Xboxlife forum

Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf foo » 5. apr 2012 12:55

Hej alle

Det er efterhånden noget tid siden jeg har været aktiv herinde, men nu har jeg fået lidt mod og tid til at kaste mig over min 360 igen. Jeg ville dog gerne have den nye slim, mest fordi jeg er træt af kun at have 20 gb hdd, men også fordi det er mit indtryk at den nye er noget mere støjsvag end den gamle. Men der er en del spørgsmål jeg ikke kan finde entydigt svar på.

  1. Hvad er "brugtvognsværdien" på en hvid 20 gb xbox, ca. 4 år gammel, med en controller?
  2. Er der nogle gode trade-in tilbud for tiden, således at en ny slim kan erhverves relativt billigt?
  3. Hvis jeg vælger en 4 gb arcade, kan jeg så installere en hvilken som helst hdd i xboxen efterfølgende?
  4. Hvordan er støjen på den nye ift. den gamle (her tænker jeg især på drev-støj)?
  5. Jeg har en del DLC liggende, som jeg har forstået det kan man overføre licenserne til disse til den nye konsol, men jeg har også forstået det som at man skal have begge maskiner på nettet samtidigt under overførslen for at kunne gøre det, er det korrekt? Det bliver lidt svært hvis jeg evt. finder et tradein tilbud.

Det var hvad jeg lige havde til at starte med - jeg takker på forhånd alle der vil hjælpe mig med at finde svarerne :)

MvH
Billede
foo
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf Elgaard » 5. apr 2012 16:07

foo skrev:Hvad er "brugtvognsværdien" på en hvid 20 gb xbox, ca. 4 år gammel, med en controller?


Så godt som ingenting, desværre. Uden spil snakker vi et sted mellem 300-400 kr., måske 500 hvis du er heldig. De er i lav kurs da der jo har været rigtig mange problemer med de første generationer af 360'ere.

foo skrev:Er der nogle gode trade-in tilbud for tiden, således at en ny slim kan erhverves relativt billigt?


Hold øje med gamestop.dk, det er altid dem der har trade-in tilbudene. Ved ikke om du får så meget mere for den gennem dem, måske er der andre der har benyttet sig af det tidligere der kan give et bedre svar.

foo skrev:Hvis jeg vælger en 4 gb arcade, kan jeg så installere en hvilken som helst hdd i xboxen efterfølgende?


Nej, du kan kun bruge Microsofts egen, så hvis du er ude efter en med stor disk, så køb 250gb modellen med det samme.

foo skrev:Hvordan er støjen på den nye ift. den gamle (her tænker jeg især på drev-støj)?


Slim er meget støjsvag. Jeg har en Slim og en gammel 20gb stående ved siden af hinanden, Slim larmer mindre med drevet kørende end den gamle 20gb gør uden :lol:

Men husk nu at du kan installere spillene på maskinens harddisk, så kører drevet slet ikke mens du spiller. Gør du det, så er 360 Slim nok den mest støjsvage konsol jeg har haft den her generation, inkl. et par PS3'ere.

foo skrev:Jeg har en del DLC liggende, som jeg har forstået det kan man overføre licenserne til disse til den nye konsol, men jeg har også forstået det som at man skal have begge maskiner på nettet samtidigt under overførslen for at kunne gøre det, er det korrekt? Det bliver lidt svært hvis jeg evt. finder et tradein tilbud.


Ikke korrekt, du skal bare have den nye. Du går til http://www.xbox.com/drm, logger ind på din profil, og kører igennem en kort guide. Efter det skal du bare logge ind på den Xbox du vil have licensene overført til.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf Major Oblivious » 5. apr 2012 18:46

Kan lige tilføje at jeg var på et tidspunkt nede og høre, hvad Gamestop ville give for en Xbox 60 GB med HDMI, som var 1 år gammel.
265 kr. Så tror også at et trade-in er den bedste mulighed for at få en mønt for den, medmindre du naturligvis kan finde en som er totalt uvidende ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf foo » 5. apr 2012 21:37

Elgaard skrev:
foo skrev:Hvad er "brugtvognsværdien" på en hvid 20 gb xbox, ca. 4 år gammel, med en controller?


