Xboxlife forum

Ny side - med DINE oplysninger!!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Brummelum » 5. maj 2004 13:59

Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor I er vrede på gamepad, det er vel xboxlive der har solgt oplysningerne videre. Ydermere mener jeg heller ikke at der nogensinde har stået noget om hvordan personlige oplysninger hånteres på xboxlive.dk, så de er vel i deres gode ret til at gøre med oplysningerne som de har lyst til. Om det så er god forretningsetik det er en helt anden sag.
Brummelum
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Indlægaf Buktu » 5. maj 2004 14:11

Problemet er bare at det ikker er deres oplysninger, men vores.

Man kan ganske enkelt ikke tillade sig, at lægge folks mail, og andre oplysninger, ud på nettet, uden at kontake folk, og spørge om lov først. Utroligt latterligt!
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Brummelum » 5. maj 2004 14:27

Jeg fandt lidt info om sagen på forbrugersikkerhed, men jeg er nu ikke helt sikker på at nedenståen gælder i tilfældet med gamepad og xboxlive.

Videregivelse af oplysninger

Generelle kundeoplysninger
Hvis du ikke protesterer, må generelle kundeoplysninger om dig gives videre. Generelle kundeoplysninger er navn, adresse, køn, alder, om du f.eks. er bil-ejer eller interesserer dig for havemøbler.

Inden virksomheden videregiver oplysninger om dig, skal han klart og tydeligt oplyse dig om din ret til at nægte videregivelsen. Samtidig skal han give dig en frist på 14 dage til at protestere på en nem måde, før oplysningerne videregives.

Også her kan du lade dig registrere i personnummerregisteret, hvis du vil forhindre at generelle oplysninger om dig gives videre. Hvis virksomheden vil give kundeoplysninger videre, skal han hver gang tjekke, om du har fået noteret i personnummerregisteret, at du ikke ønsker oplysninger om dig gives videre. Hvis du har det, må den erhvervsdrivende ikke videregive oplysningerne.

Detaljerede oplysninger
Detaljerede oplysninger om dig må ikke videregives, uden at du har givet dit udtrykkelige samtykke. Detaljerede kundeoplysninger er f.eks. oplysninger om, hvilken slags vin du køber, eller om du har købt en vare på kredit og vilkårene for kreditten. Følsomme oplysninger må heller ikke videregives, uden dit udtrykkelige samtykke.
Brummelum
Niveau 0
 
Indlæg: 20


Indlægaf Buktu » 5. maj 2004 14:32

"Inden virksomheden videregiver oplysninger om dig, skal han klart og tydeligt oplyse dig om din ret til at nægte videregivelsen. Samtidig skal han give dig en frist på 14 dage til at protestere på en nem måde, før oplysningerne videregives."

Den del interesserer mig. Det har han nemlig IKKE gjort, i mit tilfælde. Måske i Basses, men ikke mit.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 5. maj 2004 14:44

Det har han heller ikke gjort i mit tilfælde :?
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf JimPP » 5. maj 2004 23:42

Vi overtog databasen efter aftale med www.xboxlive.dk's ejer, (Morten) - da vi "delte" skribenter var der rimelig god kontakt siderne imellem.

Det er fuldt ud vores fejl at vi ikke har undersøgt det, og jeg må indrømme at jeg personligt har været alt for naiv der - Databasen er væk, og vi starter med en blank senere hen i en anden forbindelse.

Beklager dybt til alle der er blevet stødt, det var bestemt ikke bagtanken. Ideen var blot at det ville være surt at lade informationerne gå til spilde fordi en side lukker.

Men igen vi skulle have tjekket de juridiske forhold bedre.

(Mqn kunne framelde sig ved at sende en mail (eller svare) og skrive at man ville have fjernet sit gamertag) - Det er dog overflødigt nu.
JimPP
Niveau 0
 
Indlæg: 35


Indlægaf Buktu » 6. maj 2004 11:02

Ok, mange tak :)
Alt forladt ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Chanozi » 6. maj 2004 21:26

..rigtigt gjort JimPP! :D
..jammen så er alt jo helt k' igen!
Chanozi
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf gizmoboydk » 25. sep 2007 19:09

er der nogle der har en beta kode til call of duty 4???????????????
gizmoboydk
Niveau 0
 
Indlæg: 1


Indlægaf Exsoul » 25. sep 2007 19:17

godt sted at spørge :P
Exsoul
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf feinschmecker » 25. sep 2007 19:27

Gaypad har vel købt eller overtaget portefølje/goodwill fra Xboksjive... Tror det er meget normalt når et firma bliver solgt/overtaget... En side som den vi er på nu, er heller ikke meget værd i sig selv - det er brugerne (kartoteket) der udgør værdien for annoncører osv.

Men det er da træls at blive tilmeldt noget man ikke selv har valgt, det kan jeg godt se...

/feinschmecker
"Jeg har ikke noget motto" som jeg plejer at sige...
feinschmecker
Niveau 3
 
Indlæg: 297


Indlægaf Prosition » 27. sep 2007 06:03

lukker xboxlife?
Prosition
Niveau 6
 
Indlæg: 1989


Indlægaf Gimmo » 27. sep 2007 06:21

"Ideen var blot at det ville være surt at lade informationerne gå til spilde fordi en side lukker."

Huh?
Billede
Gimmo
 
Indlæg: 2136


Indlægaf Anastacio » 27. sep 2007 07:03

Jeg mener ellers Gamebits.dk købte xboxlive.dk?
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Rechain » 27. sep 2007 07:08

Anastacio skrev:Jeg mener ellers Gamebits.dk købte xboxlive.dk?

Det er også hva jeg har hørt??? Og efter xboxlive gik ned, så gik den da også til gamebits?
Kan ik huske det helt præcist for det er efterhånden rigtig lang tid siden...

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron