der gør.
For det andet: Hvor mange tror du køber den samme spil til forskellige platformere?
For det trejde: Så har musikeren flere indtjeningsstrømme.
1. De får royalties (gennem flere år)
2. Penge fra radio afspiling
3. Penge fra tjenster som Spotify
4. Penge for at spille koncerter
5. Penge fra salg af CD fysisk og digitalt.

Så igen, se videoen igennem. Så lære du måske noget nyt :)


Skal nok se videoen igennem når jeg har en ledig stund :)

Men hvis det skal være et fair system så skal priserne ned, for som priserne er nu på konsol, så tror jeg bestemt der er taget forbehold for et brugtspils system, udover det tjener de også på DLC, Season pass osv.

Jeg kan gå i biffen og se en film, derefter købe filmen på blu-ray, hvilket tit også inkluderer DVD version og Digital download + flere timers ekstra materiale, og så kan jeg også leje filmen og så har jeg stadig kun betalt 50% af hvad et spil koster, og så kan jeg sælge igen, hvis der ikke er plads på hylden og oven i købet beholde den digitale version, som jeg har downloadet.

Et eksempel : Battlefield 3 købt på release i DK + Premium pakke løber op i ca. 800 kr :shock: Og ved køb af Premium betaler du forud for materiale der kommer inden for 1 år, så de tjener også på at have dine penge stående for noget du ikke har fået endnu.

Hvis Microsoft gøre et forsøg for at hjælpe udviklerne, så burde udviklerne jo boycutte Sony, for Sony er jo ligeglade, ingen DRM og ingen Regionbeskyttelse. Så hvis et brugtmarked skader udviklerne, hvorfor gør udviklerne så ikke noget ved det ?

Og sidst men ikke mindst, hvis det er "uetisk" at videresælge brugte spil, så er det også "Uetisk" at købe spil fra udlandet, da den danske distributør som har rettighederne til spillet i DK, så ikke tjener en skid :mrgreen: Men det er en helt anden snak :lol:

Jeg går gerne med til et DRM system, men så synes jeg at priserne somsagt skal ned og det skal gælde for alle parter ikke kun Microsoft og deres brugere :wink: Det kan jo ikke være rigtigt at vi skal være dårligere stillet og stadig betale det samme [-X

Udover det ser det ikke ud til at det er noget du selv støtter op om, da du i din signature har valgt at linke til "din bytte tråd" :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 08:05

Slimjay DK skrev:Skal nok se videoen igennem når jeg har en ledig stund :)

Men hvis det skal være et fair system så skal priserne ned, for som priserne er nu på konsol, så tror jeg bestemt der er taget forbehold for et brugtspils system, udover det tjener de også på DLC, Season pass osv.

Jeg kan gå i biffen og se en film, derefter købe filmen på blu-ray, hvilket tit også inkluderer DVD version og Digital download + flere timers ekstra materiale, og så kan jeg også leje filmen og så har jeg stadig kun betalt 50% af hvad et spil koster, og så kan jeg sælge igen, hvis der ikke er plads på hylden og oven i købet beholde den digitale version, som jeg har downloadet.

Et eksempel : Battlefield 3 købt på release i DK + Premium pakke løber op i ca. 800 kr :shock: Og ved køb af Premium betaler du forud for materiale der kommer inden for 1 år, så de tjener også på at have dine penge stående for noget du ikke har fået endnu.

Hvis Microsoft gøre et forsøg for at hjælpe udviklerne, så burde udviklerne jo boycutte Sony, for Sony er jo ligeglade, ingen DRM og ingen Regionbeskyttelse. Så hvis et brugtmarked skader udviklerne, hvorfor gør udviklerne så ikke noget ved det ?

Og sidst men ikke mindst, hvis det er "uetisk" at videresælge brugte spil, så er det også "Uetisk" at købe spil fra udlandet, da den danske distributør som har rettighederne til spillet i DK, så ikke tjener en skid :mrgreen:

Jeg går gerne med til et DRM system, men så skal priserne somsagt ned og det skal gælde for alle parter ikke kun Microsoft og deres brugere :wink:


Helt enig - man kan jo håbe, at en positiv konsekvens af MS DRM rent faktisk bliver billigere spilpriser, omend det nok er et spinkelt håb. Ser man på coolshops pt priser, - så er Xbox One spillene generelt set 50 til 100kr billigere end PS4 spil, men det er stadig så tidligt, at man næppe kan regne med det....

Men hvis deres egne argumenter med at brugtspil og piratkopiering er den største trussel skal holde, - så bør en eliminering af den trussel i form af DRM også medfører billigere priser og det vil også være det eneste virkemiddel de har, til at overbevise folk om, at de skal acceptere DRM.....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Pr3dator DK » 12. jun 2013 08:43

Jeg har ikke helt haft tid at følge med i tråde og læse vildt meget om Xbox One på nettet. Så derfor er jeg lidt i tvivl om hvorvidt den nye box vil være i stand til at klare de mange forskellige tv-løsninger vi har her i Danmark. Har i diskutteret dette i noget nogen tråd, eller findes der nogle artikler om det på nettet. Jeg vil være meget taknemlig hvis nogen af jer kan linke mig videre eller kort fortælle hvad rygterne siger!

Mange tak!
Pr3dator
On Xbox Live I will hear you Scream
Pr3dator DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1819


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Thorpedo29 » 12. jun 2013 08:56

Pr3dator DK skrev:Jeg har ikke helt haft tid at følge med i tråde og læse vildt meget om Xbox One på nettet. Så derfor er jeg lidt i tvivl om hvorvidt den nye box vil være i stand til at klare de mange forskellige tv-løsninger vi har her i Danmark. Har i diskutteret dette i noget nogen tråd, eller findes der nogle artikler om det på nettet. Jeg vil være meget taknemlig hvis nogen af jer kan linke mig videre eller kort fortælle hvad rygterne siger!

Mange tak!
Pr3dator


Der er ikke kommet nogen holdbar info om det endnu, så vidt jeg ved. Det eneste jeg har hørt er at der er pass through hdmi i xboxen så man kan potentielt sætte sin YouSee boks til.

Men jeg tror vi må vente på en udmelding fra YouSee/MS danmark.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf nakka » 12. jun 2013 09:08

syntes det er spænende at det ikke er activision eller EA (moore sagde det i nat), der har presset på for DRM på xbox one...
rygterne før og nu under E3, siger det er MS selv der vil have dette implementeret.

så når activision og ea enlig ikke ønsker dette.. så ser vi nok slet ikke noget af det på ps4 ?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Revorge » 12. jun 2013 09:14

nakka skrev:syntes det er spænende at det ikke er activision eller EA (moore sagde det i nat), der har presset på for DRM på xbox one...
rygterne før og nu under E3, siger det er MS selv der vil have dette implementeret.

så når activision og ea enlig ikke ønsker dette.. så ser vi nok slet ikke noget af det på ps4 ?


Interessant nok melding, - hvis det virkeligt er sandt.... så er det da i den grad ærgerligt, hvis MS på egen hånd har haft så travlt med at smække DRM på. Omvendt må vi vel så forvente, at både EA og Activision sætter restriktionerne på X1 lavest muligt.... MS påstår jo udviklerne stadig vil havde indflydelse på dette.....
Billede
Revorge
Niveau 7
 
Indlæg: 2209
By: Odense


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Slimjay DK » 12. jun 2013 09:25

Specielt taget i betragtning at de nævner at de ikke tjener noget på det ?

In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this.

Der er da noget der ikke hænger sammen. :roll:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster

cron