Så godt som ingenting, desværre. Uden spil snakker vi et sted mellem 300-400 kr., måske 500 hvis du er heldig. De er i lav kurs da der jo har været rigtig mange problemer med de første generationer af 360'ere.

foo skrev:Er der nogle gode trade-in tilbud for tiden, således at en ny slim kan erhverves relativt billigt?


Hold øje med gamestop.dk, det er altid dem der har trade-in tilbudene. Ved ikke om du får så meget mere for den gennem dem, måske er der andre der har benyttet sig af det tidligere der kan give et bedre svar.

foo skrev:Hvis jeg vælger en 4 gb arcade, kan jeg så installere en hvilken som helst hdd i xboxen efterfølgende?


Nej, du kan kun bruge Microsofts egen, så hvis du er ude efter en med stor disk, så køb 250gb modellen med det samme.

foo skrev:Hvordan er støjen på den nye ift. den gamle (her tænker jeg især på drev-støj)?


Slim er meget støjsvag. Jeg har en Slim og en gammel 20gb stående ved siden af hinanden, Slim larmer mindre med drevet kørende end den gamle 20gb gør uden :lol:

Men husk nu at du kan installere spillene på maskinens harddisk, så kører drevet slet ikke mens du spiller. Gør du det, så er 360 Slim nok den mest støjsvage konsol jeg har haft den her generation, inkl. et par PS3'ere.

foo skrev:Jeg har en del DLC liggende, som jeg har forstået det kan man overføre licenserne til disse til den nye konsol, men jeg har også forstået det som at man skal have begge maskiner på nettet samtidigt under overførslen for at kunne gøre det, er det korrekt? Det bliver lidt svært hvis jeg evt. finder et tradein tilbud.


Ikke korrekt, du skal bare have den nye. Du går til http://www.xbox.com/drm, logger ind på din profil, og kører igennem en kort guide. Efter det skal du bare logge ind på den Xbox du vil have licensene overført til.


Mange tak for svarene... Det lyder jo dejligt det hele, måske lige med undtagelse af harddisk spørgsmålet. Jeg var under det indtryk at man (med nogle små tryllerier) kunne formatere en almindelig 2,5" SATA disk til en Xbox disk?

Har i nogen ide om hvorvidt der er store spiltitler på vej, hvor de kunne tænkes at lave et tradein tilbud?
Billede
foo
Niveau 4
 
Indlæg: 313


Re: Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf Elgaard » 5. apr 2012 22:04

foo skrev:Mange tak for svarene... Det lyder jo dejligt det hele, måske lige med undtagelse af harddisk spørgsmålet. Jeg var under det indtryk at man (med nogle små tryllerier) kunne formatere en almindelig 2,5" SATA disk til en Xbox disk?


Jeg har hørt lidt snak om det før, det kan vist lade sig gøre, men husk at Microsoft har en tendens til at banne modificerede konsoller fra Live. Spørgsmålet er om en 3. parts harddisk er modificeret i deres øjne, men hvorfor tage chancen? 250gb modellen er ikke ret meget dyrere, jeg tvivler på det overhovedet kan svare sig selv at begynde at lege med diske.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Ny Xbox360 - et par spørgsmål

Indlægaf Psymatiq » 7. apr 2012 08:26

Elgaard skrev:
foo skrev:Mange tak for svarene... Det lyder jo dejligt det hele, måske lige med undtagelse af harddisk spørgsmålet. Jeg var under det indtryk at man (med nogle små tryllerier) kunne formatere en almindelig 2,5" SATA disk til en Xbox disk?


Jeg har hørt lidt snak om det før, det kan vist lade sig gøre, men husk at Microsoft har en tendens til at banne modificerede konsoller fra Live. Spørgsmålet er om en 3. parts harddisk er modificeret i deres øjne, men hvorfor tage chancen? 250gb modellen er ikke ret meget dyrere, jeg tvivler på det overhovedet kan svare sig selv at begynde at lege med diske.


Man kan godt men du bliver bannet. Reelt er det en fuldstændig normal HDD men ms kan se om du har pillet ved den.

Hvis din xbox er en falcon kan du få den RGHet eller bruge det som argument og måske få den solgt for lidt mere hvis du ikke har opdateret den i lang tid. Fik solgt min 3 år gamle falcon for lidt over tusind kroner da han skulle bruge den til RGH.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster

cron