Xboxlife forum

Er dit gamertag "hacket"?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf CaptainKicker » 11. jan 2012 20:23

spif2001 skrev:Kunne være vi skulle få ekstrabladet på banen. De vil sikkert gerne smide Microsoft på forsiden.

BREAKING NEWS: Først var det PSN. Nu er Xbox LIVE også hacket!


Og som en ekstra nyhed under; "Dine PENGE og INFORMATIONER er STJÅLET!", selvom at man nødvendigvis ikke er hacket..
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf CvKM » 11. jan 2012 20:29

Jeg synes det ville være en god ide at skrive til Ekstra Bladet om det. Ganske vist løser Microsoft det hvis man er blevet udsat, men de kunne fandme godt bruge nogle forhåndsløsninger og få stoppet det inden det sker igen.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf CaptainKicker » 11. jan 2012 20:35

CvKM skrev:Jeg synes det ville være en god ide at skrive til Ekstra Bladet om det. Ganske vist løser Microsoft det hvis man er blevet udsat, men de kunne fandme godt bruge nogle forhåndsløsninger og få stoppet det inden det sker igen.


Microsoft er ganske klar over situationen, og større sites end Ekstra Bladet har bragt nyheden ud. Vi må bare holde vejret, og håbe vores gamertags ikke bliver snuppet, og så hjælpe dem der får stjålet deres gamertags.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Madskimo » 11. jan 2012 20:52

Så blev det min tur.... amatør MS
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Madskimo » 11. jan 2012 21:12

Hvor lang tid er der ca. gået før i andre har fået jeres acc og det hele tilbage igen?
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf CvKM » 11. jan 2012 22:18

Jeg bliver fandme fustreret over det her! Jeg kan bare ikke lide tanken om enten at vågne op til eller komme hjem til et hacket gamertag, fordi der er en eller anden sanseløs spasser der sidder og vil have en fucking figur i Fifa 12! Det går mig seriøst på nerverne at folk kan finde på at hacke andres kontoer for noget i et spil!
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Blauwy » 11. jan 2012 22:46

Madskimo skrev:Så blev det min tur.... amatør MS


Skyld ikke skylden på MS. Det er ikke dem der har nappet dit kodeord/konto.
Hvis du arbejdede for MS, hvordan ville du så håndtere dette bedre?
Hvordan vil du stoppe noget, som du ikke ved hvordan opstår?

Folk får, i de fleste tilfælde, deres point, penge og konto igen.
De gør hvad de kan, så hurtigt de kan.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf spif2001 » 11. jan 2012 23:17

De kunne fx stoppe alt salg af de lorte Fifa 12 guldkort dlc, som gør det interessant for hackerne at hacke kontoer. Hvis der ikke er noget at tjene...
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Blauwy » 11. jan 2012 23:22

spif2001 skrev:De kunne fx stoppe alt salg af de lorte Fifa 12 guldkort dlc, som gør det interessant for hackerne at hacke kontoer. Hvis der ikke er noget at tjene...


Ja fordi der er nogle der misbruger det, skal de stoppe salget af det? :)

Jeg ser hvad du mener, men så enkelt er det heller ikke desværre.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf spif2001 » 11. jan 2012 23:25

Blauwy skrev:
spif2001 skrev:De kunne fx stoppe alt salg af de lorte Fifa 12 guldkort dlc, som gør det interessant for hackerne at hacke kontoer. Hvis der ikke er noget at tjene...


Ja fordi der er nogle der misbruger det, skal de stoppe salget af det? :)

Jeg ser hvad du mener, men så enkelt er det heller ikke desværre.

Det er lige så enkelt , som MS vil have det til at være. Med alle de tilfælde, som ser ud til at blive hyppigere og hyppigere, så varer det ikke længe før MS har en mediestorm på halsen.

Nok billigere at stoppe salg af noget DLC, end at få en tur som Sony fik sidst.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf CaptainKicker » 11. jan 2012 23:27

Problemet er bare at Ultimate Team og især guldkortene er så fandens populære, og mange booster deres hold ved at bruge rigtige penge, fremfor at tjene coins ved at spille. Dernæst så tjener EA og Microsoft masser af penge på det. I sidste ende er det jo EA der har valgt at sælge kort for penge via XBOX LIVE og PSN, og det er vel ikke noget Microsoft styre?

Men udfra denne blog (http://hackedonxbox.tumblr.com/post/153 ... rt-or-soul), så gik hackerne dog ikke her efter kortene, men at sælge Gamertags med MicrosoftPoints, hvor points flyttes rundt via. Familie Guld abonnementet.

Så der er flere måder, hackerne handler ud fra, og man sidder vel bare og tænker at den næste er én selv.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf spif2001 » 11. jan 2012 23:29

Det her ender snart galt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Madskimo » 12. jan 2012 00:25

De burde lave en authenticator, som vi kender det fra battlenet accounts.
Madskimo
Niveau 4
 
Indlæg: 680
By: Aalborg


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf Elgaard » 12. jan 2012 00:34

Madskimo skrev:De burde lave en authenticator, som vi kender det fra battlenet accounts.


Jeg vil nu langt hellere foretrække noget 2 factor authentication, som f.eks. Steam bruger i dag. Før du kan logge på fra en ny Xbox du ikke har logget på fra før, skal du godkende det via email. Blizzards authenticator er smart nok til folk der logger på deres battle.net konto fra alverdens suspekte computere... ikke så relevant for ret mange Xbox brugere :)
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Er dit gamertag "hacket"?

Indlægaf nakka » 12. jan 2012 07:37

Blauwy skrev:
Madskimo skrev:Så blev det min tur.... amatør MS


Skyld ikke skylden på MS. Det er ikke dem der har nappet dit kodeord/konto.
Hvis du arbejdede for MS, hvordan ville du så håndtere dette bedre?
Hvordan vil du stoppe noget, som du ikke ved hvordan opstår?

Folk får, i de fleste tilfælde, deres point, penge og konto igen.
De gør hvad de kan, så hurtigt de kan.


men alligevel skulle man give sony skylden for at andre lavede snask i psn?
heldigvis var der ingen der mistede penge under "psnturen".

for filan da.. hvorfor fanden kan folk ikke bare lade andres penge være! og lade os trygt spille vores spil online, uden at vores konto bliver hacket og brugt til dit og dat..

men er nu underholdende at følge med i de mange ideer omkring HVORDAN de har fået adgang til brugere. phishing scam.. ja den ide var ikke god nok hva MS :D
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster